De perfecte advertentie voor bijrijders/verzorgers!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BenteMaxime

Re: De perfecte advertentie voor bijrijders/verzorgers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 18:16

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 18:33

moelly schreef:
Ik had alle foto's waar je zonder cap op staat niet in de advertentie gezet...

ik heb niet echt rijfoto's dat is het probleem, ik ben meestal alleen en van mezelf foto's maken tijdens het rijden gaat niet :+

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 18:37

BOKTMANDYY schreef:
moelly schreef:
Ik had alle foto's waar je zonder cap op staat niet in de advertentie gezet...

ik heb niet echt rijfoto's dat is het probleem, ik ben meestal alleen en van mezelf foto's maken tijdens het rijden gaat niet :+

Maar wat is dan de meerwaarde van deze foto's? Ik zie nu namelijk vooral dingen waar ik alleen maar twijfels door krijg...Stang en trens (daar lijkt het tenminste op, kan het niet goed zien) een trek-m-in-de-krul-foto en verder nietszeggende beelden. Het maakt mij niet uit of er wel of niet foto's bij een advertentie staan, ik vind het niet belangrijk hoe je eruit ziet namelijk. Maar als er dan toch foto's bijstaan, geef je daar wel een bepaald beeld mee af en dat beeld neem ik wel mee...Zorg dus dat als je een beeld wilt geven, dit wel positief is.

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 18:39

hij is gesloten mijn advertentie want hij geld niet.
Hoezo heb ik de pony eigenlijk niks te bieden?
En rijervaring dus omdat ik b rijd heb ik dus geen ervaring!!

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 18:41

0000 schreef:
NaomiJouke schreef:
Nou mijn eigen topic is op slot gegaan omdat ik hier moet reageren
Wat vinden jullie van mijn advertentie en wat zijn jullie tips?
http://www.bokt.nl/markt/ad/151945/brui ... dvertentie

Ik vind dat je nogal veel eisen hebt. Wat heb jij een eigenaar te bieden? Je hebt weinig rij-ervaring, weinig ambitie, waarom zou iemand zijn pony gaan verplaatsen omdat jij er graag wat buitenritjes mee wil maken? Wat heeft dat voor voordelen voor de eigenaar? Waarom wil je het dier perse op die stal hebben en mag hij niet blijven staan waar die staat? Sorry dat ik het wat bot breng maar als eigenaar krijg ik echt de kriebels van deze advertentie.

als je er geen tijd voor heb en niet veel geld maar je hem niet weg wil doen wedstrijdjes rijden kan ook springen,buitenritten etc.

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 18:43

0000 schreef:
BOKTMANDYY schreef:

Maar wat is dan de meerwaarde van deze foto's? Ik zie nu namelijk vooral dingen waar ik alleen maar twijfels door krijg...Stang en trens (daar lijkt het tenminste op, kan het niet goed zien) een trek-m-in-de-krul-foto en verder nietszeggende beelden. Het maakt mij niet uit of er wel of niet foto's bij een advertentie staan, ik vind het niet belangrijk hoe je eruit ziet namelijk. Maar als er dan toch foto's bijstaan, geef je daar wel een bepaald beeld mee af en dat beeld neem ik wel mee...Zorg dus dat als je een beeld wilt geven, dit wel positief is.

Stang en trens is inderdaad, maar we echt nodig bij largo, maar meestal lag de hulp er gewoon los bij, en trek m in de krul die foto viel wel mee, hij staat heel ontspannen hoor. maar ik heb ze weggehaald, want als er een negatief beeld bij opkomt, moet ik hem niet neerzetten

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:35

NaomiJouke schreef:

Ik moet zeggen dat ik jouw advertentie een beetje apart vond. Je wil hem verhuizen naar een stal bij jou in de buurt en je wil ook de stallingskosten betalen, maar hoefsmid en tandarts moet de eigenaar betalen... Waarschijnlijk ook dierenarts? Dus als het paard bij wijze van spreken bij jou een been breekt mag de eigenaar daar ook voor opdraaien... Alleen al daarom zou ik je advertentie direct wegklikken. Vind het een vreemde instelling en bovendien ook niet al te netjes geschreven.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:40

BenteMaxime schreef:

Deze advertentie vind ik wel netjes! Het eerste stuk is misschien een iets te lang verhaal, je zou die informatie iets in kunnen korten voor de leesbaarheid. Verder een paar kleine spelfoutjes maar niet zo erg dat het vervelend leest. Deze advertentie zou ik zeker wel in gedachten houden :j En je stelt ook niet echt eisen maar spreekt meer voorkeuren uit én je geeft aan dat je bereid bent om te leren, dat vind ik een positieve instelling.

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:50

Kirsha schreef:
BenteMaxime schreef:

Deze advertentie vind ik wel netjes! Het eerste stuk is misschien een iets te lang verhaal, je zou die informatie iets in kunnen korten voor de leesbaarheid. Verder een paar kleine spelfoutjes maar niet zo erg dat het vervelend leest. Deze advertentie zou ik zeker wel in gedachten houden :j En je stelt ook niet echt eisen maar spreekt meer voorkeuren uit én je geeft aan dat je bereid bent om te leren, dat vind ik een positieve instelling.

Super fijn om te horen, ben ik blij mee!
Zijn mijn foto's ook passend bij de tekst?
Gelukkig heb ik ook al 1 reactie gehad, dus laten we hopen dat daar wat uitkomt!
Ik ga dit topic even volgen, omdat er inderdaad in veel advertenties veel eisen worden gesteld. Je ziet weinig op de foto's, en ze vertellen er niet bij hoeveel ervaring ze hebben en waar ze toe instaat zijn.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:02

BenteMaxime schreef:
Kirsha schreef:

Super fijn om te horen, ben ik blij mee!
Zijn mijn foto's ook passend bij de tekst?
Gelukkig heb ik ook al 1 reactie gehad, dus laten we hopen dat daar wat uitkomt!
Ik ga dit topic even volgen, omdat er inderdaad in veel advertenties veel eisen worden gesteld. Je ziet weinig op de foto's, en ze vertellen er niet bij hoeveel ervaring ze hebben en waar ze toe instaat zijn.

De foto's vind ik ook prima. Het zijn duidelijke rijfoto's, van de zijkant genomen en zonder al te veel poespas. En het laat verschillende dingen zien, ook zonder zadel en springen, dat is positief. Rijtechnisch heb ik er verder weinig verstand van haha. De foto van jou + paard (niet-rijfoto) is gewoon een normale foto, niet zo'n pennyfoto als je soms ziet :D Denk dat het wel goed moet komen hoor! Ik hoop ook voor je dat er iets uitkomt.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:06

NaomiJouke schreef:
0000 schreef:
Ik vind dat je nogal veel eisen hebt. Wat heb jij een eigenaar te bieden? Je hebt weinig rij-ervaring, weinig ambitie, waarom zou iemand zijn pony gaan verplaatsen omdat jij er graag wat buitenritjes mee wil maken? Wat heeft dat voor voordelen voor de eigenaar? Waarom wil je het dier perse op die stal hebben en mag hij niet blijven staan waar die staat? Sorry dat ik het wat bot breng maar als eigenaar krijg ik echt de kriebels van deze advertentie.

als je er geen tijd voor heb en niet veel geld maar je hem niet weg wil doen wedstrijdjes rijden kan ook springen,buitenritten etc.

Ik denk toch dat als mensen geen tijd meer hebben of minder geld dat ze eerder uitkijken naar iemand die het paard gaat lease of een bijrijder. Het is nogal wat zeker als het ver uit de richting is je paard te gaan verplaatsen waar je als eigenaar eigenlijk weinig toezicht over hebt. Op zich is dat een optie als het paard er dusdanig beter van zou worden en inderdaad uitgebracht word.
Er zullen vast eigenaren zijn die het zouden doen maar denk dat de meeste er toch iets meer voor terug zouden willen. Zeker omdat je ook geen zicht hebt op wat iemand doet en ze dus echt een blessure oplopen je als eigenaar voor de kosten opdraait en met een beetje pech wil die gene hem niet meer in bruikleen en daar sta je dan. Het is natuurlijk wel een paard en daar zijn vele heel voorzichtig mee. En je paard zomaar gratis aan een andere meegeven(want daar komt het op neer) zou ik niet zomaar doen. Eventueel een overweging als je iemand kent maar een wildvreemde.

@BenteMaxime
Vind ik ook een erg nette advertentie en de foto's super zo wil je ze eigenlijk zien. Gewoon goede rijfoto's geeft toch een beeld van het rijden.

De foto's zie ik toch vaak bij vele als minpunt. Ze hoeven niet uitzonderlijk geweldig te zijn maar als je sommige advertentie leest krijg je best wel hoge verwachtingen als je dan onduidelijke foto's of alleen foto's in stilstand(of zonder zadel) ziet waarbij de houding/zit niet je van het is valt het me best vaak tegen. Ik kijk daar zeker naar als er foto's bij staan of ze in mijn idee kloppen met de inhoud van de advertentie.
Denk dat het echt een must is om als je serieus op zoek bent ook gewoon even te zorgen voor een paar goede rijfoto's. Dat je kan tonen hoe je het paard zit. Foto erbij vind ik persoonlijk wel prettig je wil toch zien hoe ze op het paard zitten als je opzoek bent naar een bijrijder als je voornamelijk een verzorger nodig hebt is dat niet zo van belang. Je moet je echt bedenken dat je advertentie en je foto's de eerste indruk zijn en die kunnen heel veel doen.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 30-06-13 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:12

Ik heb toen ik een verzorgster voor mijn paard zocht, een inleiding geschreven met hoe thom is en hoe ik ben. Expres niet hoe ik met mijn paard omga. Waarom? Onderaan vroeg ik aan reagerenden om wat uitgebreid te vertellen over zichzelf, hun ervaring met paarden en hun manier van omgang met paarden.

Tientallen berichtjes met "Ik wil graag uw paard verzorgen ik rijd al 6 jaar en kan ook paarden inrijden" of zelfs "Is je paard nog beschikbaar?" ik antwoordde dat ik graag wat informatie vna de persoon in kwestie wilde en kreeg terug "Nou dan niet t is graag of niet wilde alleen weten of hij er nog was"
Uiteindelijk een kort berichtje van iemand die later nog meer zou reageren omdat ze druk was. Daarna een mail gekregen van twee pagina's lang met haar hele "loopbaan" in de paardengeschiedenis, echt alles wat ik had gevraagd en meer. Voor mijn idee hoefde ik niet verder te zoeken en dat hoefde ik ook niet!

Oftewel; Als je jezelf in een advertentie wil aanprijzen, vertel veel over jezelf. Waarom je tot die manier van omgaan met paarden bent gekomen, wanneer je ommekeer was van manege naar verzorgpaard en waarom, hoeveel tijd je hebt en waarom je die tijd hebt, wat je leuk zou vinden, dat je graag wil leren van het paard en de eigenaar (als je dat niet wilt moet je naar mijn idee geen verzorgpaard zoeken) en dat je graag een keer wil kennismaken.

Extra: Niet beginnen met je lengte, gewicht etc. Dat is belangrijk maar je houding en je inzet is het belangrijkste.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:27

Als ik een bijrijder zocht zou ik ook willen weten bij welke instructeurs hij/zij gelest heeft, om me een beeld te vormen van iemands rijstijl. Zo kan ik namelijk wel een aantal instructeurs uit de omgeving bedenken wiens lessers ik echt niet op mijn paard hoef. Gelukkig zijn er in de buurt ook een heleboel instructeurs waarvan ik zeker weet dat de lessers wel goed opgeleid worden. En dan maakt ervaring mij niet zo veel uit.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 20:47

Nachtlampje: wat mooi! Maar ik zou ook snappen dat anderen liever een wat kortere en beknoptere advertentie zien.
Pure interesse: wat vind je van mijn advertentie? (os)

Mavelle: Maar het feit dat iemand bij een bepaalde instructeur rijdt, wil nog niet zeggen dat hij/zij precies hetzelfde doet of rijdt. Ik heb ook van verschillende instructeurs les gekregen, maar heb echt niet alles gedaan zoals zij het wilden. Natuurlijk probeer ik wel altijd de aanwijzingen die zij geven, maar als het mijns inziens geen of te weinig effect heeft, probeer ik wat anders. Mocht dit wel het gewenste effect hebben, maar mijn instructeur wil per se dat zijn/haar manier wordt toegepast, kan hij hoog of laag springen, maar het gebeurt niet. Niet omdat ik betweterig wil overkomen, ik neem niet voor niets les, maar ook instructeurs zijn mensen en maken ook fouten. De kunst is, mijns inziens, om samen te werken en elkaar blijven uitdagen tot het uiterste.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:54

[quote="moelly"]Nachtlampje: wat mooi! Maar ik zou ook snappen dat anderen liever een wat kortere en beknoptere advertentie zien.
Pure interesse: wat vind je van mijn advertentie? (os)[quote]

Ik zou persoonlijk wat meer vertellen wát je hebt geleerd bij je tijd bij verzorgpony's. Wát je verder wilde ontwikkelen op de manegelessen (manegelessen zijn overigens in mijn ogen het meest afstompende goed qua lessen)
Daarnaast iets nederiger brengen over wat jij wil; "Ik zou graag willen/Ik zou het fijn vinden als" klinkt al een stuk vriendelijker.

Je hebt het over je doel in training; ik zou het formuleren op een manier waarop je laat blijken dat je graag naar ontspanning toe rijdt en niet als doel hebt om een "mooi" plaatje te krijgen, maar dat je graag met plezier doelen behaalt die de eigenaar graag zou willen behalen.

Wat meer op de persoonlijke toer vind ik altijd aansprekend, in plaats van alleen maar feitjes.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:02

moelly schreef:
Mavelle: Maar het feit dat iemand bij een bepaalde instructeur rijdt, wil nog niet zeggen dat hij/zij precies hetzelfde doet of rijdt. Ik heb ook van verschillende instructeurs les gekregen, maar heb echt niet alles gedaan zoals zij het wilden. Natuurlijk probeer ik wel altijd de aanwijzingen die zij geven, maar als het mijns inziens geen of te weinig effect heeft, probeer ik wat anders. Mocht dit wel het gewenste effect hebben, maar mijn instructeur wil per se dat zijn/haar manier wordt toegepast, kan hij hoog of laag springen, maar het gebeurt niet. Niet omdat ik betweterig wil overkomen, ik neem niet voor niets les, maar ook instructeurs zijn mensen en maken ook fouten. De kunst is, mijns inziens, om samen te werken en elkaar blijven uitdagen tot het uiterste.

Het gaat mij meer om de grote lijnen. Ik denk dat iedereen wel dingetjes heeft die hij net iets anders doet als een ander.
Als iemand van drie instructeurs les heeft gehad waarmee ik totaal niet op een lijn lig, tja dan is het sneu maar dan probeer ik het niet eens. Heeft hij daarna nog les gehad van een die mij wel ligt, dan zou ik wel bereid zijn het een kans te geven.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 21:22

@Nachtlampje: Oké dan is dat duidelijk :)
Wij verschillen enorm van mening :D Ik zie namelijk wat liever een zakelijke advertentie met duidelijk hoe en wat dan hele verhalen over jezelf met wat je elke seconde (bij wijze van spreken) hebt gedaan of geleerd.

@Mavelle: Ja dat klopt inderdaad, maar als de betreffende persoon maar bij 1 instructeur heeft gelest met wie jij niet op 1 lijn zit?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:31

Dan maakt het me op zich niet uit. Dan paste de instructeur schijnbaar ook niet bij de bijrijdster in spe.

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:52

Citaat:
De foto's vind ik ook prima. Het zijn duidelijke rijfoto's, van de zijkant genomen en zonder al te veel poespas. En het laat verschillende dingen zien, ook zonder zadel en springen, dat is positief. Rijtechnisch heb ik er verder weinig verstand van haha. De foto van jou + paard (niet-rijfoto) is gewoon een normale foto, niet zo'n pennyfoto als je soms ziet :D Denk dat het wel goed moet komen hoor! Ik hoop ook voor je dat er iets uitkomt.

Ik dacht een foto van mijn gezicht is ook wel fijn, dan zien ze toch hoe ik eruit zie, niet dat ze heel iemand anders voor zich zien. Ik dacht een foto zonder zadel is wel handig omdat ze dan in ieder geval zien dat je een beetje je evenwicht kan bewaren haha. En een springfoto omdat ik erbij had gezet dat ik er nog niet zoveel ervaring mee heb, maar dan is het wel handig om te laten zien wat je dan wel ongeveer kan. En die andere foto's, ik vind het gewoon vanzelfsprekend dat je duidelijke rijfoto's kan zien. Dus je houding. Ik dacht nu heb ik van alles wat ik erin heb gezet wel ongeveer een foto.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:56

BenteMaxime schreef:
Citaat:

Ik dacht een foto van mijn gezicht is ook wel fijn, dan zien ze toch hoe ik eruit zie, niet dat ze heel iemand anders voor zich zien. Ik dacht een foto zonder zadel is wel handig omdat ze dan in ieder geval zien dat je een beetje je evenwicht kan bewaren haha. En een springfoto omdat ik erbij had gezet dat ik er nog niet zoveel ervaring mee heb, maar dan is het wel handig om te laten zien wat je dan wel ongeveer kan. En die andere foto's, ik vind het gewoon vanzelfsprekend dat je duidelijke rijfoto's kan zien. Dus je houding. Ik dacht nu heb ik van alles wat ik erin heb gezet wel ongeveer een foto.

Precies! Lijkt me een prima advertentie zo +:)+

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:59

BenteMaxime schreef:

Ik vind je alinea 'over mezelf' te lang en gedetailleerd. Het bevat te veel informatie die niet nodig is, en dat leest moeilijk.

Zo hoeven wij bijvoorbeeld niet te weten welke verzorgpaarden je precies gereden hebt, als je zegt dat je 'een aantal verzorgpaarden hebt gehad' is dat al voldoende. Ook hoeven we niet te weten dat je haar regelmatig poetst en welke taken je precies allemaal uitvoert, het volstaat om even te melden dat 'poetsen, mesten of andere taken geen probleem zijn'.
Ook dat stukje over je rijlessen is iets te persoonlijk, en dat is op dit moment toch nog niet van toepassing.

Verder vind ik je advertentie wel goed, je geeft duidelijk weer in je puntjes wat je zoekt en wat je kan bieden. Ook je foto's zijn inderdaad goed, duidelijke rijfoto's waarop te zien is dat je best netjes rijdt. Je advertentie is dus helemaal niet slecht, alleen denk ik dat het stukje 'over mezelf' meestal overgeslagen wordt wegens te lang en te veel details :)

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:04

GeekGirl schreef:
BenteMaxime schreef:

Ik vind je alinea 'over mezelf' te lang en gedetailleerd. Het bevat te veel informatie die niet nodig is, en dat leest moeilijk.

Zo hoeven wij bijvoorbeeld niet te weten welke verzorgpaarden je precies gereden hebt, als je zegt dat je 'een aantal verzorgpaarden hebt gehad' is dat al voldoende. Ook hoeven we niet te weten dat je haar regelmatig poetst en welke taken je precies allemaal uitvoert, het volstaat om even te melden dat 'poetsen, mesten of andere taken geen probleem zijn'.
Ook dat stukje over je rijlessen is iets te persoonlijk, en dat is op dit moment toch nog niet van toepassing.

Verder vind ik je advertentie wel goed, je geeft duidelijk weer in je puntjes wat je zoekt en wat je kan bieden. Ook je foto's zijn inderdaad goed, duidelijke rijfoto's waarop te zien is dat je best netjes rijdt. Je advertentie is dus helemaal niet slecht, alleen denk ik dat het stukje 'over mezelf' meestal overgeslagen wordt wegens te lang en te veel details :)

Met dat stukje over poetsen en wassen wou ik duidelijk maken dat ik dus absoluut niet alleen voor het rijden kom, waar veel andere mensen wel naar opzoek zijn. Dus wou extra duidelijk maken dat ik daar niet alleen voor kwam. Over die verzorgpaarden heb je opzich wel gelijk, ik ga dat morgen wel even veranderen. Dan zet ik 'm hier weer op zodat jullie hem nog een keer kunnen lezen. Thanks voor de tips!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:31

En zo zie je weer dat meningen erg verschillen, ik zou het juist weer hartstikke leuk vinden om te zien dat iemand enthousiast is en er moeite voor doet om een mooie en uitgebreide advertentie te maken. Van mij hoeft het allemaal niet zo zakelijk. Toen ik een medeverzorgster zocht voor mijn verzorgpaard kreeg ik ook steeds hele formele mailtjes, dat hoeft allemaal niet, liever weet ik wat mensen zoal uitspoken en waar ze voor openstaan :j

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 23:21

Nouja ik heb er wel een lang verhaal van gemaakt. Maar juist ondat ik meerdere paarden heb gereden , en dat ik erbij vermeld bijv. Dat ik een pony heb gereden die M2 liep, en wat ik nu doe met het paard wat ik rij , zodat je een beetje een beeld krijg van hoe ik rij. Of denken jullie anders?

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 11:15

Kirsha schreef:
NaomiJouke schreef:

Ik moet zeggen dat ik jouw advertentie een beetje apart vond. Je wil hem verhuizen naar een stal bij jou in de buurt en je wil ook de stallingskosten betalen, maar hoefsmid en tandarts moet de eigenaar betalen... Waarschijnlijk ook dierenarts? Dus als het paard bij wijze van spreken bij jou een been breekt mag de eigenaar daar ook voor opdraaien... Alleen al daarom zou ik je advertentie direct wegklikken. Vind het een vreemde instelling en bovendien ook niet al te netjes geschreven.

dierenarts zal wel voor mii worden het is mijn schuld