ongewenste transacties Boktmarkt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 00:47

Jellebie schreef:
Sani schreef:
Het is nooit eerder een probleem geweest. Ik heb nooit eerder een topic met vraag naar niet goed verlopen transacties gezien waarbij zoveel berichten zijn verwijderd. Denk dus niet dat de speculaties de problemen zijn. Want die zijn eerder nooit/nauwelijks van toepassing geweest.
Waarom zou er uitleg moeten worden gegeven? De regel is duidelijk en de uitleg in het topic ook.

Ik vind dat als er zo'n topic word geopend er op zijn minst het eea verteld en gevraagd mag worden, uitleg in het topic is duidelijk, je kan er alleen bijna niks uit opmaken. Zoals ik eerder al zei snap ik gewoon niet waarom heel bokt moest weten dat er een verkoop van een product bij 4 bokkers is misgegaan. En als bokt het dan zo graag aan iedereen wil laten weten, vind ik dat ze zich best mogen verantwoorden in zo'n topic, maar goed dat is mijn mening.

Maar daar draait zo'n topic dus niet om. ;)
Het gaat om vraag naar meerdere slechte ervaringen zodat er in kaart gebracht kan worden wat er aan de hand is.
Het gaat dus niet om vertellen en vragen hoe en wat en waarom.
Nogmaals, het gaat in zo'n geval om koper, verkoper en bemiddelaar, zoals al vaker aan gegeven is (in dit topic).

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 00:47

YaraJones schreef:
Ik denk nog altijd dat Shauni hier diegene is die zich moet verantwoorden, tegenover Bokt over haar ban en tegenover haar kopers die wachten op hun product... (akkoord via bokt gaat dat nu niet meer, vind ik ook best irritant maar ze heeft ondertussen ook mijn gsmnummer en facebook dus indien ze zou willen kan ze altijd contact opnemen...)

Maar Shauni heeft er niet voor gekozen om dit te openbaren, dat heeft bokt gedaan. Waarom zou zei zich dan tegen over bokt moeten verantwoorden?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 00:51

Dat is heel sneu voor Shauni maar dan had ze het geld terug moeten storten of in elk geval contact moeten opnemen met de gedupeerde bokkers.

Jellebie

Sani schreef:
Het gaat om vraag naar meerdere slechte ervaringen zodat er in kaart gebracht kan worden wat er aan de hand is.
Nogmaals, het gaat in zo'n geval om koper, verkoper en bemiddelaar, zoals al vaker aan gegeven is (in dit topic).

Maar daar hoeft toch geen topic over geopend te worden? Shauni word nu in een heel negatief dag licht gezet, en wie weet niet eens terecht. Daarbij is het de verantwoordelijk van de gedupeerden om contact op te nemen met iemand van bokt als ze opgelicht zijn, doen ze dat niet, zitten ze er waarschijnlijk ook niet zo erg mee.

Jellebie

nynke55 schreef:
Dat is heel sneu voor Shauni maar dan had ze het geld terug moeten storten of in elk geval contact moeten opnemen met de gedupeerde bokkers.

Ja, als je met je spullen op straat staat is dat zeker weten het eerste waar je aan denkt :+

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 00:52

Moderatoropmerking:
Zojuist enkele berichten verwijderd. Het is niet de bedoeling en ook niet toegestaan om hier indviduele zaken over gebruikers te bespreken. Als iemand geband is vanwege verkeerd gelopen BoktMarkt transacties kan die gebruiker contact opnemen met de bezwaarcommissie: bezwaarcommissie@bokt.nl
Er mag hier natuurlijk gediscusseerd worden over het banbeleid van Bokt met betrekking tot de BoktMarkt transacties maar hou het wel algemeen. Bedankt alvast.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 00:52

Jellebie schreef:
Sani schreef:

Maar daar hoeft toch geen topic over geopend te worden? Shauni word nu in een heel negatief dag licht gezet, en wie weet niet eens terecht. Daarbij is het de verantwoordelijk van de gedupeerden om contact op te nemen met iemand van bokt als ze opgelicht zijn, doen ze dat niet, zitten ze er waarschijnlijk ook niet zo erg mee.

Er wordt nu gevraagd naar meer gedupeerden, zoals bij elke andere bokker gedaan wordt wanneer er transacties niet goed verlopen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 00:53

Nee, niet het eerste, maar ze is verschillende keren aangesproken en zit ook heel gezellig te bokken, dan kan ze ook berichtjes sturen.

YaraJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 00:53

waarom verdwijnen alle reacties die een antwoord op ons vragen zijn?

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 00:54

Sani schreef:
Er wordt nu gevraagd naar meer gedupeerden, zoals bij elke andere bokker gedaan wordt wanneer er transacties niet goed verlopen.

En in mijn ogen hoeven ze dat niet op die manier te doen want bokt werkt op deze manier allemaal onodig gezeur en gedoe in de hand maar goed nogmaals, mijn mening.
Laatst bijgewerkt door Jellebie op 14-01-13 00:54, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

M hartje M,
Het is apart dat je de reden in dit topic zet, eigenlijk gaat niemand dit aan.
Het is heel sneu voor haar, maar het blijft feit dat kopen en verkopen iets zakelijks is.
Persoonlijke omstandigheden heb je als koper niks mee te maken, en dat moet je ook niet willen.
De kopers moeten of hun geld terug of hun produkten geleverd krijgen.
Dat is alles, hoe sneu het ook is voor Shauni, zij kan niet verwachten dat kopers haar nu zo zielig vinden en het haar allemaal maar schenken.

nynke55

YaraJones schreef:
waarom verdwijnen alle reacties die een antwoord op ons vragen zijn?

Dat staat in het groene berichtje

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 00:55

Mijn reactie die zojuist geplaatst is is verwijderd

Echter wil ik wel eventjes toevoegen, en nu hoop ik dat mijn reactie niet weer verwijderd word want dit heeft verder niks met een bemiddeling met Shauni te maken, dit is mijn eigen mening

Als mensen haar situatie nu zouden weten, zoals Jellebie hierboven zegt, dan zouden mensen misschien wat meer begrip kunnen tonen. Ik weet, het is natuurlijk vervelend als je voor een flink bedrag spullen koopt en ze niet krijgt, maar als er een situatie achter zit..

@Mika11: waarom is dat apart? als ik toch toestemming van haar krijg voor het te plaatsen? Het is nu toch al verwijderd

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 00:56

Moderator:
Ik zag net een bericht van iemand met wie je contact op kan nemen over de genoemde mislukte transacties. Het lijkt mij niet handig, dat jullie dit bericht hebben verwijderd. Nu weten de gedupeerden nog niet met wie zij contact op kunnen nemen om het af te handelen.
Dat lijkt mij namelijk wel het doel van dit topic!!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 00:56

En die mening deel ik niet met je, maar dat is wel duidelijk denk ik. :)

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 00:57

Klopt, hoeft ook niet :D

YaraJones

Electra63 schreef:
Moderator:
Ik zag net een bericht van iemand met wie je contact op kan nemen over de genoemde mislukte transacties. Het lijkt mij niet handig, dat jullie dit bericht hebben verwijderd. Nu weten de gedupeerden nog niet met wie zij contact op kunnen nemen om het af te handelen.

dacht dus net ook :s heb gelukkig het telefoonnummer opgeschreven, morgenochtend bel ik ernaar...

Maureen_M

Sani schreef:

Had je het tegen mij :) ?

Je hoeft het uiteraard niet met mij eens te zijn hoor, maar ik zeg alleen wat ik denk..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 00:58

De gedupeerde kunnen contact opnemen met de bezwaarcommissie: bezwaarcommissie@bokt.nl of zich melden in het andere topic op Forumzaken.

nynke55

Electra63 schreef:
Moderator:

Zij kunnen zich toch melden in het andere topic of de bezwaarcomissie?

edit: oeps, wat zij zei. :D
Laatst bijgewerkt door nynke55 op 14-01-13 00:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Sani

Jellebie schreef:
Klopt, hoeft ook niet :D

Gelukkig niet, stel je eens een wereld voor waarin iedereen het met elkaar eens zou zijn. :')

Een fijne avond allen, ik sluit de computer af.

M_hartje_M schreef:
Sani schreef:

Had je het tegen mij :) ?

Je hoeft het uiteraard niet met mij eens te zijn hoor, maar ik zeg alleen wat ik denk..

Excuse, ik zal quotes gebruiken. Mijn bericht was bedoeld voor Jellebie.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 00:59

M Hartje M, omdat je daar als koper helemaal niks mee van doen hebt.
Je hebt iets betaalt en je hebt recht op iets.
Als iemand gezellig kan bokken, kan diegene ook de kopers inlichten of het geld weer terug storten als zij niet in staat is om het te leveren.
Je moet het zakelijk houden, niet zoveel erbij gaan halen.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 14-01-13 00:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 00:59

Ja moet je niet aan denken toch :=

Ik doe met je mee, genoeg gediscuseerd voor vanavond :')

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 01:00

Sani schreef:
Excuse, ik zal quotes gebruiken. Mijn bericht was bedoeld voor Jellebie.

Geen probleem haha ! kan gebeuren, word hier ook zoveel geplaatst :P

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 01:00

Marga schreef:
De gedupeerde kunnen contact opnemen met de bezwaarcommissie: bezwaarcommissie@bokt.nl of zich melden in het andere topic op Forumzaken.

De conclusie hieruit is dus dat MhartjeM in het ander topic haar berichtje mag plaatsen wat Shauni gezegd heeft?

Ik stop dr ook mee voor vandaag!

ondanks alles: slaap lekker! :z