Gescheld via pb hoe melden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:04

Privacy van gebruikers en het beschermen van gebruikers gaan niet altijd hand in hand.

Bokt levert met de mogelijkheid tot het versturen van PB's een service die vergelijkbaar is met bijvoorbeeld Hotmail.
Dagelijks worden mensen via mail en chatprogramma's gepest en getreiterd, soms met verstrekkende gevolgen.
Je kunt de verantwoording daarvoor niet bij Microsoft oid neerleggen en ook niet bij Bokt.

Hoe vaak hoor je niet dat bij mensen die irl bedreigd en gestalkt worden, er door de politie niets gedaan kan worden voor de stalker daadwerkelijk iets strafbaars doet?

Dat het waardeloos is dat er niet ingegrepen kan worden moge duidelijk zijn, maar dan zit je weer met inbreuk op privacy.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 21:21

Geryon schreef:
Met blokkeren bedoelde ik foeien. Dan zie je de berichten van de gebruiker ook niet meer in topics. Ik dacht dat je ook geen pb's meer ervan kreeg, of dat die niet zichtbaar waren. Maar dat is dus wel zo?

Jep... Ik krijg gewoon berichten in me inbox van diegene, weliswaar in het rood maar krijg ze wel terwijl ik daar niet op zit te wachten...

nynke55

Re: Gescheld via pb hoe melden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 21:25

Het zou een goede zaak zijn om dat te veranderen als dat mogelijk is. Als je de berichten niet meer kan ontvangen als de berichtgever op je foeilijst staat is de lol van het PB sturen er ook gauw af.
Is dit technisch mogelijk?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 21:36

Ik heb Bart even gelokt of dit technisch mogelijk zou zijn.

Voor nu geldt natuurlijk dat je gewoon een vinkje kunt zetten en het ding ongelezen kunt weggooien. Dan krijg je de PB weliswaar, maar je leest 'm niet. Hooguit de titel (geen idee of die ook onzichtbaar is eigenlijk als je iemand foeit).

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 21:58

Hoe gaat dat er dan in de praktijk uit zien, de PB komt gewoon niet bij de ontvanger aan?

Of krijgt de verzender ook een melding dat de PB niet verstuurd kan worden omdat de ontvanger die niet wil ontvangen?
Daarmee weet de verzender ook gelijk dat hij of zij door de ontvanger geblockt is.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 21:59

LBLGypsyCobs schreef:
Hoe gaat dat er dan in de praktijk uit zien, de PB komt gewoon niet bij de ontvanger aan?

Of krijgt de verzender ook een melding dat de PB niet verstuurd kan worden omdat de ontvanger die niet wil ontvangen?
Daarmee weet de verzender ook gelijk dat hij of zij door de ontvanger geblockt is.

Lijkt me een heel goed idee, dan is het gelijk afgelopen met het gesode.....

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:00

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:01

Toch zou er ook iets nadeligs aan zitten. Als iemand een ander misschien eh 'oplicht' of iets in die trant, dan zou de 'oplichter' diegene die ze heeft 'opgelicht' kunnen blokken en zou de 'gedupeerde' ook geen PB meer naar haar kunnen sturen.

Of je krijgt zoiets van: Nee hoor dat heb ik noooooooooooooooooit gehad! Terwijl diegene die het stuurde dus geblokt is. Dat valt dus ook niet te controleren dan?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:03

Ja, dat kan natuurlijk net zo goed. Net zoals oplichters geen emails beantwoorden en de telefoon niet opnemen. Daar kan je ook niets tegen uitrichten. Je kunt sowieso PBs ontvangen helemaal uitzetten.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:03

Een beetje omslachtige manier, zou handiger zijn als dat automatisch gebeurt. Mocht je wel weer berichten van die gebruiker willen, kun je hem/haar toch weer van de foei-lijst halen?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:07

Mear schreef:
Toch zou er ook iets nadeligs aan zitten. Als iemand een ander misschien eh 'oplicht' of iets in die trant, dan zou de 'oplichter' diegene die ze heeft 'opgelicht' kunnen blokken en zou de 'gedupeerde' ook geen PB meer naar haar kunnen sturen.

Of je krijgt zoiets van: Nee hoor dat heb ik noooooooooooooooooit gehad! Terwijl diegene die het stuurde dus geblokt is. Dat valt dus ook niet te controleren dan?

Dat is ook weer zo, maar als je een transactie aangaat, heb je toch meer gegevens van die persoon? Ik zou bv altijd een e-mail adres vragen.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:08

Ik heb het niet hellemaal gelezen ik weet ook niet of dit al gezegt is maar maak een pitsqreen (hoe je het schrijft) dan kan je de mod beter inliggen en ziet ze ook waar het over gaat

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 23:11

trysteffy schreef:
Ik heb het niet hellemaal gelezen ik weet ook niet of dit al gezegt is maar maak een pitsqreen (hoe je het schrijft) dan kan je de mod beter inliggen en ziet ze ook waar het over gaat

Dan heb je inderdaad het topic niet doorgelezen :D het probleem met printscreens is dat die makkelijk te bewerken/photoshoppen zijn, en dus niet betrouwbaar.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 08:24

nynke55 schreef:
Dat is ook weer zo, maar als je een transactie aangaat, heb je toch meer gegevens van die persoon? Ik zou bv altijd een e-mail adres vragen.

En van een email kan ook iemand beweren nooooit gehad. De enige manier om zeker te weten dat je niet opgelicht wordt is zelf gaan ophalen en betalen bij ophalen, nadat je hebt geconstateerd dat wat je wilde kopen voldoet aan je verwachtingen.
Maar goed, da's wat off topic ondertussen :D

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 10:13

Klopt, Ibbel, bovendien kun je iemand weer van de foei-lijst halen, al zou een oplichter dat waarschijnlijk niet doen.