Transparantie over ban.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:02

zonnebloem18 schreef:
Over het algemeen heb je na het lezen van een OW een half uur de tijd om erop te reageren, als jij besluit na het lezen van een berichtje je vriendjes in te lichten en nog wat rond te bokken is dat prima, maar als jij in die periode een berichtje terugstuurt naar de betreffende mod, kan er wel degelijk iets besproken worden.

Een halfuur? :') ik heb minstens 3 uur nodig om te denken en dan nog zeker 1,5 uur om een goed onderbouwd argument op te stellen :+ ach, na inmiddels 9 OW-loze boktjaren zal ik vast niet snel een ban krijgen, en dan weet ik nu dat ik beter direct de BZC kan mailen :)

anyway, ik ben vóór transparantie. En ik denk dat er te snel gehandeld wordt bij bepaalde bokkers en niet snel genoeg bij andere bokkers. Sommige bokkers krijgen keer na keer een tem op hun berichten van diverse leden, en daar wordt nooit wat mee gedaan. Terwijl anderen keer na keer van dezelfde bokker of kleine groep bokkers een tem krijgen op hun berichten, wat misschien een beetje onder pesterij valt, en die bokkers krijgen OW's en daaropvolgend een ban.

Aangezien de inhoud van de pb's met OW's en Bannen publiekelijk te lezen en te bespreken zijn op andere fora :') heb ik wel enig idee waar ik het over heb ;)

Goed, zeker gezien de leeftijden hier, hoeven wij zeker geen FOK!-like regels, want die zijn wellicht een beetje té los. Maar hier gaat het er wel een beetje erg streng aan toe.

Misschien scheelt het al enorm om als mod niet constant alles in de gaten te houden. Als het te ver gaat kunnen wij, de leden, de temknop echt wel vinden. Daarnaast is het wellicht ook een idee om bij tem's ook te controleren, afhankelijk van de inhoud van het bericht waarop getemd wordt natuurlijk, of de tem vaker voor de getemde bokker en door de temmende bokker wordt gebruikt om persoonlijke vetes en pesterijen te kunnen onderscheiden.

Ook ik ben van mening dat wij door de jaren heen hier enkele pittige, humoristische, eigenwijze frisse winden verloren zijn door BOT's.
Het huidige schooluniform-beleid staat een beetje tegen...

Wellicht kunnen we een keer een stemoptie invoeren? Geef de leden van bokt een week de tijd om bij een BOT van een gebruiker te stemmen of je het hier wel of niet mee eens bent. Stel een percentage in; 70% van de stemmen tegen de BOT van die persoon, dan blijft het bij een OW en evt. een weekban. Dít is een optie die uit te voeren is én hiermee kunnen jullie als team gelijk peilen welk gedrag de LEDEN van bokt wel of niet tolereren.
Proberen kan altijd! En het kan ook heel leerzaam zijn.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:11

Beetje weinig om een serieuze onderbouwing op te zetten idd.

Karl66 schreef:
Knoffer schreef:
En daarom moet je ook maar totaal niet kritisch zijn? Bokt is al een flinke tijd bezig met professionaliseren, staat op HE, heeft de vormgeving vernieuwd, een uitgebreide marktplaats voor handel, een nieuwsredactie en een groot aantal bezoekers en daarmee advertentie-inkomsten. Bokt is een van de grootste fora in Nederland, een community, dat is niet iets dat je zomaar in een dag opnieuw creëert door bijv. zelf een forum te beginnen. Dus waarom zou je dan ook niet eens kijken naar het professionaliseren van de leiding?

Het is idd geen democratie of rechtsstaat, maar er zijn gewoon vaste systemen en organisatiestructuren waar een voorbeeld aangenomen kan worden. Ik vind het schoolse kleuterklasgehalte hier juist veel te hoog en zo te zien meer gebruikers met mij die zich daar aan storen. (Bovendien als je als schoolbestuur of leraar respect wil van je leerlingen, zul je die moeten verdienen en niet afdwingen.)

Bokt heeft een bepaalde visie over wat ze van het forum verwachten, op basis daarvan zijn er regels en een organisatiestructuur. Door voor een professioneel team te kiezen verandert daar echt niet veel aan. Die visie, waar de keuze voor privacy een onderdeel van is, gaat daar echt niet mee veranderen.

Ik heb het niet over het team, ik heb het over het beleid rond transparantie van de handhaving van de regels.
Jammer dat het beleid niet serieus bekritiseerd mag worden en er dan dus ook niets mee gebeurt. (Mag dan ook wel open over gedaan worden. Zet in de regels/sticky post dat kritiek op het beleid niet geduld wordt.) Gebruikers worden daarmee dus ook niet serieus genomen. Het gaat er niet om dat het beheer moet doen wat gebruikers willen, (dat kan helemaal niet, want iedereen wil iets anders), maar er kan wel een serieuze discussie worden aangegaan en op basis van argumentatie van leden eens kritisch naar het eigen beleid gekeken worden.

Bokt faciliteert een gemeenschap, waarom zou de beheerder van die infrastructuur inhoudelijk zo oppermachtig moeten zijn wat betreft de sociale cohesie.

Karl66 schreef:
Knoffer schreef:
Hoe denk je dat online nieuwsmagazines hun journalisten betalen? (Kijk eens naar Tweakers, zitten inmiddels een behoorlijk aantal betaalde krachten.) Het is een moeizaam verdienmodel en niet overal word je miljonair van. Betekent niet dat je het niet serieus hoeft te nemen.

Die betalen dat echt niet via google adsense, die hebben gewoon een aquisitie afdeling, die advertenties verkopen.

Klopt. Het gaat mij niet om de details, het gaat mij om wat mogelijk is.
En om dat iets niet alleen serieus genomen moet worden als je er veel geld mee verdient. Anders bestond er überhaupt geen journalistiek.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:13

ShamalArabs schreef:
zonnebloem18 schreef:
Over het algemeen heb je na het lezen van een OW een half uur de tijd om erop te reageren, als jij besluit na het lezen van een berichtje je vriendjes in te lichten en nog wat rond te bokken is dat prima, maar als jij in die periode een berichtje terugstuurt naar de betreffende mod, kan er wel degelijk iets besproken worden.

Een halfuur? :') ik heb minstens 3 uur nodig om te denken en dan nog zeker 1,5 uur om een goed onderbouwd argument op te stellen :+ ach, na inmiddels 9 OW-loze boktjaren zal ik vast niet snel een ban krijgen, en dan weet ik nu dat ik beter direct de BZC kan mailen :)

anyway, ik ben vóór transparantie. En ik denk dat er te snel gehandeld wordt bij bepaalde bokkers en niet snel genoeg bij andere bokkers. Sommige bokkers krijgen keer na keer een tem op hun berichten van diverse leden, en daar wordt nooit wat mee gedaan. Terwijl anderen keer na keer van dezelfde bokker of kleine groep bokkers een tem krijgen op hun berichten, wat misschien een beetje onder pesterij valt, en die bokkers krijgen OW's en daaropvolgend een ban.

Aangezien de inhoud van de pb's met OW's en Bannen publiekelijk te lezen en te bespreken zijn op andere fora :') heb ik wel enig idee waar ik het over heb ;)

Goed, zeker gezien de leeftijden hier, hoeven wij zeker geen FOK!-like regels, want die zijn wellicht een beetje té los. Maar hier gaat het er wel een beetje erg streng aan toe.

Misschien scheelt het al enorm om als mod niet constant alles in de gaten te houden. Als het te ver gaat kunnen wij, de leden, de temknop echt wel vinden. Daarnaast is het wellicht ook een idee om bij tem's ook te controleren, afhankelijk van de inhoud van het bericht waarop getemd wordt natuurlijk, of de tem vaker voor de getemde bokker en door de temmende bokker wordt gebruikt om persoonlijke vetes en pesterijen te kunnen onderscheiden.

Ook ik ben van mening dat wij door de jaren heen hier enkele pittige, humoristische, eigenwijze frisse winden verloren zijn door BOT's.
Het huidige schooluniform-beleid staat een beetje tegen...

Wellicht kunnen we een keer een stemoptie invoeren? Geef de leden van bokt een week de tijd om bij een BOT van een gebruiker te stemmen of je het hier wel of niet mee eens bent. Stel een percentage in; 70% van de stemmen tegen de BOT van die persoon, dan blijft het bij een OW en evt. een weekban. Dít is een optie die uit te voeren is én hiermee kunnen jullie als team gelijk peilen welk gedrag de LEDEN van bokt wel of niet tolereren.
Proberen kan altijd! En het kan ook heel leerzaam zijn.

dat stemmen vind ik geen optie, temeer omdat niet iedereen iedereen kent.

Ook vind ik de regel binnen 30 minuten reageren vrij krom gekozen.
Op 1 pc staat bokt als startpagina ingesteld, kan zomaar zijn dat daar 10 x bokt opgeroepen wordt zonder dat iemand op bokt verschijnt (ja is met ww onthouden en ik vertrouw mijn man, en nee hij vind bokt niets aan) en kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.

Veronderstellingen, vermoedens en vooroordelen kunnen iets eerder breken dan maken.
Papier en beeldschermen zijn geduldig en als ik mijn best doe heb ik zo een hele case tegen een bokker in elkaar gedraait over pest gedrag jegens mij waar geen speld tussen te krijgen is. Prik daar maar eens doorheen dat het niet iets persoonlijks is.

Ook ben ik tegen het voor een ander opkomen..
Een tem zou niets meer moeten zijn dat een MOD aandachtig een topic in de gaten houdt, en niet alleen een bepaalde bokker.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:16

Alane schreef:

Op 1 pc staat bokt als startpagina ingesteld, kan zomaar zijn dat daar 10 x bokt opgeroepen wordt zonder dat iemand op bokt verschijnt (ja is met ww onthouden en ik vertrouw mijn man, en nee hij vind bokt niets aan) en kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.

Als je op Bokt.nl komt is een berichtje niet meteen gelezen, het gaat erom dat je echt op je inbox hebt geklikt en vervolgens het berichtje hebt aangeklikt.
Ik ga er van uit dat je man dat niet zomaar zou doen.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:19

Alane schreef:

ik doel ook niet op blindelings stemmen, een uitleg waarom, die transparantie erbij... De mogelijkheid om zelf de berichten van die persoon te kunnen bekijken en dan een oordeel geven. We weten min of meer hoe tolerant de mods zijn, nu is de vraag; hoe tolerant zijn wij eigenlijk?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Transparantie over ban.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:26

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:29

Knoffer, natuurlijk mag je kritiek op het beleid hebben, sterker ik denk dat je op de meeste fora als gebruiker minder in te brengen hebt dan op Bokt. Maar verwacht alleen niet dat een beheer zijn visie op de vraag hoe een forum gerund moet worden aanpast, omdat gebruikers dat willen. Die visie is namelijk de basis onder dat forum.

Om even een eerder voorbeeld aan te halen. Als jij graag zoete popcorn als extra product wil hebben, moet je daar natuurlijk gewoon om gaan vragen. Maar als het in een bioscoop is waar ze er bewust voor kiezen om helemaal geen popcorn te verkopen, omdat zij vinden dat dit het filmkijkgenot vermindert, dan is de kans heel groot dat ze daar negatief op reageren.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:31

Aan de andere kant, als er honderden bezoekers zijn die stuk voor stuk menen dat het het filmkijkgenot juist verbetert, is er misschien reden genoeg voor de bioscoop om het beleid toch eens te herzien :) En ik denk dat dát nou juist het hele punt is.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:32

Aleeneh schreef:
Aan de andere kant, als er honderden bezoekers zijn die stuk voor stuk menen dat het het filmkijkgenot juist verbetert, is er misschien reden genoeg voor de bioscoop om het beleid toch eens te herzien :) En ik denk dat dát nou juist het hele punt is.

_/-\o_

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:37

zonnebloem18 schreef:
Alane schreef:

Als je op Bokt.nl komt is een berichtje niet meteen gelezen, het gaat erom dat je echt op je inbox hebt geklikt en vervolgens het berichtje hebt aangeklikt.
Ik ga er van uit dat je man dat niet zomaar zou doen.

Sinds wanneer is dat?
Eerder was het pas als je ingelogd was op bokt, stond het bericht in je inbox en bij de verzender in de verzonden items.
Zolang je niet ingelogd was, bleef het bericht in postvak uit staan.

en nee mijn man leest mijn berichten niet.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:51

Karl66 schreef:
Knoffer, natuurlijk mag je kritiek op het beleid hebben, sterker ik denk dat je op de meeste fora als gebruiker minder in te brengen hebt dan op Bokt. Maar verwacht alleen niet dat een beheer zijn visie op de vraag hoe een forum gerund moet worden aanpast, omdat gebruikers dat willen. Die visie is namelijk de basis onder dat forum.

Visies kunnen verschillende praktische uitwerkingen hebben. Als het beleid zo vast staat en zo stug is, dan heeft het dus geen zin om kritiek te hebben. Op kleine fora is het vaak vreselijk inderdaad, maar niet echt ambitieus om naar minder goed functionerende fora te wijzen. Kritiek mogen hebben dat vervolgens in het luchtledige wordt geslagen, is betekenisloos en schone schijn. Heb je niets aan.

Karl66 schreef:
Om even een eerder voorbeeld aan te halen. Als jij graag zoete popcorn als extra product wil hebben, moet je daar natuurlijk gewoon om gaan vragen. Maar als het in een bioscoop is waar ze er bewust voor kiezen om helemaal geen popcorn te verkopen, omdat zij vinden dat dit het filmkijkgenot vermindert, dan is de kans heel groot dat ze daar negatief op reageren.

Je hoeft me niet uit te leggen wat visie/beleid is hoor. Ik heb de basisschool met succes afgerond.

Aleeneh schreef:

Amen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:58

Aleeneh schreef:

Maar als ik die bioscoop nou juist heb geopend, omdat ik mij aan het popcorn eten irriteer, dan is de kans dat ik dat verander niet zo groot. Als jij dan wel popcorn wilt eten, moet je gewoon naar een andere bioscoop gaan. Als ik gelijk heb en er zijn genoeg klanten die zich daar ook aan ergeren, heb ik een goed lopend bedrijf. Vergis ik mij, dan ga ik failliet. Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat je als klant zoete popcorn kan eisen in een popcorn vrije bioscoop.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:05

Karl66 schreef:
Aleeneh schreef:

Maar als ik die bioscoop nou juist heb geopend, omdat ik mij aan het popcorn eten irriteer, dan is de kans dat ik dat verander niet zo groot. Als jij dan wel popcorn wilt eten, moet je gewoon naar een andere bioscoop gaan. Als ik gelijk heb en er zijn genoeg klanten die zich daar ook aan ergeren, heb ik een goed lopend bedrijf. Vergis ik mij, dan ga ik failliet. Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat je als klant zoete popcorn kan eisen in een popcorn vrije bioscoop.

Het is een suggestie.... Hier eisen we toch ook niet. We brengen alleen een suggestie :j

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:13

Karl66 schreef:
Aleeneh schreef:

Toch zitten ook daar haken en ogen aan. Je kunt zeggen: ik ben het niet eens met hoe Facebook met privacy omgaat. Nou, begin jij maar een alternatief op facebook en krijg dat maar eens concurrentiewaardig. Dat is heel moeilijk. Op gegeven moment is iets zo groot en zitten er zoveel gebruikers, dat je er niet zo simpel tegen kan concurreren, tegen zo'n grootmacht. Gebruikers kunnen kritiek op het beleid hebben, maar de faciliteit wel erg waarderen en als er geen gelijkwaardig alternatief is, is het heel moeilijk dan mensen werkelijk in beweging te krijgen. Dan komen gebruikers dus in opstand tegen het beleid ipv. zich te verplaatsen naar een andere aanbieder, zoals ook meerdere malen bij fb is gebeurd. Je kunt die kritiek in de wind slaan, omdat jij zo vast wil houden aan je visie, je kunt je ook flexibel opstellen en gebruikers tegemoet komen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:22

en ipv popcorn chips aanbieden.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:23

Ik denk dat een Ban niet per definitie openbaar gemaakt hoeft te worden; Mits de gebande hierop staat.
Indien deze het geen probleem vinden denk ik dat mensen daar best hun plasje over mogen doen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:35

Ook in de tijd voor Bokt waren er al paardenfora. Een aantal mensen waren het niet eens met de manier waarop die gerund werden. Vanuit hun eigen visie is er een nieuw forum opgericht, namelijk Bokt. Die visie was voornamelijk gebaseerd op hoe je met elkaar omgaat op een forum en was daardoor het bestaansrecht voor het ontstaan van Bokt en daarmee behoorlijk fundamenteel voor Bokt.

Ik heb daar soms ook andere ideeën over en zeker in dit geval, maar dat wil niet zeggen dat ik dit soort redelijk fundamentele keuzes niet respecteer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:38

Lieffiefi schreef:
Ik denk dat een Ban niet per definitie openbaar gemaakt hoeft te worden; Mits de gebande hierop staat.
Indien deze het geen probleem vinden denk ik dat mensen daar best hun plasje over mogen doen.

Ik wil wel even plassen hoor...ben ik nodig!?

Openheid van zaken is een grote Pré helemaal als de gebande daar om vraagt...lijkt mij :o

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:39

Dat bedoel ik Nar.

Maar goed. Ik trek me terug. Genoeg lopend hier.

Jij mag plassen hoor :D

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:50

Karl66 schreef:
Ook in de tijd voor Bokt waren er al paardenfora. Een aantal mensen waren het niet eens met de manier waarop die gerund werden. Vanuit hun eigen visie is er een nieuw forum opgericht, namelijk Bokt. Die visie was voornamelijk gebaseerd op hoe je met elkaar omgaat op een forum en was daardoor het bestaansrecht voor het ontstaan van Bokt en daarmee behoorlijk fundamenteel voor Bokt.

Ik heb daar soms ook andere ideeën over en zeker in dit geval, maar dat wil niet zeggen dat ik dit soort redelijk fundamentele keuzes niet respecteer.

Neemt niet weg dat Bokt nu het grootste paardenforum is en een van de grootste fora in het algemeen, daarbij er een nieuwe generatie is die nooit op die andere oude paardenfora heeft gezeten. Wat is er dan mis mee om nog eens kritisch naar je visie te kijken en dan voornamelijk naar het beleid dat daar uit voortvloeit. Fundament, prima, maar beetje vernieuwing op zijn tijd is toch ook niets mis mee.

Kun jij mij vertellen waarom de keuze om niet transparant te zijn zo sterk verweven zit met de visie van bokt, dat het het fundament en het bestaansrecht van bokt aantast als daar verandering in komt?
Kan ik eigenlijk ergens de visie van bokt vinden?

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:26

Angela schreef:
Dorien66 schreef:
Het feit dat mensen hun best doen, betekent niet automatisch dat ze het goed doen. Ik heb zo'n pesthekel aan dat argument. Het raakt kant nog wal.

Over of de mods hier hun werk goed doen, heb ik mijn twijfels. Ik heb de laatste tijd hele rare dingen zien gebeuren, ook heel gebruikersonvriendelijke dingen, dusse... Meer transparantie zou ik zeer toejuichen. Want misschien zie ik het wel fout.
En nee, ik heb het niet over mezelf, en ook niet over mijn vriendjes van 'een bepaald forum'. Ik heb het over voor mij totaal onbekende gebruikers, die het slachtoffer worden van ondoorzichtige regels, die naar goeddunken van een mod keihard toegepast worden.

Het is onmogelijk dat een gebruiker een OW krijgt door 1 moderator. Hiervoor zijn altijd meerdere moderators nodig voordat er een OW wordt gegeven. Als je het niet eens bent met een ontvangen PB, dan is dat ook gewoon aan die moderator te melden. Ben je het na overleg nog steeds oneens, neem dan contact op met een van de andere moderators, of de BZC.

Tja, als je spijkers op laag water gaat zoeken, vind je ze ook nog *\o/* Ik zal mezelf verbeteren:
Ik heb het over voor mij totaal onbekende gebruikers, die het slachtoffer worden van ondoorzichtige regels, die naar goeddunken van het mod-team keihard toegepast worden.

En v.w.b. het 'overleg'... Laat me niet lachen! De gebruiker krijgt een pb met de mededeling dat hij/zij geband is. Daartegen kun je 'in beroep' gaan. Dat noem ik geen overleg.
Verder heb ik nog nooit gehoord dat een OW teruggedraaid is op basis van 'overleg'. Maar dat zal aan mij liggen... Ik ben niet actief genoeg en heb de verkeerde vriendjes.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:52

Dorien66 schreef:
En v.w.b. het 'overleg'... Laat me niet lachen! De gebruiker krijgt een pb met de mededeling dat hij/zij geband is. Daartegen kun je 'in beroep' gaan. Dat noem ik geen overleg.
Verder heb ik nog nooit gehoord dat een OW teruggedraaid is op basis van 'overleg'. Maar dat zal aan mij liggen... Ik ben niet actief genoeg en heb de verkeerde vriendjes.

Dat kan ik jammergenoeg alleen bevestigen. In het verleden heb ik op bepaarde argumenten van moderatoren helemaal geen antwoord gekregen. Bij het laatste conflict heb ik uiteindelijk me, na een aanvankelijke aanzet, de moeite bespaard, omdat in ieder geval bij mij de indruk heerst dat moderatoren nooit op 'n beslissing terugkomen. Dat wordt al weergegeven doordat 'beschikkingen' worden medegedeeld en direct daarna worden uitgevoerd. Er wordt zeker geen recht van 'wederhoor' toegepast. En hoe men het ook keert of draait dat is in mijn ogen niet minder dan absoluut onbeschoft. Maar als ik een groot voorbeeld mag parafraseren: het is erger dan 'onbeschoft', het is slecht beleid.
Dit geschreven hebbende, trek ik mij verder terug uit deze discussie omdat ik van bevoegde kans nog geen enkel signaal heb ontvangen dat er misschien overwogen wordt dat er ook maar de schaduw van de schijn van een aan hongersdood gestorven kans bestaat, dat er iets mis is aan het gevoerde beleid. Men wordt beleefd te woord gestaan en dat is alles. Een soort van minachting proef ik daaruit. Maar dan had Montesquieu (die in deze discussie zeker van waarde was geweest) gelijk: "La plupart des mépris ne valent que des mépris". (= De meeste minachting is slechts minachting waard)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 16:05

Ook ik weet niet of er na overleg met een mod wel eens OW's zijn teruggedraait. Ik weet wel dat ik zelf na het geven van een UN overleg heb gehad met de gebruiker, daardoor dingen in een andere context heb gezien, en daarop mijn excuses heb aangeboden aan die gebruiker. Bij een OW is er natuurlijk al uitgebreid overleg geweest, waardoor al door meerdere moderators is gekeken naar de actie(s) die de OW oplevert. De kans is dan ook meteen kleiner (omdat moderators ook proberen te denken vanuit de betreffende gebruiker) dat de zienswijze van de gebruiker tot iets anders gaat leiden.

Dat sanctie eerst wordt uitgevoerd, en dat daarna pas bezwaar mogelijk is (als je een "blijf bij mijn standpunt ontvangt" van de moderator) is natuurlijk niet zo vreemd. Als een politieagent denkt dat je in de auto aan het bellen bent, je staande houdt, je heeft aangehoord, maar nog steeds denkt dat je toch echt aan het bellen was, dan krijg je een boete. Tegen die boete kun je weer bezwaar aantekenen, waarna een rechter gaat kijken wie er gelijk heeft. Die rechter is op bokt de BZC, de politieagent in dat geval de moderator.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 16:19

Ik kan in deze bevestigen dat er zeker wel eens een OW door het moderatorteam is teruggedraaid. Vraag me alleen niet meer naar de details, ik ben er ook al weer een tijdje uit ;)

Wat mij opvalt is wel, wat het team ook doet, wie er ook in zit, wie er ook uitgaat, of ze hoog of laag springen, links of rechts kijken, goed doen ze het nooit. En dat vind ik zonde, want er wordt enorm veel tijd en energie ingestopt om het forum gezellig, leefbaar en interessant te houden/maken voor alle gebruikers.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 16:20

Kadankovitch, ik hoop dat je een reactie op jouw post nog wel leest. Er zijn moderators die fouten maken/kunnen maken. Net zoals jij niet elke mail beantwoord gebeurt het ook dat een mod zijn/haar pb niet beantwoord. Binnen het team moet veel overlegd worden, je kunt als mod niet zomaar een pb terug draaien. Stuur een e-mailtje naar een andere mod of het bestuur wanneer iets erg lang duurt. Dan zal er terug gekomen worden op deze zaak.

Er zal vast iets mis kunnen zijn met het beleid, daarom wordt dit ook continu onder de loep genomen. Ik ben nu al een tijdje geen Mod meer, maar in mijn groene tijd is er een hele set nieuwe regels toegepast, zijn er enquêtes gehouden (waar ook resultaten op FZ waren gezet) over Bokt en bespraken we achter de schermen continu hoe er om gegaan moest worden met gebruikers. Regels zijn er ook niet om mensen te beperken, maar om te zorgen dat bokken voor iedereen leuk blijft en niet een bedreigende website. Ook voor kinderen moet het leuk zijn, ook voor (top)paardensporters moet het een plek zijn waar ze een ei kwijt kunnen en zo zijn er nog veel meer spelers.

Het probleem is alleen dat niet iedereen tevreden gehouden kan worden. Uit de enquête kwam dat een x-aantal gebruikers wilde dat het team strenger werd (ik TeM heel vaak, die persoon loopt nog steeds rond op Bokt) en een ander deel wilde minder regels, maar het overgrote deel (die zelden op Fz aan het klagen is en zowel, dan meteen aangevallen wordt door een groep bokkers die het er niet mee eens is) vond de regels prima. Daarnaast, pak de regels er eens bij en laat het weten wanneer je een regel onzinnig vind, in plaats van dat je gaat klagen wanneer je een regel blijkbaar zo ernstig overtreden hebt dat er maatregelen gekomen moeten worden. De meeste regels zijn niet verzonnen om gebruikers te pesten en een OW kan echt niet zomaar gegeven worden.