zonnebloem18 schreef:Over het algemeen heb je na het lezen van een OW een half uur de tijd om erop te reageren, als jij besluit na het lezen van een berichtje je vriendjes in te lichten en nog wat rond te bokken is dat prima, maar als jij in die periode een berichtje terugstuurt naar de betreffende mod, kan er wel degelijk iets besproken worden.
Een halfuur?

anyway, ik ben vóór transparantie. En ik denk dat er te snel gehandeld wordt bij bepaalde bokkers en niet snel genoeg bij andere bokkers. Sommige bokkers krijgen keer na keer een tem op hun berichten van diverse leden, en daar wordt nooit wat mee gedaan. Terwijl anderen keer na keer van dezelfde bokker of kleine groep bokkers een tem krijgen op hun berichten, wat misschien een beetje onder pesterij valt, en die bokkers krijgen OW's en daaropvolgend een ban.
Aangezien de inhoud van de pb's met OW's en Bannen publiekelijk te lezen en te bespreken zijn op andere fora

Goed, zeker gezien de leeftijden hier, hoeven wij zeker geen FOK!-like regels, want die zijn wellicht een beetje té los. Maar hier gaat het er wel een beetje erg streng aan toe.
Misschien scheelt het al enorm om als mod niet constant alles in de gaten te houden. Als het te ver gaat kunnen wij, de leden, de temknop echt wel vinden. Daarnaast is het wellicht ook een idee om bij tem's ook te controleren, afhankelijk van de inhoud van het bericht waarop getemd wordt natuurlijk, of de tem vaker voor de getemde bokker en door de temmende bokker wordt gebruikt om persoonlijke vetes en pesterijen te kunnen onderscheiden.
Ook ik ben van mening dat wij door de jaren heen hier enkele pittige, humoristische, eigenwijze frisse winden verloren zijn door BOT's.
Het huidige schooluniform-beleid staat een beetje tegen...
Wellicht kunnen we een keer een stemoptie invoeren? Geef de leden van bokt een week de tijd om bij een BOT van een gebruiker te stemmen of je het hier wel of niet mee eens bent. Stel een percentage in; 70% van de stemmen tegen de BOT van die persoon, dan blijft het bij een OW en evt. een weekban. Dít is een optie die uit te voeren is én hiermee kunnen jullie als team gelijk peilen welk gedrag de LEDEN van bokt wel of niet tolereren.
Proberen kan altijd! En het kan ook heel leerzaam zijn.