Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nynke55 schreef:Maar wat is dan precies het discussiepunt?
TS heeft het over de; "eigen interpretering van de regels" van de mods. Het lijkt me ook haast niet mogelijk om dat niet te doen, bij algemene regels. Dan is het mens-afhankelijk van wat men nog wel en nog laakbaar acht.
Prrrr schreef:Je hebt nooit met het hele team te maken, altijd met een individu. Beslissingen worden praktisch altijd wel overlegd, maar als je ergens een probleem mee hebt is het de bedoeling dat je de mod die de beslissing heeft gecommuniceerd aanspreekt.
Citaat:De discussie punten die ik zelf uit het topic haal naar aanleiding van de posts van TS:
- Eigen interpretering van de regels door moderators
- Machtsmisbruik door moderators
- Geschiktheid van mensen voor de taak als moderator.
- Partijdigheid/kliekjes/ongelijke behandeling, etc.
- Het klachtenstelsel dit in sommige gevallen blijkbaar niet werkt of geen gehoor geeft.
Femke schreef:Klopt, als je er met de mod niet uit komt en je legt de beslissing van de mod voor aan de bezwaarcommissie, dan is dat het eindstation.
Uitspraak is bindend en je kunt nergens anders meer terecht.
Ik heb zelf al eens mogen ervaren dat de bezwaarcommissie niet altijd onpartijdig/eerlijk/objectief oordeelt in een voorgelegde kwestie (en zich ook niet altijd houdt aan de door hen zelf gestelde termijnen voor het "vonnis" ).
Dan blijf je als bokker inderdaad een zitten met een gevoel van onrecht. Waar je vervolgens helemaal niets meer mee kunt. Want er is een uitspraak gedaan en daarna wil niemand meer reageren op de kwestie.
Ik snap dat er 'ergens' een eindstation moet zijn. Logisch, want je kunt niet oneindig door gaan.
Maar het is daarom wel waanzinnig belangrijk dat 't eindstation dat aangewezen wordt ook echt (vrijwel) perfect functioneert.
Maartenn schreef:Ik erger me ook wel aan sommige mods.. Al vaker PBtjes gehad dat ze een bericht van mij verwijderden omdat het 'off topic' was. Een mod had een berichtje op de nieuwspagina geplaatst van iets wat al meer dan een week geleden gebeurt was. Ik had gereageerd: 'Dit is al een week geleden gebeurd lijkt me niet echt iets voor op de nieuwspagina?' Toen kreeg ik een PB van de mod (die dus ook het topic geopend had) dat mijn bericht verwijderd was omdat het off topic was.
nynke55 schreef:Inderdaad is het heel erg belangrijk, maar heel veel zaken die hier besproken werden zijn niet zo zwart-wit als ze in eerste instantie lijken. Ik heb het zelf meegemaakt met een zaak die erg duidelijk leek, maar waar ik toch mijn mening compleet moest omdraaien, door 1 pbtje.
Ik denk dat het bij de mods/bezwaarcomissie net zo gaat, dat ze afgaan op alle informatie die ze krijgen en op basis daarvan hun beslissing nemen. Mocht dat niet zo zijn, dat er inderdaad sprake is van belangenverstrengeling, dan is dat een kwalijke zaak.
nynke55 schreef:Maartenn schreef:Ik erger me ook wel aan sommige mods.. Al vaker PBtjes gehad dat ze een bericht van mij verwijderden omdat het 'off topic' was. Een mod had een berichtje op de nieuwspagina geplaatst van iets wat al meer dan een week geleden gebeurt was. Ik had gereageerd: 'Dit is al een week geleden gebeurd lijkt me niet echt iets voor op de nieuwspagina?' Toen kreeg ik een PB van de mod (die dus ook het topic geopend had) dat mijn bericht verwijderd was omdat het off topic was.
Haha, mod had wel gelijk: het was ook off-topic.Maar wel flauwekul om het te verwijderen. Zo zie je maar weer: regels handhaven is niet goed, regels naar eigen goeddunken interpreteren ook niet.
Iris82 schreef:lillir: het komt nooit voor dat mods pb's verwijderen.
Wat er wel kan gebeuren is dat je een melding krijgt dat de gebruiker de pb zelf verwijderd heeft al voor dat je m gelezen hebt. Dan krijg je dus wel een melding dat er een pb is, maar je kunt m niet meer lezen.
Ik wil best een pb naar je sturen en deze weer verwijderen zodat je kunt zien hoe dit werkt?
lillir schreef:Iris82 schreef:lillir: het komt nooit voor dat mods pb's verwijderen.
Wat er wel kan gebeuren is dat je een melding krijgt dat de gebruiker de pb zelf verwijderd heeft al voor dat je m gelezen hebt. Dan krijg je dus wel een melding dat er een pb is, maar je kunt m niet meer lezen.
Ik wil best een pb naar je sturen en deze weer verwijderen zodat je kunt zien hoe dit werkt?
Hoi,
Volgens mij stond er verwijderd door Mod, maar zeker weten doe ik het niet.
Ik heb de bewuste pbs ook gelijk weggegooid, dus ik kan het niet checken. Het waren twee PB's van dezelfde persoon. De derde die hij stuurde, bleef wel staan.
Iris82 schreef:Dit is wat Eline er over gezegd heeft:Citaat:PB’s worden opgeslagen in de database en kunnen dus technisch gezien gelezen worden, Bart is de enige die hier (in theorie) bij kan, ik heb die toegang niet. Dat is iets wat volgens mij ook nooit ontkend is. Alleen wij respecteren het feit dat PB’s priveberichten zijn: deze worden nooit gelezen. Ook aan wie gebruikers pb’s versturen kan alleen door Bart opgezocht worden, en ook hiervoor geldt dat we dit als prive beschouwen.
Het enige wat de moderators kunnen zien is een teller met hoeveel pb’s een bepaalde gebruiker verstuurd/ontvangen heeft. Dit wordt eigenlijk vooral gebruikt om te kunnen controleren of nieuwe gebruikers per pb spammen, voor bestaande gebruikers geeft de teller geen correcte informatie.
nynke55 schreef:Ik zit eigenlijk nooit op de HK topics, maar het lijkt me dat deze bedoelt zijn om gezellig met elkaar te kletsen en kan er van nutteloze berichten bijna geen sprake zijn, of je moet het wel heel bont maken. Heb je dit met de bezwaarcomissie besproken?
Het nagaan van een verhaal lijkt me een onmogelijke taak, dan zouden de mods als rechercheurs ter plaatse moeten gaan kijken en buurtonderzoeken moeten gaan houden.
Sommige reacties zijn kwetsend, ook al word het misschien door die persoon op dat moment niet zo ervaren, terwijl je als meelezer denkt: dat had je ook vriendelijker kunnen zeggen.
Bijvoorbeeld: Iemand doet iets en een ander zegt: Dat vind ik k*t van je. Ik vind dat kwetsend, terwijl een ander dat een normaal woord vind. Zoals iemand anders al zei: het is de toon die de muziek maakt.