Gast ban mogelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kamsel

Re: Gast ban mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:43

Ik ben eigenlijk benieuwd wat er nou net gegumd is?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:46

Ik ben deze dagen weinig online, maar ik kon het betreffende topic zo vinden. In vind het belachelijk dat op andere gedeelten van Bokt er vaak onnodig en heel snel gegumd wordt voor soms IMO onbenulligheden en dat je dan ook soms direkt een waarschuwing (=dreigement met Ban) krijgt van een moderator. In dit geval blijven de opmerkingen nog uren staan, terwijl je niet meer kan reageren in het betreffende topic.
Begrijp ik nu ook verder goed, dat dus nu 1 moderator dan de "macht" heeft om in te grijpen en eventuele sancties uit te delen? Dat vind ik dan weer op het randje. In dit geval kan men toch ook overleggen met andere moderators en/of Eline?

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:47

kamsel schreef:
Ik ben eigenlijk benieuwd wat er nou net gegumd is?

waar is er gegumd dan??

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:54

Er staan gerust meer dingen in het topic die kwetsend zijn voor de TS van het betreffende topic.
Dat is ook het risico om zoiets op een forum te zetten, of het nu Bokt is of een ander forum.
En dat geldt niet alleen voor dit topic trouwens, maar voor elk topic wat aangemaakt wordt.
Het zal ook best kwetsend zijn geweest, dat iedereen opeens zo met B. gegaan was en er ideeën kwamen om haar te helpen, en later opeens weer niet, omdat er toen weer een nieuw verhaal bij kwam. Net alsof het verhaal van de 1e TS niet erg genoeg was eigenlijk.
Het was duidelijke taal, een mening van iemand, en die mag iemand hebben of je het er nu mee eens bent of niet.
Dat mag toch op een forum, en daar moest de TS zich ook bewust van zijn om zo'n verhaal op een forum te plaatsen.
Maar goed, als ik het voor het zeggen had gehad, had ik zo'n topic sowieso nooit zolang open gelaten.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:56

Oooh, dat vind ik echt een rotsmoes! P met de duizend R's, ik vind je een prima mod, maar dit vind ik een smoes; niet willen gummen in topics omdat er eerder al eea gemod is in dat topic. In heel veel topics wordt om de haverklap gegumd en gewaarschuwd, maar nu kan dat ineens niet. Dikke onzin. Het lijkt wel of er om die bepaalde bokker heen wordt gedraaid; ook door mods.

Het feit dat we het hier allemaal zó begrijpen over wie dit gaat zegt al genoeg, of niet dan? Meneer heeft al vaak zat met een betweterig toontje dingen die niet door de beugel kunnen geroepen, maar nooit is er wat mee gebeurd. En dan kunnen we allemaal roepen 'maar áchter de schermen wel!'. Dáár moet eens mee opgehouden worden, want er gebeurd vast eea achter de schermen, maar daar zien we voor de schermen maar bar weinig van.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:58

Overleg wordt ook gepleegd. Er is alleen nog geen uitkomst. Bedenk wel dat er niet één centraal kantoor is waar een paar mensen zitten die even snel kunnen overleggen. Dat beperkt de mogelijkheden van snel overleggen wel behoorlijk.

@Fenja: het gaat niet om mijn mening, hoe sterk die ook is. Ik ben niet de grote Boktdictator. En ik ga ook niet gokken wat zich in de hoofden van de collegamods afspeelt. Die mogen zelf bedenken wat ze een goede oplossing vinden - daar krijg je gewoonlijk beter afgewogen beslissingen van. Want er zitten een aantal aspecten aan dit probleem, die ook wel naar voren komen in het topic: vrijheid van meningsuiting/smaad/laster/respectvol reageren, en dan heb je nog niks gezegd over postgedrag van specifieke bokkers en eventuele sancties.

We worden op dit moment ook wel behoorlijk gehinderd door de vakanties en de capaciteit die nodig is voor de Olympische Spelen. En, zoals gezegd: de altijd aanwezige beperkingen tot overleg.

@HolyPope: jij bent gewoonlijk toch een van de eerste die 'meten met twee maten' roept. Je zou moeten begrijpen dat afstemming juist dat verschillend reageren in dezelfde situaties voorkomt. Dat is geen uitvlucht, dat is een reden.

En nogmaals: de discussie spitst zich nu toe op het feit dat in het topic nog niet zichtbaar is dat er wel degelijk aan een oplossing gewerkt wordt. Maar er wordt wel degelijk aan gewerkt.

@kamsel: er is niet recent gegumd. Tenminste - tenzij er tussen het begin van mijn typen hier er elders een beslissing is gevallen.

@Electra: gewoonlijk staan er twee of meer mods op een forum, en staat daar een hoofdmod boven. In vakantietijd wordt gewoonlijk gezocht naar een vervanger, maar BEU is gewoonlijk geen forum waar dat nou zo hard nodig is. In dit geval staat Ibbel dus helaas alleen.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 23:02

Weet je wat ik nu zo erg vind? Eerdere berichten die kwetsend waren, werden geschreven uit andere mening gewoon doordat nog niet het gehele verhaal duidelijk was.
Vervolgens kwamen er steeds meer details bij, de een nog erger dan de ander, en uiteindelijk, toen het hele verhaal duidelijk was, kwam er 1 (!!!) stoker met bijzonder kwetsende posts richting de slachtoffers uit dat verhaal.
Ik heb deze persoon om een reden op mn 'foei-lijst' staan, had ook geen enkele zin om zijn posts alsnog te bekijken, maar de quotes van deze posts waren al om van over mn nek te gaan. Vervolgens gaat topic op slot, en kan er niet gereageerd worden. Tuurlijk heb ik een pb gestuurd naar de TS en ander, maar ik vind het zo erg dat ze in het topic zo ontzettend in de modder zijn gegooid, en hier zover geen zichtbare sancties tegenover staan.
Er is al een hoop moed voor nodig geweest voor deze mensen hun verhaal te doen, juist omdat ze van te voren wisten dat niet iedereen het meteen zou geloven, dat er tegengas zou komen. En dan wordt er zo opzettelijk kwetsend gepost...door 1 persoon.

Triest

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 23:04

Juut schreef:
'foei-lijst'

Goed idee, direct even gedaan :)

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 23:05

Juut,jij verwoord mijn gedachte heel goed,dank daarvoor!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 23:06

Hhilde schreef:
Oooh, dat vind ik echt een rotsmoes! P met de duizend R's, ik vind je een prima mod, maar dit vind ik een smoes; niet willen gummen in topics omdat er eerder al eea gemod is in dat topic. In heel veel topics wordt om de haverklap gegumd en gewaarschuwd, maar nu kan dat ineens niet. Dikke onzin. Het lijkt wel of er om die bepaalde bokker heen wordt gedraaid; ook door mods.

Dat kan jij een smoes vinden: ik heb op dit moment geen actieve fora, en Ibbel heeft kennelijk met beleid gemod. Dan ben ik toch uiterst stom als ik daar als een kip zonder kop doorheen ga zitten fietsen? In dit topic is dus inderdaad 'om de haverklap' gegumd en gewaarschuwd, maar door één persoon die daar een idee bij had.

In tegenstelling tot de kennelijk populaire gedachte dat elke mod zomaar overal ingrijpt: dat is niet de afspraak. Binnen een forum wordt door de vaste mods gemod, tenzij het gaat om spammers of andere topics waar duidelijke afspraken over zijn (downloaden is ook zo'n onderwerp waar zonder overleg buiten de eigen fora op gemod kan worden). In dit geval heb ik dus ook alleen een gastslotje gezet, wat de vaste mods de gelegenheid geeft om maar op de laatste paar pagina's in te grijpen in plaats van tientallen pagina's te moeten opschonen.

Hhilde schreef:
Het feit dat we het hier allemaal zó begrijpen over wie dit gaat zegt al genoeg, of niet dan? Meneer heeft al vaak zat met een betweterig toontje dingen die niet door de beugel kunnen geroepen, maar nooit is er wat mee gebeurd. En dan kunnen we allemaal roepen 'maar áchter de schermen wel!'. Dáár moet eens mee opgehouden worden, want er gebeurd vast eea achter de schermen, maar daar zien we voor de schermen maar bar weinig van.

Ook voor de schermen moet je gemerkt hebben dat ook de bewuste bokker wel eens een ban heeft opgelopen. Niet? Tja...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 23:08

Prrrrrrrrrrrrrrrrr,
Ik vind de kans op partijdigheid groot als er maar 1 of 2 moderators op zitten. Ik heb regelmatig waarschuwende PB's gehad van 1 moderator, die roept altijd dat dit in HET team besproken is, maar ik krijg hier toch wel een bijsmaak van. De macht is dan IMO veel te groot van de betreffende moderator, de goede moderators natuurlijk uitgezonderd.

Stel dat Ibbel een vriendje is van de bokker met de "ongepaste" opmerkingen, is zij (in dit geval Ibbel) dan wel in staat om onpartijdig te beoordelen? Ik noem in dit geval Ibbel als voorbeeld. ;)

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 23:08

vrijheid van meningsuiting/smaad/laster/respectvol reageren over dit stukje hebben we het niet eens het gaat ons er om op de manier waardoor er door 1 persoon het toppic gewoon verziekt heeft. Nogmaals ik blijf er bij een gastban was hier in mijn ogen prima geweest voor de betrefende bokker.En die had ook jij als gastmoderator in mijn ogen voor deze geschreven berichten van deze bokker kunnen en mogen uitdelen zonder overleg met anderen. Als dit zo openlik gehonoreerd wordt waar zijn we dan mee bezig hier?
Er is zoveel voor getemd en er zijn zelfs pb's gestuurd. allemaal te maken met posten van 1 persoon in de laatste twee pagina's
De discussie was daarvoor nog gewoon vriendelijk te noemen met enkele opmerkingen hier en daar er tussen door van de mods die het in de gaten hielden. Overigens waren het ook opmerkingen van andere mods volgens mij en niet alleen maar van ibbel. Kan zijn dat ik daar mis in ben maar volgens mij hebben er ook andere mods gereageerd in dat toppic.
Bovendien waren deze vragen niet gekomen als de bokker meteen een gastban ad gekregen. Berichten van deze bokker achter de schermen plaatsen en vervolgens het toppic open laten zodat de discussie die daarvoor nog op een normale toon was gewoon door kon gaan.
Zoveel is dat toch niet gevraagd
En ik ga ook niet gokken wat zich in de hoofden van de collegamods afspeelt. Ik neem aan dat als er een eenduidig beleid is je helemaal niet hoeft te gokken hier over.
Laatst bijgewerkt door fenja op 07-08-12 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 23:09

Ehhh.. Even snel... Je bent namen aan het noemen Prrr.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 23:10

Juut schreef:
Weet je wat ik nu zo erg vind? Eerdere berichten die kwetsend waren, werden geschreven uit andere mening gewoon doordat nog niet het gehele verhaal duidelijk was.
Vervolgens kwamen er steeds meer details bij, de een nog erger dan de ander, en uiteindelijk, toen het hele verhaal duidelijk was, kwam er 1 (!!!) stoker met bijzonder kwetsende posts richting de slachtoffers uit dat verhaal.
Ik heb deze persoon om een reden op mn 'foei-lijst' staan, had ook geen enkele zin om zijn posts alsnog te bekijken, maar de quotes van deze posts waren al om van over mn nek te gaan. Vervolgens gaat topic op slot, en kan er niet gereageerd worden. Tuurlijk heb ik een pb gestuurd naar de TS en ander, maar ik vind het zo erg dat ze in het topic zo ontzettend in de modder zijn gegooid, en hier zover geen zichtbare sancties tegenover staan.
Er is al een hoop moed voor nodig geweest voor deze mensen hun verhaal te doen, juist omdat ze van te voren wisten dat niet iedereen het meteen zou geloven, dat er tegengas zou komen. En dan wordt er zo opzettelijk kwetsend gepost...door 1 persoon.

Triest

De foei-lijst is in dit geval inderdaad een hele praktische oplossing.

Zichtbare sancties hebben we nou eenmaal niet op Bokt, tenzij het gaat om een tijdelijke of permanente ban, en dan moet je dat nog in het profiel zelf controleren. En helaas: de beslissing om een persoon te bannen is niet de beslissing van één persoon, maar een teambeslissing. En die kan hoogst zelden op termijn van een paar uur genomen worden - door de eerder genoemde beperkingen van de overlegvorm en het feit dat het team uit vrijwilligers zonder vaste tijden bestaat.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 23:11

En ja, ik weet dat hij wel eens geband is geweest. Alleen imo niet dekkend genoeg voor zijn woorden en/of daden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 23:11

Hhilde schreef:

Nou en? En idd heeft hij eerdere bans gehad en dat is korter dan 2 jaar geleden zover ik mij herinner :j
*hoopt*

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 23:12

Hhilde schreef:

Solved - bedankt!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 23:15

Ik hoop dat de mods morgen gewoon de postst hebben opgeruimd en een waarschuwing/ban geven aan de betreffende bokker. Zodat de rest van bokt verder kan gaan met de normale discussie.

*gaat snel slapen zodat het sneller morgen is :D

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 23:18

Ik vind Prrr zich hier heel dapper verweren! Alle credits! Ze hoeft dit niet te doen, maar doet het toch!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 23:21

Electra63 schreef:
Prrrrrrrrrrrrrrrrr,
Ik vind de kans op partijdigheid groot als er maar 1 of 2 moderators op zitten. Ik heb regelmatig waarschuwende PB's gehad van 1 moderator, die roept altijd dat dit in HET team besproken is, maar ik krijg hier toch wel een bijsmaak van. De macht is dan IMO veel te groot van de betreffende moderator, de goede moderators natuurlijk uitgezonderd.

Stel dat Ibbel een vriendje is van de bokker met de "ongepaste" opmerkingen, is zij (in dit geval Ibbel) dan wel in staat om onpartijdig te beoordelen? Ik noem in dit geval Ibbel als voorbeeld. ;)

Ik vind het wel een grappig voorbeeld ;)

Juist vanwege die kwetsbaarheid mag niet gemod worden op topics waar het om bekenden gaat. Ik heb ooit op het paard van een medebokker gepast - als zij in opspraak mocht komen zal ik me er niet mee bemoeien. En ook vanwege die kwetsbaarheid zal ik in het voorliggende geval niet zelf beslissen, maar een teambesluit afwachten. Dan heb je de mening van minstens zeven mods nodig om tot een besluit te komen - en die moeten het dan ook nog allemaal eens zijn.

Daarmee heb ik ook meteen voor een deel antwoord gegeven op Fenja. Voor het overige: het kan wel zijn dat het daar voor jou nu niet om gaat, maar dat is wel iets waar het team nu meteen iets van moet vinden. Na mijn gastslotje heeft de 'verzieker' niet meer gereageerd, ook niet in het topic elders dat nog steeds open was, en ook niet in dit topic. Een ingrijpend middel als een ban is dan niet nodig - een afkoelban is een middel dat je in moet zetten als iemand als een dolle blijft posten, en daar was in dit geval geen sprake van. Dat jij vindt dat ik dan best een ban uit had mogen delen is fijn, maar dat is geen beleid.

Zelfs als ik al een ban had geplaatst, dan was de situatie nu niet anders geweest. Het topic had nog steeds opgeruimd moeten worden. En dat had ik nog steeds aan Ibbel overgelaten - die op dat moment, net als ik, gewoon aan het werk was, en er dus geen tijd voor had vanochtend.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 23:25

quera schreef:
Ik hoop dat de mods morgen gewoon de postst hebben opgeruimd en een waarschuwing/ban geven aan de betreffende bokker. Zodat de rest van bokt verder kan gaan met de normale discussie.

*gaat snel slapen zodat het sneller morgen is :D

Wellicht wil de aangevallen partij (B) daar dan ook wel reageren. Ze heeft haar onderschrift iig weggehaald +:)+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 23:29

Prrrrrrrrrr, bedankt voor je uitleg.

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 23:32

Prrrr schreef:
Electra63 schreef:
Prrrrrrrrrrrrrrrrr,

Ik vind het wel een grappig voorbeeld ;)

Juist vanwege die kwetsbaarheid mag niet gemod worden op topics waar het om bekenden gaat. Ik heb ooit op het paard van een medebokker gepast - als zij in opspraak mocht komen zal ik me er niet mee bemoeien. En ook vanwege die kwetsbaarheid zal ik in het voorliggende geval niet zelf beslissen, maar een teambesluit afwachten. Dan heb je de mening van minstens zeven mods nodig om tot een besluit te komen - en die moeten het dan ook nog allemaal eens zijn.

Daarmee heb ik ook meteen voor een deel antwoord gegeven op Fenja. Voor het overige: het kan wel zijn dat het daar voor jou nu niet om gaat, maar dat is wel iets waar het team nu meteen iets van moet vinden. Na mijn gastslotje heeft de 'verzieker' niet meer gereageerd, ook niet in het topic elders dat nog steeds open was, en ook niet in dit topic. Een ingrijpend middel als een ban is dan niet nodig - een afkoelban is een middel dat je in moet zetten als iemand als een dolle blijft posten, en daar was in dit geval geen sprake van. Dat jij vindt dat ik dan best een ban uit had mogen delen is fijn, maar dat is geen beleid.

Zelfs als ik al een ban had geplaatst, dan was de situatie nu niet anders geweest. Het topic had nog steeds opgeruimd moeten worden. En dat had ik nog steeds aan Ibbel overgelaten - die op dat moment, net als ik, gewoon aan het werk was, en er dus geen tijd voor had vanochtend.

Wat zou jou reden dan zijn om het toppic op slot te gooien behalve de provocerende post van diegene waar het over gaat was er in mijn ogen niets ergers gebeurd dan in de rest van het toppic
Na mijn gastslotje heeft de 'verzieker' niet meer gereageerd
dit snap ik niet helemaal hij kan toch niet meer reageren als het toppic op slot is gedaan.
Het andere toppic was ook al op slot gedaan maar dan dor andere moderator nav een tem van mijn kant.
Ik denk dat hij wijselijk bij dit toppic weg blijft omdat hij wel weet om wie het gaan en zich gewoon schijnheilig gedraag zodat jullie die personen weer een hand boven het hoof kunnen houden.
vrijheid van meningsuiting/smaad/laster/respectvol reageren maar hier hebben we het over reacties die een bepaalde boker geeft in het toppic. Het gaat helemaal niet om b en om ts.

bdankt prr maar begrijpen wat het bokt beleid is doe ik nog steeds niet. Ik hoop dat ik morgen meer duidelijk uitleg kan krijgen

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 23:37

HolyPope schreef:
Ik vind Prrr zich hier heel dapper verweren! Alle credits! Ze hoeft dit niet te doen, maar doet het toch!

Absoluut mee eens.

Ben benieuwd hoe het verder gaat. Hoop wel dat ze weer open gaan.

Het gespeculeer van sommige bokkers mag van mij verwijderd worden. Het voegt niets toe aan de verhalen van TS en de andere dames.

Wat betreft de bokker waar het om gaat:

Zijn kinderen moeten tegen bokt in bescherming genomen worden omdat wij gebrek aan respect hebben. (staat letterlijk in zijn Posts)

Ik zie het anders.. Wij als bokkers moeten beschermd worden tegen iemand die minder respect heeft voor anderen dan voor zichzelf.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 23:37

Uit die laatste post van prrrrrrrrr maakt ik op dat hij geen ban krijgt omdat hij niet meer heeft gepost? Sorry als ik het verkeerd lees maar dit is grote onzin. Ik heb ooit een ban gehad vanwege een algemene opmerking die persoonlijk werd opgevat, heb daarna ook niet meer daar gepost, de persoon die we niet bij naam noemen heeft bewust die relposts geplaatst om te rellen, dat is toch echt banwaardig.