Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hhilde schreef:Oooh, dat vind ik echt een rotsmoes! P met de duizend R's, ik vind je een prima mod, maar dit vind ik een smoes; niet willen gummen in topics omdat er eerder al eea gemod is in dat topic. In heel veel topics wordt om de haverklap gegumd en gewaarschuwd, maar nu kan dat ineens niet. Dikke onzin. Het lijkt wel of er om die bepaalde bokker heen wordt gedraaid; ook door mods.
Hhilde schreef:Het feit dat we het hier allemaal zó begrijpen over wie dit gaat zegt al genoeg, of niet dan? Meneer heeft al vaak zat met een betweterig toontje dingen die niet door de beugel kunnen geroepen, maar nooit is er wat mee gebeurd. En dan kunnen we allemaal roepen 'maar áchter de schermen wel!'. Dáár moet eens mee opgehouden worden, want er gebeurd vast eea achter de schermen, maar daar zien we voor de schermen maar bar weinig van.
Juut schreef:Weet je wat ik nu zo erg vind? Eerdere berichten die kwetsend waren, werden geschreven uit andere mening gewoon doordat nog niet het gehele verhaal duidelijk was.
Vervolgens kwamen er steeds meer details bij, de een nog erger dan de ander, en uiteindelijk, toen het hele verhaal duidelijk was, kwam er 1 (!!!) stoker met bijzonder kwetsende posts richting de slachtoffers uit dat verhaal.
Ik heb deze persoon om een reden op mn 'foei-lijst' staan, had ook geen enkele zin om zijn posts alsnog te bekijken, maar de quotes van deze posts waren al om van over mn nek te gaan. Vervolgens gaat topic op slot, en kan er niet gereageerd worden. Tuurlijk heb ik een pb gestuurd naar de TS en ander, maar ik vind het zo erg dat ze in het topic zo ontzettend in de modder zijn gegooid, en hier zover geen zichtbare sancties tegenover staan.
Er is al een hoop moed voor nodig geweest voor deze mensen hun verhaal te doen, juist omdat ze van te voren wisten dat niet iedereen het meteen zou geloven, dat er tegengas zou komen. En dan wordt er zo opzettelijk kwetsend gepost...door 1 persoon.
Triest
Electra63 schreef:Prrrrrrrrrrrrrrrrr,
Ik vind de kans op partijdigheid groot als er maar 1 of 2 moderators op zitten. Ik heb regelmatig waarschuwende PB's gehad van 1 moderator, die roept altijd dat dit in HET team besproken is, maar ik krijg hier toch wel een bijsmaak van. De macht is dan IMO veel te groot van de betreffende moderator, de goede moderators natuurlijk uitgezonderd.
Stel dat Ibbel een vriendje is van de bokker met de "ongepaste" opmerkingen, is zij (in dit geval Ibbel) dan wel in staat om onpartijdig te beoordelen? Ik noem in dit geval Ibbel als voorbeeld.
quera schreef:Ik hoop dat de mods morgen gewoon de postst hebben opgeruimd en een waarschuwing/ban geven aan de betreffende bokker. Zodat de rest van bokt verder kan gaan met de normale discussie.
*gaat snel slapen zodat het sneller morgen is
Prrrr schreef:Electra63 schreef:Prrrrrrrrrrrrrrrrr,
Ik vind de kans op partijdigheid groot als er maar 1 of 2 moderators op zitten. Ik heb regelmatig waarschuwende PB's gehad van 1 moderator, die roept altijd dat dit in HET team besproken is, maar ik krijg hier toch wel een bijsmaak van. De macht is dan IMO veel te groot van de betreffende moderator, de goede moderators natuurlijk uitgezonderd.
Stel dat Ibbel een vriendje is van de bokker met de "ongepaste" opmerkingen, is zij (in dit geval Ibbel) dan wel in staat om onpartijdig te beoordelen? Ik noem in dit geval Ibbel als voorbeeld.
Ik vind het wel een grappig voorbeeld
Juist vanwege die kwetsbaarheid mag niet gemod worden op topics waar het om bekenden gaat. Ik heb ooit op het paard van een medebokker gepast - als zij in opspraak mocht komen zal ik me er niet mee bemoeien. En ook vanwege die kwetsbaarheid zal ik in het voorliggende geval niet zelf beslissen, maar een teambesluit afwachten. Dan heb je de mening van minstens zeven mods nodig om tot een besluit te komen - en die moeten het dan ook nog allemaal eens zijn.
Daarmee heb ik ook meteen voor een deel antwoord gegeven op Fenja. Voor het overige: het kan wel zijn dat het daar voor jou nu niet om gaat, maar dat is wel iets waar het team nu meteen iets van moet vinden. Na mijn gastslotje heeft de 'verzieker' niet meer gereageerd, ook niet in het topic elders dat nog steeds open was, en ook niet in dit topic. Een ingrijpend middel als een ban is dan niet nodig - een afkoelban is een middel dat je in moet zetten als iemand als een dolle blijft posten, en daar was in dit geval geen sprake van. Dat jij vindt dat ik dan best een ban uit had mogen delen is fijn, maar dat is geen beleid.
Zelfs als ik al een ban had geplaatst, dan was de situatie nu niet anders geweest. Het topic had nog steeds opgeruimd moeten worden. En dat had ik nog steeds aan Ibbel overgelaten - die op dat moment, net als ik, gewoon aan het werk was, en er dus geen tijd voor had vanochtend.
HolyPope schreef:Ik vind Prrr zich hier heel dapper verweren! Alle credits! Ze hoeft dit niet te doen, maar doet het toch!