[Dienstmededeling] Word jij onze nieuwe collega moderator?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:28

Mars schreef:
Moderatoropmerking:
Zullen we het hier verder ontopic houden over de oproep? Voor offtopic klets bieden we volop de mogelijkheid in de HuisKamer. Dan houden we het hier een beetje overzichtelijk voor mensen die interesse hebben in de vacature en hier eventueel hun vragen willen stellen.

Ik quote mezelf maar even, ik heb al eerder verzocht ontopic te blijven. Voor andere klets kan men prima in de huiskamer terecht, daar is dit topic niet voor bedoeld.

patatkraam

Re: [Dienstmededeling] Word jij onze nieuwe collega moderator?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:30

Volgens mij ging alles prima on topic..
dit bedoel ik nou..

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:47

papagroom schreef:
HolyPope schreef:
Moderators zijn óók te gast.
Alleen moeten zij de regels zo EERLIJK(!) mogelijk handhaven!

En zich zowel laten lijden,als leiden door de gebruikers...hun belang moet prevaleren..blind regeltjes volgen brengt alleen maar ellende....regeltjes kunnen achteraf helemaal fout zijn.

Natuurlijk draait alles om gebruikers (waaronder moderators), want zonder gebruikers geen Bokt. Dat wil niet zeggen dat gebruikers altijd maar hun zin moeten krijgen. Dat kan ook helemaal niet, want gebruikers hebben verschillende, vaak tegenstrijdige opvattingen over hoe het er aan toe zou moeten gaan op Bokt. Het is dus onmogelijk om iedereen te plezieren. Daarnaast is er een categorie gebruikers waarbij je het als moderator sowieso nooit goed kunt doen, maar dat terzijde.

Door al die verschillende opvattingen ontkom je juist niet aan regels om alles zo eerlijk mogelijk te laten verlopen. Binnen die regels heb je als moderator best wat vrijheid om je eigen stijl te ontwikkelen, maar uiteindelijk kun je niet om de regels heen. Als elke moderator compleet naar eigen inzicht zou modereren zou er voor gebruikers geen touw meer aan vast te knopen zijn. Dat betekent niet dat je je bij de regels hoeft neer te leggen. Elke gebruiker mag een topic openen over de regels. Moderators voeren achter de schermen voortdurend pittige discussies over de regels en de interpretatie van die regels. Modereren is echt moeilijker en interessanter dan vaak wordt gedacht!

Hopelijk heb ik hiermee iets duidelijker gemaakt wat het modereren volgens mij inhoudt en trek ik nog wat mensen over de streep. Zelf heb ik momenteel teveel andere zaken aan mijn hoofd, maar over een maand of 2/3 zou ik het best wel weer in overweging willen nemen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:49

patatkraam schreef:
dit bedoel ik nou..

Ja, inderdaad. Ik vind dit forum sterk overgemodereerd en dat zou best een stukkie minder mogen.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:50

Had het best willen doen( tijd zat:P)
Maar ze wilde me niet:+
Voor de gene die ze wel willen succes!:P

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:58

Hhilde schreef:
ShauniBef schreef:
Oeeh! Stoer :):) ! Toch iemand die het met mij eens is.... :D :')

Hahaha! Ecchhhhhwel!

Werd ik geroepen???? nee ik doe het niet :D

Edit ik zou trouwens wel de gemiddelde leeftijd een stuk omhoog brengen..PPG en wat betreft dat uitgaan gaat MMG dan ook mee om je aan de leiband te houden :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:53

Hmm, aan de ene kant ben ik erg geïnteresseerd, maar denk ik ook dat ik (nog) niet geschikt ben. Naast 't feit dat ik 't voorlopig ook nog te druk heb met school. Wie weet over een jaartje of 3 als ik m'n opleiding af heb en beter in staat ben om soms wat minder heftig te reageren op berichten (wat ik verdraait goed weet, alleen nog moeilijk vind om te doen).

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 09:28

Ik heb mijn stukje ingezonden. :)

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:10

Is het alleen digitaal overleg? Of moet je soms ook in het echt praten met de andere moderators?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:17

Overleg gebeurd digitaal, via een aantal fora die je alleen als mod kunt zien :)
Wel hebben we zo af en toe een teammeet om elkaar IRL te leren kennen. Niet verplicht uiteraard, maar wel gezellig!

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 01:41

Niet geheel onbelangrijk imo is een goede beheersing van de Nederlandse taal en dan vooral de spelling, dat ontbreekt er nu ook nogal eens aan. :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 02:28

Betteke schreef:
Niet geheel onbelangrijk imo is een goede beheersing van de Nederlandse taal en dan vooral de spelling, dat ontbreekt er nu ook nogal eens aan. :D

Want? Oke fair enough als je -dt gebruik belabbert is, is dat wellicht iets om aan te werken. Maar dat zou dyslecten uitsluiten? Zelf is mijn -dt etc. gebruik ook ronduit beroert (heb 2 jaar in het buitenland gewoont en sindsdien is mijn Nederlands alleen maar down hill gegaan qua spelling dus).

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 07:09

Ik vind het ook zeer storend als ik mails met spelfouten krijg, daar heb je spellingscontrole voor.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 09:24

Maartje1990 schreef:
Betteke schreef:

Want? Oke fair enough als je -dt gebruik belabbert is, is dat wellicht iets om aan te werken. Maar dat zou dyslecten uitsluiten? Zelf is mijn -dt etc. gebruik ook ronduit beroert (heb 2 jaar in het buitenland gewoont en sindsdien is mijn Nederlands alleen maar down hill gegaan qua spelling dus).

Ik snap niet dat je in 2 jaar tijd de normale Nederlandse spelregels kan vergeten? ik zit veel op mijn telefoon, ik maak typefouten en dat vind ik weleens lastig om te corrigeren.
Maar een beetje normaal Nederlands, lijkt mij wel noodzakelijk voor een mod.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 10:17

Ik stoor me dan weer meer,aan mensen die de fout in een bericht wel zien,maar de inhoud niet....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 10:27

papagroom schreef:
Ik stoor me dan weer meer,aan mensen die de fout in een bericht wel zien,maar de inhoud nie :D t....

Een moderator mag zich sowieso niet s :D toren

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:56

Je moet er gewoon voor zorgen dat je geen pb hoeft te ontvangen. Blijkbaar erg moeilijk? :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 00:09

Maartje1990 schreef:
Betteke schreef:

Electra63 schreef:
Ik snap niet dat je in 2 jaar tijd de normale Nederlandse spelregels kan vergeten? ik zit veel op mijn telefoon, ik maak typefouten en dat vind ik weleens lastig om te corrigeren.
Maar een beetje normaal Nederlands, lijkt mij wel noodzakelijk voor een mod.

Op school krijg je dat steeds weer bij Nederlands etc. En staat 't in je boeken die je (hopelijk) wel eens openslaat en inkijkt waar je dit dan weer leest. Verhuis je naar een ander land, een andere taal, geen (Nederlandse)school óf boeken. Dan vergeet je al die regels van ik en je = jij oid achter de persoonsvorm en het langer maken of 't kofschip hoe dat precies allemaal ook weer werkt. Of je moet er zelf voor zorgen dat je die regels blijft onthouden. Maar anders ben je die echt zo vergeten hoor :j En daarbij, zelfs op school is spelling belachelijk 'onbelangrijk' althans, toen ik op de middelbare zat was het niet veel behandelt. Mijn Nederlands leraar heeft het in m'n examenjaar behandelt omdat híj dat belangrijk vond (en ik geef 'm groot gelijk), maar verplicht was het niet.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 00:24

Apart, vrienden van mij zijn 13 jaar geleden naar Nieuw-Zeeland verhuisd, zij spreken en schrijven nog steeds goed Nederlands, terwijl ze weinig tot geen Nederlands te horen of te zien krijgen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 00:25

Nou ik weet niet op wat voor school jij hebt gezeten, maar op die van mij ging het er (gelukkig) heel anders aan toe - elke fout werd gewoon aangestreept (en ging van je punten af).
En in 2 jaar tijd? Nah, nee hoor :) ik ken veel mensen die al jaren in het buitenland wonen (dus wel meer dan 2 jaar) en als ze het willen kunnen ze prima Nederlands schrijven. Het is misschien even omschakelen.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 00:27

Maar goed, daar gaat het niet om.
Feit is dat ik een slecht (vol spelfouten) geschreven pb van een mod echt niet serieus neem. Typefouten kan iedereen maken, maar normale zinnen kunnen schrijven in ABN vind ik wel belangrijk.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 00:30

Betteke schreef:
Maar goed, daar gaat het niet om.
Feit is dat ik een slecht (vol spelfouten) geschreven pb van een mod echt niet serieus neem. Typefouten kan iedereen maken, maar normale zinnen kunnen schrijven in ABN vind ik wel belangrijk.

Eens!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 00:32

Helemaal mee eens, en ook een dyslecticus kan best correct Nederlands schrijven trouwens. Ten eerste is er spellingscontrole (die weliswaar niet alle fouten eruit haalt, maar wel al een hoop) en ten tweede is er zorgvuldig lezen/schrijven. Ik ken genoeg mensen met dyslexie bij wie je het niet zo gauw zou vermoeden. Het kost ze wat meer tijd dan anderen maar ze schrijven heel netjes. Maar goed, dit is misschien wat offtopic.
Er staat dan ook niet voor niets in de openingspost van dit topic dat je de Nederlandse taal goed moet beheersen.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 00:32

Als ik het hier zo lees....heeft iedereen wel slechte dan wel goede ervaringen met het mod team....zou het niet wat zijn,om je favomod in een apart topic te noemen?met de reden erbij......heeft het bokt regime ook wat aan...weten ze ook eens hoe we er over denken

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 01:31

Een soort "klanttevredenheidsonderzoek" ? :D