bigone schreef:Toch wel een beetje vreemd, als ik vind dat oudere ruiters een goede voorbeeldfunctie kunnen uitstalen naar de jeugd dan is het niks maar op het moment dat er een voorpaginabericht komt met een foto van Isabel die met cap op GP rijd dan is het ozo geweldig. Wbt ouders en opvoeding, eerder gingen vaak kinderen van ouders die verstand hadden van de sport ook paardrijden, daar hoorde vaak automatisch goede bescherming bij, tegenwoordig( sorry als ik het zo zeg) huppen er verschrikkelijk veel kids rond waarvan de ouders echt de ballen verstand van paardrijden en de daaraan verbonden risico's hebben. Ze zien op de manege de stoere instructeur rondrijden zonder cap en denken dan dat dat niet zo erg is dat kindlief op de pony van de boer ook zonder cap rondscheurt, nouja het zijn mijn kids niet. Ook het meisje wat hier altijd buitenritten maakte op haar ozo makke verzorgpony,ik heb haar gewaarschuwd,zelfs een cap aangeboden, ook eigenaar van de pony gevraagd er op te letten. Helaas, ze rijd niet meer, hersenletsel belet haar zelfs om een leven op te bouwen.
Ik vind het eerder andersom. Juist in mijn jeugd (jaren 80) had echt niemand een cap op. Nu zie ik ook steeds meer kinderen met een helm op de fiets zitten. Er wordt i.m.o. juist veel meer op bescherming gelet en veiligheid.
Ik vind het je eigen verantwoording. Ik draag nooit een cap. Als iemand er wat van wil zeggen is dat natuurlijk ook eigen keus.