leeftijd, altijd maar die leeftijd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:38

enzino schreef:
Ayasha schreef:
Jammer dat ik al richting de 22 ga he? ;)

Ik ben er niet zo zeker van of je daar trots op moet zijn (zie de vorige posts).

Ik zou niet weten waarom niet. :)
Ik zou niet weten wat er onvolwassen is aan ieders inbreng te respecteren ongeacht leeftijd. Ik heb het niet nodig om mezelf boven een 16 jarige te plaatsen.... Sommige ouderen blijkbaar wel, dat is hun gebrek, niet dat van de 16jarige.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 14-03-12 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

jeanine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:38

ik rij al sinds mijn 4e, en ik ben twaalf jaar, maar daar geven ze niets om, maar omdat ik shetlanders berij word ik vaak als "penny-meisje" overgekomen, terwijl dit helemaal niet het probleem is! ik rij dressuur met mijn shetlandertjes en dan gaan oudere mensen bij mij vaak zeggen van: met shetlanders kan je nog niet serieus rijden, maar ik vind dit niet het geval, sorry voor dit, maar het moest er even uit!

knetterhard

Re: leeftijd, altijd maar die leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:39

Ach mensen hebben altijd wel commentaar, en lekker laten gaan!
Een voordeel is het wel, je bent wel vaak belangrijk dan :D

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:03

jeanine1 schreef:
ik rij al sinds mijn 4e, en ik ben twaalf jaar, maar daar geven ze niets om, maar omdat ik shetlanders berij word ik vaak als "penny-meisje" overgekomen, terwijl dit helemaal niet het probleem is! ik rij dressuur met mijn shetlandertjes en dan gaan oudere mensen bij mij vaak zeggen van: met shetlanders kan je nog niet serieus rijden, maar ik vind dit niet het geval, sorry voor dit, maar het moest er even uit!

Nu moet ik gelijk denken aan het meisje dat met haar shet knetterhard over de hindernissen vloog. Wat had ik een bewondering voor dat kind, dat ze er nog opbleef en het beestje ook nog in bedwang had. En ik was lang niet de enige.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:23

deruijter schreef:
volgensmij is het probleem hier dat ik mezelf ben, en dat ik een mening heb die ik niet wil veranderen tenzij er reacties zijn waarbij ik me aansluit.

ik denk zomaar dat dat het hele probleem is ;)
Hautaine manier van reageren ;)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:39

deruijter schreef:
volgensmij is het probleem hier dat ik mezelf ben, en dat ik een mening heb die ik niet wil veranderen tenzij er reacties zijn waarbij ik me aansluit.

Volgens mij staan er in je beginpost een aantal vragen "Waarom......, waarom........., waarom......"
Daar heb je antwoord op gekregen en vervolgens wil je een discussie waarbij je niet inhoudelijk in gaat op argumenten maar slechts aan komt met "dat vind ik niet, dat is mijn mening". tja...

Mijn mening is dat je niet het probleem bent, maar dat je een probleem maakt.
Je bent 16, geniet ervan!

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:44

Daar ga ik in mee, ik erger me gewoon aan jouw posts. Eerst een discussie willen aangaan en vervolgens maar jezelf verdedigen. Volgens mij is dat geen discusseren.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:46

Ayasha schreef:
Ik zou niet weten wat er onvolwassen is aan ieders inbreng te respecteren ongeacht leeftijd. Ik heb het niet nodig om mezelf boven een 16 jarige te plaatsen.... Sommige ouderen blijkbaar wel, dat is hun gebrek, niet dat van de 16jarige.

Weet je wat het probleem is - dat is ook helemaal niet dat Bokkers zich boven TS plaatsen door haar leeftijd. Dat is dat zij zich gelijk aangesproken voelt als iemand iets zegt over haar manier van reageren (hautain, hard, ongenuanceerd - allemaal prima, maar het zegt wel wat) en dan concludeert dat het misschien nog wel verandert als ze wat ouder wordt. Dat hebben we allemaal immers meegemaakt. Ik denk nu ook totaal anders over bepaalde dingen dan toen ik 13 was (en ook dan toen ik 22 was, trouwens).
Waarmee diegene helemaal niets wilde zeggen over niet serieus nemen, of dom zijn omdat je nog jong bent, maar wel gewoon dat meningen veranderen en dat een ongenuanceerde mening soms wel verklaard kan worden door een jonge leeftijd.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:49

Ik wil me niet boven haar plaatsen , ben zelfs jonger als haar . 13 om precies te zijn maar toch erger ik me eraan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:58

Blue_Eyes schreef:
Ayasha schreef:

Weet je wat het probleem is - dat is ook helemaal niet dat Bokkers zich boven TS plaatsen door haar leeftijd. Dat is dat zij zich gelijk aangesproken voelt als iemand iets zegt over haar manier van reageren (hautain, hard, ongenuanceerd - allemaal prima, maar het zegt wel wat) en dan concludeert dat het misschien nog wel verandert als ze wat ouder wordt. Dat hebben we allemaal immers meegemaakt. Ik denk nu ook totaal anders over bepaalde dingen dan toen ik 13 was (en ook dan toen ik 22 was, trouwens).
Waarmee diegene helemaal niets wilde zeggen over niet serieus nemen, of dom zijn omdat je nog jong bent, maar wel gewoon dat meningen veranderen en dat een ongenuanceerde mening soms wel verklaard kan worden door een jonge leeftijd.

Ik zal ook niet zeggen dat het daar misschien aan te wijten is. (misschien omdat het ook gewoon een karakter-eigenschap kan zijn) Maar alsnog vind ik niet dat je een mening kan/mag af doen als "onbelangrijk" omdat ie van een jong iemand komt. :) En ik heb zomaar het idee dat dat hetgeen is waar veel jongere bokkers moeite mee hebben. Het gevoel dat hun mening er niet toe doet omdat ze niet oud genoeg zijn. :)

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 00:02

Ik moet zeggen dat ik dat gevoel nooit heb gehad, en ik ben ook een 16-jarige bokker geweest (jeetje wat draai ik eigenlijk al lang mee haha := ). Denk dat het dus ook te maken heeft met hoe je het zelf interpreteert en hoe je ermee omgaat.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 00:03

Is deze discussie met dit volwassen meisje nog steeds niet klaar? :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 08:24

Astaloca schreef:
Is deze discussie met dit volwassen meisje nog steeds niet klaar? :')

:(:) Nee dit is volwassen...

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 08:51

Hoe dan ook TS is 16, en het is logisch, dat je ook zo hier en daar ( opstandig ) reageert als een meisje van 16 jaar. Wees blij, met 16 jaar reageren als iemand van 50 zou toch een beetje "eng" zijn hihihi.
Je merkt aan jou dat je geen dom meisje bent van 16 jaar, en je mag heel best een eigen mening hebben. Die heeft bijna iedereen, jong en oud. We waren allemaal eens 16, en herkennen ons in jou.
En vele van ons zouden soms wel weer eens 16 willen zijn :+ :D

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:59

Ayasha schreef:
Ik zal ook niet zeggen dat het daar misschien aan te wijten is. (misschien omdat het ook gewoon een karakter-eigenschap kan zijn) Maar alsnog vind ik niet dat je een mening kan/mag af doen als "onbelangrijk" omdat ie van een jong iemand komt. :) En ik heb zomaar het idee dat dat hetgeen is waar veel jongere bokkers moeite mee hebben. Het gevoel dat hun mening er niet toe doet omdat ze niet oud genoeg zijn. :)

Vind het nogal makkelijk om iets een karaktereigenschap te noemen. Sommige dingen zitten idd in je karakter, máár het blijft aan jezelf hoe je er mee om gaat.
Ik vind dat je een mening best mag af doen als deze onbelangrijk is. Wanneer deze mening niet goed onderbouwd is, dan kan een mening nergens op slaan.
Dan wordt het een wellus-nietus en dat vind je in dit topic ook terug...
Dat sommige jongeren daar moeite mee hebben zal denk ik ook wel zo zijn, maar dat is ook een teken van puberen... vasthouden aan je standpunt, terwijl deze is weerlegd met goede argumenten.
Een mening zal niet onbelangrijk gevonden worden op het enkele feit dat de mening komt van een jonger persoon. Zoals je leest geven veel bokkers aan dat ze pas in een profiel gaan kijken wanneer de post opvalt en niet eerder.

En de laatste quote met "dit is volwassen" is nét zo onvolwassen... het is beter om er niet op in te gaan, want dan krijgt het geen aandacht.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 11:24

Superwoman: ik zeg dat er "misschien" staat omdat het ook een karakter-eiegenschap kan zijn. Niet dat et haar karakter is. Ik ken TS niet dus ik weet niet of het eentje is. Ik houd enkel rekening met de mogelijkheid.

dus je bent enkel volwassen als je reacties die je niet "leuk" vindt negeert onder het mom van geen aandacht geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 11:46

Ayasha schreef:
dus je bent enkel volwassen als je reacties die je niet "leuk" vindt negeert onder het mom van geen aandacht geven?

Je manier van reageren is niet erg volwassen, vandaar dat ik al aangaf naar je leeftijd te hebben gekeken in je profiel. Dat je bijna 22 bent en zo reageerd is niet iets om trots op te zijn.

In bovenstaande quote ga je rare conclusies trekken op iets wat je niet goed begrepen hebt of niet goed gelezen hebt. Je trekt het je, zo te lezen, veel te persoonlijk aan en gaat er meteen fel op in. Daarom kom je niet heel volwassen over.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 11:56

Ik dacht wel dat dat ging komen maar bon. Ik stel een vraag (aangeduid door "?" ) trek geen conclusie.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 12:01

@enzino

Hmmm bewust geen leeftijd in je profiel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 12:05

Ayasha schreef:
Ik dacht wel dat dat ging komen maar bon. Ik stel een vraag (aangeduid door "?" ) trek geen conclusie.

Ik nam aan dat het een rhetorische vraag was en we zien allemaal wel wat je wilt bereiken met die vraag. En die insteek vind ik niet erg volwassen overkomen.
Mijn reactie ging daar dus ook over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 12:11

ThreeFingers schreef:
@enzino

Hmmm bewust geen leeftijd in je profiel?

Ja, dat was een bewuste keuze. Net zo als dat ik ook mijn beroep niet heb ingevuld.
Maar maak je geen zorgen hoor, ik ben de 16 al lang gepasseerd zoals je hopelijk ook wel uit mijn posts af kan leiden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 12:11

enzino schreef:
Ik nam aan dat het een rhetorische vraag was en we zien allemaal wel wat je wilt bereiken met die vraag. En die insteek vind ik niet erg volwassen overkomen.

Nú ben jij degene die overhaaste en onvolwassen conclusies trekt en je neemt het dan ook nog op je om "voor allemaal" te spreken ipv enkel voor jezelf. Ik ben geneigd om aan en zeker spreekwoord te denken nu. :)

(iets met splinter in andermans oog en balk in eigen oog)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 12:19

Ayasha schreef:
enzino schreef:

Nú ben jij degene die overhaaste en onvolwassen conclusies trekt en je neemt het dan ook nog op je om "voor allemaal" te spreken ipv enkel voor jezelf. Ik ben geneigd om aan en zeker spreekwoord te denken nu. :)

(iets met splinter in andermans oog en balk in eigen oog)

:+
lol

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 12:21

Doen we een wedstrijdje volwassen zijn ? :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 12:24

Neuh maar wie de bal kaatst kan 'm ook terug verwachten. Goed voorbeeld, doet goed volgen. :D Verder ben ik er klaar mee. :)