Vraagje voor de wat ouderen onder ons: zijn jullie beledigd als iemand je/jij zegt? Zo ja, geldt dat ook op Bokt?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nies_ schreef:Ben het er mee eens dat bokt voor de lol is. Mijn schrijfwijze is op bokt best rampzalig, zeker mijn spelling is vaak om van te janken, maar heb weinig zin om op bokt daar moeite voor te doen.
liedje89 schreef:Ja maar een kind van 11 of 12 mag nog best wat woorden niet snappen hoor, het gaat me dan ook niet alleen om een paar woorden. Soms word het hele concept niet versimpeld voor een kind terwijl je niet kan verwachten dat een kind bijv een snapt hoe ingewikkeld ziekte werkt als hij/zij nog bijna geen biologie heeft gehad op school of dat een kind van die leeftijd natuurkunde snapt die veel volwassenen nog boven de pet gaat.
Het hoeft echt niet helemaal gejipt te zijn, maar als je het te ingewikkeld maakt verliest een kind ook de motivatie om zo'n post te lezen. Als ik een post van bepaalde posters zie die langer zijn dan 1 alinea sla ik ze ook over gewoon omdat ik daar geen zin in heb. Is ook vaak van dat pseudo wetenschappelijk geneuzel trouwens dat heeft niet perce met taalgebruik te maken
Maartje1990 schreef:Ik vroeg me dus af of er geen regel gemaakt kon worden dat zulke posts niet zijn toegestaan. Of
LindyH schreef:Het gaat er ook niet om dat je nooit moeilijke woorden mag gebruiken, maar er zijn gewoon bepaalde types hier op bokt die er een sport van maken om alles zo moeilijk mogelijk te formuleren (lijkt wel). En niet alleen woorden, maar ook zinsconstructie en het gebruik van 'u'.
Zulke posts zijn heel vervelend om te lezen.
Je ziet in dit topic heel duidelijk welke mensen weten over welke personen (en schrijfstijl) het gaat, en welke mensen niet. Heel grappig.
Misschien moeten we toch maar eens wat meer namen gaan noemen, maar ik weet niet of dat mag.
riagr schreef:Ik heb nergens gezegd dat ik foutloos nederlands type ....alleen maar dat ik mijn best doe om een leesbare tekst te produceren.
En zie inderdaad dat er in de haast nogal wat storende foutjes in geslopen zijn..
Excuses!
Ibbel schreef:Nies_ schreef:Ben het er mee eens dat bokt voor de lol is. Mijn schrijfwijze is op bokt best rampzalig, zeker mijn spelling is vaak om van te janken, maar heb weinig zin om op bokt daar moeite voor te doen.
Maar, wanneer als gevolg van een "rampzalige spelling omdat je geen zin hebt er moeite voor te doen" je niet wordt begrepen, of je boodschap niet over komt, is dat dan handig?
Wat voegt dat dan toe? Aan bokt (de gebruiker die je topic niet begrijpt of serieus neemt)? Aan je eigen kennis (want je vraag wordt niet beantwoord omdat je niet serieus wordt genomen)? Of aan je eigen plezier, in het geval dat je niet begrepen wordt en er dús off topic gegaan wordt in de meeste gevallen? Al is het maar door een taalfreak die spelfouten wil en zal en moet verbeteren...
Dan sla je toch de plank volkomen mis?
En precies datzelfde geldt voor de schrijvers die zúlk duur taalgebruik (en heel vaak ook nog eens foutief) gebruiken dat ze ook niet begrepen worden of niet serieus genomen worden (of als arrogant worden afgedaan omdat men zich beledigd voelt omdat het inderdaad heel denigrerend over kan komen).
In beide gevallen (geen zin hebben om een beetje netjes te schrijven of duur doen om indruk te maken) komt je boodschap niet aan, en heeft het in feite geen enkele zin iets te posten. En je mag toch aannemen dat iemand hier iets post om iets te leren of iets uit te dragen.