Poging 2: Officiele waarschuwingen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 00:26

Wat? Bans en waarschuwingen geven? Hebben we het nu over de beslissing of de mededeling?

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 00:27

ik vind het terecht als bart de uiteindelijke beslissing neemt. Zou niet weten wie hem anders zou moeten nemen, beter wel dan kom ikzelf natuurlijk aan bod Tong uitsteken.
Ik heb ook nog nooit iets gehad van jezus, wat flikt hij nou. Dus zo slecht is het "bewind" nu ook weer niet.
Ik kan me ook helemaal vinden in de mensen die hebben gezegd, als het echt zo slecht is hier, kom je toch helemaal niet meer! want die keuze heeft echt iedereen!

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 00:27

Ik denk dat dat een illusie is Rom.
Het is wel degelijk zo dat de beheerders boven de mods staan. De uiteindelijke beslissing ligt bij de beheerders.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 00:29

Uiteraard Jantien, daarvoor zijn ze ook beheerder. Wat niet wil zeggen dat ze ook maar overal de schuld van moeten krijgen. Vind ik Lachen

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 00:30

Ik geloof ook niet dat iemand heeft gezegd dat het slecht is dat Bart de uiteindelijke beslissing neemt Verward . Het gaat hier om de beslissing zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 00:43

Romkabouter schreef:
Uiteraard Jantien, daarvoor zijn ze ook beheerder. Wat niet wil zeggen dat ze ook maar overal de schuld van moeten krijgen. Vind ik Lachen

Neuh, maar verantwoordelijkheid nemen is wel een aardig begin. Trouwens, sinds wanneer mag je iemand niet aanrekenen wat ie gedaan heeft?

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 00:52

Het gaat erom hoe het beleid wordt gevoerd, hoe het tot stand komt.
Dus gaat het wel degelijk om degene die de beslissingen neemt. Zolang er niet met algemene stemmen een besluit wordt genomen is er dus ook iemand verantwoordelijk.
En daar mag je diegene dan ook op aanspreken.

Of je het eens bent met het gevoerde beleid moet je helemaal voor jezelf bedenken. En daar dus ook conclusies aan verbinden.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 09:56

Lovely"]
Trouwens, sinds wanneer mag je iemand niet aanrekenen wat ie gedaan heeft?
[/quote]
Wie zegt dat dat niet mag Verward
Mij geen woorden in de mond leggen Lovely.

[quote="Jantien schreef:
En daar mag je diegene dan ook op aanspreken. Of je het eens bent met het gevoerde beleid moet je helemaal voor jezelf bedenken. En daar dus ook conclusies aan verbinden.

Precies! Iemand er op aanspreken, prima. Als je dan een uitleg krijgt en je bent het er nog niet mee eens en je kan niet meer met het beleid door 1 deur, dan moet je je conclusies er aan verbinden. Het beleid kan alleen een in HUN ogen onterechte beslissing terug draaien, niet een in DE USERS ogen onterechte.
Er op door blijven gaan dat je er niet mee eens bent, dat het onterecht is etc etc is volgens mij niet de juiste weg. Een verkeerde beslissing is al meer dan eens terug gedraaid. En wat krijg je dan? Een andere user gaat klagen dat zijn beslissing dan ook teruggedraaid moet worden
Het is soms net voetbal, een speler trapt de bal over de lijn of een speler onderuit en gaat (bijna) van te voren al appeleren dat hij het niet gedaan heeft.

Want WAT er ook besloten wordt, er zijn ALTIJD wel mensen die het er niet mee eens zijn. Dan kun je 100 keer je beslissing onderbouwen, er blijven mensen het er niet mee eens.
En dat is de kern van het probleem. Iedereen die bestraft wordt vind het voor zichzelf onterecht en vind altijd wel een paar medestanders. Die trekken dan hun bek open en dan lijkt het alsof heel bokt het ontzettend oneens is met gevoerde beleid. Ik heb echter de indruk dat het het gros van de bokker geen moer uitmaakt Lachen
Komt nog bij de mensen die hun bek open trekken allemaal inspraak willen hebben. Daar wordt over nagedacht volgens mij (uit een ander topic), het gaat alleen misschien wat minder snel dan de mensen willen. Tja, jammer, maar dan moeten we nog maar ff wachten Lachen

Denk eerst maar eens na voordat je een bericht post. Ook als je degene niet mag of om wat voor reden dan ook.
En DAT is de echte bokt-utopie Scheve mond

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 10:33

Wat alleen wel zo is, er is geen onpartijdige instantie die de klachten bekijkt, waar je als user zogezegd in hoger beroep kan gaan.
En dat is niet helemaal logisch wanneer je straffen uitdeelt, en iig de indruk wil wekken onpartijdig te zijn.

Het Bokt-team is meestal net zo goed bevooroordeeld als de users zijn.
Wanneer je als user de schijn tegen hebt bij de mods+beheerders dan is het heel moeilijk om ook nog maar iets goed te doen.

Dan gaat het dus heel snel op een persoonlijke vete lijken, waarvan iedereen altijd zo hard roept dat dat niet op Bokt mag worden uitgevochten.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 10:53

Jantien schreef:
Wat alleen wel zo is, er is geen onpartijdige instantie die de klachten bekijkt, waar je als user zogezegd in hoger beroep kan gaan.
En dat is niet helemaal logisch wanneer je straffen uitdeelt, en iig de indruk wil wekken onpartijdig te zijn.

De indruk wekken onpartijdig te zijn gaat prima zonder een extra onpartijdige instantie. Want hoe onpartijdig is die? Daar krijg je net zo hard discussie over volgens mij.

Citaat:
Het Bokt-team is meestal net zo goed bevooroordeeld als de users zijn.
Wanneer je als user de schijn tegen hebt bij de mods+beheerders dan is het heel moeilijk om ook nog maar iets goed te doen.

Kan zijn, maar is dat niet zo als je een aantal bokkers in een kring zet en die laat beslissen Verward
Ik zeg niet dat het geen goed idee is, is vraag me alleen af of het een verbetering is. En uit een ander topic zijn al ideen aangedragen voor andere besluitvorming. bv, het tweaker verhaal. En dan nog is er altijd wel iets mis met het systeem. Face it, de mens vind het gewoon al snel onterecht als hij gestraft wordt. Discussie over besluitvorming zal er ALTIJD zijn. Op zich niets mis mee, maar op een gegeven moment moet je je in je lot schikken of weggaan. Dat kan IRL, dan kan het ZEKER op een internetforum dacht ik zo.

Citaat:
Dan gaat het dus heel snel op een persoonlijke vete lijken, waarvan iedereen altijd zo hard roept dat dat niet op Bokt mag worden uitgevochten.

Die indruk heb ik nog nooit gehad, die indruk hebben volgens alleen diegenen die zich onterecht bestraft voelen. Maar misschien sta ik daarin alleen.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 10:59

Romkabouter schreef:
Die indruk heb ik nog nooit gehad, die indruk hebben volgens alleen diegenen die zich onterecht bestraft voelen. Maar misschien sta ik daarin alleen.


Ik heb dus wel die indruk, en ik ben (tot nu toe, even afkloppen) niet (terecht of onterecht) bestraft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 11:42

Jantien"]
[quote="Romkabouter schreef:
Die indruk heb ik nog nooit gehad, die indruk hebben volgens alleen diegenen die zich onterecht bestraft voelen. Maar misschien sta ik daarin alleen.


Ik heb dus wel die indruk, en ik ben (tot nu toe, even afkloppen) niet (terecht of onterecht) bestraft.
[/quote]
Die indruk heb ik dus ook.

Zoals hierboven ergens al gezegd werd, zou eenzelfde opmerking door een andere user misschien niet onmiddellijk met een OW bestraft zijn geworden. Dus als ik nu zeg dat ik hier niet heb 'vrij onverveerd' gevoel heb, op deze website, krijg ik dan ook een OW?