Wie missen we het meest op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:37

Iris82 schreef:
Nou dat is niet helemaal correct hoor. Het beleid is er niet op gericht om OW's uit te delen. Nu met de nieuwe regels worden er veel minder OW's uitgedeeld. Veelal worden gebruikers via een sturende pb op hun postgedrag gewezen. Dat is iets waar zij natuurlijk zelf niet over zullen spreken, maar ook iets wat andere gebruikers niet kunnen zien omdat het niet in de banlijst komt.

Voorheen hoorde ik niet van zo veel mensen, dat ze een OW hadden gekregen als de laatste tijd, dus ik vraag het me af!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:38

Pashon schreef:
Temmen vind ik ronduit kinderachtig. vind dat de mods zeker te snel ingrijpen, laat het soms maar eens lekker gaan, oke dan word er misschien door een aantal op de man gespeeld nou ook die krijgen de bal wel terug en doen ze het gelijk niet weer. Dan nog dat er zonder pardon diverse posts verwijderd worden want ze voldoen niet of spelen op de man een x aantal van die posts bevatten toch echt wel nuttige toegevoegde informatie.

Snap dat het voor een mod ook moeilijk is om het goed te doen in de ogen van een ander. Hoevaak er niet door die tere zieltjes wel op die leuke tem knop gedrukt word :n want oehhh ik sta even met de mond vol tanden en kan dus even niet meer mijn gal/ mening spugen dus dan maar die rode knop indrukken.

Dat er een aantal bokkers een voorkeursbehandeling krijgen is duidelijk.

Helemaal eens!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:39

ik heb nie techt het idee dat er een voorkeursbehandeling is maar meer andersom: dat sommigen niets goeds kunnen doen en er altijd vanuit wordt gegaan dat ze iets slecht bedoelen.

Temmen is niets mis mee i.m.o., maar soms word er wel te snel ingegrepen. Ik denk dat je soms ook genoeg doet met een HULK of door gewoon even stil te blijven, maar wel op de achtergrond mee te kijken.

Iris82: ik had er toestraks eentje van net 20, dan heb ik moeite om iemand serieus te nemen. Ben zelf 22 en zou mezelf ook niet serieus nemen, laat staan iemand die net volwassen is. vooral als er dan ook nog domme fouten gemaakt worden...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:40

Iris82 schreef:
Nou dat is niet helemaal correct hoor. Het beleid is er niet op gericht om OW's uit te delen. Nu met de nieuwe regels worden er veel minder OW's uitgedeeld. Veelal worden gebruikers via een sturende pb op hun postgedrag gewezen. Dat is iets waar zij natuurlijk zelf niet over zullen spreken, maar ook iets wat andere gebruikers niet kunnen zien omdat het niet in de banlijst komt.

dat is wel zo, 'vroegah' was het veel drukker in de lijst met ban's, nu zie je vooral schaduwaccounten die gewist worden oid in die lijst

'vroegah' kreeg ik ook veel meer bans/OW's dan nu, de laatste paar jaar eigenlijk nooit meer.

secricible

Re: Wie missen we het meest op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:40

komt dat door de moderators of door jou Arabesk? Moet zeggen dat je de laatste tijd ook iets beter te discussieren bent :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:41

secricible schreef:
ik heb nie techt het idee dat er een voorkeursbehandeling is maar meer andersom: dat sommigen niets goeds kunnen doen en er altijd vanuit wordt gegaan dat ze iets slecht bedoelen.

Temmen is niets mis mee i.m.o., maar soms word er wel te snel ingegrepen. Ik denk dat je soms ook genoeg doet met een HULK of door gewoon even stil te blijven, maar wel op de achtergrond mee te kijken.

Iris82: ik had er toestraks eentje van net 20, dan heb ik moeite om iemand serieus te nemen. Ben zelf 22 en zou mezelf ook niet serieus nemen, laat staan iemand die net volwassen is. vooral als er dan ook nog domme fouten gemaakt worden...

Ik denk dat als de mods langer zouden wachten het niveau van bokt echt gaat dalen en alles verwordt tot schreeuwtopics, voorbeelden genoeg van te vinden elders op internet met fora die niet of amper gemod worden.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:42

secricible schreef:
komt dat door de moderators of door jou Arabesk? Moet zeggen dat je de laatste tijd ook iets beter te discussieren bent :)

De meeste bokkers die mij echt irriteerden zijn geband :+

(en daar vallen RK en Kiwi niet onder wat mij betreft he)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:42

Pashon schreef:
ach sorry hoor, maar via pb terrecht wijzen gebeurd al langer. Ik heb een aantal jaar terug ook een corrigerende pb gehad was het er niet mee eens waarom ik die kreeg dus leg het duidelijk uit, krijg ik een ban omdat ik tegen haar in ging terwijl ik alles netjes onderbouwd en uitgelegd had en net taalgebruik gebruikt heb.

Het klopt inderdaad dat dat al langer bestaat hoor. Ik bedoelde niet dat dat nieuw was, maar meer dat dat nu veelal toegepast wordt. Vervelend van je OW.

Tendance schreef:
Voorheen hoorde ik niet van zo veel mensen, dat ze een OW hadden gekregen als de laatste tijd, dus ik vraag het me af!

Heb je de banlijst wel eens bekeken? Weet je waar je die kan vinden?

secricible schreef:

Persoonlijk vind ik dat er een groot verschil zit tussen de ene persoon van 20 en de andere. Zolang iemand goed kan beargumenteren waarom bepaalde beslissingen genomen worden en niet te bang is om eventueel gemaakte fouten toe te geven en naar behoren op te lossen zie ik niet in waarom deze geen moderator kan zijn. Enne, ik neem jou wel serieus hoor. ;) Zolang er maar argumenten gegeven worden en niet nodeloos getrapt wordt.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:43

ach leeftijd van een mod maakt mij niet echt uit, als ze hun "werk" maar goed doen. Zo werd ik laatst toegesproken door een mod van meende ik 15 of 16 was het er weliswaar neit mee eens maar ze gaf netjes uitleg en kreeg zelfs een nette reactie terug. Daar heb ik meer respect voor als voor die mods die simpelweg zeggen "omdat ik het zeg en daarmee uit" want ja ook die zijn er!

Tuurlijk als je maar genoeg bans of OW's gehad hebt pas je je automatisch wel wat aan, soms zelfs onbewust denk ik wel. maar vind het niet de manier van doen

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:45

Er is naar mijn idee een forum op internet in omloop, waar niet gemod wordt en iedereen zich keurig red.
Ook daar zijn wel eens onenigheden, maar die lossen zich dan vanzelf weer op.
Daar wordt ook niets gewist of verwijderd.

Dus wat ik mis: De mods, die minder met de gum aan het werk waren en een dicussie lieten gaan. In dossiers is vast te vinden welke dat waren!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:46

maar ik zou mezelf niet serieus nemen als mod om mensen van jaren ouder dan mij de les te moeten lezen. Zit sinds kort in het werk en merk zelfs daar al dat ik af en toe moeite heb om mensen met hun neus op de feiten te drukken als ze de 40 gepasseerd zijn.
Maar goed, betwijfel of dat de discussie moet zijn.

Eerlijk is eerlijk, als een mod van 15 mij terecht gaat spreken, zou ik moeite hebben daar serieus iets mee te doen. Ook als het goed geargumenteerd is.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:47

En ja ik weet die lijst te vinden en weet dat daar met name SA's op staan, maar waarom worden een aantal SA's bekend? Omdat ze niet in het straatje van een mod antwoorden en hun personalia dan bekend wordt.

Arabesk

Je moet ergens grenzen stellen; als we allemaal onze eigen verkeersregels gaan bedenken gaat het ook fout.

Ik vind het ook belachelijk dat je hier in de straat maar 30 km/h mag, maar ja je houdt je er wel aan als je een fikse bon hebt gehad ;-)

ElineS

Ik mis de Bokkers die lekker recht voor hun raap zijn en gewoon zeggen wat ze denken.

Arabesk schreef:
Er wordt wel vaker geroepen dat bepaalde bokkers meer macht hebben en via mods anderen een ban aan kunnen smeren. Maar ik heb zelf eerlijk gezegd nooit het gevoel gehad dat dat zo was. Er werd weleens gesuggereerd ook dat bij mij bijv. het hand boven het hoofd werd gehouden en anderen wél een ban kregen aangesmeerd. Dat heeft dat echt met de inhoud van posts te maken die op de man werden. Zo lang je op de bal blijft spelen en niet op de man en je gedraagt je normaal dan blijft je boktaccount wel heel hoor. ( en je geen ramkraak pleegt op bokt :+)

Op elk forum is er wel een mate van 'vriendjespolitiek' of dit nu onbewust of bewust is. Een mod kent zelf ook mensen, negatief of positief en dat kan invloed hebben op een beoordeling. Het is onmogelijk om helemaal zwart/wit te zijn.

Ik heb zelf op een groot forum gemodereerd en het is lastig om daar als mod helemaal blank te blijven en geen vooroordelen te hebben. Zeker als je al een tijd op het forum zit en bekend bent met veel mensen en verhalen.

Iemand die in het verleden een dikke relschopper is geweest en nu wel poeslief is, word alsnog met argusogen aangekeken en krijgt misschien sneller een tik op de vingers als die iets verkeerds doet, dan iemand die geen 'verleden' heeft. Dus dat er soms word gedacht dat de ene gebruiker meer 'macht' heeft dan de ander of vaker onder een ban uit komt, daar zit een kern van waarheid in.

Dat er word geroepen dat sommige gebruikers via mods anderen een ban kunnen aansmeren, ook daar geloof ik wel in, omdat ik dat zelf op 'mijn' forum heb meegemaakt. Niet zozeer het bannen, maar wel dat gebruikers dermate leuk gevonden werden door mods dat ze meer dingen konden flikken en ze mods makkelijker konden pushen/overtuigen om iets gedaan te krijgen. Mods zijn ook gewoon mensen en dus beïnvloedbaar. Ook maken ze fouten, net zoals iedereen. Dat is helemaal niet erg. Daar zijn we mens voor.

Het enige vervelende is het toegeven dat er een fout is gemaakt. Veelal word het in de doofpot gestopt. Iets wat beter niet gedaan kan worden, want zo gaat er onvrede heersen onder de gebruikers. Misschien niet op het forum zelf, eerst, maar wel achter de schermen, zoals in PB's, msn, hyves, andere forums etc. Uiteindelijk zal het wel op het forum zelf gaan escaleren... Dat kan beter voorkomen worden door het gewoon één keer goed te bespreken. Ik vind dat alles bespreekbaar hoor te zijn. Zeker als gebruikers ergens onvrede mee hebben, dat moet niet in de doofpot worden gestopt of uitgegumd worden, dat moet worden besproken, anders zal het nooit helemaal weg gaan, want gebruikers kunnen nergens heen met hun onvrede. Je gaat toch ook niet als je kind bij je komt "Mama, ik zit ermee dat mijn broer/vriend straf heeft gekregen," zeggen van "Heb je niets mee te maken, praat er niet over." Dat lost toch helemaal niets op...

Arabesk

Re: Wie missen we het meest op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:49

Je kunt het nooit iedereen naar de zin maken en voor de doorgewinterde bokker die het naadje van de kous wil weten met bepaalde zaken kan met google een heel eind komen ;-)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:50

Arabesk schreef:
Je moet ergens grenzen stellen; als we allemaal onze eigen verkeersregels gaan bedenken gaat het ook fout.

Ik vind het ook belachelijk dat je hier in de straat maar 30 km/h mag, maar ja je houdt je er wel aan als je een fikse bon hebt gehad ;-)

Alleen moet het niet zo zijn, dat als er controle staat, jij bij 40 km/h wel een bekeuring krijgt terwijl een ander bij 60 km/h geen bekeuring krijgt.....
Tenzij het een ambulance is!

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:52

Moderatoropmerking:
Dit had een leuk topic kunnen zijn met 'wie missen we op Bokt' maar helaas gaat het ondertussen volkomen offtopic. Aanwijzingen van het moderatorteam worden niet opgevolgd, dit lijdt er helaas toe dat het topic compleet afdwaalt van de oorspronkelijke OP en ik daarom geen andere mogelijkheid zie dan het topic te sluiten.