[Dienstmededeling] Ban van Steef permanent

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 13:56

kleintje:

OK dan! OK dan! OK dan!

Ja heeft ze gehad en steef en ban
ow ow wat fair
had andersom gemoeten

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-03 14:30

Dusssss.

Mensen, tel aub even tot 10 voor je iets post in een topic als dit en denk in die 10 minuten ook daadwerkelijk na. Alleen maar roepen dat alles poedersuiker is dat alles aan iets of iemand anders ligt schiet je echt niets mee op. Als je dat doet heb ik echt serieus moeite met het serieus nemen van je post, ik kan er namelijk niets mee.

Ik ga idd niet reageren op wat er allemaal in dit topic is geroepen en geschreeuwd. Als je over een dag of twee nog steeds helemaal achter je uitspraken staat kan je ze me PBen of mailen en dan krijg je een reactie van me. Nu wordt er veel te veel geroepen in het 'heetst' van de strijd waar IMO niet echt over na is gedacht.

Maar goed, ik begin een beetje flauw te worden van dit gehak en getrap. Verder net een gesprek met Cody gehad en hoera, Bart is tot Inzicht(tm) gekomen. Enige dat Cody heeft gedaan is het aandragen van een alternatieve oplossing ipv allemaal zeggen dat het poedersuiker is wat er allemaal gebeurd op Bokt. Scheve mond

Anyway.

Steef heeft al eerder tijdens zijn tijdelijke ban op Bokt gezeten (Trebho ofzo). Dat account is vervolgens gebanned met een opmerking als 'Schaduwaccount van steef (die gebanned is).' en verder niets. Op die manier zijn we idd niet duidelijk en niet consequent geweest, hoogstwaarschijnlijk omdat ik op dat moment gewoon geen zin had in een enorme 'discussie' als dit. Ben toen dus niet duidelijk geweest en heb op die manier een soort kat/muisspelletje uitgelokt.

Vandaar dat Steef weer terug is naar zijn oorspronkelijke ban (geen idee wanneer die afloopt) onder voorwaarde dat ik _niets_ meer van hem zie. Ik ga zo ff de mail aanpassen die je krijgt bij een ban zodat daar expliciet in vermeld staat wat de sancties zijn op het negeren van een ban.

Sidenote: Feit is dat Steef inmiddels minstens 2 bans heeft gehad, een enorme lading waarschuwingen, zijn ban nu tot 2x toe genegeerd heeft. Als hij zich idd tot het einde van zijn ban niet meer op Bokt laat zien dan is hij gewoon welkom maar bij de eerste de beste overtreding ligt hij er dan weer uit. Geen gemiep met 3 waarschuwingen e.d. IMO heeft hij al teveel kansen verspeeld.

Eventuele accounts die hij nu heeft gemaakt kan hij melden bij mij die tellen niet mee maar tot het einde van z'n ban wil ik hem niet meer zien. Hoop ook dat hij in die tijd heel even de tijd neemt om na te denken waarom het allemaal zo ver is gekomen en ik hoop dat hij dat dan niet onmiddelijk afschuift op derden.

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 14:33

Maar waarom staat er niets in de boktregels over schaduwaccounts????

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 14:34

Dank dat je nog even hebt willen kijken naar de permanente ban van Steef en dat dit weer gewoon 'de oorspronkelijke 3 maanden ban' is.

Hoop dat Steef nu ook voldoende verstand heeft om te beseffen dat dit echt de allerlaatste kans is Scheve mond .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 14:37

Toppie Bart OK dan!
De rest is dan aan Steef.
Maar hij moet dan dit wel lezen Lachen
Anders gaat het dadelijk nog perongeluk fout.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 14:37

OK dan! hoop dat Steef zijn allerlaatste kans nuttig gebruikt

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 14:54

Bart toppie dat je er over na hebt gedacht en tot dit besluit bent gekomen. ik kan het zeker waarderen dat je naar 'ons' hebt willen luisteren OK dan!

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 14:59

Inderdaad, Bart... netjes dat je dit besluit hebt teruggedraaid!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-03 15:03

Kleintje, als alles in de Boktregels zou staan (die Steef trouwens erg goed weet te vinden Haha!) dan zouden we een compleet Bokt wetboek moeten hebben. Lijkt me niet echt een wenselijke situatie. Het lijkt mij vrij voor de hand liggend dat je een ban niet gaat omzeilen. Kwam net iemand met het voorbeeld autorijden na een rijverbod. Tja Scheve mond Als we ook dat soort dingen minitieus in de regels op moeten aan nemen is volgensmij het einde zoek.

Maar, zoals ik al zei, zodra je een ban krijgt staat er onderaan de mail een verhaaltje dat nog een keer extra duidelijk maakt dat het niet de bedoeling is dat je de ban gaat omzeilen. Het beginnen wel bijna Amerikaanse toestanden te worden "For external use only!" op een krultang enzo Scheve mond *LOL*

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:06

En zijn oorspronkelijke ban is ingegaan op 21/7 als ik het goed heb, dus vanaf 21-10 istie weer welkom OK dan!

Mause

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:07

Bart, fijn dat je het in overweging hebt genomen! Ik hoop dat Steef zich als Staverej blijft gedragen wanneer ie weer toegang krijgt op Bokt, want heb geen zin om zijn bijdrage permanent te missen!

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:10

Vind het eigenlijk wel weer raar dat er dan alleen naar Steef gekeken wordt en niet naar de rest van de gebruikers die gebanned zijn een tijd terug, ook die gebruikers hebben geen tweede kans gekregen. Dit is geen aanval om Steef van bokt te houden, maar juist om die andere personen weer terug te krijgen.

In de tijd dat die gebruikers werden gebanned werd er nog veel strenger gelet op bepaalde zaken (zoals oa slowchat), waar nu aparte regels of fora voor zijn.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:14

Supercool! Aaah Bartje kan wel lief zijn. Ach gut

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:17

Syph je kan niet alles met terugwerkende kracht doen.
Dat gaat nou eenmaal niet...
Volgens mij is het nu belangrijker om te kijken naar de toekomst dan naar het verleden.

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:20

Sypheron, hier ga ik in mee, waarom Steef wel en bv Mytens en Puck niet, hier snap ik werkelijk niets van, ofwel je krijgt hier dus een nieuwe discussie van Verward

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:23

Nee maar je kan ook niet zomaar een persoon nog een kans geven, terwijl de rest die niet krijgt/heeft gekregen. Imo hebben die al meer dan lang genoeg na kunnen denken over hun daden.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-03 15:26

En dit is weer een mooie aflevering in het verhaal "Maakt niet uit wat je doet, je doet het nooit goed" Haha!

Hierbij wil ik het even laten.. Ik ga nu eindelijk maar weer eens wat aan m'n studie doen. Vandaag weer bijna 5 uur in Bokt zitten. M'n TU project begint al aardig in de knel te komen.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:27

Dat klopt idd Bart, maar dat komt omdat je een groot aantal users hebt die allemaal iets anders willen en een andere kijk op de situatie hebben. Dat je het hier even bij laat kan ik begrijpen, succes met school. Maar ik hoop dat er later nog wel even op terug gekomen kan worden.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:28

BartVB schreef:
En dit is weer een mooie aflevering in het verhaal "Maakt niet uit wat je doet, je doet het nooit goed" Haha!

Hierbij wil ik het even laten.. Ik ga nu eindelijk maar weer eens wat aan m'n studie doen. Vandaag weer bijna 5 uur in Bokt zitten. M'n TU project begint al aardig in de knel te komen.

nee, dat is waar, maar met zoveel gebruikers wordt dat ook moeilijk.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:35

Hele mooie oplossing zo Bart. Ik hoop dat Steef deze kans aangrijpt en dat we hem eind oktober weer terug zien. En dat hij zich dan maar net zo mag gedragen als Staverej heeft gedaan. Iig vind ik wel dat we Bart onze waardering mogen laten blijken. Top dat Bart niet een van het slag halstarrige mensen is dat nooit op een beslissing terug komt en Steef deze (naar ik aan neem) laatste kans krijgt.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:35

Maar Syph, even voor de goede orde:

Het gaat hier om de situatie:
Gebruiker heeft tijdelijke ban. Gebruiker maakt nieuw account aan.
Boktbeheer merkt dit op. Gebruiker krijgt een ban op het nieuwe account en moet wachten tot de tijdelijke ban op het gewone account verlopen is.
Beslissing is genomen omdat het schaduwaccount idd niet de fout in is gegaan, waadoor een definitieve ban op het eerste account misschien niet gerechtvaardigd is, puur op het feit "gebruiker heeft schaduwaccount".
Daarom zit hij nu gewoon zijn tijdelijke ban uit.

Ik zie eigenlijk geen overeenkomst met eerdere gevallen.

Bovendien kan je moeilijk 2 jaar bokt gaan bekijken op basis van nieuwe regels en alles daarop terugdraaien.
Als 100 jaar geleden je hand werd afgehakt als je wat jatte, en nu krijg je celstraf, dan is dat heel jammer voor de mensen die 100 jaar geleden leefden, maar die krijgen hun hand er dus niet mee terug...

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:51

Nee, maar Marije, het was ook al een feit dat Steef een permanente ban had, en dat is dus terug gedraaid.
De schaduwaccount is aangemaakt, dat is een feit, of er normaal gebruik van is gemaakt was in eerste instantie niet van toepassing, maar daar is later op terug gekeken.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 16:02

Ja, en waarom is die ban teruggedraaid, omdat een ban geven op het originele account omdat een schaduwaccount is aangemaakt, in dit geval niet terecht was.

Dit heeft niets te maken met bans terugdraaien die op een andere manier tot stand gekomen zijn.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 16:11

Nee maar als je een ban krijgt, dan snap je toch zelf wel dat het niet de bedoeling is dat je via een andere account weer op bokt komt, toch? Nogmaals, dit gaat niet persoonlijk om Steef, omdat ik hem ook graag op bokt zie, maar het gaat er om dat beslissingen gemaakt worden, en niet zomaar weer terug gedraaid moeten worden. Dan kan er beter een week langer over nagedacht worden, dat is beter imo dan binnen 2 dagen een beslissing maken, en die 2 dagen later weer terug te draaien, zeker omdat je dan van dit soort discussies krijgt. (alles cijfers zijn ter voorbeeld genoemd)
Laatst bijgewerkt door Sypheron op 22-09-03 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 16:11

Even aangepast ik zag dat als Steef zijn ban afwacht hij weer op bokt mag, bedankt bart!
Laatst bijgewerkt door Charaz op 22-09-03 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt