We leveren zoveel kritiek, maar amper complimentjes..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elma_

Re: We leveren zoveel kritiek, maar amper complimentjes..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:10

:j en ik mag het dus van KbK niet zeggen, maar dat is echt bokt.. Vanachter je beeldschermpje er nog even een schepje bovenop doen. Sommige mensen doen het er gewoon om. En dat is idd onnodig.

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:19

Ik reageer doorgaans alleen maar op de goede, met soms een stiekeme hint van 'rij alsjeblieft wat vriendelijker' op de 'foute' :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 14:40

manic schreef:
Ik wist niet dat "huilie huilie doen" ook op de lijst van aanstootgevende uitdrukkingen stond, sorry.
Wie heeft tegen jou gezegd dat dit een aanstootgevende uitdrukking is?
Kijk, en dat bedoel ik nou.. jij zegt iets waarop ik reageer dat je het iets vriendelijker zou kunnen brengen.
Vervolgens verdraai jij de dingen zo, dat het ineens gaat over aanstootgevende reacties.
En zo ontstaan de meeste discussies..

Smeetjoew: Ben ik het wel mee eens..
Dat is ook de reden dat ik (nog) geen HAW-topic open.

Anya: Ik kom af en toe ook mensen tegen, zowel op Bokt als in mijn eigen omgeving, die dingen proberen op te dringen als Jehova's getuigen..
Dat vind ik jammer.. laat een ander gewoon doen waar die zin in heeft, zolang het maar niet schadelijk is voor het dier.

Ik vind de uitspraak van Papagroom wel kloppen..
Er is niks mis mee als je tips krijgt van mensen die geen wedstrijden rijden en ik denk ook dat daar hele goede tips tussen kunnen zitten.
Maar dan vind ik dat je dan je ervaring ergens anders vandaan hebt moeten halen.
Door bijvoorbeeld dagelijks bij een instructeur te kijken die paarden tot Z-niveau opleidt en berijdt.
Dan hoef je nog niet eens zelf goed te kunnen rijden, maar dan kun je wel goed bekijken wat voor hulpen er bij een bepaalde oefening horen..

Rocymax: Dat topic heb ik gezien. :j
Ik dacht dat hij meer pagina's had?

Elma_: Je mag van mij alles zeggen hoor.. :D

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 19:36

Als iets "iets vriendelijker mag" is het kennelijk aanstootgevend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 19:37

Dat is jouw interpretatie..

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 19:38

En de jouwe...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 19:38

Nee, niet die van mij.. :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 19:41

Heb toevallig donderdag avond Dit topic rijtopic gemaakt en binnen een dag had ik meer dan 25 reacties.
Wel allemaal overigens behoorlijk possitief maar wel met onderbouwende commentaar over mijn houding. Maar daar was ik op
voorbereid, want ik heb een behoorlijk slechte houding :o
Toch reageren de bokkers op mij wel erg behulpzaam en aardig, en best wel erg possitief!
Op misschien een enkeling na, die wat minder opbouwend reageert/overkomt maar zulken moet je (in mijn geval) denk ik gewoon
negeren en laten zoals het is. :)

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 19:43

Nou bij deze wil ik dan wel even een complimeny geven want ik vind het bijzonder dat koudbloedkim al zoveel kilo afgevallen is !!!! Go girl!!!
En daarbij heb je ook gelijk, ik reageer inderdaad ook eigenlijk alleen maar op de negatieve dingen die ik zie en dat is best erg.
Je hebt mijn ogen best een beetje geopend en ik ga mijn best doen om ook op de positieve dingen te reageren! (wordt bokt misschien nog wel het positiefste forum op het internet!)
Nee, je hebt echt gelijk, waarom altijd zeuren en nooit eens de zon zien??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 19:52

Bitje, wat een mooie foto's!!
Staat toch echt wel een stuk anders dan op Nynke.

Ik probeer al een aantal keren aan te geven dat mensen mijn OP verkeerd lezen.
Bitje, jij rijdt met sporen en zweep en dat is voor sommige mensen een reden om (soms onterecht) te reageren met kritiek.
Wat ik eigenlijk bedoelde, zou dan jouw topic zijn als voorbeeld 1, dus dan dezelfde foto's, zonder sporen en zweep.
Daarmee wil ik niet zeggen dat jij ze niet goed gebruikt of er niet goed mee om gaat, maar zou je zonder sporen en zweep hebben gereden, had je ws juist minder reacties gekregen, terwijl dat best tegenstrijdig is.
Ik leg het vast wat lastig uit.. :+

Concetto, dankjewel!! :j

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 19:56

ik snap je, maar daar gaan de meeste reacties nu niet naar uit :D Maar denk vooral omdat de
fotos ook niet echt laten zien dat ik de zweep/sporen regelmatig gebruik, maar i get it :)

En klopt, ik heb het idee dat ik veel beter bij beau pas dan bij nynke, maar Nynke is helaas
verleden tijd. Offtopic trouwens, maar die is door haar atrose niet meer berijdbaar en gaat
alleen maar achteruit. Dus ben bang dat dat binnenkort einde verhaal is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:15

Vreselijk.. ik heb wel een aantal topics langs zien komen, waarin je nog niet zeker was over bepaalde dingen, met Nynke.
Toch vond ik jullie samen heel mooi bij elkaar passen. :j
Ik hoop dat je die beslissing nog even niet hoeft te maken..

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:18

KoudbloedKim schreef:
Vreselijk.. ik heb wel een aantal topics langs zien komen, waarin je nog niet zeker was over bepaalde dingen, met Nynke.
Toch vond ik jullie samen heel mooi bij elkaar passen. :j
Ik hoop dat je die beslissing nog even niet hoeft te maken..

dankje, maar ben bang dat die beslissing niet te lang meer gaat duren. Ik heb sinds een week, anderhalf week besloten om niet
meer op haar te gaan rijden omdat ze gewoon iedere keer weer stokkreupel word. Maar ook gewoon zo in het land loopt ze
niet goed. En als ze alleen maar pijn heeft, ook als ze gewoon een beetje in het land staat, vind ik het niet een paardwaardig
bestaan.. maar goed, ik kijk het nog even aan.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:19

Zo gek vind ik het niet, je rijd toch ook niet met slof en met pessoa!
nu word het ene uiterste erbij gehaald en het andere uiterste! :o
Verder wat is er mis met sporen? :Y) ???

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:21

DDW1190 schreef:
Zo gek vind ik het niet, je rijd toch ook niet met slof en met pessoa!
nu word het ene uiterste erbij gehaald en het andere uiterste! :o
Verder wat is er mis met sporen? :Y) ???

volgens mij niets ? waar staat dat dan? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:23

Bitje, dat is dan wel een juiste beslissing, denk ik..
Jullie hebben echt al veel mee gemaakt..

DDW1190: Ik ga het niet weer uitleggen, lees eerst het topic eens door..
Met sporen, slof, scherp bit is niks mis, zolang je het goed gebruikt.
Dit heeft daar verder niks mee te maken. ;)

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:29

Ik ga natuurlijk geen 7 paginas doorlezen op deze aaf haha :+
Maar het werd door een iemand op de begin pagina gezegd, maar ik reageerde meer als grapje!

Verder kun je er helaas toch niks aan doen! wees blij dat er soms wat van word gezegd, want soms is het ook echt niet te genieten (de foto's van ruiter en paard) :+
Verder is niemand hier een Anky, maar als je foto's plaats moet je wel open staan voor commentaar!

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:34

Ik reageer helemaal niet veel, maar als ik me een avondje verveel ga ik foto's kijken en als ik zin heb reageer ik dan ook :)

Ik probeer áltijd opbouwend commentaar te geven. Meestal als er al reacties zijn weet de TS dondersgoed wat er fout gaat, maar er staat haast nooit hoe hij/zij het kan verbeteren en dat vind ik zo jammer. Een vorm van een positieve reactie is inderdaad opbouwend commentaar. Ik vind het zelf ook ontzettend fijn als ik opbouwend commentaar krijgt. Natuurlijk vind ik het leuk als er wordt gezegd dat ik zo'n leuk paardje heb enzo, maar ik vind het zo interessant van Bokt dat er zoveel verschillende mensen zitten met zoveel verschillende meningen en achtergronden. Helaas nemen mensen niet altijd de tijd om een opbouwende reactie te typen en roepen alleen maar heel hard wat er fout gaat.
De topics van de echte bekende bokkers bekijk ik wel maar sla ik meestal over. :o Ik vind het juist 'leuk' om mensen met een huistuin en keuken paardje een complimentje te geven en -eigenlijk altijd -gevolgd door opbouwend commentaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 23:58

DDW1190: Oké, dan heb ik het iets te serieus opgevat.. :)
Ik zie dat je ook niet precies bedoeld wat ik in de OP heb gezegd.
Het gaat namelijk niet over commentaar geven op mensen die iets 'niet goed' doen, maar juist om de mensen die dat wel doen.

Olympus_: Dat heb ik ook.. :j
Ben het helemaal met je eens..

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 09:38

Ben ik het wel mee eens, ik probeer altijd positief te blijven ook als er iets echt niet kan!
Want mensen nemen het dan toch sneller aan!
verder kijk ik niet heel vaak bij ITP of HAW dus dan kijk ik alleen bij de mooiere foto's eigenlijk :+

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 11:49

"Doe een ander niet wat uzelf ook verdriet"

Dus niet afbranden maar opbouwende kritiek. Iemand de hemel inprijzen als beeld niet goed is zou jezelf ook niet willen dat dat met jou gebeurd. Schiet je nl ook niets mee op.

Het ligt dus gewoon aan de toon van de boodschap. Kun je dat niet opbrengen, kun je beter niet reageren vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:07

Maar de OP gaat niet om 'verdriet' en ook niet om de 'foute' topics.
Het gaat om het vaak kleine aantal reacties op goede topics.
Wat vaak bij de 'foute' topics gebeurd, is dat mensen worden afgebrand en er regelmatig een slotje volgt.
Maar daar heb ik het niet over..
Ik heb het over de reacties in de betere topics, of eigenlijk, het gebrek daaraan..

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:33

Mijn nieuwe topicje over Mimi is één van de betere topics O:) maar alleen reacties van bokkers die ik ken :=

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 14:58

Doe je het zelf wel dan TS :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 15:17

Ik doe dat zelf regelmatig.. :j
Heb een tijdje niet de mogelijkheid gehad om achter de computer zitten, maar ja, ik hou daar altijd rekening mee.
Soms kijk ik een tijdje niet bij foto topics, maar als ik die wel bekijk en ik vind het echt een fijn beeld of gewoon een heel leuk paard of de band tussen paard en mens, dan klik ik hem niet zomaar weg zonder reactie te geven. :)