Het woord n-euken....fietsen? waarom censuur?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 23:54

MarcoBorsato schreef:
papagroom schreef:
hoe noemen jullie dat dan ..gewoon tijdens een gesprek,,,,gewoon uit interesse hoor

Ik heb een hele open band met mijn ouders, maar wij praten over seks, je hebt seks gehad, niet gefietst.

sex is algemeen......n euken is spesifiek

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 23:57

Nee, seks is net zo specifiek als neuken. Neuken is gewoon een grof woord voor dezelfde betekenis. Je hoeft het niet met me eens te zijn, dat is Van Dale al :')

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 23:59

Jolliegirl schreef:
MarcoBorsato schreef:
Op kanker staat geen censuur, fietsen vind ik trouwens wel een grof woord...

Wat is daar grof aan?
Iedereen doet het..... zo komen de kindjes....

:') "fietsen, iedereen doet het!" _/-\o_

Vind nêuken ook wel een grof woord eigenlijk, gebruik dan gewoon seks of zo, snap niet waarom je persé dat woord moet gebruiken?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 00:03

MarcoBorsato schreef:
Nee, seks is net zo specifiek als fietsen. fietsen is gewoon een grof woord voor dezelfde betekenis. Je hoeft het niet met me eens te zijn, dat is Van Dale al :')

Mn laatste opmerking dan houd ik er over op...beloofd...sex kan van alles zijn...is dus heel algemeen en hoeft niets te maken te hebben met het verichten van de daad ....het N woord daarentegen wel

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 00:05

Misschien ligt dat dan aan de referentiekaders, of aan het feit dat ik hier wel een woordenboek bij de hand heb, en jij niet. Maar seks en neuken heeft dezelfde betekenis. :)

papagroom

Re: Het woord n-euken....fietsen? waarom censuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 00:11

neuken is sex....maar sex is niet altijd neuken
paars is een kleur....maar een kleur is niet altijd paars
snap je wel...

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 00:13

Maar papagroom, even serieus, gebruik je de uitdrukking neuken daadwerkelijk aan de keukentafel, waar je kid(s?) bij zitten? Of bewaar je dit tot je rond een bar hangt met maten, op de bank chillt met je partner of oid?

Want daar zit bij mij bijvoorbeeld het verschil. Met vriendinnen gebruik ik die term echt wel, maar mijn kid hoeft er niet door mij mee worden geconfronteerd.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 00:14

Seks (met ks want we praten Nederlands ;) ) is coïtus, geslachtsgemeenschap and so on. Ik hou er nu over op, want ik heb wel wat beters te doen dan onze taal voor te kauwen. :)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 00:35

Leonoor schreef:
Maar papagroom, even serieus, gebruik je de uitdrukking fietsen daadwerkelijk aan de keukentafel, waar je kid(s?) bij zitten? Of bewaar je dit tot je rond een bar hangt met maten, op de bank chillt met je partner of oid?

Want daar zit bij mij bijvoorbeeld het verschil. Met vriendinnen gebruik ik die term echt wel, maar mijn kid hoeft er niet door mij mee worden geconfronteerd.

De jongens zijn nog maar5 dus dan is dit zowiezo geen onderwerp van gesprek....wat voor termen je ook gebruikt...maar in de normale volwassen omgang denk ik dat het tegenwoordig een gewoon woord is.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 08:32

Leonoor schreef:
Maar papagroom, even serieus, gebruik je de uitdrukking neuken daadwerkelijk aan de keukentafel, waar je kid(s?) bij zitten? Of bewaar je dit tot je rond een bar hangt met maten, op de bank chillt met je partner of oid?

_/-\o_
Waarom moet moet je het zeggen met het woord néuken?
Er zijn duizenden andere (nettere!!) woorden voor.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 08:51

papagroom schreef:
neuken is sex....maar sex is niet altijd neuken
paars is een kleur....maar een kleur is niet altijd paars
snap je wel...

Zo zie ik het ook :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 09:14

MarcoBorsato schreef:
Nou dan zijn wij thuis 1 van de 10 :D

wij zijn dan ook 1 van de tien :P Ik vind dat echt platte taal, als ik dat uit mijn mond had gekregen had ik er mooi een mep voor gekregen. Dat zeg je gewoon niet. Net als k*t, l*l e.d. Iemand die zo spreekt neem ik ook niet bepaald serieus :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 09:25

Misschien ligt het aan mij maar als je seks breder vind dan neuken, waarom zou je dan met iemand willen delen wat je exact gedaan hebt? Ik ben bepaald niet preuts, maar je hoeft toch niet zo erg in details te treden?

Als je bezig bent met dirty talk dan is het wat anders, daar hoort wat groffere taal vaak bij.

Maar waarom zou je het op een internet forum over het letterlijke aspect van geslachtsgemeenschap willen hebben?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:24

papagroom schreef:
Ik snap uberhaubt niet wat er aanstoot gevend aan het woord n euken is wees nu eerlijk hoe noemen jullie dat thuis dan aan de keukentafel.....ik denk dat het voor 9 van de 10 nederlanders gewoon spreektaal is

Nou dan heb je er hier nog 1 die bij de ene hoort van de 10... Denk dat als ik thuis bij mijn ouders het over n*ken zou hebben ze daar niet echt blij mee zijn, die woordkeuze. :+

Leonoor schreef:

Precies.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:35

Ik snap wel waarom die kids van tegenwoordig zo snel 'volwassen' en uitbundig zijn, als meerendeel smijt die zulke woorden en uitdrukkingen omdat ze zo naïef zijn om er vanuit te gaan dat ze alles toch al kennen.

Niet mijn ding.
Ik vind het goed dat er censuur op zulke woorden staat.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:38

hmmm zou je niet je onderschrift aanpassen als je er zulke sterke gevoelens over hebt Suus?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:43

Licht eraan hoe je dat ziet. Engels vind ik veel minder grof als een ordinaire neuken, banketstaaf en poedersuiker.
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 31-03-11 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:44

Sorry hoor.. maar ik vind het eerder irritant dat worden als s.hit en k.ut worden gecensureerd :P Die zijn al helemaal niet aanstootgevend.. dat zeggen kindjes van 4 al dagelijks :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:47

Suus_ schreef:
Licht eraan hoe je dat ziet. Engels vind ik veel minder grof als een ordinaire neuken, banketstaaf en poedersuiker.

beetje hypocriet :=

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:54

Noem jij mij zoals je wilt :z
Je kunt er zelf voor kiezen of de censuur eraf gaat, en op fiets staat hij als het goed is ook :).
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 31-03-11 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:54

em_papillon schreef:
Sorry hoor.. maar ik vind het eerder irritant dat worden als s.hit en k.ut worden gecensureerd :P Die zijn al helemaal niet aanstootgevend.. dat zeggen kindjes van 4 al dagelijks :')

Ik weet niet waar jij woont, maar hier zijn dat de uitzonderingen, en die krijgen er dan ook nog een tik of berisping voor van hun moeder.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:56

Haha, wat een prachtige discussie zeg. :')

Ik vind zelf persoonlijk neuken geen grof woord, dat gebruik ik gerust als ik met mijn vriendinnen/vrienden aan het babbelen ben, alhoewel ik dan graag nog wat viezere taal eruit gooi :Y) . Maar ik moet zeggen, ik mis het woord op bokt niet echt.

Ik moet wel gelijk erbij zeggen, dat als ik met iemand over seks praat waar ik aanzien voor heb (of voor zou moeten hebben :+ ), dat ik dan altijd zeg dat ik intiem ben (geweest).

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:58

Mavelle schreef:
em_papillon schreef:

Ik weet niet waar jij woont, maar hier zijn dat de uitzonderingen, en die krijgen er dan ook nog een tik of berisping voor van hun moeder.

Als het aan mij zou liggen wel ja :P Maar de meeste moeders storen zich daar blijkbaar niet aan..
Reed laatst met een kleine wurm uit groep 8 naar het strand met de paarden.. en die zei : g.odverdomme.. julli e gaan echt tyfus hard.. doe even normaal mens..
(in een handgalopje..) nou dat vind ik niet normaal :+ maar das ook weer een hele andere discussie :)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:04

Suus_ schreef:
Noem jij mij zoals je wilt :z
Je kunt er zelf voor kiezen of de censuur eraf gaat, en op fiets staat hij als het goed is ook :).

Ik heb geen probleem met de woorden, jij kennelijk wel. Althans met het ene woord wel en met het andere (in wezen zelfde) woord niet. En dat maakt me verder niet uit, maar het is niet erg rechtlijnig

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:06

Dat is ook niet normaal, maar die wurm is 10 a 12 jaar! Dat is al heel wat anders dan 4 jaar.

En ik vind dat uit het feit dat de meesten in dit topic het woord neuken tegen bepaalde mensen niet noemt, al blijken dat iedereen diep in zn hart wel weet dat dit een onfatsoenlijk woord is, dat niet door iedereen op prijs gesteld word. En er zijn ook een aantal mensen die het woord neuken gebruiken om iets te specificeren, nou, ik denk niet dat Bokt op details zit te wachten.