Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jasper schreef:Wat dacht je van respectvol blijven(flauw). Maar heb je wel mijn voorgaande post gelezen? Sancties, geen problemen mee zolang ze eerlijk, transparant en voorspelbaar zijn.
chevax schreef:En hoe werkt het dan andersom? Dus als een mod zich honds behandeld voelt?
Ibbel schreef:Het grootste probleem op dit moment - in mijn ogen - is dat er een groep gebruikers is die, al dan niet op basis van eigen ervaringen, er van uit gaat dat wat ze ook doen en zeggen, er niet geluisterd wordt. Deze groep ventileert die ongenoegens luid en duidelijk, maar, door de houding 'been there done that', is de neiging van het team daar constructief op in te gaan niet bijzonder groot. Hetgeen misschien niet wenselijk is, maar wel menselijk.
Je krijgt daardoor wél een patstelling: de klagers gaan er bij voorbaat van uit dat ze toch niet gehoord worden, en het team gaat er bij voorbaat van uit dat wat ze ook doen, het wantrouwen en de complottheorieën toch niet verdwijnen.
Al dat openlijk geklaag en geschop tegen het team heeft echter óók tot gevolg dat er een grote groep volgers is ontstaan die, niet gebaseerd op eigen ervaring, óók denkt dat discussie geen zin heeft.
De 'klagers' roepen om transparantie, maar, zeg eens eerlijk, hoe hard geloof je 'transparantie' op het moment dat je al een diepgeworteld wantrouwen hebt? Stel dat de argumenten voor het geven van één of andere ban openbaar worden gemaakt, deugen die argumenten dan opeens? Is er dan opeens wél begrip? Gelóven jullie dan uberhaupt dat het díe argumenten waren? Of zeggen jullie dan nog steeds: ja, maar er spelen vást ook persoonlijke gevoelens een rol, want ík vind het een kulreden ook al is-ie nu transparant gemaakt.
Met andere woorden, als er zoveel diepgeworteld wantrouwen is, hoe kun je dat ooit nog wegnemen? Dat is toch bij voorbaat onbegonnen werk?
Ik vind het niet raar dat mods dan denken, ik kan m'n tijd beter gebruiken dan tegen dovemansoren praten.
chevax schreef:Maar dan ga je een stap te ver: dat ik als mod (maar trouwens ook als mens) niet zal terugschelden, is geen vrijbrief om eens flink open te gaan. Maar ik denk dat ik nu eens even een beetje ga werken, voor er straks klanten tegen me gaan roepen.
*edit* is dus in reactie op Stef
karuna schreef:Fijn dat in ieder geval 1 persoon hem niet warrig vondzelf vond ik van wel maar fijn.
Ik hoef ook niet zo nodig te weten waarom al is het in het geval van oplichting bij EEA wel nuttig om te weten. Maar kennelijk is er wel behoefte aan om het te weten. Wat ik als je systematisch gepest en geprovoceert wordt het wel fijn is om te weten dat er in ieder geval iets aan gedaan wordt en ook meer mensen weten dat bokker X een triest sneue persoon zonder leven is.
Jasper schreef:Dat er met twee maten wordt gemeten, is alleen maar goed. De mod heeft de macht en de gebruiker niet. Je mag dus van een mod net dat beetje extra verwachten.
Ik zit zelf in het onderwijs. Het moment dat ik mijn studenten ga uitschelden omdat ik hun gedrag niet meer kan verdragen, wordt het tijd om iets anders te gaan doen.
papagroom schreef:Ik weet niet of er op dit moment en mod mee leest,maar ik zou graag een eerlijk antwoord hebben op de volgende vraag.
maken jullie ook onderscheid tussen verschillende gebruikers.en modereren jullie ook buiten bokt...ik krijg namelijk het idee dat ....zonder namen te noemen...sommige gebruikers meer kunnen zeggen dan anderen.
verder is het opvallend hoe veel poetsplaats bezoekers een waarschuwing krigen sinds het valom drama.
antwoord mag ook via pb hoor
kyraliam schreef:Ok maar Jasper zegt net dat een mod de "macht" heeft en dat dat goed is, mijn bazin is ook mijnleidinggevende en tevens heeft ze dan op een bepaalde manier ook de macht.
Ik geloof dat als ik haar respectloos zou behandelen ze me ook een OW zou geven, en bij de derde vlieg je er dan ook uit.....
Stef: Ik zei ook niet dat het bij jou er in gebakken zit, probeerde mijn voorgaande post te onderbouwen!