Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaisa

Re: Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 09:32

Nu is deze vraag al een keer voorbij gekomen volgens mij, alleen heb ik geen antwoord gezien.
Met het verwijderen van oude berichten: is dat iets wat automatisch gaat gebeuren of gaan de moderators of boktbeheer op 1 januari 2012 alle berichten van 2010 verwijderen?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 09:35

Kan automatisch maar is makkelijker om dat 1x in de zoveel tijd te doen, dan kan die ontwikkeltijd naar andere dingen. Waarschijnlijk verwijderen we over een half jaar (als EA 2.0 er dan nog niet is :+) nog eens met alles dat ouder is dan een jaar.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:03

Dus nu staat als 'richtlijn' berichten ouder dan 1 1/2 jaar op EA worden verwijderd?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:04

Dat is het idee inderdaad. Technisch zijn we daar nu klaar voor, we willen mensen alleen nog even de kans geven om het e.e.a. op te slaan als men daar behoefte aan heeft.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:34

Ik zou toch graag even antwoord krijgen op mijn vraag van de vorige pagina of je een link mag zetten naar eenzelfde advertentie op MP en dan kunt zeggen dat het bieden daar moet gebeuren (én de vraag over de omvang van PB-box en folders) :o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:39

@shetties : als mensen kenbaar willen maken waar ze (ongeveer) wonen dan kan dat in het profiel middels het kaartje van Nederland of ze zetten bij de tk-post een postcode.

Een link naar MP ben ik nu voor, want dit geeft nu nog meer mogelijkheden als EA biedt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:39

De eerste wijziging: prima wat mij betreft.

De tweede: lijkt me slecht overdacht en dan alleen vanuit het standpunt dat EA minder modwerk zou moeten opleveren (wat op zich best begrijpelijk is). Maar het punt is wel dat alle controle op de verkopers en kopers op deze manier wordt losgelaten. Op basis van PB's wordt immers niet gemod en geen actie ondernomen. Heel jammer. Verwijder EA dan gewoon.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:51

@Wendy; Op basis van PB's en email contact wordt wel bemiddeld in EA zaken, zie o.a.:
Oscar @ [FZ] Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Het aantal Privéberichten (per folder) is nu opgehoogd van 600 naar 1200, maximum aantal PB folders van 3 naar 5 zodat het afhandelen van transacties via PB nog wat makkelijker wordt. Overigens kun je je PBs zo instellen dat oude PBs automatisch weggegooid worden als je PB box vol zit en er een nieuwe PB binnenkomt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 11:14

Punt is wat mij betreft in ieder geval dat EA met deze veranderingen juist niet open en eerlijker wordt, het tegenovergestelde effect wordt bereikt. En dat is jammer, want wat is dan de meerwaarde van een EA gedeelte op een site als bokt?

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 13:05

Ik vind het een prima idee! Moet eerlijk zeggen dat ik nooit mee doe aan biedingen. Vind ik het wat dan breng ik via pb het bod uit wat ik het waard vind.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 13:13

Wendy schreef:
Punt is wat mij betreft in ieder geval dat EA met deze veranderingen juist niet open en eerlijker wordt, het tegenovergestelde effect wordt bereikt. En dat is jammer, want wat is dan de meerwaarde van een EA gedeelte op een site als bokt?

Dat is altijd mijn grootste bezwaar geweest, maar dat wordt afgedaan als dat "Bokt geen Bokje meer is" en het "iedereen kent iedereen gevoel" er dus allang niet meer is.

Ik kan alleen hopen dat wat Bart aan het maken is dat weer enigszins terugbrengt al is het alleen maar door een aantal verplichtingen in te voeren die voor zowel koper als verkoper bindend zijn.

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 13:26

Is het dan ook een idee dat er verplicht in advertentie in ieder geval van spullen (paarden/pony's is misschien een ander verhaal) een vraagprijs vermeld moet worden. Dat vind ik namelijk zelf irritant in advertenties. Ik zou voor zijn net als bij HAW dat advertenties aan bepaalde richtlijnen moeten voldoen en dat een daarvan ook een prijs is. Bij bijvoorbeeld marktplaats staat er ook veelal bij spullen een prijs vermeld, je kunt altijd een lager bod doen natuurlijk. Maar dan staat er in iedergeval een prijs. Evt een vanaf prijs en een meteen weg bij zoveel euro bedrag. Maar dat zou ik een goede verandering vinden en ook erg in lijn met de verandering die jullie nu gaan doorvoeren.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:57

BartVB schreef:
@Wendy; Op basis van PB's en email contact wordt wel bemiddeld in EA zaken, zie o.a.:

Het aantal Privéberichten (per folder) is nu opgehoogd van 600 naar 1200, maximum aantal PB folders van 3 naar 5 zodat het afhandelen van transacties via PB nog wat makkelijker wordt. Overigens kun je je PBs zo instellen dat oude PBs automatisch weggegooid worden als je PB box vol zit en er een nieuwe PB binnenkomt.

*\o/* *\o/* *\o/*

-O- wou direct 2 mappen erbij aan maken, krijg ik de melding: maximaal aantal mappen bereikt. En kan nog steeds maar 600 berichten opslaan.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:06

Even het hele topic doorgelezen, maar wat een vreselijke ''oplossing'' zeg.
Deel 1 klinkt super, maar deel 2 zie ik, net als bijna iedereen hier gewoon écht niet zitten.
Jammer dat de moderators daar niet naar luisteren, bokt is door de bokkers groot geworden en ik vind het echt heel jammer dat het zo moet gaan.

Ik zou het erg fijn vinden dat voor zulke veranderingen mischien een pol geopend kan worden om te zien of mensen écht voor of tegen zijn, die enquetes ben ik ook benieuwd naar. Daarnaast worden hier top ideeen geopperd, zoals TS zelf berichten te verwijderen om de mods te ontzien, misschien handig om die opties ook eens te bekijken ipv het eigen plan door te drijven.

Jammer hoor, vind het echt geen doen zoals het nu word voorgesteld...

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 22:27

Ik vind het sowieso jammer, maar nog veel vervelender dat ik nu voor de 3e keer de vraag stel of je een link mag zetten naar je advertentie op MP en dan kunt vragen of je daar wilt bieden en dat eventuele vragen (of een offer you can't refuse) via PB worden geregeld.

Maar op de een of andere manier willen Oscar noch Bart hier kennelijk een antwoord op geven :x :x Krijg hierdoor toch een beetje het idee dat jullie het maar lastig vinden al deze vragen en dat e.e.a. al lang besloten is (voor het gemak van de mod's) en dat het berust op onwil om de oude versie zo te laten tot de nieuwe er is. Uiteindelijk ligt de schuld toch een beetje bij jullie zelf: al zolang als ik op Bokt zit hoor ik over een nieuw systeem, maar er komt gewoon niets.... Nu is het beloofd voor dit jaar: wat maken die paar maanden het oude systeem nou nog uit dan? Heb zelfs aanbiedingen voorbij zien komen van mensen die wel willen modden op EA. Ik zou zeggen: wat is dan het probeem? Kom de belofte na van dit jaar een nieuwe EA (mag wel na 10 jaar) en laat het voor die laatste paar maandjes gewoon zoals het is.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 22:32

RoosIris schreef:
BartVB schreef:

*\o/* *\o/* *\o/*

-O- wou direct 2 mappen erbij aan maken, krijg ik de melding: maximaal aantal mappen bereikt. En kan nog steeds maar 600 berichten opslaan.

Roos :(:)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 22:33

Netje, misschien iets meer geduld? We zijn je vraag achter de schermen namelijk aan het bespreken.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 22:39

Not my cup of tea I guess........... :\

Laat het maar mooi zo blijven zoals het is wat betreft het reageren in een EA-topic............dat pb-en vind ik niet handig.
Dan kan ik net zo goed op Marktplaats kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 22:45

Wat ontzettend jammer dat dat je straks niet meer in een topic van EA kan reageren :\
Handig vind ik het ook totaal niet :n , als je een topic hebt met flink wat goed lopende spullen krijg je een overvloed aan pb's die je dan stuk voor stuk moet gaan zitten beantwoorden. Ik kan mij zo voorstellen dat sommige hier daar dan zowat een heuse dagtaak aan hebben! Bovendien weet ik nu al uit ervaring met pb's van EA dat veel mensen ook snel ongeduldig zijn als je niet direct je pb beantwoord en sturen er dan nog 1. Dan wordt het helemaal een grote onoverzichtelijke bende.

Dat heb veel werk is voor de mods begrijp ik, maar wellicht is het voor de maanden tot het nieuwe EA systeem er is een idee om een paar extra mods aan te stellen voor het werk dat daar verricht moet worden. Heb hier meerdere aanbiedingen voorbij zien komen en zou er zelf ook best aan mee willen werken. Het oude systeem d.m.v. reageren in het topic was juist zo fijn!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 23:42

Neonlight schreef:
Netje, misschien iets meer geduld? We zijn je vraag achter de schermen namelijk aan het bespreken.

Ok :D :o

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 23:54

Netje, ik zie inderdaad dat je deze vraag vandaag al vaker gesteld hebt, maar ik ben niet in de gelegenheid geweest om online te komen en antwoord te geven. Iets met werken voor een baas enzo ;)
We zijn achter de schermen aan het bespreken of het een optie is, en wat de voors en tegens zijn. We komen er zo snel mogelijk op terug.

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 00:06

+:)+ Top dat er iets gaat gebeuren! Ik ben ook erg benieuwd naar EA 2.0

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 00:13

Het eerste idee sta ik helemaal achter. Vind 1 1,5 jaar advertentie's behouden nog lang eigenlijk. :)
Het 2e idee, vind ik een stuk minder. Ik ben geen fanatiek reagerende bokker maar ik vind het bieden en het open vragen stellen in een verkooptopic erg fijn! Wat ik persoonlijk ook nog weleens doe als ik iets verkoop is het vergelijker van prijs/kwaliteit. Kijken wat men er gemiddeld nog voor over heeft.
Ik denk dat het EA zeker niet ten goede komt, erg jammer.

Er kan toch ook alleen het eerste punt in werking gezet worden? :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 00:38

Bah, wat een rót verandering die punt 2. :n
Jammer... voor mij nu maar marktplaats. Terwijl ik bokt juist zo fijn vind dat je kan bespreken in het topic, maar dat gaat er nu dus uit.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 00:39

Ik ben ook niet blij met punt 2. Het overzicht raakt kwijt op die manier. Gaat de regel er dan ook uit dat je maar 1x per week iets mag posten op EA? Want als je voor elk produkt een nieuwe advertentie moet maken, omdat het anders een zooitje wordt in je inbox, dan is 1 post per week wel heel weinig!