Ik heb ook een paar vragen. Allereerst een bedankje aan Eline voor het uitgebreide antwoord. Maar niet alles is me duidelijk.
Ik stel deze vragen uit belangstelling, niet om wie dan ook voor het blok te zetten of partij te kiezen.
Eline schreef:De vragen van Chawi Vraag 1: Kloppen de quotes die KiWiko heeft laten zien op Geit?
Yup, de quotes kloppen. Ik weet niet of KiWiKo alles uit het topic geplaatst heeft en/of alle quotes precies overgenomen zijn, maar het meeste lijkt 1 op 1 te zijn gekopieerd.
Je schrijft over 'het meeste lijkt te zijn gekopieerd'. Betekent dit dat er zaken bij zijn die niet één op één zijn gekopieerd, m.a.w. zijn aangepast, weggelaten?
Eline schreef:Is de bezwaarcommissie nog onafhankelijk te noemen: ja, zeker. Dat er in dit topic meegepost is, doet daar niets aan af.
Deze stelling begrijp ik niet. Het posten van de BC in 'dit topic' doet toch juist alles af aan onafhankelijkheid van de BC? Op basis waarvan is de onafhankelijkheid nu wel te garanderen?
Eline schreef:Wat je wellicht ook gezien hebt, is dat er in het topic eigenlijk twee dingen door elkaar lopen: een bespreking van een schaduwaccount waarmee een post is geplaatst die tegen de regels in. En de bespreking van een geval van cyberpesten dat het ergste is dat wij (even helemaal los gezien van de voorgeschiedenis) tot nu toe op Bokt gezien hebben.............
.......
Dat is ook de reden dat er niet gevraagd is naar het verhaal van KiWiKo: heel cru maakt haar kant noch de andere kant niet uit voor de sanctie, die is gebaseerd op het gebruik van een schaduwaccount. Ik begrijp dat het lijkt alsof de balans scheef is om dat er van ‘de andere kant’ wel PB’s zijn ontvangen et cetera. Maar dat wijt ik aan wat ik bij vraag 2 ook gezegd heb: er lopen in het topic (helaas) twee zaken compleet door elkaar.
Dat het om twee verschillende zaken gaat, ben ik helemaal met je eens. Wat is de visie van het beheer op het verloop van deze twee verschillende zaken?
Eline schreef:Hoe dan ook: dit topic en de manier waarop het verlopen is, verdient geen schoonheidsprijs. De twee zaken die door elkaar heen liepen vertroebelden de boel en emotie heeft zeker ook een te grote rol gespeeld, waardoor er in een te laat stadium gewoon alles sec op een rijtje gezet is. En die feiten liegen niet.
Eem open en eerlijk statement. De vraag die daarop volgt: waar leidt dit toe? Welke veranderingen kunnen de gebruikers tegemoet zien zodat dit niet nogmaals gebeurt?