Berichten/account op verzoek verwijderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 00:43

Onassa schreef:
Eigenlijk zou ik het liefst een knopje zien die jezelf kan bedienen.
Dus iedere gebruiker kan dan daarmee zelf dingen vanuit zijn eigen hand aanpassen/verwijderen/toevoegen.
Maar dat zal wel te ingewikkelt zijn.

Ik weet het niet, nu kan je je bericht immers ook nog aanpassen tot een bepaalde tijd. Lijkt mij niet heel ingewikkeld om die tijd op te rekken naar tig jaar :)

Wat is het concrete bezwaar tegen dit idee?
Het lost het quote probleem niet op, maar het is wel een stap in de richting

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 00:47

Jola schreef:
Maar wie weet er na zoveel jaar nog wie welk paard had bijvoorbeeld? Profielen zijn dan leeg gehaald en kan het niet meer op nagezocht worden toch?

Het is ook nog niet eens dat een bokker terug gevonden kan worden maar ook ongewenste informatie te vinden is waar een huidige eigenaar van een paard part nog deel aan heeft...

Zo zocht info over een broer van mijn merrie en wat ik over die broer tegen kwam was niet zo heel handig voor een eventuele verkoper van datzelfde paard... en dat terwijl de situatie geheel anders kan zijn.
het beroerde, in mijn voorbeeld is, dat die gebruiker niet meer onder die boktnaam aktief maar een andere gebruikersnaam heeft...

ergo: oude berichten, welke niet eens discussies zijn, kunnen ook voor anderen welke niet eens bokker zijn erg onhandig zijn.

@heino bestond die verwijder knop niet helemaal in het begin?
edit: nope kon toen ook tot circa 30 minuten na plaatsing
Laatst bijgewerkt door Alane op 15-12-10 00:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 00:52

Heino schreef:
Ik weet het niet, nu kan je je bericht immers ook nog aanpassen tot een bepaalde tijd. Lijkt mij niet heel ingewikkeld om die tijd op te rekken naar tig jaar :)

Wat is het concrete bezwaar tegen dit idee?
Het lost het quote probleem niet op, maar het is wel een stap in de richting

Het zal ook wel niet echt ingewikkelt zijn, maar denk meer dat men het niet wil.
Ik kom ook wel op een heel simpel en kleinschalig huis tuin en keuken forum, daar kan je ten aller tijden je berichten verwijderen of aanpassen.
Ik vind het gewoon fijn dat je zelf baas kan zijn over je iegen schrijven.

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 00:54

Ik begrijp je Alane, zo ver had ik nog niet nagedacht. Het blijft een lastig vraagstuk, als je alle berichten verwijderd vallen er (misschien) gaten, maar als je niet alles verwijderd blijven er namen/kwesties vindbaar die schadelijk kunnen zijn voor oude dan wel nieuwe eigenaren.

"vroeger" kon je inderdaad langer je berichten veranderen cq verwijderen. Dat is ingekort omdat er misbruik van gemaakt werd. Dat kan ik mij nog wel herinneren.

Anoniem

Re: Berichten/account op verzoek verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 00:57

De optie om zelfs posts te kunnen selecteren, om deze om te zetten naar 'gast' lijkt mij al een hele goede eerste stap :j
En dan daarnaast nog de optie om posts ouder dan een jaar, twee jaar? te verwijderen.

'Baas over eigen Bokt' :')
(tja, soortgelijke slogan deed het heel wat jaren terug ook goed :+)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 00:59

Jola schreef:
"vroeger" kon je inderdaad langer je berichten veranderen cq verwijderen. Dat is ingekort omdat er misbruik van gemaakt werd. Dat kan ik mij nog wel herinneren.

Ben ik heel naïef als ik niet begrijp hoe je daar misbruik van kan maken? :o

t1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 01:01

omdat reacties vaak een gevolg zijn op een bepaald standpunt, ga je dat later wijzigen dan lijkt het dat een dergelijk standpunt door iemand anders wordt geformuleerd.

Tevens is het verwijderen van de geplaatste berichten een leuke gedachte, maar quotes blijven bestaan en die staan dan vaak weer in iemand anders zijn post.?!?!?!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 01:38

Jola schreef:
Maar wie weet er na zoveel jaar nog wie welk paard had bijvoorbeeld? Profielen zijn dan leeg gehaald en kan het niet meer op nagezocht worden toch?

Echtwel dat ik nog weet hoe jou paard heet :D.

Mosh, ik snap wat je bedoelt, maar Jola ziet het misschien wat minder cruciaal dan jij of ik, maar ze doet evenzogoed een duit in het zakje.

Er zijn in het verleden users volledig verwijderd. Er zijn in het verleden posts en discutabele topics verwijderd omdat posters zich even iets te veel hadden laten gaan. Er hebben users toestemming gekregen om onder een nieuw account verder te gaan en het oude is ontoegankelijk gemaakt voor de zoekmachine. Er zijn users die lang onder SA hebben gebokt en uit-ein-de-lijk dan toch maar weer een nieuwe naam kregen (NOG een); terwijl het toch gezien werden als bokt-vijanden van de ergste soort. Aangezien het beheer dus wel vaker een concessie heeft gedaan aan zelfverzonnen regels waar het eigenlijk niet op in wilde leveren, lijkt het mij een kleine moeite om mijn account, met alle posts, te verwijderen. Er zijn geen belangrijke posts die door hun afwezigheid topics ontregelen, geen enkele user zal er ingewikkelde vragen over stellen en niemand zal radeloos verward raken omdat er geen posts meer zijn van mij. Dit weet ik heel zeker en daarmee acht ik mijn eigen belang zwaarwegender dan dat van bokt.nl en daarmee mijn verzoek uitvoerbaar.

Heino, ik denk dat het woord naief de lading niet echt dekt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:55

Los van de discussie of oude topics nu moeten verdwijnen en oude posten van gebruikers annoniem gemaakt moeten worden wil ik toch even het volgende kwijt: er worden beschuldigingen gedaan over het meten met 2 maten omdat een topic van mij op mijn verzoek achter de schermen zou zijn beland waar geen reden voor zou zijn.

Omdat er een aktie tegen mij gestart werd (tegen mijn zin het openbaar maken van mijn privé gegevens (ook hier op bokt), nepprofielen Hyves, facebook, twitter en bedreigende youtube filmpjes, anonieme telefoontjes, anonieme post en bovendien werden mijn omgeving en kinderen lastig gevallen) is in overleg met het team besloten dat topic achter de schermen te plaatsen.

Dit omdat de discussie in dat topic toch uitgekauwd was(stond al een paar dagen op slot) en omdat het blijvend helemaal uit zijn verband getrokken werd.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 12:00

Ik snap de strekking van dit bericht niet. Hoe dan ook is er met twee maten gemeten.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 12:02

De strekking van het bericht is, dat in mijn geval het team een goede reden had om een topic te verwijderen. En als iemand anders posten of topics wil verwijderen en daar een goed reden voor is, er niet moeilijk gedaan hoeft te worden.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 12:11

Juul schreef:
Ik moet dan best ver terug gaan graven in m'n bokt-verleden in ieder geval, ik ga dr maar even een dagje voor uittrekken in mijn vakantie :D

*Had er even overheen gelezen dat dat kon, sorry :o

Ik heb mijn achternaam (die ik een aantal jaar terug wel eens geplaatst had) laten verwijderen, gewoon opgezocht met de zoekmachine. Dat was geen probleem. :)

Heino schreef:
Jola schreef:

Ben ik heel naïef als ik niet begrijp hoe je daar misbruik van kan maken? :o

Omdat je dan in discussies eindeloos dingen kunt bewerken of verwijderen en dan loopt je discussie in de soep want "nee hoor dat heb ik niet gezegd" (tenzij het in een quote staat, dan zie je natuurlijk nog wel de originele tekst).

Jola schreef:

Oh echt wel dat je dat nog weet dan... ik iig wel...

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 12:37

Ik denk dat er wel meer zijn met een gegronde reden om berichten of wat dan ook te laten verwijderen, maar dat gebeurt dan bij bepaalde gebruikers weer niet.
Waar lig dan de grens van wat gegrond is en wat niet???
Ook daar komt na mijn gevoel weer vriendjes politiek om de hoek.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 12:39

Ik weet het niet. Maar een achternaam lijkt me toch wel iets dat ze bij iedereen wel zouden verwijderen.
Probleem is denk ik ook dat een bepaalde post voor een gebruiker belangrijk kan zijn, maar het beheer kan er anders over denken. Imo moet je helemaal geen reden hoeven hebben, als ik een post wil verwijderen moet dat gewoon kunnen...

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 12:42

Fiffill schreef:
Imo moet je helemaal geen reden hoeven hebben, als ik een post wil verwijderen moet dat gewoon kunnen...

Precies, zo denk ik er ook over!
op nagenoeg ieder ander forum kan dat ook.
Vind ik ook een stukje van respect hebben voor de users trouwens.
Heb ook nog nooit eerder mee gemaakt dat er op een forum zo moeilijk en ingewikkelt gedaan word door beheer en mods.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 12:49

De volgende stap is dan misschien dat je wilt dat posten van anderen verwijderd moeten worden.

Ik kan me er ook helemaal in vinden hoor dat posten waar persoonlijke info in staat dat je die moet kunnen laten verwijderen cq. aan moet kunnen laten passen :j

Maar hele accounts?? Hmmm als zeg maar 100 mensen dat willen dan vallen er enorme gaten natuurlijk....

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 13:10

Gatenkaas smaakt ook lekker hoor.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 13:15

Wat zijn nou 100 leden op 151.650 .....

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 13:19

Jola schreef:
Als je al je berichten op gast laat zetten (zonder nummer) dan zou het toch anoniem genoeg moeten zijn?

Nee dat is het niet. Je bent zo weer gevonden als je zoekt op de naam van je paard of zelf op afstammeling.

Zelf zoek ik tegenwoordig ook op bokt als ik een leuk dier op MP zie. En heel vaak kom je dan berichten tegen die een verkoper waarschijnlijk niet zo snel aan een koper zou vertellen.....

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 13:32

slimmerik schreef:
Maar hele accounts?? Hmmm als zeg maar 100 mensen dat willen dan vallen er enorme gaten natuurlijk....

In het bedrijfsleven gebeurd niet anders.

Gewoon je systemen erop aanpassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 13:36

Op andere fora kan dat toch ook wel gewoon, hele accounts verwijderen etc. ?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 13:44

Juul schreef:

Jep. :j Vraag me ook af waarom het hier niet zou kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 13:44

Juul schreef:

Nou ik kom op behoorlijk wat fora's, maar geen forum is hetzelfde.
Zo heb je fora's waar je je berichten kan wijzigen tot in de eeuwigheid maar je heb dr ook bij die die mogelijkheid niet hebben en je bericht dus echt niet meer aangepast kan worden.

Gast account zou idd de oplossing zijn dat zie je wel vrij veel alleen blijven dan je gegevens staan, maar kan je je verzoek voor indienen het te verwijderen.
Dan is het probleem opgelost.
En meteen een les voor de volgende keer, eerst de huisregels doornemen voordat je een abbonement ergens afsluit, dat scheelt een hoop 'gedoe'.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 13:47

probleem is dat e rhier meer huisregels zijn dan leden, dus niet iedereen heeft zin om zich daar helemaal doorheen te worstelen en dan gaan die regels niet altijd op.
Of voor de een wel en voor de ander niet. 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 13:49

Ja idd daar heb je gelijk in Chiqa, dat laatste. Maarja, ik zal zeker niet de enige zijn die als onwetende puber hier een account aangemaakt heeft, en alles postte wat ze kwijt wou. Tuurlijk staat in de regels dat je na moet denken over wat je op internet plaatst, maargoed, dat is dus niet erg realistisch.