Vraag over topics op FZ

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:28

Jawel hoor, ik mag een mening hebben. Stel je nu voor dat ik zou zeggen dat ik het volkomen eens ben met alle kritiek en dat het team niet deugt, maar dat dat mijn mening is? Dan zou je echt niet tegen me zeggen dat mijn mening niet telt, dan zou er worden gezegd "de mods zeggen zelf dat het team niet deugt". En dat is nu precies wat ik bedoel met subjectiviteit. De mening die ik hier heb, heb ik als mod en daar handel ik ook naar.
Vienna2007 schreef:
Je hebt het nu over een mening, en niet over een antwoord. Jou mening hoort in jouw functie niet te gelden in zulke zaken.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 14:33

chevax schreef:
Jawel hoor, ik mag een mening hebben. Stel je nu voor dat ik zou zeggen dat ik het volkomen eens ben met alle kritiek en dat het team niet deugt, maar dat dat mijn mening is? Dan zou je echt niet tegen me zeggen dat mijn mening niet telt, dan zou er worden gezegd "de mods zeggen zelf dat het team niet deugt". En dat is nu precies wat ik bedoel met subjectiviteit. De mening die ik hier heb, heb ik als mod en daar handel ik ook naar.
Vienna2007 schreef:
Je hebt het nu over een mening, en niet over een antwoord. Jou mening hoort in jouw functie niet te gelden in zulke zaken.

idd in deze mag je nu wel degelijk je mening geven, want je post niet als mod maar als persoon

maar nu wil ik graag mod antwoorden hebben
en DIE worden telkens nog ontweken

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:40

chevax schreef:
Vienna2007 schreef:

Je mag als mod zijnde je persoonlijke mening in zaken als OW's niet laten gelden.

Over je dikgedrukte stuk; Je hebt geen 15-jarige voor je. Heb ik dat wel? Want dat is natuurlijk geen argument om als antwoord aan te dragen.

chevax

Re: Vraag over topics op FZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:46

Vienna2007, ik geloof dat ik ook nergens zeg dat je 15 bent? In ieder geval, ik heb geprobeerd om dit topic in een iets vriendelijker vaarwater te krijgen, maar daar zijn meerdere partijen voor nodig. Als je (en daarbij wil ik even opmerken dat "je" ook wel eens als algemene aanduiding wordt gebruikt) oprecht een constructieve discussie wilt, wil ik daar met alle plezier aan deelnemen. Maar een discussie die nu vervalt tot "wat is jouw leeftijd" lijkt mij het doel voorbij schieten.

Anoniem

Re: Vraag over topics op FZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:48

Vienna zegt er toch duidelijk bij dat het je argument betreft?
ik vind dit topic niet in een onvriendelijk vaarwater zitten. denk ook niet dat het jouw bedoeling moet zijn om het in een vriendelijker vaarwater te krijgen...maar dat er gewoon antwoorden komen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:52

chevax schreef:
Ik weet eigenlijk niet goed wat ik moet antwoorden: als ik zeg dat elke mod het modden met de beste bedoelingen doet, wordt die zin gekopieerd en als dooddoener bestempeld. Als ik zeg dat ik het zeker belangrijk vind dat bokkers zich op hun plek blijven voelen op Bokt, valt dat ook niet in goede aarde.

Ik ben er juist wél blij mee dat jij ("de mod") het belangrijk vindt dat ik het naar m'n zin heb. Ik denk dat dat is waar we naar moeten streven: dat iedereen op z'n gemak kan bokken. Dat is wat ik graag wil en de laatste weken heb ik zo veel informatie gekregen dat ik het niet zo goed meer weet allemaal.

Wat het modden betreft: niemand wordt neem ik aan zomaar mod. Daar gaat een hoop tijd en energie in zitten. Een vriendin van mij is mod geweest en zij was altijd heel serieus over haar taak :j Wel merk ik dat de afgelopen tijd (maanden) veel mods van de oude garde weer zwart zijn, en dat er heel veel nieuwe mods zijn die naar mijn idee uit het niets komen. Mensen waar je nog nooit van had gehoord. De herkenbaarheid is voor mij een beetje weg. Door het toch wel grote verloop kan ik mij voorstellen dat er dingen wat veranderen: veel nieuwe mensen in korte tijd. Of je dat nou op het bedrijfsleven of op een bokt betrekt: het kan haast niet anders dan dat dat veranderingen met zich meebrengt. En verandering op zich is niet erg, zonder verandering sta je stil ;)

Wel denk ik dat we het er met ons allen over eens zijn dat er wat onduidelijkheden zijn. Mensen voelen zich gekwetst. Dat kun je ook merken aan de soms boze toon in de reacties. Wie weet voelen mensen zich wel aan het lijntje gehouden. Nu reageert er 1 mod (chevax) en meteen duiken daar mensen op met soms best pittige posts. Dat kan toch anders..? In elk geval zijn die reacties niet wat ik me voorstel bij "opbouwend". Het lijkt me niet nodig om zo boos te reageren, ook al ben je ziedend.

Wat ik maar wil zeggen is: iedereen is onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Er zijn de nodige onduidelijkheden, die dan weer tot verdenkingen en erger leiden. Dat is jammer. Lijkt mij dus dat we dan nu, zonder elkaar aan te vallen of boos te doen (!), eens moeten luisteren naar elkaar. Dus dat de teamleden reageren op de vragen van kritische bokkers en dat de kritische bokkers dan wat minder eisen dat ze NU die en die reactie willen hebben.

Zou dat lukken denken jullie? :Y)

Edit: chevax reageert hier als persoon en niet als mod, anders zouden haar posts wel in zo'n groen vakje staan. Ik ben blij dat chevax hier reageert en inderdaad vind ik de toon in sommige posts wat aan de hevige kant.

En aan alle medegeiters: nee, ik heb geen modambities :Y) Ik wil gewoon dat bokt weer leuk wordt. En dan kunnen we wel tegen mekaar gaan lopen gillen maar daar bereiken we alleen maar mee dat mensen weer hun stekels overeind zetten. Lijkt mij niet bevorderlijk. Ik zie mijzelf als een behoorlijk kritische bokker, ben ook actief op geit. Maar ik wil hier een positieve discussie voeren. Met iedereen die bokt belangrijk vindt, en dus ook met de mods, mids, wikischrijvers, Bart, Eline, maakt mij het uit met wie. Maar wel op een respectvolle manier. Als mensen meteen maar gaan lopen brullen, denk je dan dat het beheer of een mod-in-de-rol-van-mod zal reageren? Laten we even allemaal weer doen of we boven de 20 zijn, okee?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 15:01

hestejente schreef:
Dus dat de teamleden reageren op de vragen van kritische bokkers en dat de kritische bokkers dan wat minder eisen dat ze NU die en die reactie willen hebben.

er komen geen reactie's dat is het hem nou
en ja ik eis nu wel eens reactie's na zo een lange tijd maar alles weg te moffelen
ik roep het al 2 jaar......

geduld is nu wel eens op, zou je het begrijpen?

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:05

chevax schreef:
Vienna2007, ik geloof dat ik ook nergens zeg dat je 15 bent? In ieder geval, ik heb geprobeerd om dit topic in een iets vriendelijker vaarwater te krijgen, maar daar zijn meerdere partijen voor nodig. Als je (en daarbij wil ik even opmerken dat "je" ook wel eens als algemene aanduiding wordt gebruikt) oprecht een constructieve discussie wilt, wil ik daar met alle plezier aan deelnemen. Maar een discussie die nu vervalt tot "wat is jouw leeftijd" lijkt mij het doel voorbij schieten.

Dit is niet de manier om een discussie te voeren, dit is ontwijken van een discussie met argumenten die niks maar dan ook helemaal niks met de discussie te maken hebben.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:08

Anoniem schreef:
Vienna zegt er toch duidelijk bij dat het je argument betreft?
ik vind dit topic niet in een onvriendelijk vaarwater zitten. denk ook niet dat het jouw bedoeling moet zijn om het in een vriendelijker vaarwater te krijgen...maar dat er gewoon antwoorden komen.

Ik ook niet, ik denk eerder dat Chevax de strekking van mijn berichten niet begrijpt.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:13

ikdoemaarwat schreef:
hestejente schreef:
Dus dat de teamleden reageren op de vragen van kritische bokkers en dat de kritische bokkers dan wat minder eisen dat ze NU die en die reactie willen hebben.

er komen geen reactie's dat is het hem nou
en ja ik eis nu wel eens reactie's na zo een lange tijd maar alles weg te moffelen
ik roep het al 2 jaar......

geduld is nu wel eens op, zou je het begrijpen?

Ja, tuurlijk snap ik je. Ik begrijp dat je heel boos bent en dat je opheldering wil. Dat klopt toch?

Begrijp jij ook dat als mensen maar steeds zo boos doen dat NIET constructief is? Als jij al twee jaar loopt te brullen (en let op, ik zeg áls, ik zeg dus niet dát je het doet want dat weet ik niet) wordt de zin om te reageren bij het beheer alleen maar kleiner, dat snap je toch zelf ook wel? Je krijgt wat je geeft... en ik begrijp dat er onvrede is bij jou en bij andere gebruikers. Maar als je steeds boos en stekelig doet... krijg je dat ook terug. Of je krijgt niets, omdat degenen van wie je een antwoord wil zich terugtrekken. Doe nou wat minder intimiderend, het is duidelijk wat je wil. Het zou inmiddels ook duidelijk kunnen zijn dat je dat niet krijgt als je zo gilt steeds.

Ik vind jou een prima wijf. Ik snap je reactie. Maar doe nou rustig... ook al ben je woest... wie weet krijg je dan ook een reactie die wat meer lijkt op wat je zou willen.
Laatst bijgewerkt door Koper op 10-12-10 15:17, in het totaal 2 keer bewerkt

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:15

@hestejente: ik kan me heel goed voorstellen dat het je kan gaan duizelen als je van alle kanten info krijgt en wanneer de topics je rond de oren vliegen. Persoonlijk vind ik het heel erg als mensen zich benadeeld voelen, maar vaak is het ook de toon die de muziek maakt. Als iemand een OW of Ban krijgtom hele valide redenen zal die persoon het niet wereldkundig maken. Het is vaak makkelijker om heel hard te gaan roepen dat je benadeeld bent. Ik wil niet zeggen dat er nooit fouten worden gemaakt; dat is menselijk. En voor een objectieve kijken hebben we de Bezwaarcommissie. Alleen zal iemand die bezwaar heeft aangetekend en dat is afgewezen, nooit op Bokt zeggen "jeetje, ze hebben toch wel gelijk, ik ben hartstikke over de schreef gegaan". Het is makkelijker om dan te zeggen dat het hele team partijdig is dan om de hand in eigen boezem te steken.

Niemand wordt zomaar mod, dat klopt. En het kost een boel tijd en energie, maar dat is ook niet erg. Dat de herkenbaarheid minder wordt, kan ik me best iets bij indenken. Bokt groeit en groei zorgt altijd voor veranderingen. Neem als voorbeeld een bedrijf waar je begonnen bent te werken met drie collega's en het bedrijf is gegroeid tot honderd medewerkers. Dan kom je elkaar bij de koffie-automaat en op het personeelsfeest tegen, maar is het contact minder intens. Alleen zijn dat dingen die nu eenmaal niet te veranderen of tegen te houden zijn. Ik heb ook niet het idee dat er zoveel meer teamleden stoppen (als je dit over een bepaalde periode bekijkt), maar dat er nu wel meer vanuit de gebruikers op wordt gelet en dat het daardoor meer opvalt.
Dat er onduidelijkheden de sfeer aan alle kanten beïnvloeden, is een situatie die niemand wenst. Dat is voor niemand prettig. Alleen is het wel zo dat de ene kant nu eenmaal minder kan zeggen en doen dan de andere kant. Als teamleden kunnen we moeilijk vanalles van achter de schermen gaan bespreken op het openbare gedeelte. Maar op het openbare gedeelte of waar dan ook, kan iemand natuurlijk vanalles zeggen en beweren over zichzelf en de vermeende slechte behandeling; het team kan daar niet tegenop en de vraag is ook of dat je dat moet willen. Wil je een situatie waarin Bokker A roept dat hij of zij een OW heeft gekregen en nu publiekelijk de onderbouwing wil zien? Ik dénk dat er een boel mensen minder happig zijn op dergelijke openheid dan ze vertellen.
Maar dat neemt niet weg dat ik het helemaal met je eens ben dat we er zo hard mogelijk aan moeten werken om Bokt leuk te houden. Dat we daarbij voor iedereen goed doen, dat is een utopie; je kunt nu eenmaal niet alles voor iedereen goed doen.
Pasklare oplossingen of antwoorden kan ik hier niet geven, ik kan alleen zeggen dat alles zeker de aandacht van het team heeft, maar dat sommige dingen tijd nodig hebben.
Zoals ik al altijd heb gezegd in deze discussies: ik praat graag over dingen die verbeterd kunnen worden, hetzij in een topic als dit of per pb. Alleen, zoals je terecht opmerkt, roepen en gillen dat je nú antwoord wilt, dat helpt niet echt.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:16

hestejente schreef:
wordt de zin om te reageren bij het beheer alleen maar kleiner, dat snap je toch zelf ook wel?

Dan antwoord je toch? Dan ben je er vanaf.

Ik heb het al eerder aangehaald, maar zoiets doe je ook niet bij je zakelijke klanten. Die kun je niet op zo'n manier afschepen, want dat kost je je boterham. Maar gezien meer dan de helft student is, krijg je zulke benadering hier nooit. Die reageren en regeren uit emotie, niet uit moraal of normen en waarden, en weten vaak ook geen feedback of onderbouwing op bepaalde dingen te geven.

Kijk voor de grap eens op volwassen forums. Zelden een probleem met beleid.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:35

@ Vienna2007: ik ga mee in je analogie. Brul jij tegen je klanten dat ze NU order zus en zo moeten plaatsen?

@ chevax: okee, ik begin wel. Ik heb weleens OW's gehad. En inderdaad heb ik die gekregen nadat ik ongenuanceerd heb gereageerd. Ik heb niet gemerkt dat de bokker met wie ik destijds overhoop lag ook een OW heeft gekregen, ik heb het nagekeken in de lijst met OW's en bans. Kan zijn dat zij toen nog geen eerdere sturende PB's had gekregen (en ik wel) en dat ik daarom toen een OW had gekregen en zij niet. Juist dat ik niet weet wat er tegen die andere bokker is ondernomen maakt mijn OW voor mij een beetje zuur.
Snap je het? Bij wie kan ik terecht als ik in zo'n geval wil weten of die andere bokker een sturende PB of OW heeft gekregen?

chevax schreef:
Maar dat neemt niet weg dat ik het helemaal met je eens ben dat we er zo hard mogelijk aan moeten werken om Bokt leuk te houden. Dat we daarbij voor iedereen goed doen, dat is een utopie; je kunt nu eenmaal niet alles voor iedereen goed doen.
Pasklare oplossingen of antwoorden kan ik hier niet geven, ik kan alleen zeggen dat alles zeker de aandacht van het team heeft, maar dat sommige dingen tijd nodig hebben.
Zoals ik al altijd heb gezegd in deze discussies: ik praat graag over dingen die verbeterd kunnen worden, hetzij in een topic als dit of per pb. Alleen, zoals je terecht opmerkt, roepen en gillen dat je nú antwoord wilt, dat helpt niet echt.

Natuurlijk kun je het niet iedereen naar de zin maken. Wat denk ik de bedoeling is is dat er wat meer helderheid komt. Als gebruikers hun vraag nou eens rustig en zonder allerlei aannames te doen stellen. En de teamleden daar een duidelijk en doorzichtig antwoord op geven. Kan me goed voorstellen dat een jong, vers modje niet overal meteen antwoord op heeft. Maar zo'n modje zou dan kunnen zeggen: ik weet het ook niet, ik vraag het aan een andere mod en dan volg ik de discussie verder want daar leer ik van. Ik weet niet in hoeverre de mods worden "ingewerkt" door de oude garde. Maar snapt iedereen wat ik bedoel? Helderheid en een geciviliseerde reactie van beide kanten :)

En ja, natuurlijk ben ik ook heel erg benieuwd naar het hoe en wat van wat ik allemaal heb gelezen af en toe. Stel nou... even hypothetisch he... dat er fouten zijn gemaakt bij de BOT van KiWiKo (en dit noem ik als VOORBEELD, aangezien die BOT voor mij rechtstreekse aanleiding is geweest om eens een kijkje te nemen op geit) Hoe gaan we dat dan oplossen? Want het is een heel gevoelig punt. Ik weet dat KiWiKo dit topic volgt (je hoeft er niet voor in te loggen om op FZ te lezen) Dus ook aan haar de vraag, en dan kunnen we straks misschien het antwoord wel lezen op geit. Stel dat... er inderdaad fouten zijn gemaakt. Wat doet het beheer dan? Rectificatie? En dan de reactie van KiWiKo (sorry Kim als je het vervelend vindt als ik jou als voorbeeld gebruik), want die zou er vast komen. Wanneer is het dan klaar? Opgelost? Hoe ver moet je in zo'n discussie gaan? Wanneer is het goed? Als KiWiKo weer mag bokken? Of als het beheer door het stof is gegaan? Waar ligt de grens tussen discussie en leefbaarheid/gezelligheid op bokt?
Laatst bijgewerkt door Koper op 10-12-10 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:37

hestejente schreef:
@ Vienna2007: ik ga mee in je analogie. Brul jij tegen je klanten dat ze NU order zus en zo moeten plaatsen?

Nee, een vergelijking die niet relevant is. Immers, een klant zorgt ervoor dat je beleg op je boterham hebt. Gebruikers zorgen ervoor dat dit forum draait.

Bij beide voorbeelden kun je niet eisen, omdat je diensten verleent.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:47

chevax bedankt voor je uitgebreide reakties, het is fijn dat tenminste iemand van het modteam de moeite neemt om te reageren en er wat meer serieus op in te gaan.

Wat betreft je schrijven over de bezwaarcommissie, mijn bezwaar is als men niet meer 'onafhankelijk' is, maar vanuit objektiviteit handelt. Want elke keer wordt er gezegt ga naar de bz maar mijn grote verbijstering is het feit dat op geit er voorbeelden opduiken waarin duidelijk wordt dat het in ieder geval in sommige zaken niet zo 'onafhankelijk' wordt gehandelt.
Ik heb nog nooit een bot ow of wat dan ook gehad. Ben gewoon een simpele bokker tevreden in mijn eigen huiskamertopic. Maar vanaf oktober zijn er hier dingen gaande die mij in ieder geval zeer doet fronsen.

Los van het feit dat zoals Eline schreef dat er gebruikers zijn die met groot licht rijden, irritant handelen..Ergens zijn er dingen heel scheef gaan staan en keer op keer werd dat weg gegumt.. Ik heb echt wel berichten gelezen die uurtje later íneens er niet meer waren.

Of dat topics met vragen hierover op slot gingen. Zelfs als de doorsnee bokker als ik, ga me dan afvragen Hee wat gebeurt er hier?

Als ik dan op geit dingen lees komt dat weer overeen met wat er zo ongeveer weggegumt wordt op forumzaken of nieuws en maatschappij.

Wij met z'n allen maken bokt. Het beheer, de mods, mids ect iedereen heeft de 'gewone' bokker nodig, want anders is er geen bokt meer. Ik kan me voorstellen als er dan dingen gebeuren die echt niet hadden mogen gebeuren, die echt gewoon ontzettend fout zijn gegaan er teveel protest ging komen door het constant weg te gummen.

Als mensen zo gefrustreerd raken en zo ver gaan om een ander forum aan te maken, is dat niet omdat bokker Piet, bokker jantje een keer een 'poets' draait. Nee dan is dat omdat er iets verschrikkelijks fout is gegaan.. En onrecht is aangedaan.. Ik ken de personen niet, heb net als een boel andere mensen dat forum zitten lezen. Want in eerste instantie kun je zeggen kinderachtig, get a life, maar als je beetje verder na denkt dan dat besef je, altans ik, dat er dan een deel in ieder geval waarheid zal zitten in die berichten..

En als bepaalde berichten naar buiten komen, die achter de schermen spelen, en de manier waarop men reageert en hoe.. nou.. dan ga ik mij als gemiddelde bokker toch afvragen hoe men denkt over de bokkers..
Ik krab mijzelf dan eens flink achter mijn oren en denk.. oei oei.. das niet zo netjes en leuk..is zelfs zeer pijnlijk...
want mids en mods mogen niet samenspannen om iemand een ow en bot aan te naaien..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:52

chevax schreef:
@hestejente: ik kan me heel goed voorstellen dat het je kan gaan duizelen als je van alle kanten info krijgt en wanneer de topics je rond de oren vliegen. Persoonlijk vind ik het heel erg als mensen zich benadeeld voelen, maar vaak is het ook de toon die de muziek maakt. Als iemand een OW of Ban krijgtom hele valide redenen zal die persoon het niet wereldkundig maken. Het is vaak makkelijker om heel hard te gaan roepen dat je benadeeld bent. Ik wil niet zeggen dat er nooit fouten worden gemaakt; dat is menselijk. En voor een objectieve kijken hebben we de Bezwaarcommissie. Alleen zal iemand die bezwaar heeft aangetekend en dat is afgewezen, nooit op Bokt zeggen "jeetje, ze hebben toch wel gelijk, ik ben hartstikke over de schreef gegaan". Het is makkelijker om dan te zeggen dat het hele team partijdig is dan om de hand in eigen boezem te steken.

Chevax, ik waardeer je inzet enorm om toch deze discussie te voeren, maar ik heb wel wat moeite met wat je hierboven hebt gepost, zie de quote. Naar mijn idee staat deze alinea vol met beschuldigingen en aannames. Je beschuldigt namelijk in 1 beweging alle bokkers die ooit bezwaar hebben gemaakt (of gehad) tegen een ban of OW en dat bezwaar hardop hebben geuit. Je maakt de aanname dat AL die bans en OWs terecht zijn geweest en dat de bezwaarcommissie onpartijdig is en je doet de aanname dat het modteam en de bezwaarcommissie beiden capabel zijn om hier allemaal een oordeel over te vellen. In je laatste zin ben je enorm denigrerend naar iedereen die ooit een OW of een ban heeft gehad en degradeer je ze naar het niveau van zeurende mispunten die lelijk doen over het hele team. Is het wel eens in je opgekomen dat de uitgedeelode OW's en bans helemaal niet zo terecht zijn en dat het Hele Team een keer de hand in eigen boezem zou moeten steken in plaats er maar prat op te blijven gaan dat ze hun zaakjes zo goed op orde hebben? Elke geinteresseerde gebruiker weet onderhand wel dat dat helemaal niet zo is en dat er nodig iets moet gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:59

chevax schreef:
Maar op het openbare gedeelte of waar dan ook, kan iemand natuurlijk vanalles zeggen en beweren over zichzelf en de vermeende slechte behandeling; het team kan daar niet tegenop en de vraag is ook of dat je dat moet willen. Wil je een situatie waarin Bokker A roept dat hij of zij een OW heeft gekregen en nu publiekelijk de onderbouwing wil zien? Ik dénk dat er een boel mensen minder happig zijn op dergelijke openheid dan ze vertellen.

Deze alinea heb ik later pas gelezen omdat ik die er niet zo boeiend uitzag, maar deze regels springen er toch uit en ik zal uitleggen waarom. Als een bokker een OW krijgt dan is dat volgens het beheer ALLEEN voor posts op het openbare gedeelte van bokt, op pb's en buiten bokt wordt immers niet gemodereerd beweert men. Dat heeft dus als direct gevolg dat elke grond voor een OW en bijbehorende ban op het openbare gedeelte terug te vinden moet zijn en is er geen enkele bokker die zich eraan zou storen als die zaken even in een overzichtje helder worden gemaakt.

Dit impliceert natuurlijk wel dat de OWs en bans voortaan geheel op objectieve gronden gegeven moeten worden, met onderbouwing en verwijzingen naar de openbare bokt.nl. Bokt beweert al dat ze haar beslissingen heel objectief neemt en dan zou dit toch alleen een kwestie van een stukje extra administratie moeten zijn?

Lijkt mij.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:02

Welnee, dat doe ik niet en als het wel zo overkomt, sorry, het is nooit mijn bedoeling om mensen te beledigen of beschuldigen. Het is hier een beetje op eieren lopen en blijkbaar lukt dat niet helemaal ;-). Er zullen best aan team-zijde fouten worden gemaakt. Als we het daar over eens zijn, kunnen we het misschien ook eens worden over het feit dat er aan de zijde van gebruikers fouten worden gemaakt?
Ik denk dat ik me beter terugtrek uit deze discussie omdat ik mijn mening niet anders kan verwoorden, maar dat dit blijkbaar overkomt als het bestempelen van mensen als zeurende mispunten.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:04

Ik heb voor mijn (allereerste ;( ) OW een PB gehad die vol stond met quotes waarop de OW gebaseerd is. En passant hebben ze ook mijn andere berichten doorgelezen blijkbaar, maar ik heb wel een onderbouwing gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:05

Chevax, ik kan er best inkomen als je het anders bedoeld hebt dan dat het er staat, maar ik dacht dat je het misschien wel interessant zou vinden om te weten hoe dingen overkomen op iemand anders :). Als je je eigen bericht met een andere toon leest, dan zie je het misschien zelf ook en is het niet meer zo 'welnee'.

Gulpje, dat is zeldzaam.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:06

Lovely schreef:
Chevax, ik kan er best inkomen als je het anders bedoeld hebt dan dat het er staat, maar ik dacht dat je het misschien wel interessant zou vinden om te weten hoe dingen overkomen op iemand anders :). Als je je eigen bericht met een andere toon leest, dan zie je het misschien zelf ook en is het niet meer zo 'welnee'.

Gulpje, dat is zeldzaam.

Misschien omdat het de eerste was? :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:07

Jesser schreef:
Wij met z'n allen maken bokt. Het beheer, de mods, mids ect iedereen heeft de 'gewone' bokker nodig, want anders is er geen bokt meer.

Ja. En andersom ook, als ik het goed begrepen heb is het de taak van de moderators dat de discussies op bokt respectvol verlopen. Vienna, ook meteen als reactie op jouw antwoord. Wij als gebruikers hebben het team ook nodig, zij verlenen ons ook een dienst. Heeft verder niets met boterham te maken, het profijt is hier niet geld maar boktplezier.

Lov, ik snap je reactie. Eigenlijk zijn we al behoorlijk ver heen. Wantrouwen en aannames aan beide kanten :\

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:13

hestejente schreef:
Vienna, ook meteen als reactie op jouw antwoord. Wij als gebruikers hebben het team ook nodig, zij verlenen ons ook een dienst. Heeft verder niets met boterham te maken, het profijt is hier niet geld maar boktplezier.

Nee, het was ook een vergelijking. Maar het principe is hetzelfde. Je zegt nu hetzelfde wat ik al zei, Bokt verleent zijn gebruikers een dienst, daar horen bepaalde regels en normen bij. Als die niet nageleefd word, dan houd de samenwerking op, als er een kink in de kabel komt, probeer je die goed als zo fout op te lossen. Je blijft vriendelijk, terwijl als je de telefoon op de haak gegooit diegene wel wat aan kan doen. Maar dat doe je niet, want het is een klant, een klant die jouw zaak draaiende houd. En dat hoort ook zo op een forum te zijn.

Regels en de daarbij regels mogen nooit ontstaan uit een emotionele reactie. En de Bokt mods leggen véél te veel emotie in hun handelen. Bovendien schort de kennis ook enorm.

Daar houd je niks mee draaiende. En zeker niet nu ik hoor dat er bepaalde gegevens achter de schermen vrij te lezen zijn, daarmee snijd Bokt zich echt enorm mee in de vingers.

Ik heb inmiddels begrepen dat GEIT geen geitenforum is, maar ook een paardenforum. Toch benieuwd wat er vrijgekomen is.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:24

Vienna2007 schreef:
hestejente schreef:
Vienna, ook meteen als reactie op jouw antwoord. Wij als gebruikers hebben het team ook nodig, zij verlenen ons ook een dienst. Heeft verder niets met boterham te maken, het profijt is hier niet geld maar boktplezier.

Nee, het was ook een vergelijking. Maar het principe is hetzelfde. Je zegt nu hetzelfde wat ik al zei, Bokt verleent zijn gebruikers een dienst, daar horen bepaalde regels en normen bij. Als die niet nageleefd word, dan houd de samenwerking op, als er een kink in de kabel komt, probeer je die goed als zo fout op te lossen. Je blijft vriendelijk, terwijl als je de telefoon op de haak gegooit diegene wel wat aan kan doen. Maar dat doe je niet, want het is een klant, een klant die jouw zaak draaiende houd. En dat hoort ook zo op een forum te zijn.

Regels en de daarbij regels mogen nooit ontstaan uit een emotionele reactie. En de Bokt mods leggen véél te veel emotie in hun handelen. Bovendien schort de kennis ook enorm.

Daar houd je niks mee draaiende. En zeker niet nu ik hoor dat er bepaalde gegevens achter de schermen vrij te lezen zijn, daarmee snijd Bokt zich echt enorm mee in de vingers.

Ik heb inmiddels begrepen dat GEIT geen geitenforum is, maar ook een paardenforum. Toch benieuwd wat er vrijgekomen is.

Ga alsjeblieft op geit lezen voordat je nog meer aannames zomaar doet, want die informatie van achter de schermen staat NIET op bokt.

Als de regels en normen niet worden nageleefd is dat voor mij geen reden om de samenwerking te beëindigen. Maar juist om eens samen te kijken waar het fout is gegaan en hoe we er met z'n allen voor kunnen zorgen dat dat niet nog een keer gebeurt.

Ben het erg met je eens dat we onze emoties niet moeten laten meespelen. Dat geldt wat mij betreft voor zowel het team als de gebruikers :) Het is prima om boos te zijn. Maar hoe bozer je doet, hoe minder begrip je krijgt. Waar je dan natuurlijk alleen maar nog kwader door wordt :+
Laatst bijgewerkt door Koper op 10-12-10 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:31

hestejente schreef:
Ga alsjeblieft op geit lezen voordat je nog meer aannames zomaar doet, want die informatie van achter de schermen staat NIET op bokt.

Als de regels en normen niet worden nageleefd is dat voor mij geen reden om de samenwerking te beëindigen. Maar juist om eens samen te kijken waar het fout is gegaan en hoe we er met z'n allen voor kunnen zorgen dat dat niet nog een keer gebeurt.

Ben het erg met je eens dat we onze emoties niet moeten laten meespelen. Dat geldt wat mij betreft voor zowel het team als de gebruikers :)

Je quote mij, maar ik heb nergens gezet dat er gegevens op Bokt staat over dingen die achter de schermen worden besproken?
Dat zal vast een vergissing van je zijn.

Maar Bokt wil niet kijken waar het fout is gegaan. Die gaat er vanuit dat hun waarheid de waarheid, terwijl dat niet altijd het geval is.