Ik klik op openingspost maar beland halverwege??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 16:14

ElanII schreef:
Weet je wat ik nou echt niet begrijp Bart ????
Dat hier al 4 pagina's vol gekalkt staan met berichten van mensen die last hebben van een ongewenst verschijnsel.
Jij verzoekt ons om exact op te geven bij welke topics dat onder andere gebeurt en of we dan ook nog even een aantal andere vragen willen beantwoorden. Wij doen dat braaf, ik wel tenminste :o Vervolgens blijft het eerst stil en wanneer jij dan weer in beeld komt, dan wil je ons doen geloven dat het allemaal perfect werkt :( :( :(
Het werkt dus niet perfect :( Kijk en als er nou één persoon problemen had, dan geloofde ik nog wel dat jij gelijk hebt, maar je kan toch moeilijk het feit negeren dat er tientallen mensen hier klagen over hetzelfde fenomeen en vervolgens glashard beweren dat het allemaal goed werkt...
Als jij het dan zelf niet kunt fixen, dan hoop ik toch van harte dat er nog iemand rondloopt, die het kan oplossen...

Ben het hier stiekem wel een beetje mee eens :oo
Ook hier gebeurt het meer dan eens dat ik, in een nooit eerder geopend topic, op de topictitel klik en verwacht bij de openingspost terecht te komen. Dit gebeurt dan echter niet, ik beland namelijk regelmatig ergens midden op de pagina en/of op een andere bladzijde.
Ook ik ben het ermee eens dat het systeem zoals het eerst was prima werkte, op de topictitel klikken om bij de openingspost terecht te komen, op het oranje 'blaadje met pijltje' om bij het laatst gelezen bericht te komen.
Ook inderdaad, bij het openen van een foto in link en het klikken op 'vorige' om weer naar het topic terug te gaan, is het niet handig om een bladzijde verder te komen.
Ik denk niet dat dit een aanwinst is voor Bokt, ik raak er aardig gefrustreerd van en zo te zien zijn er meerderen met mij.
Het roept bij mij het idee op dat Bart een nieuwe feature heeft bedacht, er zelf geen problemen mee ondervindt en er een beetje van baalt dat hetgeen waar hij veel werk aan heeft gehad, bij andere mensen dus niet werkt. Ik vind het persoonlijk een vervelende en niet goed werkende feature en zou het dus heel fijn vinden als het weer zou worden zoals het was! :)

[edit] @ Fiffill, ik had er eerst ook geen last van, het is pas sinds 1, hooguit 2 weken bij mij :+
Laatst bijgewerkt door Sabine op 20-12-10 16:17, in het totaal 3 keer bewerkt

Fenrir

Re: Ik klik op openingspost maar beland halverwege??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 16:15

Ik heb nog steeds echt helemaal nergens last van. Snap ook echt niet hoe dat kan als ik zie dat zoveel mensen er problemen mee hebben. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:09

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:00

Ik heb er ook sinds kort last van, ik denk dit weekend want eerder is het me niet opgevallen. Ik beland met topics die ik 100% zeker weten nog nooit gelezen heb soms niet alleen op de 2e pagina, maar ook wel eens op de 3e, 4e, 5e... Ik vind het echt heel vervelend, ik wil gewoon de openingspost lezen en niet ergens random terecht komen! Ook als ik een topic wel gelezen heb, kom ik trouwens niet bij mijn laatst gelezen post uit... Het gebeurd overigens niet constant, ik denk dat het zo'n 50% van de tijd gebeurd.
Bij mij worden de gelezen linkjes trouwens wel lichtblauw, dus daar heb ik geen last van. Ik werk met Firefox 3.6.13 trouwens.

Edit; wat misschien ook wel leuk is om te vermelden... ik heb het nu bij een aantal subfora geprobeerd, en bij bv. HTT heb ik er wél last van (spring bij het iphone topic bv. meteen naar de laatste pagina ergens halverwege, terwijl ik die vandaag zeker niet en eerder volgens mij ook niet geopend heb), terwijl ik hier op FZ geen problemen heb. Rara?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 13:50

ik heb er ook sinds een paar dagen last van. klik je op de link ga je dan alsnog naar de laatste pagina die je hebt gelezen.. maar vaak gebeurt dat ook bij topics die ik nog niet gelezen heb.. ik heb dit eigenlijk bij alle topics die ik aan klik

kun je niet doen dat als je op de link klikt, je naar het eerste bericht gaat? en als je op dat papiertjeachtigegeval onder de topic link klikt dat je dan naar de laatste bericht gaat dat je gelezen hebt??
of is dat juist de bedoeling :+

ik gebruik overigens altijd Chrome

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 13:52

Ik heb er nog altijd last van!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 14:16

Ik heb het trouwens anders om.. topics waar ik in meelees en meepost.. sturen me bij nieuwe berichten doodleuk naar de openingspost.. :=

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 00:01

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 23:49

Gebruiken de mensen met problemen wel eens de 'Markeer de onderwerpen als gelezen' functie?

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 00:18

Ik niet, wist niet eens dat die funktie er is.....

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 00:50

Hmm, functie lijkt er toch niets mee te maken te hebben, vergeet die vraag :+

Ik zei een tijd terug dat ik zou zorgen dat je ziet of het systeem inderdaad denkt (lees: weet :+) dat je een topic al gelezen hebt. Dat is sowieso een handige functie, bijvoorbeeld als je vanaf meer dan 1 computer topics leest.

Of een topic donker of lichtblauw is werd tot nu toe door je browser bepaald, die keek of je die URL al een keer aan had geklikt of niet. Daaraan kon je in veel gevallen zien of je een topic al bezocht had. Vanaf nu zorgt Bokt voor die kleurwisseling. Topics die je al eerder gezien hebt (in viewforum.php en ook bij zoeken) zijn nu lichtblauw, topics die je nog nooit bekeken hebt zijn donkerblauw.

Nu ben ik benieuwd naar topics waarin je ergens halverwege uitkomt terwijl de titel donkerblauw was (en Bokt dus dacht dat je het topic nog nooit gezien had).

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 03:25

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 10:56

Het gaat al wel een stuk beter moet ik zeggen, maar bij onderstaand topic dat ik nog niet eerder aangeklikt had kom ik weer meteen op pagina 10 uit in plaats van bij de beginpost.

[FZ] Voorstel: rondetafelsessie

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:10

Bart beiden zowel donker als licht, daar lijkt geen logica in te zitten bij IE.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:48

Hermelijn schreef:
Nou Bart, bij deze :D
[LZP] Waar werd je vandaag niet blij van?

Het topic is donkerblauw, en ik kom ergens uit op bladzijde 47!

Even geklikt, ik op pagina 2 maar kende het topic nog niet. Letters waren donkerblauw.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:39

Ik heb er een tijd geen last van gehad & nu begint het weer...

Marieke___

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 21:59

Ik heb niet één specifiek topic waarbij het gebeurd maar gewoon elk topic.. Vrijwel alles is bij mij nog donkerblauw omdat ik pas enkele dagen lid ben.
Om toch maar ff een voorbeeld topic te geven: [BB] [Centraal]: Welke hond past bij mij? Nooit gelezen, starte voor mij op pagina 47

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 22:03

Hermelijn schreef:
Nou Bart, bij deze :D
[LZP] Waar werd je vandaag niet blij van?

Het topic is donkerblauw, en ik kom ergens uit op bladzijde 47!

ik blz 70 ...

Het is zo irritant!

Bij gelezen of ongelezen onderwerp kom ik gewoon echt 9 v/d 10 x bij een andere blz dan blz 1 !!!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 22:15

Ik dacht al dat t aan mij lag... Gebeurt mij ook vaak zat idd.. Klik ik op een topic wat ik nog nooit gelezen heb, beland ik op pagina weet-ik-veel-waar... Ook volstrekt willekeurig, ene keer wel, andere keer niet. Geen peil op te trekken iig... En ik weet toch zelf echt wel wat ik al is heb aangelikt en wat niet :+

Wbt het nieuwigheidje; ik heb zo'n heel handige functie op mn tel dak kan inzoomen, kan dan net zo makkelijk t oranje briefje aanklikken.. Lijkt me toch dat mijn tel niet de enige is met zo'n soort feature :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 22:16

Jawel. Mijn telefoon snapt dat niet :+ :') (maargoed die snapt wel meer niet _O- )

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 22:18

Jans schreef:
Jawel. Mijn telefoon snapt dat niet :+ :') (maargoed die snapt wel meer niet _O- )

Ook een nokia n97 mini? _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 22:31

amyz schreef:
[***] schreef:

Ook een nokia n97 mini? _O-

Nee een gewone N97 _O-

Finnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 16:32

@BartVB: ik wil toch even doorgeven dat ik die ingebouwde functie zeer irritant en heel erg onhandig vindt. Is het een mogelijkheid dat je dit in je profiel uit of aan kunt zetten? Het lijkt me toch een optie waar je zelf voor moet kunnen kiezen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 16:37

Ik vind hem ook helemaal niks... Als ik op een topictitel klik wil ik gewoon op pagina 1 terecht komen en niet overal en nergens willekeurig in een topic.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 16:43

Ik vraag mij dus ook af of jedat ding dan niet kan uitzetten in het gebruikerspaneel, Bart ? Ik vind het zelf niet echt ontzettend handig, ook al doet hij het 'juist' ( en dan bedoel ik naar pag.2 gaan wanneer je de 1ste pagina al gezien hebt).