Schrikfilmpjes... Kunnen we er vanaf?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 17:54

Asyaa schreef:
/nuancering
De reacties op LN lees ik vaak niet voordat ik een link open. Vaak kan ik uit de titel genoeg halen of het me interesseert. Als de link me bevalt kijk ik nog eens verder bij de reacties ;)
/nuancering

met andere woorden:
Jij hebt liever dat ik hier in paniek hyperventilerend door huis ren, dan dat er een TAG in de titel komt, want dan zou het JOU lol nog wel eens kunnen verpesten.

Daarbij geef je aan dat wanneer je weet dat het een schrikfilmpje is je ze niet eens kijkt, dan is het toch ook voor jou een stuk makkelijker bokken? ;)

Love_western; ik zie op LN anders regelmatig een discussie voorbij komen... EA is het enigste deel waar niet gediscusseerd word.

Anoniem

Moontje1991 schreef:
Asyaa schreef:

Omdat op bokt ik de reacties vaak niet lees, en op youtube al helemaal niet. ;)

Maar de titel en de OP wel en jullie geven aan uit de titel al op te kunnen maken dat het een schrikfilmpje is.
Dus sorry dat ik het zeg maar dit slaat gewoon op stront dit is gewoon weigeren rekening te houden met andere.
Aan de titel zie je al dat het een schrikfilmpje is dus dan maakt die TAG voor de mensen die het wel leuk vinden geen worst meer uit.

Als jij om half 11 savonds, van iemand die nogal eens in is voor een lolletje, een link post met iets van oh wat schattig, of iets met micheal jackson dan ga je denken. Ik had al een gevoel van dit zal wel zn filmpje zijn, maar ik ts had het zo leuk verpakt dat de OP me aandacht trok, terwijl het filmpje in de achtergrond (met geluid) afspeelde. Thus was ik het topic aant lezen, vergeten dat filmpje in achtergrond stond, en me geschrokken. Oftewel kudos voor TS want ze heeft het voor mekaar.

Als ik echter een zeer angstig persoon bent die niet schrikt, maar meteen hartritme stoornissen krijgt, dan hou je daar toch rekening mee? Even filmpje zonder geluid doorkijken en voila, je weet genoeg. Duurt als je beetje snel en handig bent hoogstens 3 seconde.

Shadow0

Asyaa schreef:
Kost een beetje moeite, maar dan hoeft de andere partij niet te lijden.

Precies, het kost de ene groep moeite, zodat de andere partij niet hoeft te lijden. Dat is dus nog steeds niet echt een oplossing, vind je wel? Een echte oplossing heb je pas als beide groepen niet al te veel moeite hoeven te doen en niet al te veel hoeven opgeven.

Moontje: als je op HAW schrikfilmpjes, trucage of andere onzin ziet, mag je temmen (= Tip een Mod). Dit doe je met het rode uitroepteken dat rechts onder een bericht staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 17:56

kehdra schreef:
Asyaa schreef:
/nuancering
De reacties op LN lees ik vaak niet voordat ik een link open. Vaak kan ik uit de titel genoeg halen of het me interesseert. Als de link me bevalt kijk ik nog eens verder bij de reacties ;)
/nuancering

met andere woorden:
Jij hebt liever dat ik hier in paniek hyperventilerend door huis ren, dan dat er een TAG in de titel komt, want dan zou het JOU lol nog wel eens kunnen verpesten.

Daarbij geef je aan dat wanneer je weet dat het een schrikfilmpje is je ze niet eens kijkt, dan is het toch ook voor jou een stuk makkelijker bokken? ;)

Love_western; ik zie op LN anders regelmatig een discussie voorbij komen... EA is het enigste deel waar niet gediscusseerd word.

/meernuancering zeer moeilijk
Ik heb liever dat jij even de moeite neemt om het filmpje doorkijkt zonder geluid, dan dat je in paniek hyperventilerend door het huis rent.
En toevallig keek ik dit filmpje niet, maar alleen luisteren :) Normaal kijk en lees ik ze compleet niet, want vaak heb ik het door. Die keren dat ik toch in de maling word genomen, krijgt TS van mij applaus voor het zo slim weten te verpakken :)

@Shadow
Het is niet veel moeite, als je nou eerst heel google af moest speuren, 5 paginas door moest lezen, en daarna de gemeente bellen voor vergunningen, had ik je 100% gelijk gegeven. Het is echter 5 seconden werk. De angstige mensen zijn van het probleem af, en de niet angstige mensen kunnen lekker door kijken. Beide blij.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-07-10 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 17:57

love_western schreef:
Moontje1991 schreef:
Inderdaad.
Moet je dan op HAW enz ook eerst alles lezen om er zeker van te zijn dat het geen grap is?

Het is volgens mij wel erg gebruikelijk om bij HAW eerst de tekst doorleest en dan naar de foto's gaat kijken.

Iemand kan best een leuk verhaaltje over het paard hebben en een paar foto`s en dan ineens een schrikfilmpje.

Shadow dat weet ik ik bedoel enkeld te zeggen daar kan ook iemand posten voor de grap.
En als ik op HAW zit en denk o leuke foto`s eens het filmpje bekijken en het blijkt een schrik filmpje te zijn dan ben ik al te laat dan heb ik hem al gezien.
En ja dan kan ik temmen om andere ervoor te behoeden maar dan is het voor mij al te laat.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 17:58

Asyaa schreef:
/meernuancering zeer moeilijk
Ik heb liever dat jij even de moeite neemt om het filmpje doorkijkt zonder geluid, dan dat je in paniek hyperventilerend door het huis rent.
En toevallig keek ik dit filmpje niet, maar alleen luisteren :) Normaal kijk en lees ik ze compleet niet, want vaak heb ik het door. Die keren dat ik toch in de maling word genomen, krijgt TS van mij applaus voor het zo slim weten te verpakken :)

Ik vind jou post wat denigrerend over komen....

maar goed, als het jou toch niet zo interesseerd zulke filmpjes, wat is dan het probleem van zo'n TAG?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 17:58

Moontje1991 schreef:
love_western schreef:
Het is volgens mij wel erg gebruikelijk om bij HAW eerst de tekst doorleest en dan naar de foto's gaat kijken.

Iemand kan best een leuk verhaaltje over het paard hebben en een paar foto`s en dan ineens een schrikfilmpje.

Shadow dat weet ik ik bedoel enkeld te zeggen daar kan ook iemand posten voor de grap.
En als ik op HAW zit en denk o leuke foto`s eens het filmpje bekijken en het blijkt een schrik filmpje te zijn dan ben ik al te laat dan heb ik hem al gezien.
En ja dan kan ik temmen om andere ervoor te behoeden maar dan is het voor mij al te laat.

HAW vind ik niet de plek voor zulk filmpjes. Het is een paarden deel dat informatief is bedoeld. Met temmen help je echter wel je medemens.

@Kehdra
Omdat ik me wel interesseer in die filmpjes ;) Die kere dat ik wel schrik zie ik behoorlijk de lol van in. Als je het topic btw doorleest zie je vooral 'whaahah' 'erin getrapt :') ' 'doodgeschrokken _O- ' ect. Maar enkele posts zijn in de trend van 'vind je dit nou leuk?' Oftewel de massa vind dit wel vermakelijk, en maar een zeer kleine groep kan hier niet tegen. Waarom zou deze massa dan moeten wijken voor 5 seconden werk van een zeer kleine groep? Er is ook een zeer kleine groep die ratten helemaal bah vind, echter zijn de reacties in de ratten ITP topics vaak 'jij liever dan ik, maar ze zijn wel leuk'. Zelfde zou je kunnen toepassen op de HAW topics, er is een kleine groep mensen die helemaal de stuiptrekking krijgt als ze ook maar ergens een spoor, hulpteugel, bit of ijzer zien. Moeten we daar ook tags voor verzinnen? en ja nu rek ik het ver, maar het principe is hetzelfde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:07

Naarmate dit topic vordert krijg ik steeds sterker het idee dat men alleen maar wil zeuren en totaal niet openstaat voor adviezen en tips.

* Helemaal nergens staat dat wij het komisch vinden als jullie bang door huis rennen

* Helemaal nergens staat dat wij het lachen vinden als je met een hartkwaal door zo'n filmpje in het ziekenhuis zou belanden.

Echt hélemaal nergens.

Tips all over the place, zou zeggen neem de tijd en lees het topic eens door (Wie de schoen past trekke hem an) knappe auteur die mij in zo'n filmpje kan laten tuinen :D :D
(Wordt toch wel eens tijd na 5 jaar)

Anoniem

Re: Schrikfilmpjes... Kunnen we er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:09

@Chiqa
Het idee krijg ik ook...
Ik vind het zeer vervelend dat sommige hier slecht tegen kunnen, maar om nou regels te gaan veranderen voor dingen die simpel kunnen worden voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:10

Chiqa schreef:
Naarmate dit topic vordert krijg ik steeds sterker het idee dat men alleen maar wil zeuren en totaal niet openstaat voor adviezen en tips.

* Helemaal nergens staat dat wij het komisch vinden als jullie bang door huis rennen

* Helemaal nergens staat dat wij het lachen vinden als je met een hartkwaal door zo'n filmpje in het ziekenhuis zou belanden.

Echt hélemaal nergens.

Tips all over the place, zou zeggen neem de tijd en lees het topic eens door (Wie de schoen past trekke hem an) knappe auteur die mij in zo'n filmpje kan laten tuinen :D :D

_/-\o_

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:11

Chiqa schreef:

Echt hélemaal nergens.

Iedereen kan bedenken dat je eerst de reacties moet lezen als je vermoed dat het een schrikfilmpje is :+

Alleen soms vermoed je het nou eenmaal niet (omdat de OP onschuldig is, of omdat je niet goed oplet etc.)
Dus... moet je maar alle filmpjes zeer uitgebreid gaan inspecteren voordat je ze kijkt? Hmm, beetje overdreven }:0

Als het er nogal dik bovenop ligt snap ik best dat je gewoon de eerste paar reacties leest, maar dat is dus niet ALTIJD zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:17

loesje688 schreef:
Dus... moet je maar alle filmpjes zeer uitgebreid gaan inspecteren voordat je ze kijkt? Hmm, beetje overdreven }:0

Laat dat woord 'overdreven' maar weg past niet echt in de context van dit topic, zie dat sommige bokkers dr ander een heel groot punt van maken.

Asyaa schreef:
Ik vind het zeer vervelend dat sommige hier slecht tegen kunnen, maar om nou regels te gaan veranderen voor dingen die simpel kunnen worden voorkomen.

Dat zou idd wel erg ver gaan met iets wat je zelf heel simpel kan voorkomen, en wat wordt dan het volgende punt?

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:02

Chiqa schreef:

Echt hélemaal nergens.

Ik wil deze schoen best even aantrekken, gezien ik op deze pagina iets in die strekking heb gepost.
Als je goed leest heb ik niet geschreven dat jullie het grappig zouden vinden, maar dat jullie liever hebben dat iemand er lichamelijk last van krijgt, als dat er een simpel iets als een TAG zou staan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:23

kehdra schreef:
Als je goed leest heb ik niet geschreven dat jullie het grappig zouden vinden, maar dat jullie liever hebben dat iemand er lichamelijk last van krijgt, als dat er een simpel iets als een TAG zou staan..

Goed die had ik nog niet gehad idd, waar staat dat wij liever willen zien dat jullie dr lichamelijk last van krijgen????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:27

Chiqa schreef:
kehdra schreef:

Goed die had ik nog niet gehad idd, waar staat dat wij liever willen zien dat jullie dr lichamelijk last van krijgen????

ben ik ook benieuwd naar :)

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:05

Ach kom op... Dit vind ik wel een beetje miepen eerlijk gezegd. Het is ook maar net in welke fora je veel komt, ik kom dit soort filmpjes nooooit tegen. En als ik het al vermoed, klik ik er gewoon niet op.

Zeker als je van jezelf weet dat je er slecht van slaapt, zou ik dit soort links gewoon niet aanklikken om 23.15...

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:17

Chiqa, je kan ook op alle slakken zout leggen he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:24

kehdra schreef:

Ik kan dat ook omdraaien en tegen jou zeggen :)

Nergens is er gezegd dat wij het leuk vinden dat jullie een hartverzakking krijgen.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:28

Nee Aysaa, en dat beweer ik ook niet.
Wat ik zei,
Citaat:

En om dat even verder te nuanceren; lichamelijk last kan varieren van hartklachten tot hyperventilatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:32

Nergens is er gezegd dat wij liever hebben dat jullie hartklachten tot hyperventilatie krijgen, dan dat wij lol hebben. :+
Nergens is er gezegd dat wij plezier beleven aan jullie klachten. Het enigste wat er is gezegd door sommige is dat de lol van de massa zwaarder weegt dan 5 seconden werk van een zeer kleine groep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:34

Asyaa schreef:
Nergens is er gezegd dat wij liever hebben dat jullie hartklachten tot hyperventilatie krijgen, dan dat wij lol hebben. :+
Nergens is er gezegd dat wij plezier beleven aan jullie klachten. Het enigste wat er is gezegd door sommige is dat de lol van de massa zwaarder weegt dan 5 seconden werk van een zeer kleine groep.

deel de zelfde mening :)

Ik wens het jullie het niet eens toe dat jullie van schrikfilmpjes lichamelijke klachten krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:36

kehdra schreef:

Wie maakt er hier een 'beschuldiging' jij toch?(Ze zijn namelijk best grof) Heeft niets met slakken of zout te maken, of wordt het lastig nu voor je omdat die opmerkingen nooit gemaakt zijn?
Wees eens eerlijk tegen jezelf ;)

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:44

Chiqa; ik doelde op jou opmerking:
Citaat:
Goed die had ik nog niet gehad idd
terwijl naar mijn idee best duidelijk was wat ik met lichamelijke klachten bedoelde. wanneer dat niet het geval was, vind ik dat je er anders op had kunnen reageren. Vandaar mijn slakken/zout opmerking.

Hoezo ik nu eerlijk tegen mijzelf zou moeten zijn?

maar goed, het zit jullie schijnbaar vrij hoog, en ik vind het een discussie worden om de discussie. Terwijl ik probeer uit te leggen dat er mensen zijn die er serieus last van hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:45

Volgens mij zit het jou ook erg hoog. En wij proberen ook uit te leggen hoe wij er over denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:47

kehdra schreef:
Chiqa; ik doelde op jou opmerking:
Citaat:
Goed die had ik nog niet gehad idd
terwijl naar mijn idee best duidelijk was wat ik met lichamelijke klachten bedoelde. wanneer dat niet het geval was, vind ik dat je er anders op had kunnen reageren. Vandaar mijn slakken/zout opmerking.

Hoezo ik nu eerlijk tegen mijzelf zou moeten zijn?

maar goed, het zit jullie schijnbaar vrij hoog, en ik vind het een discussie worden om de discussie. Terwijl ik probeer uit te leggen dat er mensen zijn die er serieus last van hebben.

Wij realiseren ons zeer goed dat er mensen zijn die er last van hebben. Wat we ons ook realiseren is dat met 5 seconden werk al deze lichamelijke klachten als sneeuw voor de zon verdwijnen.