Waar is de grens wat men schrijven mag?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 14:14

@Janesmith. Jane jij bent dus één van de mensen waarom ik wegblijf uit dit soort topics. Ik geloof niet dat ik ook maar één keer de vergelijking met Hitler in de mond heb genomen. Ik heb altijd geprobeerd argumenten te voorzien van tegenargumenten en op basis van waar gezamelijkheid is, verder te discussieren. Maar over het geheel genomen lees ik van jou alleen maar enorme quotes waaronder dan één of twee stevige oneliners.

Bovendien kan het toch niet zo zijn dat als ergens iemand in jouw ogen over de schreef gaat, het jou een vrijbrief geeft om het te hebben over knuffelaars of theedrinkers o.i.d.

Als je echt een serieuze discussie wilt voeren dan doe je niet zelf wat je zelf niet plezierig vindt als het jou overkomt.

Maar aangezien die stijl van discussie op bokt ver te zoeken is, is naar mijn mening negeren vaak beter.

En ik geloof niet dat wij het ooit persoonlijk aan de stok met elkaar hebben gehad. De wijze van discussie voeren ergert mij gewoon. Dus niet persoonlijk bedoeld.
Laatst bijgewerkt door Anya op 24-07-10 14:17, in het totaal 2 keer bewerkt

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 14:14

phormicola schreef:
Ik vind dat niet respectvoller of minder respectvol, janesmith. Dat is gewoon even ondoordacht en ook gewoon niet correct.

En tja, is de gastheer zaligmakend? Ik denk dat ook de gastheer het fijn vindt om zijn standpunten over hoe het moet zijn bij te schaven? Of heb ik het fout?

Dat was ook waarom ik de vraag stelde 'Wat was eerder, de kip of het ei?' m.a.w. als ik geen reacties lees die op mij als persoon gespitst zijn dan zal ik ook de neiging niet hebben om een persoonsgericht antwoord te plaatsen. Na een tijdje bekvechten heen en weer is het moeilijk te achterhalen wie begon. Maar als je dan toch iemand persoonlijk hard van repliek dient, dan moet je niet gaan zeuren als die persoon hetzelfde terug doet. Dat is wat te vaak fout gaat. De een is nu eenmaal beter gebekt dan de ander, dat is in het dagelijkse leven niet anders.

Ja, voor mij is de gastheer zaligmakend. Ik vertoef in hun huis en dien me ook aan hun regels te houden. Komen ze bij mij op bezoek, dan verwacht ik datzelfde van hen. Als dat je niet past dan moet je niet meer langs gaan bij die gastheer en een andere zoeken. Zo denk ik er over, tenminste.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 14:26

Waves schreef:
Hoezo, kom je dan niet? :D

Duh, lijkt me logisch :P
Hahaha nee vroeg me af of je toevallig wist hoe de sfeer daar is ;)

Jane je bent verschrikkelijk hypocriet bezig! De meeste mensen blijven keurig netjes in hun posts, maar jij hebt het in vrijwel elke post over linkschmensen, theedrinkers en knuffelen. De enige die niet ziet hoe sfeerverpestend dergelijke posts en discussievaardigheden van jou zijn ben jij zelf geloof ik.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 14:29

@Anya en Heino, gewoon negeren die hap.... ik denk er ongeveer net zo over, maar soms wordt dat niet opgepikt door de dader(s)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 14:34

Anya schreef:
@Janesmith. Jane jij bent dus één van de mensen waarom ik wegblijf uit dit soort topics. Ik geloof niet dat ik ook maar één keer de vergelijking met Hitler in de mond heb genomen. Ik heb altijd geprobeerd argumenten te voorzien van tegenargumenten en op basis van waar gezamelijkheid is, verder te discussieren. Maar over het geheel genomen lees ik van jou alleen maar enorme quotes waaronder dan één of twee stevige oneliners.

Bovendien kan het toch niet zo zijn dat als ergens iemand in jouw ogen over de schreef gaat, het jou een vrijbrief geeft om het te hebben over knuffelaars of theedrinkers o.i.d.

Als je echt een serieuze discussie wilt voeren dan doe je niet zelf wat je zelf niet plezierig vindt als het jou overkomt.

Maar aangezien die stijl van discussie op bokt ver te zoeken is, is naar mijn mening negeren vaak beter.

En ik geloof niet dat wij het ooit persoonlijk aan de stok met elkaar hebben gehad. De wijze van discussie voeren ergert mij gewoon. Dus niet persoonlijk bedoeld.

Dat laatste wilde ik ook zeggen toen ik je reactie begon te lezen. Dat zal komen omdat jij dan ook niet persoonlijk naar mij toe uitspraken deed die dat deden uitlokken. Het kan best zijn dat mijn manier van een discussie voeren jou niet bevalt en dat je daarom niet meedoet. Het tegenovergesteld gebeurt ook, te lezen aan de PB's die ik krijg van andere gebruikers die me willen melden dat ze door mij juist wel mee zijn gaan doen met de discussie in die topics. Die voelden zich constant groepsgewijs aangevallen zodra ze lieten weten voor de PVV te stemmen.
Dat gedrag herken ik heel goed, alleen laat ik me, in tegenstelling tot velen, daar niet door van de wijs brengen en zeker niet wegjagen.
Ik heb sowieso gemerkt dat als je voor je politieke voorkeur voor de PVV uitkomt, onevenredig terecht gewezen wordt en allerlei verwijten naar je hoofd geslingerd krijgt. Dan doe ik dat terug, daar ik niet gelovig ben en dus het de andere wang toekeren niet onderschrijf.
Zelf vind ik helemaal niets beledigend wat me geschreven wordt of toegeroepen, maar ik laat het ook niet zomaar over mijn kant gaan als ik de strekking van zo'n aanval begrijp. Een moderator heeft me toen geadviseerd om er niet op in te gaan en zo'n bericht te temmen, dat ben ik toen ook gaan doen, want, zoals gezegd, je dient je te houden aan de regels van de gastheer en het huis.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 14:39

Heino schreef:
Waves schreef:
Hoezo, kom je dan niet? :D

Duh, lijkt me logisch :P
Hahaha nee vroeg me af of je toevallig wist hoe de sfeer daar is ;)

Jane je bent verschrikkelijk hypocriet bezig! De meeste mensen blijven keurig netjes in hun posts, maar jij hebt het in vrijwel elke post over linkschmensen, theedrinkers en knuffelen. De enige die niet ziet hoe sfeerverpestend dergelijke posts en discussievaardigheden van jou zijn ben jij zelf geloof ik.

Dat vind jij, en je geloofsgenoten, maar zoals gezegd, ik krijg ook veel tegenovergestelde reactie in mijn PB en ook in de topics zie ik steeds meer gebruikers zich melden die duidelijk bij mijn geloofsgenoten horen. Als je eens kijkt welke berichten bokt heeft weggehaald van welke personen dan weet je ook gelijk hoe bokt daar tegenaan kijkt. Ik vind van jou weer dat je erg vaak generaliserende opmerkingen maakt, alleen storen ze mij blijkbaar veel minder dan ze jou storen. Dat ligt dan niet aan mij maar aan jou.

Frantic schreef:
@Anya en Heino, gewoon negeren die hap.... ik denk er ongeveer net zo over, maar soms wordt dat niet opgepikt door de dader(s)
Om heel eerlijk te zijn vind ik dat nu juist geen probleem. Ik ervaar dat als een persoonlijke overwinning en het maakt het debat er ook plezieriger op. Maar dat geldt voor mij, misschien denken anderen daar anders over.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 14:52

janesmith schreef:
Ik vind van jou weer dat je erg vaak generaliserende opmerkingen maakt

Wijs me er op een fatsoenlijke manier op en dan wil ik best in discussie. Ieder mens maakt fouten, je kan van iedereen weer iets leren. Zolang het maar met respect voor elkaar gaat. En dat mis ik bij jou.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 14:53

janesmith schreef:
Dat vind jij, en je geloofsgenoten, maar zoals gezegd, ik krijg ook veel tegenovergestelde reactie in mijn PB en ook in de topics zie ik steeds meer gebruikers zich melden die duidelijk bij mijn geloofsgenoten horen.

Nogal wiedes dat je andere posters ziet (hoewel veel meer? volgens mij ligt het aardig stil en zit je voornamelijk in je eentje te posten..), de rest vindt de discussie niet meer interessant met jou en komt steeds minder in die topics.

Wat je PB´s hier mee te maken hebben ontgaat me. Als mensen zich zo vreselijk geintimdeerd en geslachtofferd voelen als PVV stemmers dan kunnen ze toch volgens de regels van de gastheer (zoals jij dat noemt) daar wat aan doen of weg gaan als de regels van de gastheer hun niet bevalt? Dat zijn je eigen woorden, die gelden neem ik aan voor iedereen.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 15:23

FaberSmid schreef:
Waar is de grens wat men schrijven mag?
Mag men over een ander schrijven om de bedoelde persoon slecht te schrijven?
Kan men steeds weder op een geloof uit doen komen en kwetsend mening uiten?

Wat een heerlijke Fabersmidse topicopening (en er zijn zelfs twee edits voor nodig geweest ;) )
In het verleden zou ik bij zoiets nog wel eens moeite hebben gehad om je te volgen maar deze keer wist ik precies wat je bedoelde, en ik ben niet de enige zie ik. :j

Ik vind dit topic hartverwarmend, het blijkt dus dat veel mensen hetzelfde gevoel hebben. Ik weet niet precies hoe de boktregels betreffende discriminatie eigenlijk precies geïnterpreteerd moeten worden daar ben ik wel benieuwd naar?

Mij is in ieder geval iets duidelijk: er kan geen Turkse kleermaker een knoopje fout aannaaien zonder dat hij aan de schandpaal wordt genageld op Bokt. ;)

Mijn oplossing is gewoon de foeiknop. Ik denk dat het net zo werkt als bij kinderen die met negatief gedrag aandacht willen trekken, negeren is de enige oplossing. Trouwens als iedereen daar wegblijft dan wordt het vanzelf een Boktprobleem, want een internetforum wil natuurlijk wel graag dat er veel posts komen.

In het geval van die politieke discussies werkte dat heel even, maar of je zo blij moet zijn met vier posts achter elkaar van dezelfde persoon die dan ook nog alleen maar kranten/tijdschriften/andere fora citeert dat weet ik niet. Het lijkt soms wel alsof het om het aantal woorden gaat. ;)

Ik realiseer me dat ik uit pure frustratie en ergernis tegen iemand anders in een van de betreffende topics heel onaardig ben geweest, dus moet nu nog even terugzoeken en m'n excuses gaan aanbieden. :o

Daphna

Re: Waar is de grens wat men schrijven mag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 15:43

Dit is ook wat ik al eerder in het 'lippestift' topic benoemde.. Hoe ga je om met negatieve topics? Ga je er op in, waarom je hetgeen mogelijk anders ziet, en voedt je daarmee de negativiteit met jou energie? of houd je je er buiten, en laat je de negativiteit door gaan waardoor er een eenzijdig beeld ontstaat.

Ik zou er nog over nadenken, en ik leg me persoonlijk neer bij dat laatste. Mijn energie zich om laten zetten tot negativiteit is mij afgeraden en daar houd ik mij maar bij. Soms kan ik het echter toch niet laten.. :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 16:06

janesmith schreef:
Ik ervaar dat als een persoonlijke overwinning en het maakt het debat er ook plezieriger op. Maar dat geldt voor mij, misschien denken anderen daar anders over.

En dus discusseer jij niet. Het gaat jouw voornamelijk over het egostrelende effect als je iemand tot zwijgen weet te brengen (en dan is het nog maar de vraag of diegene zwijgt omdat jij 'gelijk' hebt, of omdat diegene wel wat beters te doen heeft dan met iemand te praten waar eigenlijk niet mee te praten valt).

Discussies zijn objectief en hebben niks met jou als persoon te maken. 'Jouw' ideeen en jij staan los van elkaar. :)

Je komt in, zogenaamde, discussies op mij over als een losgebroken dolle stier die van voren niet weet wat er van achteren aan de gang is. Je komt stijfkoppig over, schijnt nooit iets te kunnen vinden in het weerwoord van een ander. Bovendien maak ook jij je schuldig aan populistische uitingen, wat blijk geeft van een gebrek aan zelfstandig nadenken. Persoonlijk mijdt ik vooral de topics waarin jij de toon zet. Ik heb beloofd in dit topic te blijven posten en mijn woord is dan ook het enige wat mij er van weerhoudt gewoon niet meer te kijken.

Alles bij elkaar denk ik niet dat jij een persoon bent die wilt leren, maar meer is geinteresseerd in je ego strelen, zoals je zelf al aangaf.
Het is de eigen keuze van een mens om niet te groeien en daarom vallen mensen zo over jou: Mensen kunnen lezen dat jij bewust de keuze hebt gemaakt niet te groeien. In mensentaal is dat ontzettend kwalijk en getuigd van weinig denkkracht.

Ik zeg dit niet om je af te kraken, absoluut niet. Ik hoop dat je dingen hierin herkend en als dat niet zo is, graag een onderbouwing van het tegendeel. En kom niet met de PVV aan, maar gewoon met je eigen woorden :) Ik hoop dat je kunt inzien dat ik jou als persoon interessant vind, niet je meningen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 16:15

Waves schreef:
janesmith schreef:
Dat vind jij, en je geloofsgenoten, maar zoals gezegd, ik krijg ook veel tegenovergestelde reactie in mijn PB en ook in de topics zie ik steeds meer gebruikers zich melden die duidelijk bij mijn geloofsgenoten horen.

Waves schreef:
Nogal wiedes dat je andere posters ziet (hoewel veel meer? volgens mij ligt het aardig stil en zit je voornamelijk in je eentje te posten..), de rest vindt de discussie niet meer interessant met jou en komt steeds minder in die topics.

Dat is een kwestie van perceptie. Zelf zie ik dat anders, maar dat mag. Degenen die niet meer komen kan ik eerlijk gezegd missen als kiespijn. Ze zorgden alleen voor een slechte sfeer en die is duidelijk verbeterd sinds ze er niet meer zijn. Door de mods hoeven er geen berichten meer verwijderd te worden en de bekvechterij is ook verdwenen. Al met al een verbetering, in mijn ogen.
Waves schreef:
Wat je PB´s hier mee te maken hebben ontgaat me. Als mensen zich zo vreselijk geintimdeerd en geslachtofferd voelen als PVV stemmers dan kunnen ze toch volgens de regels van de gastheer (zoals jij dat noemt) daar wat aan doen of weg gaan als de regels van de gastheer hun niet bevalt? Dat zijn je eigen woorden, die gelden neem ik aan voor iedereen.

Dat is ook precies wat er blijkbaar gebeurd is, uit hun berichten aan mij te lezen. Ze verdwenen uit die topics en zijn nu weer terug.
Sommigen gaan, sommigen komen.

Phormicola schreef:
En dus discusseer jij niet. Het gaat jouw voornamelijk over het egostrelende effect als je iemand tot zwijgen weet te brengen (en dan is het nog maar de vraag of diegene zwijgt omdat jij 'gelijk' hebt, of omdat diegene wel wat beters te doen heeft dan met iemand te praten waar eigenlijk niet mee te praten valt).
Discussies zijn objectief en hebben niks met jou als persoon te maken. 'Jouw' ideeen en jij staan los van elkaar. :)

Dat ligt er aan hoe je tegen het debat aankijkt. Als je ziet hoe dat in de Tweede kamer gebeurt, dan zie je ook alleen maar monologen en geen discussie. Iedere partij noemt alleen de eigen standpunten op en probeert de ander te winnen voor de eigen visie. De discussie zoals jij die voor ogen hebt zie je daar niet. Dat is inherent aan het politieke debat. Als je je daar niet in kunt vinden, dan moet je inderdaad niet in topics komen waar je je stoort aan aan andere gebruikers omdat ze niet de spelregels hanteren volgens welke jij vindt dat het spel gespeeld moet worden.
Phormicola schreef:
Je komt in, zogenaamde, discussies op mij over als een losgebroken dolle stier die van voren niet weet wat er van achteren aan de gang is. Je komt stijfkoppig over, schijnt nooit iets te kunnen vinden in het weerwoord van een ander. Bovendien maak ook jij je schuldig aan populistische uitingen, wat blijk geeft van een gebrek aan zelfstandig nadenken. Persoonlijk mijdt ik vooral de topics waarin jij de toon zet. Ik heb beloofd in dit topic te blijven posten en mijn woord is dan ook het enige wat mij er van weerhoudt gewoon niet meer te kijken.

Hier geldt hetzelfde. Dat ik niet discussieer op de manier zoals jij dat graag voor ogen hebt, is spijtig voor jou, maar wil niet zeggen dat iedereen dat vindt. De mensen die het in dit topic met jou eens zijn, zijn ook zonder uitzondering de mensen die een groot voorstander zijn van de multi-culti samenleving. Dat gegeven alleen al zegt mij genoeg en kan ik ook heel goed begrijpen, net als ik begrijp dat de mensen die dezelfde gedachtegang als ik hebben, het met mij eens zijn en helemaal geen probleem hebben met mij in de topics. Dat is nu eenmaal de strijd tussen links en rechts, tussen voor- en tegenstanders van die multi-cultipolitiek. Jou vind ik bijvoorbeeld zeer vooringenomen en kortzichtig in je visie.
Bovendien ben je hooghartig in het gelijk dat je meent te hebben dat alleen jouw filosofie de ware is.
Phormicola schreef:
Alles bij elkaar denk ik niet dat jij een persoon bent die wilt leren, maar meer is geinteresseerd in je ego strelen, zoals je zelf al aangaf. Het is de eigen keuze van een mens om niet te groeien en daarom vallen mensen zo over jou: Mensen kunnen lezen dat jij bewust de keuze hebt gemaakt niet te groeien. In mensentaal is dat ontzettend kwalijk en getuigd van weinig denkkracht.

Hier heb je een punt dat we delen, want de identieke gedachtegang heb ik over jou. Hoef ik verder niets aan af te doen of toe te voegen.
Phormicola schreef:
Ik zeg dit niet om je af te kraken, absoluut niet. Ik hoop dat je dingen hierin herkend en als dat niet zo is, graag een onderbouwing van het tegendeel. En kom niet met de PVV aan, maar gewoon met je eigen woorden :) Ik hoop dat je kunt inzien dat ik jou als persoon interessant vind, niet je meningen.

Ik herken er helemaal niets in en ben het ook helemaal niet met je eens, maar dat zal je niets verbazen. Je herhaalt in andere woorden steeds hetzelfde. Ik voldoe niet aan jouw idee van hoe het wel hoort of niet. Wat niet wil zeggen dat jij gelijk hebt. Niet meer dan ik, in ieder geval.
Laatst bijgewerkt door janesmith op 24-07-10 16:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 16:26

phormicola schreef:
Ik ben ook de eerste die m'n mening zal bijschaven. Laatst nog in de discussie over het achterbeen gebruik van Totilas bracht ik een hele stellige mening naar voren. Men was het er niet mee eens, ik vroeg om bewijs. Die kwam er, ik zag dat ik fout zat en ik was BLIJ dat ze me hadden laten zien hoe fout ik zat. Want het gaat mij niet om mijn gelijk, het gaat me om de waarheid. Een instelling die weinig mensen met me delen en dat betreur ik dagelijks.

Dat vind ik nou leuk dat je zoiets schrijft. Jij hebt iets bijgeleerd en hebt je mening herzien. Dat is inderdaad iets waar veel mensen moeite mee hebben. Want dan geef je toe dat je het eerst fout had en dat is niet gemakkelijk voor een mens. ;)
Ik heb al vaker mijn mening bijgesteld door discussies op Bokt, zowel over rijtechnische als andere zaken. (Dat achterbeengebruik van Totilas hebben ze op de BBC tijdens het EK ook in superslowmo laten zien met uitleg erbij, was het mij ook gelijk duidelijk).

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 16:34

alleen is dat dus geen discussie punt juist uit dit topic, als je iets stelligs vindt over het achterbeen gebruik van een paard dan zullen mensen vast stomend lijnrecht tegenover elkaar kunnen staan, maar ze worden niet persoonlijk.
Verwensen de familie van hun tegenstander niet naar de hel of wat dan ook, integendeel, er wordt gesproken over het onderwerp in kwestie, het paard en zijn achterbeen gebruik.....

En volgens mij bedoelt FS juist dat er topics zijn en( veel te veel) komen waarin mensen alleen maar bezig zijn met hun eigen gelijk te halen, met sneren naar hele bevolkingsgroepen met het denigreren van mensen met een afwijkende mening etc.

Als jullie keihard, on topic kunnen discussiëren over een paardenprobleem zit je hier goed, het is een paardenforum....

vind ik dan.... anderen zien er meer een klankbord in om hun eigen wereld en eigen waarheden te scheppen op internet....

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 16:35

Hermelientje schreef:
phormicola schreef:
Ik ben ook de eerste die m'n mening zal bijschaven. Laatst nog in de discussie over het achterbeen gebruik van Totilas bracht ik een hele stellige mening naar voren. Men was het er niet mee eens, ik vroeg om bewijs. Die kwam er, ik zag dat ik fout zat en ik was BLIJ dat ze me hadden laten zien hoe fout ik zat. Want het gaat mij niet om mijn gelijk, het gaat me om de waarheid. Een instelling die weinig mensen met me delen en dat betreur ik dagelijks.

Dat vind ik nou leuk dat je zoiets schrijft. Jij hebt iets bijgeleerd en hebt je mening herzien. Dat is inderdaad iets waar veel mensen moeite mee hebben. Want dan geef je toe dat je het eerst fout had en dat is niet gemakkelijk voor een mens. ;)
Ik heb al vaker mijn mening bijgesteld door discussies op Bokt, zowel over rijtechnische als andere zaken. (Dat achterbeengebruik van Totilas hebben ze op de BBC tijdens het EK ook in superslowmo laten zien met uitleg erbij, was het mij ook gelijk duidelijk).

Ik vind het heerlijk om ongelijk te hebben, dan kan ik iets leren :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 16:37

Frantic schreef:
alleen is dat dus geen discussie punt juist uit dit topic, als je iets stelligs vindt over het achterbeen gebruik van een paard dan zullen mensen vast stomend lijnrecht tegenover elkaar kunnen staan, maar ze worden niet persoonlijk.
Verwensen de familie van hun tegenstander niet naar de hel of wat dan ook, integendeel, er wordt gesproken over het onderwerp in kwestie, het paard en zijn achterbeen gebruik.....

En volgens mij bedoelt FS juist dat er topics zijn en( veel te veel) komen waarin mensen alleen maar bezig zijn met hun eigen gelijk te halen, met sneren naar hele bevolkingsgroepen met het denigreren van mensen met een afwijkende mening etc.

Als jullie keihard, on topic kunnen discussiëren over een paardenprobleem zit je hier goed, het is een paardenforum....

vind ik dan.... anderen zien er meer een klankbord in om hun eigen wereld en eigen waarheden te scheppen op internet....

Degene die mijn ongelijk bewees was wel degelijk denigrerend naar mij toe. Desondanks heb ik haar uitvoerig bedankt voor de hulp die ze me gaf om m'n ongelijk te bewijzen. Denigrerende opmerkingen bestaan niet alleen uit sterke verwensingen, maar ook, vooral bij vrouwen, de toon waarop iets wordt gebracht en dat zie je overal op het forum.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 16:40

Frantic schreef:

Als je de stelling hebt dat er alleen over paarden gesproken mag worden op Bokt, dan kun je 3/4 van de topics weghalen daar die over van alles en nog wat gaan, maar niet over paarden.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 16:43

Janesmith het topic liep rustig tot u deel kwam nemen, hoe zou dat nu toch komen? Is een normale volwassen discussie nu niet mogenlijk met uw aanwezigheid?

Hermelientje, uw reactie bracht mij aan het lachen. Het ging niet geheel zoals de bedoeling met mijn handy. Kleine handy en grote handen en dikke vingers gaan slecht in samenwerking. Daarbij probeerde ik mijn schrijven te gehaast, omdat de moderatoren anders weer een topic van mij te verwijderen hadden. Omdat ik dan niet volgens de regels een topic had geplaatst. Door mijn gehaast, ging het geheel mis.
U heeft het goed beschreven, zoals gewoonlijk. Ben benieuwd naar de persoon die van u een aangename pb met uw excuses zal ontvangen.

Er moet toch een combinatie van oplossingen zijn, die zowel bokt als de bokkers dit forum aangenamer maken?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 16:45

@ phor nogwat met de moeilijke naam: tuurlijk was hij of zij denigrerend, maar wel omdat jij iets vond waarvan diegene je ongelijk kon bewijzen en misschien niet zo sterk was met woorden....
( p.s. welk topic was dat?)

nogmaals, persoonlijk zou ik het al een hele verbetering vinden als het Bokt beheer niet alleen weer- topics, HAW-topics waarin 1 zinnetje ontbreekt, regelemenstvragentopics, etc. verbied, maar juist ook een halt toeroept aan topics die niks met paarden te maken hebben en potentiële reltopics zijn,
Geloof en Politiek dus... gewoon verbieden!

Citaat:
Als je de stelling hebt dat er alleen over paarden gesproken mag worden op Bokt, dan kun je 3/4 van de topics weghalen daar die over van alles en nog wat gaan, maar niet over paarden.

heb jij nou echt zo'n plaat voor je hoofd???

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 16:48

Ok Janesmith, ten eerste haal je er hele dingen bij die er niet bijhoren. Zoals politiek en multi-culti, schijnbaar kun jij deze dingen niet los van jezelf en anderen zien.
Ten tweede, zeg ik nergens dat ik gelijk heb en ik vraag je te laten zien dat ik ongelijk heb. Hooghartigheid haal je denk ik uit m'n woordkeus? Ik kan namelijk nergens iets vinden dat als hooghartig kan worden bestempeld, behalve dat.

Niet alles is subjectief, maar ik merk dat jij iemand bent die wel alles als subjectief bestempeld. Hierdoor zullen wij het ook nooit eens worden, aangezien dit in de filosofie ook een oneindig debat is. Ik laat het nu dan ook rusten. Peace out. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 16:49

Frantic schreef:
nogmaals, persoonlijk zou ik het al een hele verbetering vinden als het Bokt beheer niet alleen weer- topics, HAW-topics waarin 1 zinnetje ontbreekt, regelemenstvragentopics, etc. verbied, maar juist ook een halt toeroept aan topics die niks met paarden te maken hebben en potentiële reltopics zijn,
Geloof en Politiek dus... gewoon verbieden!

Hmm echt die topics verbieden zou ik jammer vinden, het kan heel interessant zijn om andermans meningen daarover te lezen. Wel denk ik dat je sommige mensen die moeite hebben met discussieren en alleen maar uit zijn op rellen (zoals JaneSmith o.i.d. onder andere) uit bepaalde gebieden van bokt kunt verwijderen, bijv. dat ze niet op het onderdeel nieuws en maatschappij kan komen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-07-10 16:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 16:50

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 17:03

Petite schreef:
Hmm echt die topics verbieden zou ik jammer vinden, het kan heel interessant zijn om andermans meningen daarover te lezen. Wel denk ik dat je sommige mensen die moeite hebben met discussieren en alleen maar uit zijn op rellen (zoals JaneSmith o.i.d. onder andere) uit bepaalde gebieden van bokt kunt verwijderen, bijv. dat ze niet op het onderdeel nieuws en maatschappij kan komen.

Onze verbazing is dus juist dat Bokt hier totaal omgekeerd op reageert. De niet rellers en niet discriminerende users worden bedreigd met ows en bans.
Ik ben wel blij dat dit in dit topic overduidelijk en van meer mensen dan ik dacht naar voren komt.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 17:23

phormicola schreef:

thx, topic zonder kop nog staart... maar jouw posten zijn inderdaad erg duidelijk en gewoon goed gediscussieerd.

en het gaat tenminste over paarden....

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 17:25

Haha, Sarabande, jouw onderschrift :D

Ja Frantic, over paarden praten ben ik nog steeds niet verleerd en ik vind het gelukkig afentoe nog interessant ook :)