Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
phormicola schreef:Ik vind dat niet respectvoller of minder respectvol, janesmith. Dat is gewoon even ondoordacht en ook gewoon niet correct.
En tja, is de gastheer zaligmakend? Ik denk dat ook de gastheer het fijn vindt om zijn standpunten over hoe het moet zijn bij te schaven? Of heb ik het fout?
Waves schreef:Hoezo, kom je dan niet?
Anya schreef:@Janesmith. Jane jij bent dus één van de mensen waarom ik wegblijf uit dit soort topics. Ik geloof niet dat ik ook maar één keer de vergelijking met Hitler in de mond heb genomen. Ik heb altijd geprobeerd argumenten te voorzien van tegenargumenten en op basis van waar gezamelijkheid is, verder te discussieren. Maar over het geheel genomen lees ik van jou alleen maar enorme quotes waaronder dan één of twee stevige oneliners.
Bovendien kan het toch niet zo zijn dat als ergens iemand in jouw ogen over de schreef gaat, het jou een vrijbrief geeft om het te hebben over knuffelaars of theedrinkers o.i.d.
Als je echt een serieuze discussie wilt voeren dan doe je niet zelf wat je zelf niet plezierig vindt als het jou overkomt.
Maar aangezien die stijl van discussie op bokt ver te zoeken is, is naar mijn mening negeren vaak beter.
En ik geloof niet dat wij het ooit persoonlijk aan de stok met elkaar hebben gehad. De wijze van discussie voeren ergert mij gewoon. Dus niet persoonlijk bedoeld.
Heino schreef:Waves schreef:Hoezo, kom je dan niet?
Duh, lijkt me logisch
Hahaha nee vroeg me af of je toevallig wist hoe de sfeer daar is
Jane je bent verschrikkelijk hypocriet bezig! De meeste mensen blijven keurig netjes in hun posts, maar jij hebt het in vrijwel elke post over linkschmensen, theedrinkers en knuffelen. De enige die niet ziet hoe sfeerverpestend dergelijke posts en discussievaardigheden van jou zijn ben jij zelf geloof ik.
Frantic schreef:Om heel eerlijk te zijn vind ik dat nu juist geen probleem. Ik ervaar dat als een persoonlijke overwinning en het maakt het debat er ook plezieriger op. Maar dat geldt voor mij, misschien denken anderen daar anders over.@Anya en Heino, gewoon negeren die hap.... ik denk er ongeveer net zo over, maar soms wordt dat niet opgepikt door de dader(s)
janesmith schreef:Dat vind jij, en je geloofsgenoten, maar zoals gezegd, ik krijg ook veel tegenovergestelde reactie in mijn PB en ook in de topics zie ik steeds meer gebruikers zich melden die duidelijk bij mijn geloofsgenoten horen.
FaberSmid schreef:Waar is de grens wat men schrijven mag?
Mag men over een ander schrijven om de bedoelde persoon slecht te schrijven?
Kan men steeds weder op een geloof uit doen komen en kwetsend mening uiten?
janesmith schreef:Ik ervaar dat als een persoonlijke overwinning en het maakt het debat er ook plezieriger op. Maar dat geldt voor mij, misschien denken anderen daar anders over.
Waves schreef:janesmith schreef:Dat vind jij, en je geloofsgenoten, maar zoals gezegd, ik krijg ook veel tegenovergestelde reactie in mijn PB en ook in de topics zie ik steeds meer gebruikers zich melden die duidelijk bij mijn geloofsgenoten horen.Waves schreef:Nogal wiedes dat je andere posters ziet (hoewel veel meer? volgens mij ligt het aardig stil en zit je voornamelijk in je eentje te posten..), de rest vindt de discussie niet meer interessant met jou en komt steeds minder in die topics.
Dat is een kwestie van perceptie. Zelf zie ik dat anders, maar dat mag. Degenen die niet meer komen kan ik eerlijk gezegd missen als kiespijn. Ze zorgden alleen voor een slechte sfeer en die is duidelijk verbeterd sinds ze er niet meer zijn. Door de mods hoeven er geen berichten meer verwijderd te worden en de bekvechterij is ook verdwenen. Al met al een verbetering, in mijn ogen.Waves schreef:Wat je PB´s hier mee te maken hebben ontgaat me. Als mensen zich zo vreselijk geintimdeerd en geslachtofferd voelen als PVV stemmers dan kunnen ze toch volgens de regels van de gastheer (zoals jij dat noemt) daar wat aan doen of weg gaan als de regels van de gastheer hun niet bevalt? Dat zijn je eigen woorden, die gelden neem ik aan voor iedereen.
Phormicola schreef:En dus discusseer jij niet. Het gaat jouw voornamelijk over het egostrelende effect als je iemand tot zwijgen weet te brengen (en dan is het nog maar de vraag of diegene zwijgt omdat jij 'gelijk' hebt, of omdat diegene wel wat beters te doen heeft dan met iemand te praten waar eigenlijk niet mee te praten valt).
Discussies zijn objectief en hebben niks met jou als persoon te maken. 'Jouw' ideeen en jij staan los van elkaar.
Phormicola schreef:Je komt in, zogenaamde, discussies op mij over als een losgebroken dolle stier die van voren niet weet wat er van achteren aan de gang is. Je komt stijfkoppig over, schijnt nooit iets te kunnen vinden in het weerwoord van een ander. Bovendien maak ook jij je schuldig aan populistische uitingen, wat blijk geeft van een gebrek aan zelfstandig nadenken. Persoonlijk mijdt ik vooral de topics waarin jij de toon zet. Ik heb beloofd in dit topic te blijven posten en mijn woord is dan ook het enige wat mij er van weerhoudt gewoon niet meer te kijken.
Phormicola schreef:Alles bij elkaar denk ik niet dat jij een persoon bent die wilt leren, maar meer is geinteresseerd in je ego strelen, zoals je zelf al aangaf. Het is de eigen keuze van een mens om niet te groeien en daarom vallen mensen zo over jou: Mensen kunnen lezen dat jij bewust de keuze hebt gemaakt niet te groeien. In mensentaal is dat ontzettend kwalijk en getuigd van weinig denkkracht.
Phormicola schreef:Ik zeg dit niet om je af te kraken, absoluut niet. Ik hoop dat je dingen hierin herkend en als dat niet zo is, graag een onderbouwing van het tegendeel. En kom niet met de PVV aan, maar gewoon met je eigen woordenIk hoop dat je kunt inzien dat ik jou als persoon interessant vind, niet je meningen.
phormicola schreef:Ik ben ook de eerste die m'n mening zal bijschaven. Laatst nog in de discussie over het achterbeen gebruik van Totilas bracht ik een hele stellige mening naar voren. Men was het er niet mee eens, ik vroeg om bewijs. Die kwam er, ik zag dat ik fout zat en ik was BLIJ dat ze me hadden laten zien hoe fout ik zat. Want het gaat mij niet om mijn gelijk, het gaat me om de waarheid. Een instelling die weinig mensen met me delen en dat betreur ik dagelijks.
Hermelientje schreef:phormicola schreef:Ik ben ook de eerste die m'n mening zal bijschaven. Laatst nog in de discussie over het achterbeen gebruik van Totilas bracht ik een hele stellige mening naar voren. Men was het er niet mee eens, ik vroeg om bewijs. Die kwam er, ik zag dat ik fout zat en ik was BLIJ dat ze me hadden laten zien hoe fout ik zat. Want het gaat mij niet om mijn gelijk, het gaat me om de waarheid. Een instelling die weinig mensen met me delen en dat betreur ik dagelijks.
Dat vind ik nou leuk dat je zoiets schrijft. Jij hebt iets bijgeleerd en hebt je mening herzien. Dat is inderdaad iets waar veel mensen moeite mee hebben. Want dan geef je toe dat je het eerst fout had en dat is niet gemakkelijk voor een mens.![]()
Ik heb al vaker mijn mening bijgesteld door discussies op Bokt, zowel over rijtechnische als andere zaken. (Dat achterbeengebruik van Totilas hebben ze op de BBC tijdens het EK ook in superslowmo laten zien met uitleg erbij, was het mij ook gelijk duidelijk).
Frantic schreef:alleen is dat dus geen discussie punt juist uit dit topic, als je iets stelligs vindt over het achterbeen gebruik van een paard dan zullen mensen vast stomend lijnrecht tegenover elkaar kunnen staan, maar ze worden niet persoonlijk.
Verwensen de familie van hun tegenstander niet naar de hel of wat dan ook, integendeel, er wordt gesproken over het onderwerp in kwestie, het paard en zijn achterbeen gebruik.....
En volgens mij bedoelt FS juist dat er topics zijn en( veel te veel) komen waarin mensen alleen maar bezig zijn met hun eigen gelijk te halen, met sneren naar hele bevolkingsgroepen met het denigreren van mensen met een afwijkende mening etc.
Als jullie keihard, on topic kunnen discussiëren over een paardenprobleem zit je hier goed, het is een paardenforum....
vind ik dan.... anderen zien er meer een klankbord in om hun eigen wereld en eigen waarheden te scheppen op internet....
Frantic schreef:alleen is dat dus geen discussie punt juist uit dit topic, als je iets stelligs vindt over het achterbeen gebruik van een paard dan zullen mensen vast stomend lijnrecht tegenover elkaar kunnen staan, maar ze worden niet persoonlijk.
Verwensen de familie van hun tegenstander niet naar de hel of wat dan ook, integendeel, er wordt gesproken over het onderwerp in kwestie, het paard en zijn achterbeen gebruik.....
En volgens mij bedoelt FS juist dat er topics zijn en( veel te veel) komen waarin mensen alleen maar bezig zijn met hun eigen gelijk te halen, met sneren naar hele bevolkingsgroepen met het denigreren van mensen met een afwijkende mening etc.
Als jullie keihard, on topic kunnen discussiëren over een paardenprobleem zit je hier goed, het is een paardenforum....
vind ik dan.... anderen zien er meer een klankbord in om hun eigen wereld en eigen waarheden te scheppen op internet....
Citaat:Als je de stelling hebt dat er alleen over paarden gesproken mag worden op Bokt, dan kun je 3/4 van de topics weghalen daar die over van alles en nog wat gaan, maar niet over paarden.
Frantic schreef:nogmaals, persoonlijk zou ik het al een hele verbetering vinden als het Bokt beheer niet alleen weer- topics, HAW-topics waarin 1 zinnetje ontbreekt, regelemenstvragentopics, etc. verbied, maar juist ook een halt toeroept aan topics die niks met paarden te maken hebben en potentiële reltopics zijn,
Geloof en Politiek dus... gewoon verbieden!
Petite schreef:Hmm echt die topics verbieden zou ik jammer vinden, het kan heel interessant zijn om andermans meningen daarover te lezen. Wel denk ik dat je sommige mensen die moeite hebben met discussieren en alleen maar uit zijn op rellen (zoals JaneSmith o.i.d. onder andere) uit bepaalde gebieden van bokt kunt verwijderen, bijv. dat ze niet op het onderdeel nieuws en maatschappij kan komen.