Waar kun je dan wél je twijfels uiten?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:15

Yamcha schreef:
[naam]: Dat weet ik, ik ben toen naar die persoon toegeweest, heb gepraat en gedaan, vriendinnen gemobiliseerd en weet ik wat...... en dat is me echt neit teveel als het serieus is, echt niet. Maar dit......
Ohh, ik had nog niet eens door dat het dus niet echt was. :oo
Ja, dan moet je je toch écht wel diep schamen.
Meen je niet..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:16

@Yamcha, dat ben ik helemaal met je eens :j Heel vervelende situatie trouwens :(:)
Ik heb zelf ook weleens m'n hoofd flink gestoten hier op bokt, waarbij iemand een topic had geopend dat over leven/dood ging en uiteindelijk niet waar bleek te zijn...
Maarrrr, ik heb ook weleens in een topic gezeten waarvan iedereen de TS in twijfel trok, en uiteindelijk bleek het wel degelijk waar te zijn.. Dat wil je ook niet meemaken.
Dus tenzij er echt concrete bewijzen zijn, geef ik het voordeel van de twijfel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:17

hetbommeke schreef:
Zou trouwens ook wat voor mij zijn, ben altijd erg begaan met iedereen. Alhoewel dat meer is irl dan op inet.
En dat heb ik juist andersom. Maar ook weer niet.
Zo zitten er verschillende meisjes/vrouwen op Bokt in ons HK-topic die ik in het echt ook spreek, sommige meer dan andere.
En die durf ik dan domweg 'in het echt' niet aan te spreken, maar die durf ik wel een pb'tje te sturen via Bokt of Hyves.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:19

Yamcha schreef:
Weet je Cayenne, het maakt me echt niet uit of iemand 50 of 75 kilo is afgevallen....... het is hoe dan ook een wereldprestatie. Maar dat zijn geen dingen die om ziektes en dood gaan. Maar dingen met ziektes en dood, dat zijn dingen, daar mág je niet om liegen.En als ik er nou vanuit kon gaan, dat iedereen de waarheid sprak als het om zulke dingen gaat, zou ik ook meelevend zijn en wel wat meer doen als een kaartje sturen...... maar ik kan het niet zo makkelijk meer, heb iets teveel ellende op dat gebied meegemaakt.
KBK: Dat weet ik, ik ben toen naar die persoon toegeweest, heb gepraat en gedaan, vriendinnen gemobiliseerd en weet ik wat...... en dat is me echt neit teveel als het serieus is, echt niet. Maar dit......

Daar ben ik het helemaal mee eens, maarrrrr.... dat dat zijn jouw (de mijne ook) normen en waarden. Een ander kan heel goed andere normen en waarden hebben. En met dat in het achterhoofd is het beter elkaar met respect te behandelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:20

Cayenne schreef:
@Yamcha, dat ben ik helemaal met je eens :j Heel vervelende situatie trouwens :(:)
Ik heb zelf ook weleens m'n hoofd flink gestoten hier op bokt, waarbij iemand een topic had geopend dat over leven/dood ging en uiteindelijk niet waar bleek te zijn...
Maarrrr, ik heb ook weleens in een topic gezeten waarvan iedereen de TS in twijfel trok, en uiteindelijk bleek het wel degelijk waar te zijn.. Dat wil je ook niet meemaken.

Ik kan dat niet zo goed, maar als het wel acht blijkt te zijn, schaam je je de grond in.......

Ben dan ook wel zo dat ik wel wil toegeven dat ik fout zat en mijn excuses aanbied ook..... maar het blijft rot.....

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:21

Yamcha schreef:
Cayenne schreef:

Ik kan dat niet zo goed, maar als het wel acht blijkt te zijn, schaam je je de grond in.......

Ben dan ook wel zo dat ik wel wil toegeven dat ik fout zat en mijn excuses aanbied ook..... maar het blijft rot.....

Dat heb ik toen dus ook gedaan. Heb toen geloof ik een topic op FZ geopend met excuses.
Is inmiddels wel alweer een jaar of 4 geleden.
Ik voelde me zo ontzettend schuldig := Ik was overigens niet de enige, maar toch zat het niet lekker.

Anoniem

Re: Waar kun je dan wél je twijfels uiten?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:22

Vind ik wel stoer dat je daar dan ook een topic voor opent +:)+

Dat vind ik lef hebben, echt :j

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:24

Ik denk dat mensen niet 'zomaar' hele verhalen gaan verzinnen en bij elkaar gaan liegen, mijn idee is dat er dan altijd wél iets met die persoon aan de hand is. Danwel niet het verhaal dat gelogen is, maar een ander verhaal.

Normale, stabiele mensen liegen en bedriegen niet (tenminste dat is mijn visie). Maar als iemand een persoonlijkheidsstoornis heeft of een hele nare jeugd/gezinssituatie dan kunnen ze op internet positieve aandacht krijgen en hoe meer ze dat krijgen hoe lekkerder dat voelt en hoe groter en zieliger de verhalen worden.

Ik geloof niet dat een gezond (geestelijk) persoon dit soort verhalen verzint.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:25

thanks, maar ik vind dat eerder fatsoen.
Ik bedoel: als je iemand indirect voor leugenaar durft uit te maken, moet je imo ook durven toegeven dat je fout zat en daar je excuses voor durven aanbieden.
Dat wordt nog weleens vergeten of je ziet de bewuste bokkers niet meer, tot ze weer in het volgende topic opduiken.

@laetitia, mooie post, dat denk ik ook.
Dat soort mensen moeten hulp krijgen. Vaak is het een soort van schreeuw om aandacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:29

Met je eens, maar tussen zeggen en doen zit vaak nog heel wat :)

Ben het ook met Laetitia eens :j

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:34

Cayenne schreef:
thanks, maar ik vind dat eerder fatsoen.
Ik bedoel: als je iemand indirect voor leugenaar durft uit te maken, moet je imo ook durven toegeven dat je fout zat en daar je excuses voor durven aanbieden.
.

helemaal mee eens!!!

takes gut's dat dan weer wel...... maar helemaal mee eens!

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:35

KoudbloedKim schreef:
hetbommeke schreef:
Zou trouwens ook wat voor mij zijn, ben altijd erg begaan met iedereen. Alhoewel dat meer is irl dan op inet.
En dat heb ik juist andersom. Maar ook weer niet.
Zo zitten er verschillende meisjes/vrouwen op Bokt in ons HK-topic die ik in het echt ook spreek, sommige meer dan andere.
En die durf ik dan domweg 'in het echt' niet aan te spreken, maar die durf ik wel een pb'tje te sturen via Bokt of Hyves.

En wanneer gaan wij bellen? :D

Bokt is een groot forum en er zullen helaas altijd mensen zijn die niet altijd de waarheid vertellen of het het een en ander zullen verzinnen.Soms is het moeilijk en trek je je iets aan en denk je zal ik of zal ik niet.

KBK is een persoon die ik op gevoel af direct geloofde met haar verhaal,ook omdat ik een soort gelijk verleden heb.
Daarnaast realiseer ik me ook heel goed dat er mensen zijn die het verzinnen.
Het is heel moeilijk om te kijken wat waar is en wat niet.

Niet alleen dit,maar ooka andere verhalen en zaken.

En daarnaast mag je toch gewoon twijfels uiten of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:53

Ja, ik zou ook mijn excuses aanbieden als dat nodig was. :j

Ik zie ook gewoon niet in waarom mensen persé moeten liegen, terwijl ze ook in het echt iets goeds kunnen doen.

Mij valt alleen op dat er in ontzettend veel topics gelijk wordt gezegd;"Dit topic is niet het juiste topic om in te speculeren."
In sommige topics mag je alleen maar ja en amen zeggen.
Als je dan je mening uit, word je gelijk uitgemaakt voor van alles en nog wat.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:38

Ik vertrouw de meeste topicsstarters gwoon, alleen heb ik vaak moeite met het gegeven dat sommigen werkelijk hun hele ziekte geschiedenis, depressies, borderline acties, sexuele frustraties etc. op een paardenforum knallen.

En als de reacties dan tegenvallen, dan gooien ze er een schepje bovenop.... is hun kind ook ziek oid.

En als blijkt dat mensen gewoon hebben "bij"gelogen om er ziehluger uit te zien en zo medeleven op te wekken met onschuldige bezoekers..... Ja, dan staan al mijn haren overeind en wordt ik veel te fel.

Meestal vragen die lui ook "iets"
Laten anderen hun stront opruimen.

Ze zijn vaak te herkennen en dan zit je gewoon te wachten tot iemand die ze in real life kennen een tegenzet post!

En dan vind ik het dus erg jammer dat er dan opeens op getemt word als een achterlijke.... in plaats dat mensen eens gaan bedenken waarom zo'n triest persoon aandacht zoekt op een paardenforum....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:30

slimmerik schreef:
Als iemand ziek is, al dan niet ernstig en er zijn mensen die vinden dat er kaartjes gestuurd moeten worden. Laten die dan een topic openen wat direct op slot gaat. Kunnen mensen via onderschrift of zo naar dat topic verwijzen en ontstaan geen ellelange discussies of alleen maar aaah en ohhhh posten....

Eigenlijk is het triest dat mensen een forum nodig hebben om kaartjes te krijgen. Ziek zijn is iets wat je imo privé beleeft met je vrienden, familie en kennissen. Toch niet via een forum met een nickname?

Inzamelingsakties voor zieke mensen vind ik al helemaal van de zotte. Bloemstukken voor overledenen kan ik me nog een voorstelling bij maken...

jou verhaal en onderschrift spreken ZO tegen. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:58

[qu="Echwel"]
Ik gaf als voorbeeld aan (staat erachter) dat ook jij verhalen plaatst en dat niet iedereen dat klakkeloos aanneemt, het blijft inet
Als je zelf dan anderen in twijfel gaat trekken weet je dat je reacties kunt verwachten..

Hypotetisch gezien kan iedereen gewoon zielige verhalen plaatsen en hopen dat de meerderheid ze gelooft.
Ga dan niet andermans verhaal in twijfel trekken..

Daarom ben ik een voorstander als bokt paardgerelateert blijft en al die andere topics verdwijnen
HeleneDas schreef:
Echwel schreef:
Oh meid ik had al tot 1000 geteld bij jouw reacties, hier kon ik niet verder tellen..

blijkbaar ben jij wel heel erg zielig als je van die dingen zegt ,

Juist ik ben niet zielig, heb nooit een topic geopend hoe zielig/ziek enz ik ben...
Misschien maar eens een topic openen dat het heerlijk is als je sterk in je schoenen staat en beseft dat alle tegenslag je een beter mens maakt[/quote]

Whauw ik ben het er hier zo mee eens! :D En niet om iemand de grond in te stampen maar KBK zehadden net zo goed jou verhaal ook in twijfel kunnen trekken toch? Dat is denk ik waar Echwel op zoelt en niet om je af te gaan z*iken.
Ik heb ook het broodnodige meegemaakt, maar ik ga dit echt niet in mijn profiel of in een topic zetten gezien de reacties overal.

Voor de rest ga ik me niet meer druk maken over dit topic heb het wel gezien :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 00:05

Tjsaa ik ben erachter gekomen dat twijfels hier niet mogen. De meest intieme momenten uit iemands leven mag besproken worden zolang het maar positief is en niet negatief.

Ik heb het nu al 2keer gehad dat ik een bokker wilde helpen en dat die er niet op inging maar wel in het topic zielig bleef doen terwijl ik de oplossing had en ook nog eens de oplossing die hun precies zo wilden. Ze hoefden er alleen een belletje voor te plegen en dan mag ik dus niet in hun topic zeggen dat ze niet zielig moeten blijven doen want ik heb de oplossing op een serveerblaadje voor hun klaar staan. Dan heb ik gelijk een OW en wordt via PB uitgescholden.

Maar zelf heb ik ook via een SA iets van mijn problemen verteld en toen kwam er wel een bokker om mij te helpen terwijl ze mij niet eens kent dat vond ik dan weer superlief en dankzij die bokker ( die ik nu ook een beetje in het zonnetje zet) zie ik mijn leven weer positiever in en kom ik weer in een rustiger vaarwater. Dat mensen dingen zeggen over zelfmoord vind ik ook niet raar. Om heel eerlijk te zijn heb ik er heel lang helemaal doorheen gezeten maar dankzij die bokker die zo lief is om mij te helpen komt er weer wat van mijn leven terecht en ik heb ik mijn persoonlijke taboes doorbroken. Zonder bokt en die bokker weet ik niet of ik hier nu nog zat te typen al denk ik niet dat zij weet dat zij mijn leven zo'n enorme wending heeft gegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 00:08

Helmoni schreef:
Whauw ik ben het er hier zo mee eens! :D En niet om iemand de grond in te stampen maar [naam] zehadden net zo goed jou verhaal ook in twijfel kunnen trekken toch? Dat is denk ik waar Echwel op zoelt en niet om je af te gaan z*iken.
Ik heb ook het broodnodige meegemaakt, maar ik ga dit echt niet in mijn profiel of in een topic zetten gezien de reacties overal.

Voor de rest ga ik me niet meer druk maken over dit topic heb het wel gezien :wave:
Hmm, waarom krijg ik zomaar het idee dat jij niet kunt slapen? :Y)

Als daar aanleiding voor was, hadden ze mijn verhaal zeker in twijfel kunnen nemen. :j
Maar die is er niet, ook niet als je heeeeeel grondig zoekt en alle lettertjes hebt gelezen. ;)
Wat jij wel of niet doet, kan mij niet veel schelen.. ik voel me er goed bij en doe er niemand pijn mee. :)

Bye..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 00:10

Breezy302: Dat is toch ontzettend fijn. :)
Ik ben echt blij dat iemand je zo heeft kunnen helpen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 00:11

Daar ben ik ook heel erg blij mee en ze heeft al in dit topic gereageerd en hoop dat ze mijn reactie ook leest haha!

Denk trouwens ook dat negatieve reacties richting jou als voorbeeld worden gebruikt, trek je er niet teveel van aan al is dat moeilijk.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 00:12

Helmoni schreef:
slimmerik schreef:
Als iemand ziek is, al dan niet ernstig en er zijn mensen die vinden dat er kaartjes gestuurd moeten worden. Laten die dan een topic openen wat direct op slot gaat. Kunnen mensen via onderschrift of zo naar dat topic verwijzen en ontstaan geen ellelange discussies of alleen maar aaah en ohhhh posten....

Eigenlijk is het triest dat mensen een forum nodig hebben om kaartjes te krijgen. Ziek zijn is iets wat je imo privé beleeft met je vrienden, familie en kennissen. Toch niet via een forum met een nickname?

Inzamelingsakties voor zieke mensen vind ik al helemaal van de zotte. Bloemstukken voor overledenen kan ik me nog een voorstelling bij maken...

jou verhaal en onderschrift spreken ZO tegen. :o

Hoezo? Een kaartje is een kleine moeite. En daar moet het wat mij betreft bij blijven. Maakt mij eigenlijk niet uit op het moment dat ik kaartje stuur naar iemand die graag kaartjes wil ontvangen. Op dat moment speelt bij mij de "boktgeschiedenis" van die persoon even niet mee. Wordt anders als er van allerlei dingen meer gevraagd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 00:14

Slimmerik daar heb je gelijk in. Een kaartje verstuur ik ook als ik kaartjes en postzegels in huis heb, kleine moeite maar geld doneren voor een duur cadeau zou ik niet doen en als het om mij zou gaan dan zou ik het niet eens willen.

Geld inzamelen voor een boeket voor een overledene zoals eerder werd aangehaald ( weet niet meer of jij dat was) dat zou ik weer wel doen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 00:14

ik heb ook wel eens een kaartje gestuurd, dat is een kleine moeite.
maar inzamelingsacties daar ben ik inmiddels wel wat huiverig voor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 00:19

Mijn moeder verteld nu net dat jaaaaaren geleden er een vrouw in de buurt woonde en zwanger werd en erg veel problemen had en het huis uitmoest en dergelijke. Mijn familie en buren en dergelijke hebben allerlei spullen ingezameld en zelfs een huis voor haar geregeld. Later bleek ze duizenden en duizenden guldens op haar rekening te hebben staan maar dat wilde ze niet uitgeven. Zo zie je maar dat dit iets is van alle tijden. En niet alleen via internet.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 00:22

KoudbloedKim schreef:
Mij valt alleen op dat er in ontzettend veel topics gelijk wordt gezegd;"Dit topic is niet het juiste topic om in te speculeren."
In sommige topics mag je alleen maar ja en amen zeggen.Als je dan je mening uit, word je gelijk uitgemaakt voor van alles en nog wat.

Kom kom, gewoon jezelf zijn :j
Als ik ergens een mening over heb dan zal ik die uiten, ook al wordt het door anderen gezien als beledigend. Liever eerlijk dan oneerlijk huichelen, daar heb ik een hekel aan. En ja, veel bokkers zijn mietjes, op alles moet gereageerd worden met 'aaah', 'oooh' en 'jeetje', daar doe ik niet aan mee. Ik heb geleerd eerlijk te zijn, op bokt wordt de users erin geramd om oneerlijk te zijn, alles moet zoetjes en lief, de pot op.