Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Echwel schreef:Kiwiko je bent het toch wel met mij eens dat je dingen binnen 4 muren hoort te houden dat je die niet op inet zet.
Ik ga altijd twijfelen bij dat soort topics en als het echt erg is ga ik er tegenin..
Trouwens vandaag ook weer in een bepaald topic![]()
Asyaa schreef:Rock schreef:Maar is dat niet iets in de mens? Dat we af en toe gewoon even ons gal willen spuien? Als je eens wist hoe vaak ik in mijn HK topics even flink zeur over mijn vent of mijn moeder...
Vind dit heel wat anders dan wanneer je een topic op BEH opent om je hoefsmid even helemaal de grond in te boren.
Asyaa schreef:Wat dacht je van dat topic over die 0906 sexlijnen? Zijn persoonlijk niet echt mijn dingmaar mocht vriendinlief ooit besluiten om zo iets op internet te pleuren zonder iets tegen mij te zeggen, kan vriendinlief een nieuwe vriend gaan zoeken. Problemen los je met elkaar op, en niet door achter iemands rug op het internet allemaal onzin te gaan spuwen zonder kans om te verdedigen (al weet ik dat dit voor sommige vrouwen ontzettend moeilijk is)
Adil18 schreef:Asyaa schreef:Wat dacht je van dat topic over die 0906 sexlijnen? Zijn persoonlijk niet echt mijn dingmaar mocht vriendinlief ooit besluiten om zo iets op internet te pleuren zonder iets tegen mij te zeggen, kan vriendinlief een nieuwe vriend gaan zoeken. Problemen los je met elkaar op, en niet door achter iemands rug op het internet allemaal onzin te gaan spuwen zonder kans om te verdedigen (al weet ik dat dit voor sommige vrouwen ontzettend moeilijk is)
Voor mannen niet?
suze_ schreef:Communiceren met enkel woorden is een heel moeilijk iets.
Shadow0 schreef:suze_ schreef:Communiceren met enkel woorden is een heel moeilijk iets.
Dat hoeft het niet te zijn, als je je allebei bewust bent dat er misverstanden op kunnen treden, en je die ook wilt oplossen. Helaas helaas lijkt die bereidheid niet altijd zo groot te zijn om de misverstanden te voorkomen. Mensen formuleren heel onzorgvuldig, en hebben geen zin de dingen beter op te schrijven, kijk alleen maar naar de taalverzorging in veel topics. In gewone omgang heb je allerlei nonverbale signalen (zoals gezichtsuitdrukking, toon), maar in geschreven tekst heb je die ook.
Shadow0 schreef:Ik vind Bokt vele malen beter dan de grotere Nederlandse fora die ik ken. Als ik zie hoe bot er op sommige plaatsen gemodereerd wordt dan denk ik dat Bokt heel tolerant is. Aan de andere kant is het ook niet zoals op bijvoorbeeld Fok waar iedereen maar van alles roept en wenst.chevax schreef:en ik vertel in reactie daarop dat ik, net zoals alle teamleden, er veel aan doe om Bokt toegankelijk en gezellig te houden.
Mag ik je een oprechte vraag stellen? Als jij rondkijkt op Bokt, en je bekijkt het alsof je bezoeker bent, vind je dit dan een forum dat uitstraalt toegankelijk en gezellig te zijn? Als je zomaar willekeurig rondklikt in een aantal topics, ben je dan trots op wat je leest, denk je dan: 'goh, wat hebben we toch ook eigenlijk een cool forum!'? Vind jij de discussies over het algemeen interessant en sportief? Ik ben daar heel benieuwd naar. Hoe zou jij, hoe zou het team, bokt omschrijven als je het met de ogen van een bezoeker bekijkt?
(En ik ben echt heel benieuwd hoe je dat ziet! Het is niet bedoeld als aanval, en ik zou het vooral heel interessant vinden om een oprechte mening te lezen, het gaat niet om het verdedigen waarom het zo is, maar puur: hoe ervaar jij het forum en hoe zou je het ervaren als je een bezoeker was?)
Katja schreef:Ik vind Bokt vele malen beter dan de grotere Nederlandse fora die ik ken. Als ik zie hoe bot er op sommige plaatsen gemodereerd wordt dan denk ik dat Bokt heel tolerant is. Aan de andere kant is het ook niet zoals op bijvoorbeeld Fok waar iedereen maar van alles roept en wenst.
Katja schreef:Zeg ik dat Fok mijn referentiepunt is?
Ik vind dat op veel fora waar ik kom niets gezegd mag worden omdat het verwijderd wordt of je gelijk een ban hebt en dat ik daarom de sfeer of Bokt beter vind.
Yamcha schreef:Ja, dat is dan weer jammer, dat mensen in de slachtofferrol kruipen als ze tegenargumenten moeten geven....... ik heb me nog weleens laten verleiden om op zulke vragen antwoord te geven, dat doe ik niet meer. Verspilling van energie en tijd.
Shadow0 schreef:Dat hoeft het niet te zijn, als je je allebei bewust bent dat er misverstanden op kunnen treden, en je die ook wilt oplossen. Helaas helaas lijkt die bereidheid niet altijd zo groot te zijn om de misverstanden te voorkomen. Mensen formuleren heel onzorgvuldig, en hebben geen zin de dingen beter op te schrijven, kijk alleen maar naar de taalverzorging in veel topics. In gewone omgang heb je allerlei nonverbale signalen (zoals gezichtsuitdrukking, toon), maar in geschreven tekst heb je die ook. Maar het team laat toe dat mensen volstrekt onleesbare, slordig geschreven teksten neerpleuren, weggaan en niets toelichten.
Dan vind je het als team dus blijkbaar prima dat die misverstanden ontstaan - er zijn best mogelijkheden om te vragen dat mensen zorgvuldiger zijn (en dat leidt zeker tot meer respect en minder achterdocht omdat dat gewoon veel minder nodig is) maar er is voor gekozen om daar niks mee te doen.
Balou_k schreef:hmm.. onderling respect ?
Bestaat dat tegenwoordig nog ?
Heb me een paar dagen geleden heel druk lopen maken hierdoor, wou zelf een topic als deze openen..
Achterdochtigheid, kan ik snappen zijn vaker mensen geweest met leugens, dat mensen meeleven, steunen etc.
Maar mocht je dit hebben hou het dan voor je, dan hoef je niet onnodig iemand te kwetsen ;)
Nee is me slecht gevallen, denk dat de meeste wel weten wat en waar.
Chiqa schreef:Yamcha schreef:Ja, dat is dan weer jammer, dat mensen in de slachtofferrol kruipen als ze tegenargumenten moeten geven....... ik heb me nog weleens laten verleiden om op zulke vragen antwoord te geven, dat doe ik niet meer. Verspilling van energie en tijd.
Precies, dus hebben we het als bokkers toch grotendeels in de hand. Geen reactie zal ook geen effect meer hebben, dus de discussie stopt vanzelf.
Als ik soms bokkers tekeer zie gaan als ze gewezen worden op iets wat geconstateerd wordt.....
Om dit nu in de schoenen van heel bokt en het team te schuiven vind ik verre van rieel te noemen.
Kom zeg we zijn toch volwassenen....
Yamcha schreef:Anderzijds zijn er ook topics, waarin je, als je 1 kritische noot durft te plaatsen (die heel vaak niet verkeerd bedoeld is, weet ik zeker) TS en met hem/haar heel Bokt over je heen krijgt, en dan is het een beetje jammer als alleen de vragensteller een sanctie krijgt, maar TS kan doen wat ze wil, en de kwetsende reacties die de vraagsteller krijgt mogen ook gewoon......
Alane schreef:achterdocht is nooit alleen maar slecht... en komt van 2 kanten, de schrijver en de lezer.
zonder leugen is er geen waarheid
zonder oorlog geen vrede
en zijn er altijd 2 nodig om ruzie te maken.
gelijk hebben of gelijk krijgen?
achterdocht is nooit alleen maar slecht... en komt van 2 kanten, de schrijver en de lezer.
zonder leugen is er geen waarheid
zonder oorlog geen vrede
en zijn er altijd 2 nodig om ruzie te maken.
gelijk hebben of gelijk krijgen?