Opruimen van bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Opruimen van bokt

Ja
104 (41%)
Nee
124 (49%)
Hoeft niet perse
24 (9%)

Totaal aantal stemmen: 252

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:48

Nies_ schreef:
NenaC schreef:
veel info is best wel gedateerd en als je de zoekfunctie gebruikt kom je in topics van 2001 waar je uiteraard niet meer in kan reageren en als je dan een nieuw topic aanmaakt wordt dat gesloten omdat er al een is. Vind het ook een beetje omslachtig allemaal! Maarja, niks aan te doen ;)

Als er in het topic uit 2001 de juiste informatie niet staat blijft het nieuwe topic gewoon open hoor.

en dan zal je ook niemand er over horen
maar wat let een bokker aan te geven dat ie het wel gelezen heeft maar opzoek is naar nieuwe meer recente informatie ??
dat komt in mijn ogen al een stuk beter over, dan draagt het ook meer bij aan bokt

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:50

Nies_ schreef:
BE_GENTLE schreef:
en dan kan je inderdaad een soort gelijk topic openen en zo krijg je er weer 10 in een maand BIJ WIJZE VAN !! dus onnodige dubbel topics. dus oude behouden en open houden voor vragen.

Ik snap deze gedachte heus, maar ik blijf bij mijn mening dat als iedereen de zoekfunctie gebruikt er ook nauwelijks dubbele topics komen.

Maar, de oude open houden? Ik dacht dat je de oude juist weg wilde gooien?

ik snap het nu ook even niet meer
hoe bedoel je dit ts ??

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 13:51

Nies_ schreef:
BE_GENTLE schreef:
en dan kan je inderdaad een soort gelijk topic openen en zo krijg je er weer 10 in een maand BIJ WIJZE VAN !! dus onnodige dubbel topics. dus oude behouden en open houden voor vragen.

Ik snap deze gedachte heus, maar ik blijf bij mijn mening dat als iedereen de zoekfunctie gebruikt er ook nauwelijks dubbele topics komen.

Maar, de oude open houden? Ik dacht dat je de oude juist weg wilde gooien?

Ik bedoelde meer op oude topics die niet meer gebruikt worden. dus echt niet meer in gereageerd wordt of die een slotje hebben gekregen. kijk als je oude topics open houd en hier regelmatig nog vragen in voor komen kan je die open laten maar topics die echt gewoon na een tijd stil liggen en geen nieuwe aanvullende info geven of info gevraagd wordt kunnen gesloten worden.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:52

Maar even los van de info topics: er zijn er heel wat over mensenwelzijn, nieuws, verkoopadvertenties, fotopaginas waarvan ik me afvraag wt voor zin het heeft die te laten staan nog 10 jaar...de fotos zijn al lang ooit verwijderd en het is dan nog een loze boel mooi paard, of wat banketstaaf voor je topics..

Al zijn er vast nog velen die baat hebben bij de tips: tampontouwtje weg, wat nu??? *D *D

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 13:55

vanitymay schreef:
Maar even los van de info topics: er zijn er heel wat over mensenwelzijn, nieuws, verkoopadvertenties, fotopaginas waarvan ik me afvraag wt voor zin het heeft die te laten staan nog 10 jaar...de fotos zijn al lang ooit verwijderd en het is dan nog een loze boel mooi paard, of wat banketstaaf voor je topics..

Al zijn er vast nog velen die baat hebben bij de tips: tampontouwtje weg, wat nu??? *D *D

Yep ben het met je eens. maar de gedachten hier bij de meeste zijn toch bewaren.

pijn aan knie pijn aan hoofd pijn aan buik pijn aan oor pijn aan navel. en er wordt altijd gezegd ga maar naar de dokter. klaar topic en krijg een slotje of wordt oud en blijft staan.
Niemand die er meer na om kijkt.
Laatst bijgewerkt door BE_GENTLE op 06-06-10 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:55

Shadow0 schreef:
slimmerik schreef:
En als iemand kwetsende niet toelaatbare posten verwijderd of veranderd, heb ik begrepen dat mods die nog kunnen teruglezen en ook nog kunnen "beboeten".

Mods, kunnen jullie dat bevestigen?

Op het moment dat je de informatie verwijderd, dan kunnen we dat niet meer lezen, die informatie is namelijk weg uit de database. Wat natuurlijk wel regelmatig voorkomt, is dat wij het al gelezen hebben voordat de informatie verwijderd is of dat de tekst in een quote gekopieerd is.

Om nog gelijk even een misverstand weg te ruimen, we sluiten geen topics omdat het onderwerp al een keer eerder is besproken. Dat gebeurt alleen als hetzelfde onderwerp besproken wordt in een topic dat nog actief is (lees, waar de laatste twee weken nog in gereageerd is)

Het is, normaal gesproken, niet de bedoeling om in oude topics te reageren. Maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, vandaar dat het ook gewoon mogelijk is. Denk je dat jouw reactie echt iets aan het oude topic toevoegt en beter daarin geplaatst kan worden, dan in een nieuw topic. Dan kan je het beste even contact met een mod van dat tabblad opnemen en dan denken we gewoon met je mee wat de beste oplossing is.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:57

waar trek je de lijn dan exact ???

stom toevallig zijn de topic's die ik aan gehaald heb gesloten en of al dusdanig ge escaleert dat ik die niet meer omhoog zou durven halen
ook zijn ze erg oud (ouder dan de 2 jaar, misschien wel 5 jaar)

vanitymay maar waar zou je de grens trekken ???

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:58

Karl66 schreef:
Shadow0 schreef:

Mods, kunnen jullie dat bevestigen?

Op het moment dat je de informatie verwijderd, dan kunnen we dat niet meer lezen, die informatie is namelijk weg uit de database. Wat natuurlijk wel regelmatig voorkomt, is dat wij het al gelezen hebben voordat de informatie verwijderd is of dat de tekst in een quote gekopieerd is.

Okee, dat is duidelijk. Maar als je temt op een opmerking vóórdat die door poster is aangepast, dan zien jullie toch ook de eerste weergave?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:58

Karl66 schreef:
Op het moment dat je de informatie verwijderd, dan kunnen we dat niet meer lezen, die informatie is namelijk weg uit de database.

Willen jullie dit eens onder de aandacht brengen? Het begint naar mijn mening steeds meer voor te komen, alleen kan ik dat niet bewijzen omdat het dus geen sporen nalaat.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 14:00

Karl66 schreef:

Om nog gelijk even een misverstand weg te ruimen, we sluiten geen topics omdat het onderwerp al een keer eerder is besproken. Dat gebeurt alleen als hetzelfde onderwerp besproken wordt in een topic dat nog actief is (lees, waar de laatste twee weken nog in gereageerd is)

Het is, normaal gesproken, niet de bedoeling om in oude topics te reageren. Maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, vandaar dat het ook gewoon mogelijk is. Denk je dat jouw reactie echt iets aan het oude topic toevoegt en beter daarin geplaatst kan worden, dan in een nieuw topic. Dan kan je het beste even contact met een mod van dat tabblad opnemen en dan denken we gewoon met je mee wat de beste oplossing is.

Dan krijg je toch weer dubbele topics ?? want dan wordt er gereageerd in oud en in nieuw en krijg je dus weer 2 gelijke topics die in de running zijn. dus na mijn mening nog steeds onnodig.

als de een het over een linkerbeugel heeft en er komt iemand die wilt juist info over de rechterbeugel dan kan deze dat toch beter vragen in dat soort gelijke topic dan weer een heel nieuw topic te openen over de rechter beugel ??

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:01

Karl66 schreef:

tralalalala

In een quote kopieëren en daarop modden...lijkt me niet eerlijk. Quotes kunnen nl door quoters aangepast worden. (zie deze quote)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 14:51

Wat ik me afvraag is het probleem wat hier gesteld wordt.

Kijk, ik snap best dat er veel dubbele topics zijn, so be it.
Ik snap het probleem alleen niet.
Bokt staat niet vor met oliebol, als het een onzinnig topic is wordt er weinig op gereageerd, als het aanstoot geeft of terugkomt op een recent topic met hetzelfde onderwerp, dan gaat het op slot.

En tsja, EA. Een oude advertentie wordt op den duur toch niet meer bekeken, de servers werken nog prima.
Super toch?
Pas als het overvol is is het misschien tijd om op te schonen, maar ik heb er eerlijk gezegd geen last van, vind het juist wel fijn, ook om tegenstellingen "vroegâh" en nu te lezen, eigenlijk.

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Opruimen van bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 15:26

NEE!! ik doe nu opleiding paardenhouderij en voor al die verslagen die ik dit jaar heb moeten maken heeft bokt mij naar een voldoende geholpen! ja ik gebruik heel veel de zoekfunctie. en als ik het niet vind gebruik ik google en word dan vaak alsnog naar bokt verwezen! niet weggooien dus..

en over dubbeltopics. ja vervelend soms dat ze er zijn. maar wanneer er 2 dezelfde topics zijn kunnen er als nog 2 verschillende antwoorden gegeven zijn.. alleen al omdat er andere mensen in hebben gereageerd. dan heb je alsnog 2 oplossingen...

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 19:50

Ik zie het probleem inderdaad niet. Hoe kun je nou last hebben van oude topics? Ze zijn toch alleen maar handig om info in op te zoeken?

Daarnaast: open jij een topic over iets en sluit een mod die met de mededeling dat er al een topic over is, of dat je de zoekfunctie moet gebruiken? Dan kun je altijd nog de mod in kwestie pb-en om de situatie uit te leggen..

Ik vind het 100x irritanter dat mensen de zoekfunctie niet gebruiken, onleesbare berichten schrijven, elkaar niet respecteren etc. (en nee, dit gaat niet over dit topic/een poster in dit topic, zomaar een paar dingen waar ík me aan erger :) )

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:35

BE_GENTLE schreef:
klaar topic en krijg een slotje of wordt oud en blijft staan.
Niemand die er meer na om kijkt.

maar, dan heb je er toch ook geen last van? :Y)
Heb ook ne gestemd, tuurlijk staat er veel "nutteloos" spul tussen, als je alles van twee jaar en ouder eruit kiept is ook een heleboel wèl handige info weg ;)
En als je bij je zoekresultaten geen heel oude topics wilt lezen, dan blader je toch gewoon niet te ver terug?

offtopic: slimmerik, nu lijkt jouw avatar wel heel erg op een albert heyn Beesie :')

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:19

BE_GENTLE schreef:
Dan krijg je toch weer dubbele topics ?? want dan wordt er gereageerd in oud en in nieuw en krijg je dus weer 2 gelijke topics die in de running zijn. dus na mijn mening nog steeds onnodig.

als de een het over een linkerbeugel heeft en er komt iemand die wilt juist info over de rechterbeugel dan kan deze dat toch beter vragen in dat soort gelijke topic dan weer een heel nieuw topic te openen over de rechter beugel ??

Je krijgt dan inderdaad "dubbele" topics zoals jij ze noemt, topics met hetzelfde onderwerp maar met misschien totaal verschillende reacties en informatie. Vandaar dat ik de tekst "2 gelijke topics in de running" een beetje raar vind. Ook al lopen er op het moment (of net na elkaar) 2 topics over hetzelfde onderwerp, er zullen niet precies dezelfde reacties en informatie instaan.

En soms heb je een vergelijkbaar probleem. Iets wat al heel vaak besproken is op bokt, maar toch net effe iets anders dan al die andere topics die er al over geopend zijn en wil je zekerheid en open je een nieuw topic.

En wat mijn mening betreft, het is een forum. Wat moeten we dan, voor elk probleem 1 topic hebben begonnen in 2004 wat je elke keer maar even door kan gaan spitten? Het gemak van het forum vind ik dat als er iets is je snel reactie is, en de reactie's en meningen altijd up to date zijn. En als je wil kan je ook info terugvinden van voorgaande jaren. Dus voor ieder wat wils ;)

Fakey03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 18:43

Gesloten topics en dubbele topics verwijderen ben ik het mee eens.
Maar ik zit ook op een ander forum [ik noem geen naam] waar dus iedereen kan melden als ze een topic onnuttig vinden of dubbel terwijl het niet dubbel is. En dan verwijderen de moderators dat allemaal. volgens mij kijken ze niet eens of het wel waar is wat er word gezegt. En dat is ook echt heel vervelend. Want als je dan een topic plaatst, word het bijna altijd direct verwijderd.

Oude topics kunnen soms nog wel handig zijn om wat informatie uit te halen. ;)
En dubbele topics zijn nooit precies het zelfde. [Maar als er 10 topics met het zelfde onderwerp zijn vind ik het wel een beetje veel worden.]

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:00

Ik ben ook voor het opruimen van bokt!

Ik heb begin dit jaar een topic geopent omdat ik bijrijdster zocht voor mijn Haflinger. Dit topic heb ik niet zo lang daarna ook weer gesloten. Ik blijf tot op de dag van vandaag pb's ontvangen van bokkers die mijn Haflinger (die ik allang niet meer heb) willen verzorgen.
Zien ze het slotje niet staan? (blijkbaar niet dus)
Ik zou het beter vinden als gesloten topics meteen worden verwijderd, in EA dan. Net zoals op MP, dat je dat gewoon zelf kan doen.
Het kost zo toch ook heel veel opslag? Je kan zelfs nog zien welk paard er in 2001 op bokt te koop heeft gestaan bij wijze van.

Anyway, ik pb deze bokkers altijd netjes terug dat het niet meer nodig is, maar ik vind het wel erg vervelend dat het zolang door blijft gaan.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 14:49

Oude topics hoeven van mij niet weg, wel mensen die al meer dan een jaar niet online zijn en (bijna) geen berichten hebben geplaatst. :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 14:52

Citaat:
Oude topics verwijderen 2 jaar oud en langer !!

Nee, hier kan nog nuttige informatie instaan zodat andere mensen geen nieuw topic hoeven te openen maar simpelweg op 'zoeken' kunnen klikken.

Citaat:
Gesloten topics verwijderen.

Alleen als het een reltopic is, anders niet.

Citaat:
Mensen verwijderen die al 1 jaar en langer niet op bokt zijn geweest.
Persoonlijk lijkt het me wel een goed idee, maar dat ze dan eerst na 10 maanden een mail krijgen dat ze hun Bokt account opnieuw moeten activeren, als ze het dan niet doen word hun account verwijderd.

Citaat:
dubbele topics niet sluiten maar verwijderen.
Nee, ook in dubbele topics kan verschillende nuttige informatie staan.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 14:54

mistid schreef:
Bokt is momenteel al bezig aan een nieuwe lay-out.
Als bokt berichten/topics gaat verwijderen, vallen er 'gaten' in bokt. Weet niet precies hoe ik het uit moet leggen maar dat is geen oplossing.

Als je even de zoekfunctie had gebruikt had je gezien dat hier al meerdere topics over zijn geweest, want op deze manier draag je alleen maar bij aan een 'vol' bokt. Dan kan dit topic ook per direct op de mesthoop ;)
Zoiets wilde ik er ook neerzetten, en toen zag ik het bericht van mistid. Mee eens dus :j

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 14:57

De technologie staat ook niet stil, iets wat 7 jaar geleden normaal was, kan nu helemaal anders zijn........ als ik alleen al naar mezelf kijk hoe ik gegroeid en veranderd ben in de afgelopen 7 jaar.......... inzichten veranderen, dingen veranderen. Ik vind juist dat je het "oude" niet weg moet gooien..........

wel ben ik voorstander van leden zonder posts die langer dan een half jaar niet ingelogd hebben te verwijderen

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 14:58

Ik zie liever oude topics niet verwijderd. Ik heb heel veel oude topics over mijn overleden pony en later over mijn overleden paard. Ik vind het fijn om die af en toe terug te lezen.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:14

Ik heb het alleen over oude en gesloten verkooptopics verwijderen. Waarom zou iemand willen weten wat er in februari 2004 te koop heeft gestaan bijv.
Andere topics kunnen nuttige informatie bevatten, daar ben ik het mee eens.

En anders wil ik graag de mogelijkheid hebben om mijn eigen topic wat ik zelf gesloten heb, ook weer zelf te kunnen openen. Dan kan ik er nog met dikke letters inzetten dat ik geen bijrijder meer zoek.

Ik snap dat het een kwestie van lezen is, maar blijkbaar valt het toch niet duidelijk genoeg op als ik elke week een aanbieding krijg.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 18:19

Zou het wel fijn vinden als je account verwijderd kan worden incl. berichten. Ik bok vanaf mijn 11e geloof ik, dus er zijn berichten die ik liever zou verwijderen aangezien veel personen tegewoordig als hobby 'stalken' hebben ;)