LF_xx_D schreef:Ik vind dit een respectloze reactie. Als jij God zou zijn en jij de wereld gemaakt hebt, en jij alles bestuurd op de wereld, en een groot deel van mensen luisteren niet naar je, en ze vloeken (en vragen dus aan jou of ze dood mogen gaan), zou jij dat als God zijnde leuk vinden? Ik denk het niet!
Bovendien denken veel mensen er niet bij na dat ze bij hun vloek eigenlijk vragen of ze 'verdomd' mogen worden, wat nog het raarste is.
Edit: jij gelooft natuurlijk niet dat God de mensen en de wereld dan heeft gemaakt, maar voor anderen die dit wel geloven is jou reactie echt niet te begrijpen (dat God vloeken niet erg zou vinden).
Vandaar mijn reactie
Ik kan me goed voorstellen dat de TS zich ergert aan vloeken, maar het voorbeeld wat ze eerst noemde vind ik nog wel gaan (... mina enzo).
Dit soort dingen zijn toch moeilijk te filteren, en ik weet dat de ergste vloek enzo al wel gefilterd is.
Alleen dan moeten mensen bijvoorbeeld niet het woord maar dan met een sterretje gaan plaatsen.
Het komt trouwens over alsof het raar is dat mensen vloeken vervelend vinden, maar het was/is ook bij de wet verboden én er zijn genoeg mensen die wel net taalgebruik kunnen gebruiken zonder te moeten vloeken enz.
Ik vind er niks respectloos aan, 't gewoon hoe zij er tegenaan kijkt.
Vloeken is niet bij wet verboden, hooguit in een paar christelijke gemeentes opgenomen in APV...
Punt is gewoon dat TS valt over woorden omdat zij toevallig gelovig is.
Het zou toch te gek zijn voor iedere geloofsovertuiging woorden te censureren.
Persoonlijk vind ik het al raar dat GVD gecensureerd wordt, moet ik toch weten of ik dat wil gebruiken of niet?
Ik geloof niet en vind dat er al zoveel rekening wordt gehouden met mensen die dat wel doen (bijv geen verkiezingen op zondag, geen kampioenschappen op zondag etc etc), laat me in mn taalgebruik dan graag VRIJ.
Ik zou me kunnen storen aan andere scheldwoorden (doe ik niet, want ik erger me niet zo snel), maar dan is het hek toch van de dam?