kritiek/ commentaar = afgunst/ jaloezie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:11

Janine1990 schreef:
Ik heb geen idee, ik weet maar van één topic.
Maar ik kan me voorstellen dat het erg frustrerend is voor Maaike om te horen, terwijl ze weet dat het momentopnames zijn. Ik heb foto's in haar profiel gezien, wat er super uit ziet...
Ik kan me voorstellen dat wanneer ik dergelijke foto's zou plaatsen en mijn paard er eentje is die heel makkelijk oprolt voor het beeld terwijl het gevoel voor mij als ruiter goed is, ik erg gefrustreerd zou raken wanneer dit telkens opnieuw wordt gezegd, terwijl ik het al heb geprobeerd uit te leggen.

Ik wil geen partij kiezen, maar Heino, waarschijnlijk toen jij jong was, schreef je ook wel eens dingen die niet overkwamen zoals de bedoeling was. Dat kan Maaike ook overkomen.

Tja, sorry, maar je weet toch dat je ook kritiekpuntjes te horen kan krijgen?? Momentopname of niet.

En dat heb ik vast gedaan, zie daarom ook mijn eerdere posts waarin ik uitleg dat ik best begrijp waarom het af en toe fout gaat.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:21

FaberSmid schreef:
Excuses maar een gp ruiter kan wel degelijk slecht rijden en een beginner of amateur goed rijden. Het gaat om de wijze van rijden met de gradatie paardvriendelijkheid, ruiterlijkheid en uitvoering bijvoorbeeld. En niet dat de show belangrijker is dan de uitvoering.

Voor een deel klopt dit maar voor een deel ook niet. Ik ben het met je eens dat een gp ruiter slecht kan rijden en een amateur goed. Maar dat wil nog niet zeggen dat de Amateur verstand heeft van de oefeningen op gp nivo.
Een paard vriendelijk de B rond sturen is toch anders dan een gp proef rijden.

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:43

Heino schreef:
Janine1990 schreef:
Ik denk dat Heino wellicht in de war is met een ander topic hoor... Het zal alleen, gezien jouw topic, best banketstaaf overkomen. En dat kan ik helemaal begrijpen.

Nee, ik weet heel zeker dat ik daar gepost heb... Ik heb destijds opmerkingen geplaatst over dat ik hem te strak in zijn nek vond, en dat ik dat zag aan de verkeerde spieren die hij daar aanspant. En daar werd Maaike pissig om... Maar geloof dat er twee topics met dezelfde foto's waren toen, toch?

nou zoek hem dan eens op, want dan moet hij der gewoon tussen staan ;)
heb zoekfunctie gebruikt, je berichten tussen gekeken, jij hebt echt niet gereageerd ;) en ik dus ook niet op jou.
nee er waren helemaal geen 2 topics, denk dan dat je idd in de war bent met een ander topic. :z

RoodZonnetje

Re: kritiek/ commentaar = afgunst/ jaloezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:45

En jij herinnert je ook niemand die feedback had op zijn halshouding maar niet uit kon leggen waarom ze vond dat hij de verkeerde spieren gebruikt??? Zoveel mensen die bij Adelinde rijden zijn er toch ook weer niet :? *gaat nog eens goed zoeken*

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:48

Oh g*d, na een heel stuk terugzoeken kom ik er idd achter dat jij het niet was, maar een ander jong meisje met een zwart paard die bij een grand prix ruiter lest. Echt, mijn oprechte excuses, aargh wat stom!!

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:49

nee herinner me niks ;)
heb ook echt niet gereageerd zoals jij het zegt, weet ik 100% zeker. heb namelijk nooit ontkent dat hij te diep kan lopen. weet ik zelf maar al te goed. in die houding loopt ie graag. :)
raak ook niet zozeer gefrustreerd als mensen dat telkens herhalen. maar dingen zoals dat ik hem in de krul trek, en nog wel wat opmerkingen. dat vind jammer. en als je er op reageerd,
dan hoor je vervolgens niks meer van ze in het topic. :') (bedoel ik andere mensen mee hoor, zitten niet in dit topic)

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:50

okee, maakt niet uit :) vond het al zo raar, herriner me niks van namelijk. probeer zo normaal mogelijk te reageren op mensen in mijn topic, maar soms is dat best lastig als ze gewoon mijn berichten niet eens lezen :')

was dat ook zo'n zeur topic dan?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:52

Zal je link wel ff via PB sturen :)
Maar echt sorry, vol me even oliedom nu :o

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:57

sporter schreef:
FaberSmid schreef:
Excuses maar een gp ruiter kan wel degelijk slecht rijden en een beginner of amateur goed rijden. Het gaat om de wijze van rijden met de gradatie paardvriendelijkheid, ruiterlijkheid en uitvoering bijvoorbeeld. En niet dat de show belangrijker is dan de uitvoering.

Voor een deel klopt dit maar voor een deel ook niet. Ik ben het met je eens dat een gp ruiter slecht kan rijden en een amateur goed. Maar dat wil nog niet zeggen dat de Amateur verstand heeft van de oefeningen op gp nivo.
Een paard vriendelijk de B rond sturen is toch anders dan een gp proef rijden.

Heeft een gp ruiter dan overal verstand van? Een niet gp ruiter, die alle paarden zo kan beleren en scholen dat iedere ruiter die paarden kan rijden, is een betere ruiter dan een gp ruiter die een proefje kan rijden met een gp paard? Zoals nederland te pas en onpas het woord niveau gebruikt, komt zo arrogant over scholing is een vriendelijkere benaming.
Voor zogenaamde niveauruiters die anderen kleineren, om zichzelf beter voor de doen heb ik geen respect. Zo ook voor ruiters die de show rijden ten koste van de uitvoering en paard. Nee dan heb ik meer respect voor een beginner of amateur, die als combinatie samen met hun paard rijden in de baan of buiten. Mag dan wel niet een gp beeld voldoen, maar een gp beeld voldoet ook niet altijd?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:18

Dat klopt. Maar het gaat er niet over waar jij respect voor hebt of waar ik respect voor heb. Dat deel ben ik namelijk helemaal met je eens voor de verandering :Y)
Mijn punt is alleen dat je als basis ruiter al kun je nog zo fijn rond sturen, van de hogere oefeningen geen verstand hebt. En dan kun je nog wel zien of het goed of fout is. Maar dan ben je imo niet instaat rijtechnische tips te geven.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:30

Jeugd kan leuk rijden, maar begrijpelijk rijden is dan nog teveel gevraagd.
Maar om weer on topic proberen te komen, is toch te lezen of iemand wel gemeend bemerkingen en tips schrijft. Of jaloers schrijft, zonde goede bedoeling?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:34

FaberSmid schreef:
Jeugd kan leuk rijden, maar begrijpelijk rijden is dan nog teveel gevraagd.
Maar om weer on topic proberen te komen, is toch te lezen of iemand wel gemeend bemerkingen en tips schrijft. Of jaloers schrijft, zonde goede bedoeling?

Meestal wel, maar ik kan me voorstellen dat als je al 100 keer het zelfde gelezen hebt en nummer 101 schrijft weer het zelfde en op een manier waarbij het iets wat uit de hoogte over kan komen, TS daar wat feller op reageerd.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 00:21

@Sporter, er zijn ook mensen die thuis meerdere paarden hebben afgericht tot en met piaffe/passage en dus wel degelijk verstand hebben van die oefeningen, echter hebben die nooit de kans gehad om met een getalenteerd paard werkelijk door te kunnen rijden in de sport, bijvoorbeeld omdat elke keer als ze het paard op niveau Z hadden gebracht, de eigenaar het paard ze weer onder de kont vandaan verkocht.

Zulke mensen weten echt wel waar ze over praten als het over GP oefeningen gaat.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:14

Mindfields schreef:
@Sporter, er zijn ook mensen die thuis meerdere paarden hebben afgericht tot en met piaffe/passage en dus wel degelijk verstand hebben van die oefeningen, echter hebben die nooit de kans gehad om met een getalenteerd paard werkelijk door te kunnen rijden in de sport, bijvoorbeeld omdat elke keer als ze het paard op niveau Z hadden gebracht, de eigenaar het paard ze weer onder de kont vandaan verkocht.

Zulke mensen weten echt wel waar ze over praten als het over GP oefeningen gaat.

Dat klopt. Maar dat zijn wel echt de uitzonderingen.