Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
DDW1190 schreef:ik ken zat mensen die maar een pony hebben en als ze dan op een ander paard rijden totaal niks kunnen.. rij dan toch liever in de B ofzo
nobility schreef:Een van de dingen waar ik me super aan irriteer is dat de meeste bokkers niet in de echte paardenwereld rond lopen. Rijden l1 en gaan een Z ruiter gigantisch zitten afkraken, een klein voorbeeldje. Man o man grootste gedeelte hier heeft nog nooit op een echt paard gezeten. Eentje die echt vies vuil te keer kan gaan met temprament. Die dus zo nu en dan opvoeding nodig heeft, en moet dat met sporen? nou en.Moet dat met een slof? nou en. Iemand met verstand en een hart voor paarden weet hoe je zoiets gebruikt en het paard zal er beter van worden. Maar nee, een paard moet lekker bit boom ijzer stal loos in zn dikke wintervacht natuurlijk bekapt sterrenkijkend het bos rond hobbelen. Zo horen wij paarden te houden. Wanneer zien deze mensen eens in dat er ook echte sport paarden bestaan, met de wil en het temperament om keihard te werken. Die echt over die oxer van 1.10 willen gaan. Dat deze paarden opleven wanneer ze in een grote hal met aplaudiserende mensen lopen. En nee dit is geen penny mening, dit is wat ik in de 16 jaar dat ik nu rij heb ERVAREN. Verder heb ik er niks op tegen hoor, bitloos boomloos enz.Ieder zijn eigen. Welzijn van het paard moet altijd voorop staan.
Johanna59 schreef:Ben het helemaal met je eens( met de vraag: IMAGO VAN BOKT) . Mensen met paarden en geen paardenmensen.
De meesten zijn hobbyruiters met vaak een verzorg paard/pony. Hoe minder ze er vanaf weten, hoe hoger ze van de toren blazen.
Er zijn echt maar een klein aantal Bokkers, die daadwerkelijk écht iets van paarden weten. Deze worden, als ze de helpende hand toe steken, genadeloos de grond in gehakt. Heeeeel erg jammer. Vaak is het het daarom niet eens waard, om op een topic te reageren. Je weet van te voren al, dat je de wind van voren gaat krijgen. Dus ja, het Penny gehalte is eigenlijk wel erg hoog.
Bizzybijtje schreef:nobility schreef:Een van de dingen waar ik me super aan irriteer is dat de meeste bokkers niet in de echte paardenwereld rond lopen. Rijden l1 en gaan een Z ruiter gigantisch zitten afkraken, een klein voorbeeldje. Man o man grootste gedeelte hier heeft nog nooit op een echt paard gezeten. Eentje die echt vies vuil te keer kan gaan met temprament. Die dus zo nu en dan opvoeding nodig heeft, en moet dat met sporen? nou en.Moet dat met een slof? nou en. Iemand met verstand en een hart voor paarden weet hoe je zoiets gebruikt en het paard zal er beter van worden. Maar nee, een paard moet lekker bit boom ijzer stal loos in zn dikke wintervacht natuurlijk bekapt sterrenkijkend het bos rond hobbelen. Zo horen wij paarden te houden. Wanneer zien deze mensen eens in dat er ook echte sport paarden bestaan, met de wil en het temperament om keihard te werken. Die echt over die oxer van 1.10 willen gaan. Dat deze paarden opleven wanneer ze in een grote hal met aplaudiserende mensen lopen. En nee dit is geen penny mening, dit is wat ik in de 16 jaar dat ik nu rij heb ERVAREN. Verder heb ik er niks op tegen hoor, bitloos boomloos enz.Ieder zijn eigen. Welzijn van het paard moet altijd voorop staan.
Jawel hoor, dat zeg je wel
Caira schreef:Ach het gaat vooral om het respecteren van anderen, en dat is verdomd moeilijk in ons ego tijdperk.
Kim en ik zijn wat paarden betreft 2 complete tegenpolen denk ik zo. Ja ik ben bit, boom, ijzer,stal en dekenloos. Das mijn keuze om mijn pony's (gut hoe kun je zo'n heerlijk woord zo denigrerend mogelijk zeggen) te laten bevriezen in de kou.
Ik zal ook nooit zeggen dat ik een sterruiter ben, wat Kim doet op al die knollen stappen, dat doe ik haar echt niet na hoor!
Maar we hebben WEL de zelfde mentaliteit als het om paarden gaat. Geen gelul, maar altijd eerlijk blijven.
En ja, misschien denkt half bokt dat ik geen greintje verstand heb van paarden, goh lekker boeiend. Bokt is ontspanning, mijn paarden zijn ontspanning, stressen doe ik wel op mijn werk.
Barmat schreef:Ik houd me vaak verre van discussies op bokt. Simpelweg omdat ik anders iedere dag wel ruzie kan maken en ook een OW kan hebben
Er zitten op bokt gewoonweg teveel mensen met paarden en te weinig paardenmensen. Jammer, maar niet te voorkomen. Toen bokt nog een boktje was plaatste ik nog weleens een foto of wat, maar dat doe ik al lang niet meer, geen zin in. Ten eerste omdat ik er eigenlijk geen zin in heb om foto's van mezelf te plaatsenen ten tweede omdat ik er niet op zit te wachten om commentaar te krijgen van pubers die net aan twintig manegelessen hebben gehad.
Dat klinkt super arrogant, maar zo zie ik het wel. Ik zeg niet dat ik niets (meer) kan leren, maar iemand die mij gaat zeggen dat ik zwaar bagger rijd, en je kijkt dan in het profiel en je ziet dat je te maken hebt met iemand die zelf met horten en stoten een manegepeerd rond kan laten hobbelen, dan zakt mij de rijbroek op de knietjes. Zit ik niet op te wachtenKen je grens, denk ik dan. Ik ga ook niet tegen Edward Gal zeggen dat hij slecht is
![]()
Het "beste stuurlui staan aan wal-gehalte" is hier zo hoog.....
Plus altijd dat ik-geloof-je-niet-houding.... hangt me ook de keel soms uit.
Zeg je dat je Z gereden hebt, moet je het kunnen "bewijzen" door je startcoupon in te scannen en te pb-en (echt gebeurd!)
Toen ik aangaf, een Lichte Tour paard en GP paard tot mijn beschikking te hebben om te rijden, werd dit enkel weggelachen en gezegd dat ik van de fantasie-pillen had gesnoept. Anderen EISTEN dat ik de afstamming van de paarden zou noemen, want dan kon er gecheckt worden of ik wel de waarheid sprak..... werkelijk.......![]()
Soms krijg ik dan een beetje een "flikker maar een end op" gevoel van bokt.
Maar ik heb dat wel een beetje achter me gelaten, zeg gewoon niet al te veel meer, geniet van wat ik meemaak in de paarden en denk er het mijne van![]()
Geef soms nog weleens advies en als mensen iets vragen, geef ik antwoord. Voor de rest is het voor mij meer een medium om contacten te onderhouden met een aantal leuke mensen.