Bokt is op zoek naar een nieuwe layout!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FrontC

Re: Bokt is op zoek naar een nieuwe layout!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 16:35

Maar waar de Bokt-shop komt lijkt me geen issue: naast de knoppen home / nieuws / EA / etc. Kwestie van een rijtje extra pixels ;)

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:02

@Marjoow: bedankt voor je input. Maar de dingen die jij noemt zijn vooral inhoudelijke aspecten, of er bijv. een online-knop onder een avatar komt, dat is een kwestie van de moderators, hier draait het vooral om de algemene vormgeving. Wat Sjimmy ook al opmerkte. :j

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:18

Marjoow schreef:
Dat denk ik niet :P

Ik vind dat de Bokt-Shop veel meer moet aangeduid worden ;) Dat zijn tenslotte geen 2ehands spullen

Spullen op commercieel zijn vaak ook gewoon nieuwe spullen :)

Sander ik vind die van jou mooi! rustig, overzichtelijk en vernieuwend.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:39

Ik vind die van Sjimmie en Sander het fijnst, al mis ik bij die van Sander het Bokt blauw, ik vind dat een fijne kleur om vanaf te lezen :)
Hij is nu nog wel heel steriel wit :+

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 19:08

Zoals in de beginpost staat is de belangrijkste reden dat we op zoek zijn naar een nieuwe layout het feit dat Bokt.nl meer is dan alleen een forum. Het forum is nu zeker nog het belangrijkste maar de andere onderdelen worden de komende tijd belangrijker en ook talrijker. Er is dus echt iets nieuws nodig om te zorgen dat we al die nieuwe mogelijkheid ook op een goede manier kwijt kunnen. Focus je bij het ontwerpen dus niet teveel op de forum specifieke dingen als 'actieve onderwerpen'. Dat soort dingen zijn zeker belangrijk maar zullen breder moeten worden getrokken, we willen dadelijk b.v. ook dat je makkelijk kunt zien hoe het staat met je EA advertenties of wiki artikelen die je aangepast/aangemaakt hebt.

Banner gaat inderdaad uit de header, hij neemt daar teveel ruimte in en zorgt ervoor dat de echte content meer naar beneden komt te staan. We zijn aan het kijken of we een 300x250 banner in een van de zijbalken kwijt kunnen (zoals nu op de hoofdpagina). Banners hoef je je bij het ontwerp iig niet druk om te maken, dit is iets dat we in een latere stap in gaan bouwen, zorg er liever voor dat de header vrij compact blijft.

Wat de navigatie betreft; dit is het belangrijkste dat anders moet. Het oranje 'Nieuws • Wiki • Forums' voldoet absoluut niet. Reken op ongeveer 6 items die allemaal ongeveer 6 sub-items hebben.

Overigens is het plan dat de nieuwe layout vrij geleidelijk ingevoerd wordt. Het forum zal nog wel een tijdje behoorlijk bij het oude blijven op de hoofdnavigatie (header) na.

Wij worden iig al erg blij van de dingen die er tot nu toe voorbij zijn gekomen :) Laat je overigens niet afschrikken door de erg professioneel uitziende ontwerpen die voorbij zijn gekomen! We zijn vooral op zoek naar een goed concept, een schets op de achterkant van een bierviltje kan ook winnen :)

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 19:15

Mogen we hier ook ideeën spuien over sommige functies, of gaat het echt alleen om het ontwerp, de stijl?

Ik zou het bijvoorbeeld erg handig vinden, als je op de knop [nieuw antwoord] duwt, dat je dan door veeel meer berichten heen kan scrollen dan nu het geval is. In een huiskamer topic wordt er best gezellig gekletst. Als ik dan fatsoenlijk op iedereen wil reageren, moet ik eerst mijn hele verhaal al scrollend in word typen, en dan naar bokt kopieren.

En het lijkt me handig dat je niet helemaal naar boven of naar beneden moet als je naar eigen berichten of actieve onderwerpen wilt, of een stipje wilt zetten of wilt kijken of je nieuwe berichten hebt.

Verder zag ik leuke ontwerpen voorbij komen. Ik vind afgeronde hoeken heel mooi in een ontwerp, en verder lekker strak (met een kunstzinnig tintje), maar dat zijn ze allemaal wel.

Succes voor alle ontwerpers!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:10

http://www.mijnalbum.nl/groteFoto-TSBGT7HX.jpg

Aangezien mijn grafische know how dus prut is... dan maar zo... Om een idee te geven. Schets op virtueel bierfiltje dus.

Heeft wel wat uitleg nodig. Vier 'menu's' EA, Nieuws, Forum, WIKI. Duidelijk vier onderdelen dus. Klik je op Nieuws ga je naar nieuwsgedeelte waar je alles kunt zien/lezen, je kunt ook via een dropdown menu enkel gaan naar 'dressuur'. Geldt ook voor forum enz enz. Heb een paar tekstjes gedaan voor voorbeeld. Onder menu komt eigenlijk de rest, zoals het gebruikerspaneel, de help en de regels en andere dingen. (paar voorbeeldjes genoemd).

Verder is het gedeelte onder de balk <---- Nieuwe BNB online enz enz <------ dus per pagina 'nieuw'. Dat zou dus verversen. In die balk komen dus de laatste 'newsflashen voorbij'.

Kleur, lettertype e.d. zijn geheel zelf ter fantasie, want zo al ik zei grafische know how --> prut. Dit is dan het forum als je een topic leest en waar je in kunt reageren. Heb niet alle knopjes toegevoegd, lijkt mij niet echt nodig. Ging meer om de layout :)

Enjoy!

edit: dit is dus een schets voor het forum gedeelte. Wiki, nieuws en EA niet meegerekend. EA zou compleet anders moeten worden (meer marktplaats achtig). WIki en nieuws ook compleet 'eigen' layout, waarbij je bij zeker bij het nieuws veel meer categorisch nieuws kan lezen (waarbij de lezer evt. zelf interessante categorien aan kan klikken :D )
Laatst bijgewerkt door Sammie op 06-04-10 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:14

Vind het een duidelijk bierfiltje hoor Sammie :). Zelf kan ik wel wat, maar ben helaas niets tegenover Gearl, Sjimmy en Sander :=.
Vind het wel iets om uit te werken :j.

Misschien, als ik ooit eens tijd heb, geef ik ook nog eens een gooi.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:52

de bijbehorende vind ik héél erg handig! *D
vind hem lekker om te zien sammie.
Alleen (ja die is er toch nog) vind ik die EA en dat uischuifrijtje bovenin iets te krap op elkaar, het idee is handig

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 22:06

GJ9 schreef:
Mogen we hier ook ideeën spuien over sommige functies, of gaat het echt alleen om het ontwerp, de stijl?

Dit topic is echt puur voor het ontwerp van de lay-out, voor ideeën over nieuwe functies kun je altijd een nieuw topic op FZ zelf plaatsen.
Sammie: thanks voor je schets, hij is duidelijk, zeker met de uitleg erbij :)

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 22:12

Sammie zal ik die van jou een beetje uitwerken?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 22:13

altijd doen sjimmy., ik kan niet zo goed door bierviltjes heenkijken en ben al snel gecharmeerd van een mooie look.
(vind het ook altijd lastig een mooi paard in een 3 jarige met veel haar en zonder spieren te zien)

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 00:01

Sammie schreef:
http://www.mijnalbum.nl/groteFoto-TSBGT7HX.jpg

Aangezien mijn grafische know how dus prut is... dan maar zo... Om een idee te geven. Schets op virtueel bierfiltje dus.

Heeft wel wat uitleg nodig. Vier 'menu's' EA, Nieuws, Forum, WIKI. Duidelijk vier onderdelen dus. Klik je op Nieuws ga je naar nieuwsgedeelte waar je alles kunt zien/lezen, je kunt ook via een dropdown menu enkel gaan naar 'dressuur'. Geldt ook voor forum enz enz. Heb een paar tekstjes gedaan voor voorbeeld. Onder menu komt eigenlijk de rest, zoals het gebruikerspaneel, de help en de regels en andere dingen. (paar voorbeeldjes genoemd).

Verder is het gedeelte onder de balk <---- Nieuwe BNB online enz enz <------ dus per pagina 'nieuw'. Dat zou dus verversen. In die balk komen dus de laatste 'newsflashen voorbij'.

Kleur, lettertype e.d. zijn geheel zelf ter fantasie, want zo al ik zei grafische know how --> prut. Dit is dan het forum als je een topic leest en waar je in kunt reageren. Heb niet alle knopjes toegevoegd, lijkt mij niet echt nodig. Ging meer om de layout :)

Enjoy!

edit: dit is dus een schets voor het forum gedeelte. Wiki, nieuws en EA niet meegerekend. EA zou compleet anders moeten worden (meer marktplaats achtig). WIki en nieuws ook compleet 'eigen' layout, waarbij je bij zeker bij het nieuws veel meer categorisch nieuws kan lezen (waarbij de lezer evt. zelf interessante categorien aan kan klikken :D )

Is dit een goede vertaling van je verhaal Sammie?
http://www.equinia.nl/images/boktlayoutsammie.png

Ik vind die nieuwsflash regel erg leuk.

Ik heb er zelf nog even op verder geborduurd, was toch bezig, en eea even invulling gegeven.
http://www.equinia.nl/images/boktlayoutsammie_sjim.png
Hoop dat je dat niet erg vindt?

Dat donkerblauwe, oranje en witte vlak over andere teksten zijn dus pulldown menuutjes, die zie je alleen als je met je muis erover gaat.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 08:50

Sorry Sjimmy, maar ik vind de uitwerking ervan absoluut niet mooi... qua uiterlijk. Het is de bedoeling dat het vernieuwend is, dit oogt eerder nogal eh, ouderwets. Ik vind het echt heel lelijk. :o Maar dat zal persoonlijke smaak zijn. ;) Qua layout vind ik het wat te krapjes, iets teveel op elkaar gepropt waardoor het wat onduidelijk wordt.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 09:05

Ik vraag me ook nog af of het wel zo is zoals Sammie bedoelt, zal het in overleg met haar ook nog wel wat verder uitwerken als ze dat wil :)

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 09:15

Fiffill schreef:
Sorry Sjimmy, maar ik vind de uitwerking ervan absoluut niet mooi... qua uiterlijk. Het is de bedoeling dat het vernieuwend is, dit oogt eerder nogal eh, ouderwets. Ik vind het echt heel lelijk. :o Maar dat zal persoonlijke smaak zijn. ;) Qua layout vind ik het wat te krapjes, iets teveel op elkaar gepropt waardoor het wat onduidelijk wordt.

Dat vond ik ook een beetje. Het wordt veels te druk (althans... dat vind ik ;)).
De nieuwsflash vind ik wel weer handig, mits dat ding niet de hele tijd over het beeld beweegt, maar gewoon stil staat.

Ik vond het ontwerp met het bokt logo op de achter grond mooi.

Wat eerder ook gezegd werd, ik zou graag een lay out zien die nog wel een gezellig forum laat zien. Dat wil overigens niet betekenen dat het niet strak kan zijn, want het moet natuurlijk wel leesbaar blijven (geen drukke flitsende toeters en bellen :P) Hoe dit precies aangekleed moet worden weet ik ook niet, het is uiteraard makkelijker gezegd dan gedaan. Ik kan totaal geen websites ontwerpen, dus ik vind het al knap wat ik hier voorbij zie komen.

Verder nog een vraagje. Is het mogelijk dat er boven aan de site het logo komt zoals die nu staat, maar dan daar naast forum/wiki/enz en dat die dan blijft staan. Dus als je omhoog scrollt, dat dat vanaf die balk doet. Ik zal het eens in paint laten zien wat ik bedoel, wel even aan de hand van de huidige site:

Dit bedoel ik dus met het logo met de forum/wiki/enz:
http://i42.tinypic.com/2vce0k8.jpg

En dit is een copy-paste voorbeeld van dat het onderste stuk scrollt, maar de bovenste balk blijft staan:
http://i40.tinypic.com/kbps9x.jpg
Ik heb een oranje streep gezet vanaf waar je dan zou scrollen.

Snappen jullie het nog? :+
Uiteraard kan dan in die bovenste balk nog het een en ander verwerkt worden zoals een uitvouw van de fora o.i.d.

Misschien kunnen jullie er wat mee?

In ieder geval heel veel succes aan degene die die lay-outs maken. Ik kan het niet. Ik vind het wel knap om te zien.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 09:18

Dat scrollen is al vaker in dit topic voorgesteld en is niet perse iets voor dit topic :)

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 09:20

Oe sorry dat had ik niet gezien.
maar dat heeft toch wel met de lay-out te maken? Of zie ik dat verkeerd? :o

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 09:21

jawel, maar dat is een feature die in (bijna) elke layout kan worden ingevoerd :) (zou nu al kunnen) :)

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 09:21

Ah... okey! Ik snap het. Sorry dan :)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 09:29

vind die achtergrond met het logo er in verweven erg mooi.
vind de laatste opzet van sjimmy ook te druk. ik zal eens kijken of ik ook wat kan doen.(ga dan wel van alles stelen van iedereen.. dus ga niet voor de prijzen :P )

edit, vind de eerste opzet van een paarposten hierbiven van sjimmy wel erg mooi. de bovenkant etc. maar als je er dan op drukt, zouik het graag wa strakker willen en niet zo oranje haha. maar juist een andere tint blauw of zo.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:04

_Yasmine_ schreef:
Alleen (ja die is er toch nog) vind ik die EA en dat uischuifrijtje bovenin iets te krap op elkaar, het idee is handig

Daar moet in deze vorm dus eigenlijk door heen kijken := Er zitten ook geen gekleurde rondjes om en dat soort dingen. :D

Ik heb op dit moment niet zo heel veel tijd om uitgebreid te reageren maar de uitwerking van Sjimmy klopt niet helemaal :o (wel lief dat je het heb gedaan/geprobeerd <3 ) Het is iets te druk en ik denk dat dat voornamelijk komt door de harde kleuren en iets te veel bovenin allemaal. Terwijl ik zelf iets meer ruimte zou willen zien tussen het gedeelte van het 'grote keuze menu' (Ea, nieuws enz.), de newsflash balk en het daadwerkelijke typegedeelte.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:14

Ik zal het vanavond even aanpassen Sammie

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 14:31

Ik vind het 'bijbehorende berichten'-vak van Sammie erg inventief, dat is een handige functie. :j

Zelf hou ik wel niet zo van bewegende toeters en bellen, van mij zou zo'n newsflash dus wel stil mogen staan. Dat is natuurlijk erg persoonlijk!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 14:38

Dat berichtenvak zou van mij eigen keuze mogen zijn, aangezien ik het juist overbodig vindt en het nog rommeliger maakt.
Het is zeker inventief, maar zoals bekend: heeft ieder zijn eigen voorkeur en is het niet de mijne. :)