Rana schreef:ja dat is het he? Als je maar genoeg moeilijk woorden in een post ramt, waar uiteindelijk geen touw aan vast te knopen is, en niemand een jota van snapt, weet je iig zeker dat je het laatste woord hebt...... ik haak tegen woordig ook af bij discussies waar ik normaal midden in wil zitten omdat ik het zo intressant vind. (ik noem even: Hollandse-school topic, schouderbinnenwaarts topic enz)
Daarom vind ik het ook een sterke vorm van discriminatie.
Jij hebt misschien fantastisch goede ideeën over schouderbinnenwaarts, maar je kan ze niet plaatsen omdat je geen jota begrijpt van wat je gesprekspartner zegt. Als je zo typt op een openbaar forum, zeg je eigenlijk automatisch "ik wil alleen discussiëren met mensen die hoog opgeleid zijn en/of een zeer groot gevoel voor taal hebben". Mensen die over het onderwerp heel wijze dingen kunnen zeggen, maar gewoon geen overdreven taalgebruik kennen, worden automatisch uitgesloten uit de discussies. En naar mijn weten is de bedoeling van een openbaar forum toch dat zoveel mogelijk mensen iets aan de posts hebben. Alsof alleen mensen die zulke posten kunnen/willen lezen gevoel hebben voor paardrijden.
Hetzelfde geldt trouwens ook voor overdreven typfouten of zinnen zonder interpuncties. Voor veel mensen kan het ook moeilijk zijn om zinnen te lezen, als er nergens een punt of een komma staat. Het enige verschil is dat sommige echt niets kunnen doen aan hun schrijffouten, maar als je het gewend bent om zo hoogdravend te praten, je gemakkelijk kan overschakelen op jip-en janneke taal.