Geen cap is eigen keus...?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 23:35

Ik zet meestal een cap op, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik dat soms niet doe bij verzorgpony's bij vriendinnen...
Op de manege wel altijd dus, want daar is het ook verplicht. En bij verzorgpony's van vriendinnen hangt het er vanaf welke pony het precies is, de bui van de pony, wat mijn vriendin doet (weet het is heel erg dom) en wat we gaan doen...

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 01:48

ilse86 schreef:
Ik ben wel geschrokken van de verhalen van de mensen die eenongeluk hebben gehad. Heb vandaag braaf mijn cap op gezet

Als ik uitgebreid het verhaal vertel hoe mijn rug verrot is, ik al meer dan 3 jaar dagelijks met pijn loop, dat waarschijnlijk ook nooit meer over zal gaan en vorige maand nog aan mijn rug geopereerd ben dankzij het vallen zonder bodyprotector, en ook nog een aantal mensen ken die in een zelfde situatie zitten, ga je dan morgen ook met een bp rijden? :Y)

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 01:54

wat is de moeite nou om een cap op te zetten .. of wat vinden jullie er zo raar/erg aan om zo`n ding op te zetten.

er is vanmiddag ook een meissie bij ons er af gelazerd .. ik ben echt heel blij dat ik altijd een cap op heb !!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 02:49

IcePrincess schreef:
ilse86 schreef:
Ik ben wel geschrokken van de verhalen van de mensen die eenongeluk hebben gehad. Heb vandaag braaf mijn cap op gezet

Als ik uitgebreid het verhaal vertel hoe mijn rug verrot is, ik al meer dan 3 jaar dagelijks met pijn loop, dat waarschijnlijk ook nooit meer over zal gaan en vorige maand nog aan mijn rug geopereerd ben dankzij het vallen zonder bodyprotector, en ook nog een aantal mensen ken die in een zelfde situatie zitten, ga je dan morgen ook met een bp rijden? :Y)

Ik heb juist rugletsel door het vallen op mn nek. Dus zowel cap als BP hadden niks uitgemaakt, nou ja de cap dan wel, want de klap schijnt erg hard te zijn geweest :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 02:53

Binky_Zephyr schreef:
wat is de moeite nou om een cap op te zetten .. of wat vinden jullie er zo raar/erg aan om zo`n ding op te zetten.

er is vanmiddag ook een meissie bij ons er af gelazerd .. ik ben echt heel blij dat ik altijd een cap op heb !!

Wat is het nou jou probleem als iemand geen cap op zet? Het is toch de ander zijn of haar lichaam. Mensen moeten zich wat minder willen moeien met anderen. :)

(en ik rijd altijd met cap dus het is niet dat ik me aangevallen kan voelen omdat ik geen cap op heb oid. :+ )

Binky_Zephyr

Re: Geen cap is eigen keus...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 02:54

luister het boeid me geen moer ;) dat gaf ik eerder ook al aan ...
maargoed ik vraag me dan af voor de mensen die GEEN cap dragen .. waarom ze dat niet doen .. is het de moeite .. zit het niet lekker ? staat het niet ?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 02:59

te warm, zit niet fijn, sommige mensen krijgen irritatie op hun voorhoofd (ik bv. :) ) wat pijnlijk is.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 02:59

oke :) duidelijk .. ik heb hier gelukkig geen last van :)

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 04:21

Even off-topic;
Tip tegen een "stinkende" cap; boen de binnenkant van de cap met azijn. Gewoon met een doekje. Even laten drogen en fris is ie weer. Azijn lost geurtjes op. Succes!
Dus dat zal geen excuus meer mogen zijn om je cap niet op te zetten...

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 04:28

hihi das een goeie soesie !!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 05:21

Dan stinkt je cap alsnog? := Ik vind azijn nu niet bepaalt lekker ruiken nl :=

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 05:25

daar gaat de geur na een paar uur vanaf :)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 07:22

Stomme rotding opdoen en daarna ook nog gaan behandelen, tsssk. Nog meer moeite doen om dat ding op te doen en op te houden :+

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 08:21

IcePrincess schreef:
ilse86 schreef:

nee. Ik heb toen ik jonger was altijd met cap gereden, maar is doordat ik het niet fijn meer vond zitten achterwege gebleven.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 10:11

IndianLady schreef:
Stomme rotding opdoen en daarna ook nog gaan behandelen, tsssk. Nog meer moeite doen om dat ding op te doen en op te houden :+

Ik vind het iedereen zijn eigen keuze. Wel een domme maar toch een eigen keuze. En argumenten als bovenstaande vind ik geen argument. Weet je wat veel moeite is? Als je dierbare je moeten verzorgen, of erger, omdat je eigenwijs geen cap op je hoofd zet.

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 12:54

Mijn cap stinkt ook als ik hem niet was...
Ik heb 1 nieuwe en 1 oude die laatste gebruik ik altijd thuis
en die gaat gewoon in een sloop in de was machine!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 13:14

Binky_Zephyr schreef:
luister het boeid me geen moer ;) dat gaf ik eerder ook al aan ...
maargoed ik vraag me dan af voor de mensen die GEEN cap dragen .. waarom ze dat niet doen .. is het de moeite .. zit het niet lekker ? staat het niet ?

Ben 1 x gevallen met cap - goh ben nog nooit zo beroerd gevallen. Kon geen koprol maken waardoor ik plat op mijn rug viel.
Ben tig keren zonder cap gevallen, zonder schade.
Tuurlijk als je wordt gelanceerd en op een hek knalt, is een cap beter, maar voor mij is die kans veel kleiner ook gezien mijn paarden die ik goed ken. Tot nu toe heb ik voornamelijk zelf de keuze steeds gemaakt wanneer ik zou vallen en dus ook waar. Ik wacht niet op het moment van de hoek van de bak, maar spring er daarvoor al af.

Tuurlijk weet ik dat er een kans is dat een cap veiliger zou zijn bij een bepaalde valparty, maar voor mij vind ik die kans kleiner.

Een cap voorkomt ook het letsel aan de rest van je lijf niet - dus om te zeggen dat het zoveel veiliger is.... hangt echt van de manier af hoe je valt.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 19:37

tja ik heb ook rug letsel maar als ik mijn cap niet op had gehad dan was men gezicht of zwaar verminkt of ik was er niet meer ..

voor jou misschien een body protector iets ;)

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 19:41

Ik draag altijd een cap.
Mocht ik geen cap dragen, van mijn paard vallen en iets voor hebben (hersenbloeding of schedelbreuk) waardoor ik verlamd ben of een kasplantje word dan was mijn eigen keus wel erg KAK voor mijn familie die dan voor mijn stomiteiten mag opdraaien!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 00:46

superwoman schreef:
Een cap voorkomt ook het letsel aan de rest van je lijf niet.

Als jij verkeerd terecht komt zonder cap (en soms ook met cap helaas, het blijft een hulpmiddel) kan je door de val op je hóófd complete delen en functies van je líchaam uitschakelen..

Anyway, ik vind het ook een goed idee om cap op verplicht te stellen op foto's. Al ligt het dan wel weer lastig wat betreft hogere dressuursport en hoedjes, wat doe je daar mee?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:17

Vreemd genoeg heb ik hier niet echt een mening over. Ik denk dat het wel verstandiger is, maar de keren dat ik ben gevallen ben ik op andere delen van m'n lichaam gevallen, niet m'n hoofd. Gebroken bovenarm, verschoven ruggewervel waardoor ik verlamd was, groot diep stuk huid uit m'n elleboog geslagen door een langsschietende hoef, blauw stuitje :+

Overigens val ik bijna nooit (in 17 jaar 4 keer), maar ALS ik val dan val ik erg lomp waardoor ik zeker weten iets 'ernstigs' heb. Vandaar dus cap. Zie mezelf er wel voor aan om met m'n kop dwars door de bakrand te gaan ofzo :P

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:09

Heino schreef:
superwoman schreef:
Een cap voorkomt ook het letsel aan de rest van je lijf niet.

Als jij verkeerd terecht komt zonder cap (en soms ook met cap helaas, het blijft een hulpmiddel) kan je door de val op je hóófd complete delen en functies van je líchaam uitschakelen..

Dat begrijp ik - dan nog blijf ik achter mijn verhaal staan. Mijn ervaring :j
Btw zet ik wel een cap op bij het zadelmak maken - dan weet ik dus totaal niet wat het paard kan gaan doen. Gelukkig is dat iets wat ik maar héél zelden zal doen.

Binky_Zephyr: body-protector zorgt er ook voor dat ik niet goed een koprol kan maken.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:13

PureSylk schreef:
Maak er dan meteen maar een regel van dat iedereen een cap moet dragen zou ik zeggen.
Ik denk dat de kinderen die zonder rijden toch echt dat 'goede' voorbeeld van de volwassenen overnemen..

Verbied roken en alcohol dan ook maar meteen. (of mogen kinderen van een jaar of 7 ook roken van jou? ;) ) Zelfde geldt voor ongezond eten en nog 1000 andere dingen die misschien niet zo goed voor je zijn maar wel lekker/leuk/grappig enz.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:14

sflj schreef:
PureSylk schreef:
Maak er dan meteen maar een regel van dat iedereen een cap moet dragen zou ik zeggen.
Ik denk dat de kinderen die zonder rijden toch echt dat 'goede' voorbeeld van de volwassenen overnemen..

Verbied roken en alcohol dan ook maar meteen. (of mogen kinderen van een jaar of 7 ook roken van jou? ;) ) Zelfde geldt voor ongezond eten en nog 1000 andere dingen die misschien niet zo goed voor je zijn maar wel lekker/leuk/grappig enz.

:=
Zo lang het niet verboden is, moet je imo niet zeuren over foto's zonder cap.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:16

Sleeper schreef:
IndianLady schreef:

Ik vind het iedereen zijn eigen keuze. Wel een domme maar toch een eigen keuze. En argumenten als bovenstaande vind ik geen argument. Weet je wat veel moeite is? Als je dierbare je moeten verzorgen, of erger, omdat je eigenwijs geen cap op je hoofd zet.

Mijn dierbaren hebben het liefst dat ik gelukkig ben en laten me derhalve zelf kiezen. Dat doe ik nl. ook bij hen. En daarmee accepteer ik de eventuele consequenties. ;)