Kwaliteit op HAW/Rij-ITP achteruit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:14

En wie zou er in zo'n team willen? Wie wil er 'verplicht' commentaar moeten geven op die talloze HAW-topics? En dan nog de vraag, hoe lang blijft dat goed gaan en hoe lang blijven de creme-de-la-creme teamleden commentaar geven?

Een soort sollicitatie..vele jaren praktijkervaring..diploma's, proffessionele ruiters..... Ik denk persoonlijk dat die mensen wel andere dingen te doen hebben dan het verplicht commentaar geven op HAW-topics...... En dan vraag ik me ook nog af of die mensen dat wel gratis willen doen. Ik bedoel, het wordt nu toch een beetje gecoverd als een soort van 'les via internet'

Om even terug te komen op het wel tips willen, maar geen les krijgen wegens omstandigheden. Dan zoek je een vriendin die even langs de kant mee komt kijken. Er zijn zat mogelijkheden.

En ik snap ook wel dat het frustrerend is als er elke keer dat gezever is wat nergens op slaat. Misschien is het juist handiger om daar wat strenger op te modden dan zo'n team creeeren.

Meerder mensen van één stroming een visie laten geven..... dat kan, maar zal misschien ook wel in elk topic op dezelfde discussie uitkomen: wel/niet bitloos, wel/niet diep, wel/niet met hulpteugel, wel/niet lang en laag, wel/niet antoine de bodt. Wat die mensen allemaal wel/niet willen dat kan je toch lezen op verschillende sub-fora. Wil je commentaar met betrekking tot je eigen paard, dan spreek je imo een les af.

Ik blijf denken dat het niks is, zo'n 'team'

@urielle, maar die mensen kunnen nu toch ook reageren? Dat gebeurt toch ook niet? Waarom zou die anders wel reageren dan? Ik kan me best voorstellen dat er wat strenger opgetreden kan worden tegen die nutteloze reacties, mee eens :j.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:17

zap schreef:
En ik snap ook wel dat het frustrerend is als er elke keer dat gezever is wat nergens op slaat. Misschien is het juist handiger om daar wat strenger op te modden dan zo'n team creeeren.

precies, en dan ook meteen TS erop aanspreken als die niet inhoudelijk wil reageren, maar alleen met 'ja maar' komt.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:19

Lielle schreef:
zap schreef:

precies, en dan ook meteen TS erop aanspreken als die niet inhoudelijk wil reageren, maar alleen met 'ja maar' komt.

Ja, precies :j. Als ts geen commentaar wilt, dan gewoon het topic op slot gooien. Dan is het zo afgelopen.

Het kost alleen wel wat meer modtijd... :(:)

Urielle

Re: Kwaliteit op HAW/Rij-ITP achteruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:30

Tja, maar hoe pak je dan de commentaar a la 'je hebt wel een beetje pianohandjes'. ? Is waar, is niet goed, maar is ook soms ontzettend futiel (paard loopt nog op voorhand, paard kantelt, ruiter zit scheef op rechts, maar op de een of andere manier zien mensen dat dan niet). Plus een stukje dat je een Z-paard anders instelt dan een B-paard en dat legio ruiters op een driejarig talentje net even wat minder netjes (maar wel stevig!) zitten dan op hun achtjarige routinier.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:35

basisregels van feedback laten toepassen:
- 2 goede opmerkingen
- 1 kritiek punt
en gefundeerd, inclusief impact ervan op het rijden, of een goed voorstel over hoe je eraan zou kunnen werken. Vraagt wel zeer kundige mods met veel tijd.

Of verplichten om eerst inhoudelijk in te gaan op eerdere opmerkingen? Er wordt nu van TS gevraagd om met een gefundeerd verhaal te komen, dat kun je dan ook in de reacties vragen. Maar het staat of valt met inhoudelijk goed en heel strak modwerk (of gebruikers die daarop wijzen, opp een goede manier). En dan mag dat wat mij betreft ook meteen op RT-P en RT-D worden toegepast, want daar is exact hetzelfde probleem aan de orde.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:37

Het doel van rijden itp was om de topics met het serieuze rijden af te scheiden van de rest, maar kennelijk lukt dat dus nog steeds niet. Tja dan word de vraag hoe je dat wel voor elkaar krijgt.

En nog een idee... Iedere week 1 topic uitkiezen waar de experts commentaar op geven? Alleen dat topic moet dan uiteraard wel met nette foto's zijn, alles voorzien van eigen commentaar en uiteraard goede informatie. De ts moet ook goed ingaan op de tips die gegeven worden.
Het zal mensen mischien extra motiveren om hun best te doen op het topic?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:40

Probleem is ook dat veel mensen denken er veel vanaf te weten, terwijl dat nogal eens blijkt tegen te vallen. Om eerlijk te zijn, heb ik weinig hoop dat dit nog te keren valt, daarvoor is al een hele tijd geleden de boot gemist.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:45

Maar dat is iets wat je niet alleen op bokt ziet. Als ik zie hoe meiden op de manege elkaar "lesgeven". :r

Ethelate

Ik heb 'vroeger' nog wel eens topic's geplaatst op HAW en er nog leuke tips aan over gehouden. Ook veel dingen die je zelf ook ziet op de foto's, die je wekelijks van je instructrice te horen krijgt (want ja, dat is toch altijd beter dan via foto's ;) ) maar toch had je er altijd wel iets aan.
Maar de laatste paar jaar vind ik het niet meer de moeite, als je ziet wat voor nutteloze reacties er gegeven worden (omdat er inhoudelijk gereageerd moet worden en zij eigenlijk niks beters kunnen verzinnen).

Leeftijdsgrenzen en niveau indelingen gaat denk ik niet werken. Zowieso, zie topics van mensen die beweren M te rijden waar nog geen eens een nagevelijk paard te zien is ;)

En het mooie is dat diegene met de grootste bek nooit eens mooie rijfoto's in hun profiel hebben staan :D

zap

Rijden itp was/is toch meer het gezellige praten tov HAW? Tenminste zo heb ik het begrepen.

De veranderingen die plaats hebben gevonden was toch juist om te zorgen dat er bruikbare en meer (onderbouwd!) commentaar op de foto's gegeven wordt? Wat gebeurt er? Mensen passen er voor om op HAW hun foto's te plaatsen en plaatsen ze in het vervolg op ITP. Ik weet niet hoe het zit met het commentaar op HAW, maar ik kan me zomaar indenken dat er op HAW minder gepost wordt op ITP.

En dan willen 'jullie' nog meer regeltjes mbt reageren op HAW? Ik denk dat je dan het doodvonnis schrijft voor HAW en er nog veel meer op ITP gepost wordt.

Ik ben voor strenger modden op HAW, die onzincommentaren gewoon weg.

Om op Urielle nog even te reageren. Als er een goed stukje bovenstaat waar je als ruiter mee bezig bent, dan maakt het helemaal niet uit of je op een 3-jarige rijd of op een zz-paard. Maar ook hier zullen mensen reageren die er niet zoveel van snappen en denken dat je elk paard hetzelfde moet rijden. Maar dat maakt toch helemaal niet uit? Als ts er gewoon op op ingaat en uitlegt waarom ze op een bepaalde manier rijdt kan het alleen maar nuttig zijn :j. Wat ik nog weleens tegenkom is dat juist bij dit soort reacties er uitermate 'gemeen' naar dat soort berichtjes wordt gereageerd, juist door ts (en geregeld ook nog eens door ts van de 'nette en goede' topics).

Wat meer begrip voor beide kanten en wat meer begrip voor uitleg wáárom zou al heel veel schelen denk ik :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:47

zap schreef:
En dan willen 'jullie' nog meer regeltjes mbt reageren op HAW? Ik denk dat je dan het doodvonnis schrijft voor HAW en er nog veel meer op ITP gepost wordt.

Ik ben voor strenger modden op HAW, die onzincommentaren gewoon weg.

daar ga ik dus helemaal in mee. Geen verdere regels, gewoon eisen stellen aan het niveau van de discussie, van alle partijen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:48

Lielle schreef:
Probleem is ook dat veel mensen denken er veel vanaf te weten, terwijl dat nogal eens blijkt tegen te vallen. Om eerlijk te zijn, heb ik weinig hoop dat dit nog te keren valt, daarvoor is al een hele tijd geleden de boot gemist.

En dat wil je verbeteren door allerlei mensen van verschillende 'kampen' als een team te vormen en hun te laten reageren op topics.... Tja, het probleem is dan dat iedereen denkt dat zijn methode het beste is.

Het werkt ook een beetje 2 kanten op natuurlijk. TS is er van overtuigd dat zij het goed doet, maar diegene die reageert is dat ook. Dat verandert ook niet nee :n. Het enige wat je er tegen zou kunnen doen is eerder ingrijpen en (nog) strenger modden (denk ik dan)

@Lielle, ik ben het helemaal met je eens :D

angelique19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:56

Kan HAW niet worden opgesplitst?

Haw
--> Dressuur evt dress nog weer opsplittsen --> B/L / MZ / ZZL >
--> Springen
--> Cross/bos
--> Manege ruiters

Leeftijdsgrens stellen lijkt mij een beetje raar.
Maar door de categorien op te splitsen kunnen mensen kijken wat ze kijken willen, en "helpen"
waar ze "helpen" willen :Y)

Uitterraad zullen er rotte appels tussen zitten maar daar heb je dan zo'n prachtige mooi rood kruisje voor
in je rechterbovenhoek van je beeldscherm!! :+ :Y)

EDIT; laten we het kopje bitloos en naturals niet vergeten, voor dat ik heel bokt over me heen krijg!! :(:)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:00

Ik denk eerlijk gezegd dat mensen dan helemaal de weg kwijt raken... Zowiezo zullen mensen hun topic onterecht onder MZ scharen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:00

Wanneer is iemand dan B/L? Als je gestart hebt of niet?

angelique19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:05

Citaat:
Ik denk eerlijk gezegd dat mensen dan helemaal de weg kwijt raken... Zowiezo zullen mensen hun topic onterecht onder MZ scharen.

Je bent wat je bent je bent L of je bent Z.
Maar inderdaad het zal ongetwijfeld wat tussen zitten die hun topics "per ongeluk" verkeerd plaatst

zap schreef:
Wanneer is iemand dan B/L? Als je gestart hebt of niet?

Ja wedstrijdruiters.
Dus zou er nog een extra kopje bij moeten komen omtrent "dressuur recreanten" die ook niet ondergewardeerd hoeven te worden

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:07

Ik weet het niet hoor, heel veel mensen op bokt starten niet. En dan nog, ook op wedstrijden is het niveau soms om te huilen.

Lielle

dat lijkt me echt erg onhandig, en een nog veel grotetere versnippering. probleem zit IMO in het niveau van de discussie, en dat geldt eigenlijk voor heel Bokt. Niet gehinderd door enige kennis van zaken wordt er maar wat geroepen.

zap

Wedstrijdruiters dus....en voor diegene die geen wedstrijden rijden moet er weer een ander subfora('s) aangemaakt worden..

Tja, nog meer subfora..dat werkt toch niet :n.

angelique19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:08

Tjaa het was een impulsiefe ingeving ;)
Ik zou het ook niet weten, maar ben het zeker met jullie eens over de kwaliteit @ HAW

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:09

Ik zie veel goede tips voorbij komen, maar bij sommige denk ik ook echt......wil je uberhaupt wel dat er nog mensen op HAW gaan posten.
Dan moet je aan zoveel eisen en regels gaan voldoen, dan weinig dat nog zullen zien zitten vrees ik.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:11

Silence schreef:
Ik zie veel goede tips voorbij komen, maar bij sommige denk ik ook echt......wil je uberhaupt wel dat er nog mensen op HAW gaan posten.
Dan moet je aan zoveel eisen en regels gaan voldoen, dan weinig dat nog zullen zien zitten vrees ik.

Ja, dat denk ik dus ook :j

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:11

Ja ik bedoel, het moet ook leuk blijven om daar te posten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:13

Waarom? HAW is bedoeld voor een zinnige inhoudelijke discussie over rijtechnishe zaken en geen 'gezellig geklets'. Kun je iets bijdragen aan de discussie ben je welkom, anders kun je beter op RIJ-ITP kijken.

Dus niet een hoop regels, gewoon discussie op niveau (qua stijl en inhoud).

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:15

Het gaat ook niet om gezellig te kletsen. Daarvoor zoek je maar andere topics. Het gaat er ook om dat je je nog wel welkom moet voelen om te mogen posten op HAW. Ongeacht of je nu net je 1e B wedstrijdje hebt gestart, als je uberhaupt al start, of dat je op top niveau rijd.