Mod's die net lid zijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 15:25

Jolliegirl schreef:
Als mod meot je vaak bijlezen :j
Dus dit is de ultime test :j

Bijlezen en offtopic posts verwijderen en dan een leuk groen berichtje neerknallen :D
Als ik nou al die offtopic berichten had kunnen verwijderen had ik het niet zo erg gevonden om bij te lezen! :Y)

Hihi ik ben niet streng hoor, ik ben gewoon niet erg aardig voor offtopic mensen!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:54

MamboBeach schreef:
Mientjeuh schreef:
Ja, ik ben ook zo gevraagd zonder dat ik ooit had aangegeven mod te willen worden :)
Potentiële mods kunnen ook worden gesuggereerd door mods, bv. gebruikers die positief opvallen in bepaalde discussies of in hun TEM-gedrag.

Je bedoelt:

Dit staat verkeerd, ik TEM!

Bedoel je dat?

Hier kan ikw el even reageren, want dit soort reacties zien we juist liever niet :D
Wanneer er getemd is zien wij dat op andere manieren en de reactie 'ik heb getemd' is bovendien in 99,9% van de gevallen offtopic.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:58

Mas schreef:
Hier kan ikw el even reageren, want dit soort reacties zien we juist liever niet :D
Wanneer er getemd is zien wij dat op andere manieren en de reactie 'ik heb getemd' is bovendien in 99,9% van de gevallen offtopic.

Dat mag je alleen niet tegen mensen zeggen. Er zijn topics geweest waar ik me aan ergerde omdat iedereen erop in ging. Ipv te temmen. De TS toen maakte steeds weer een nieuw topic aan. En toen schreven mensen naar de TS van waarom open je steeds opnieuw, of ik heb getemt. Daar heb ik toen (na topic nr 3) gezegd dat ze beter konden temen en het topic met rust te laten. En dat mocht ik dus niet zeggen.

Maar moet je dan als die gene in een topic zeg ik ga temmen, die gene ook nog eens temmen?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:59

Mas schreef:
MamboBeach schreef:

Je bedoelt:

Dit staat verkeerd, ik TEM!

Bedoel je dat?

Ik vind dat ook altijd zo overbodig. Ik denk altijd dat deze mensen graag mod willen worden of hun modcarriere hebben misgelopen... 8-)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:22

pubelia schreef:
Maar moet je dan als die gene in een topic zeg ik ga temmen, die gene ook nog eens temmen?

Eigenlijk wel, want het is offtopic :=

(en het is gewoon vaak niet nodig om te melden ook)

Fenrir

Re: Mod's die net lid zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:35

Waar is de reactie van Maartje1990 nu gebleven? Zag hem gister staan maar nog niet op gereageerd, maar nu kan ik hem niet meer vinden. :?

Overigens heb ik ooit ook wel eens een OW gehad (ik dacht een stuk of 2) maar dat is al best 'n tijdje geleden... :)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:50

Ik moet eigenlijk zeggen dat ik het juist wel praktisch vind als er bij een topic waar overduidelijk iets mis mee is (rel- penny- spamtopics etc) even kort gemeld wordt dat er al getemd is, dat voorkomt vaak dat iedereen gaat temmen of er een stormloop aan reacties in het topic komt.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:51

Misschien omdat het niet zo'n aardige reactie was? :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:53

Nee maar ik wist wel precies waar ze het over had en ik wilde er nog een vraag over stellen, maar laat maar zitten. :+

Volgens mij kan je het nog zovaak vermelden, temmen blijven ze toch wel doen. :=

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:59

pubelia schreef:
[

In feite wel. Want je màg het niet eens vermelden. Je lokt met dat zinnetje ook nog eens een ruzie uit.
Erger me dan ook dood aan sommige mensen die dat minstens 1 maal per dag hier of daar vermelden. Kots altijd van die surrograat mods. Gewoon temmen. Hoeft niet vermeld te worden hoe groot je mod-wannabee-frustratie is.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:02

De tem-knop is er juist ook voor zodat mensen niet gaan roepen om een slotje. _O-

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:29

Vroeger zei ik het nog wel eens...
maar nu niet meer... Ik tem ook niet zoveel gelukkig :P

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:04

ik ook niet :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:06

Liegbeest :+
Je gaat hier nu zeker weer op temmen, want dit is offtopic :P -O-

Maar ik vind het een verschil wanneer iemand zegt : hee jij gaat offtopic, ik tem
dan wanner iemand zegt : wat leuk dat je nieuw bent op bokt, maar dit staat verkeerd, ik zal even voor je temmen :)

je hebt temmers en temmers ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:08

Jolliegirl schreef:

Precies, en als een topic verkeerd staat of dubbel, is zo'n opmerking juist handig lijkt mij
anders moeten de mod's ál die tems weer sluiten. Als andere kunnen zien dat er al getemt is wordt er mss niet nog een keer getemt op hetzelfde probleem.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:09

Ik heb nog nooit getemd. :')
Ben ook nog niet zo'n bokt kenner, moet ik toegeven. :o

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:09

Chiqa schreef:
Jolliegirl schreef:

Precies, en als een topic verkeerd staat of dubbel, is zo'n opmerking juist handig lijkt mij
anders moeten de mod's ál die tems weer sluiten. Als andere kunnen zien dat er al getemt is wordt er mss niet nog een keer getemt op hetzelfde probleem.

Al vraag ik mij af of een tem sluiten zoveel werk is? :)
maar in een reltopic ramt ook iedereen op de temknop, dan hebben ze er dus ook veel werk aan.
maar het is meer het behulpzaam temmen, en het temmen omdat mensen fout bezig zijn.

Dippie....... ga eens ontopic jij! }:0 En geen haasje spelen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:13

Chiqa schreef:

Sluiten kon altijd in een keer... maar het nadeel van zo'n reactie is dat het overbodige topic toch weer omhoog gehaald wordt. Dat is vooral heel zonde bij grote spamaanvallen: dan zijn er soms gebruikers die in elk topic van die spammer gaan melden dat het een spamtopic is. En zo blijven die topics dus juist hoog staan bij de actieve berichten. Daar doe je maar 1 persoon een groot plezier mee: de schrijver van het bericht. Hoe meer die onzin genegeerd wordt (wel temmen zodat de mods er wat mee kunnen doen maar NIET reageren), des te minder aandacht krijgen ze en des te minder levert het op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:14

Ohjee, is er weer een ik-wil-mod-worden topic? :')

Ik heb me destijds bij die ronde ook opgegeven als wannabe mod, ben al lid sinds mei 2003, dus da's wel lang zat dan toch? :P

Maar ach, ik heb zelf het idee dat het team heel goed weet wie ze als mod vragen en wie niet, en waarom. En als ik dat niet ben, dan zullen ze daar een reden voor hebben. Wie ben ik om dat in twijfel te trekken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:17

Daarom zou één 'joehoe ik heb even getemt hoor' genoeg moeten zijn om al die temaanvallen te voorkomen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:17

Chiqa schreef:
Jolliegirl schreef:

Of er nu 1 of 15 keer geTEM'd wordt maakt niet zoveel uit. Beter te veel dan te weinig ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:20

O weer wat geleerd, dacht dat dit heel veel werk met zich meebracht Mientjeuh.:)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:22

Mwah, een paar hokjes meer aanklikken is ook het einde van de wereld niet :) Ik heb liever dat ze in mijn fora lekker veel (maar liefst wel op TEM-waardige posts) TEM'en dan dat er bepaalde dingen aan mijn neus voorbij gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:25

Ja dat begrijp ik Mientjeuh maar dat was ook niet echt mijn punt waar ik tegenaanliep.
Ik dacht dat het erg vervelend was voor jullie (Hoop werk) maar dat valt dus reuze mee.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:29

Mientjeuh schreef:
Mwah, een paar hokjes meer aanklikken is ook het einde van de wereld niet :) Ik heb liever dat ze in mijn fora lekker veel (maar liefst wel op TEM-waardige posts) TEM'en dan dat er bepaalde dingen aan mijn neus voorbij gaan.

En toch denk ik dat in sommige gevallen het heel veel gedoe bespaart als er simpel even gemeld wordt dat er een tem wordt geplaatst. Het scheelt niet alleen een hoop bokkers de moeite van het temmen, maar ook het aantal offtopic reacties (met daarin een inhoud van negatieve strekking) is daarna vaak minder.