Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ruiter1992 schreef:Oreo schreef:"Schokkend' en "Gruwelijk" zijn nou niet termen die ik op deze foto van toepassing vind. Ik hoop dat het beheer de foto gewoon laat staan, laten we allemaal eens nadenken over het betreffende artikel.
precies!
delfa schreef:sorry hoor.. maar je rug afwenden is ook lekker makkelijk.
het is juist goed dat een keer onder eigen ogen te zien. ook in dit geval zegt een foto meer dan 1000 (gruwelijke) woorden.
ikdoemaarwat schreef:maar deze foto in een link had een grote discussie gescheeld, en dan had menig persoon hem gewoon kunnen zien
Cayenne schreef:ikdoemaarwat schreef:maar deze foto in een link had een grote discussie gescheeld, en dan had menig persoon hem gewoon kunnen zien
Men blijft altijd verschillende meningen hebben over foto's, of het nou om een foto gaat van een zielige ezel of een foto van Anky op Salinero. Er komen altijd discussies over naar voren en dat blijf je houden wanneer je iedere dag zoveel nieuws plaatst op een grote openbare site als bokt.
Mindim schreef:Het is een foto van een gekweld dier.
Maar ik vind het in die categorie nog een milde foto en daarom niet ongepast.
Laatst was er een topic over een paard dat in een achtertuin gehouden werd, daar kon je klikken op 'foto'. Je kwam terecht op de pagina's van de blid en daar stond bovenaan een gruwelijke foto van een paard halfdood liggend in de blubber, je moest een eindje naar beneden scrollen voor de topic waar het topic op doelde. Vergeleken daarbij is dit een redelijke foto van een gekweld dier.
maar dat is een andere discussie. Voor Brooke kun/mag je overigens weinig doen, omdat de lokale bevolking niet zo veel vertrouwen heeft in 'vreemde buitenlanders' veel brooke-artsen zijn ook van de lokale bevolking. Tenminste dat is een vriendin van mij verteld die er eigenlijk zelf graag naartoe wilde om te helpen, maar dat kon dus niet om die reden. ikdoemaarwat schreef:anky op salinero is heel wat anders dan een uitgemergelde ezel
dus dat is appels met peren vergelijken
Cayenne schreef:ikdoemaarwat schreef:anky op salinero is heel wat anders dan een uitgemergelde ezel
dus dat is appels met peren vergelijken
Ik heb het ook niet over de foto's zelf, maar het feit dat er heel vaak discussies komen omtrent foto's, of je nou van het een of van het ander wat plaatst. Men is nooit 100% tevreden, en dat is aan de ene kant best het interessante van dit forum

toch nog een extra kleine bijdrage.
.

Faline schreef:Eens. Die foto was helemaal verschrikkelijk.![]()
Stond geen waarschuwing bij de link, had van mij wel gemogen.
Maar om deze dan maar 'mild' te noemen en daarom te laten staan? Ik vind al het menselijke en dierlijke leed erg. Daar zouden mensen inderdaad eens bij stil moeten staan. Maar niet dmv foto's zonder waarschuwing pontificaal onder hun neus te duwen.
(Nogmaals, hier lopen ook nog eens erg jonge kinderen rond op bokt, toen ik zo jong was, had ik die dingen zeker als schokkend ervaren.)
Citaat:Daarmee wil ik niet zeggen dat dier dier er minder aan toe is als de foto's op het blid, even voor de goede orde.