Privé-informatie op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:36

KoudbloedKim schreef:
Yamcha: Ik heb het niet over jou.. degene die de discussie weer heeft doen oplaaien, daar bedoel ik daisies mee.
Het topic lag al een tijdje stil, maar zij komt met een "zeer heftige" link en kijk.. iedereen is weer met elkaar in discussie.
Ik bedoel jou dus niet..

Heb je daar problemen mee?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:37

Yamcha, mag ik je dan vragen waarom je niet gewoon doorklikt dan? Ik begrijp wel wat je bedoelt met dingen die je ziet die je soms niet wilt zien of weten maar dan ga je verder.
Op tv heb ik dit met grote regelmaat en dan heb je er ook direct beelden bij van bijvoorbeeld dieren die mishandeld worden en de meest zielige reclames maar sommige dingen moeten soms ook gezien worden of dat de mensen daar weet van hebben.

Anoniem

@ KoudbloedKim: Oh oké, dan snap ik je :)

Daisies

Re: Privé-informatie op internet

KoudbloedKim ; jij doet het of ik je belachelijk maak of je in de zeik neem. Ik ben niet het type dat zit te lachen om jou trieste verhalen.. Kom op zeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:38

daisies schreef:
[naam] schreef:
Yamcha: Ik heb het niet over jou.. degene die de discussie weer heeft doen oplaaien, daar bedoel ik daisies mee.
Het topic lag al een tijdje stil, maar zij komt met een "zeer heftige" link en kijk.. iedereen is weer met elkaar in discussie.
Ik bedoel jou dus niet..

Heb je daar problemen mee?
Ben je me aan het uitdagen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:42

MamboBeach schreef:
Yamcha, mag ik je dan vragen waarom je niet gewoon doorklikt dan? Ik begrijp wel wat je bedoelt met dingen die je ziet die je soms niet wilt zien of weten maar dan ga je verder.
Op tv heb ik dit met grote regelmaat en dan heb je er ook direct beelden bij van bijvoorbeeld dieren die mishandeld worden en de meest zielige reclames maar sommige dingen moeten soms ook gezien worden of dat de mensen daar weet van hebben.

Omdat sommige van die dingen op plekken staan waar je ze niet verwacht, of staan in discussies die ik toch wel heel interessant vind.

Eroverheen lezen als het in dat topic staat, vind ik lastig. Ik lees een topic graag helemaal door, mede om geen stomme antwoorden te geven, mede omdat ik de inbreng van bepaalde mensen erg interessant vind. In dat topic vind ik de posts van Kanelly interessant, die heeft er blijkbaar erg goed over nagedacht. Op de laatste 6 pagina's is de discussie tussen SW, Ilja en Kanelly heel boeiend, heb de documentaire waar ze het over hebben ook bekeken. Zeker met dat soort dingen lees ik graag een discussie helemaal, ook om bepaalde quotes niet uit hun context te halen, en de mensen goed te begrijpen.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:42

daisies schreef:
KoudbloedKim ; jij doet het of ik je belachelijk maak of je in de zeik neem. Ik ben niet het type dat zit te lachen om jou trieste verhalen.. Kom op zeg

Op de manier waarop jij reageert..........is gewoon te zielig voor woorden,heb ook heel sterk het gevoel dat je zit uit te lokken,en dat is nergens voor nodig.Je hebt je mening geuit klaar dan toch?

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:44

Heb getemt trouwens,daisie ik vind sommige reacties beneden peil.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:44

hittepit_12 schreef:
daisies schreef:

Op de manier waarop jij reageert..........is gewoon te zielig voor woorden,heb ook heel sterk het gevoel dat je zit uit te lokken,en dat is nergens voor nodig.Je hebt je mening geuit klaar dan toch?

Moet je anders even een paar posten terug lezen waarin ze mij beschuldigt van het opstoken van dingen. Als je alles maar openbaar zet.. Kan je commentaar verwachten

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:45

Maar je hebt commentaar en commentaar......

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:46

Djeezzz.........

Als een topic je niet zint, dan klik je het toch gewoon weg??? Lees het dan niet!!!

Ik begrijp best dat sommige mensen privedingen op bv. bokt gooien. Sommige willen op deze manier hoe verhaal kwijt, omdat het oplucht, anderen willen raad of hopen lotgenoten te vinden, of andere mensen in dezelfde situatie te kunnen steunen....

Wat ik niet begrijp is waar men zich druk om maakt, nogmaals lees het dan gewoon niet!! Maar bovenal, laat degene die er bewust voor kiest zijn/haar verhaal te vertellen in zijn waarde!! Afzeiken is heeeeeeeeel makkelijk, maar dat rode kruisje bovenaan de pagina is nog veel makkelijker!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:46

Lieverds, mogen de persoonlijke aanvallen even verder via pb? Ik wil hier graag serieus over discussieren, en dat gaat niet lukken op deze manier :)

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:47

Ik had al aangegeven dat ik er verder geen woorden aan vuil maak. Vervolgens gaat Koudbloedkim nog even doodleuk melden dat ik waarschijnlijk zit te lachen en het topic bewust opgestookt hebt. Actie vraagt om reactie.;)

Maar dit was mijn laatste bericht over KoudbloedKim.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:49

Yamcha schreef:
MamboBeach schreef:

Omdat sommige van die dingen op plekken staan waar je ze niet verwacht, of staan in discussies die ik toch wel heel interessant vind.

Eroverheen lezen als het in dat topic staat, vind ik lastig. Ik lees een topic graag helemaal door, mede om geen stomme antwoorden te geven, mede omdat ik de inbreng van bepaalde mensen erg interessant vind. In dat topic vind ik de posts van Kanelly interessant, die heeft er blijkbaar erg goed over nagedacht. Op de laatste 6 pagina's is de discussie tussen SW, Ilja en Kanelly heel boeiend, heb de documentaire waar ze het over hebben ook bekeken. Zeker met dat soort dingen lees ik graag een discussie helemaal, ook om bepaalde quotes niet uit hun context te halen, en de mensen goed te begrijpen.

Dit begrijp ik allemaal maar als je iets leest waar je eigenlijk niets mee kunt zoals je zelf zegt en heel persoonlijk is zou ik me niet zo druk maken, het gaat tenslotte niet om jou.
Jij vindt het misschien wel heel vervelend om te lezen dat iemand sexueel is misbruikt en ik vind het misschien wel heel andere zaken vervelend. Waar ik op doel is, is dat ik denk dat je niet overal grip op kunt hebben, er makkelijk over iets heen te lezen is en het jou als persoon niet aangaat...

Jij mag je uiteraard ergeren hoor, zo bedoel ik het ook niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:50

HummerTime schreef:
Djeezzz.........

Als een topic je niet zint, dan klik je het toch gewoon weg??? Lees het dan niet!!!

Ik begrijp best dat sommige mensen privedingen op bv. bokt gooien. Sommige willen op deze manier hoe verhaal kwijt, omdat het oplucht, anderen willen raad of hopen lotgenoten te vinden, of andere mensen in dezelfde situatie te kunnen steunen....

Wat ik niet begrijp is waar men zich druk om maakt, nogmaals lees het dan gewoon niet!! Maar bovenal, laat degene die er bewust voor kiest zijn/haar verhaal te vertellen in zijn waarde!! Afzeiken is heeeeeeeeel makkelijk, maar dat rode kruisje bovenaan de pagina is nog veel makkelijker!!

Waar zie jij dat ik mensen afzeik?

Een even de pagina doorlezen zou ook prettig zijn, heb net een paar posts boven je uitgelegd waarom dat rode kruisje lang niet in alle gevallen afdoende is. Dat is overigens exact de reden dat ik dit topic begonnen ben. Lopen katten is makkelijk, maar misschien zou je beter je best kunnen doen om te begrijpen wat ik bedoel. Ik heb dat heel uitgebreid uitgelegd, zou het heel fijn vinden als je even wat meer moeite deed.

@ MamboBeach: ik snap heel goed wat je bedoelt hoor, meestal laat ik het ook van mijn rug afglijden, maar dit ging echt een heel topic door, en toen begon het me op andere plekken ook op te vallen.......
En toen besloot ik er toch een topic over te openen, met de intentie van: denk goed na wat je plaatst en waar...... niet om mensen af te katten, hoor, helemaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:52

Daisies: Ik hoop dat mij in het vervolg gewoon overslaat in plaats van mij op zo'n belachelijke manier in een topic te gaan bespreken.

Meer woorden maak ik er ook niet meer aan vuil.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:52

Waar staat dat ik het over jou heb Yamcha? Damn wat weer lichtgeraakt zegt!!

Ik maakte een algemene opmerking en ter info, ik heb de boel doorgelezen, dat doe ik altijd voordat ik reageer ;)

vwmissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:53

dankzij een persoon die het nodig vondt om haar hart (met een verdraaid verhaal) te luchten op bokt , is mijn (prive)leven een tijdje behoorlijk zuur geweest ! inmiddels heeft de advocaat het opgelost . maar vergeten doe je het niet.
dus ik heb er een dubbel gevoel bij !

en even over het feit wegklikken als het je niet bevalt ..
daar ben ik het mee eens .maar net als koudbloedkim lees je een triest verhaal over haar haflinger en wordt je in de teksten geconfronteerd met haar prive leven .. ik heb daar geen moeite mee , als je dat zo wilt uiten moet je het doen. maar als je het dan leest puur voor de haflinger verplicht ze je wel om haar prive dingen te lezen..ik snap dat mensen dat vreemd vinden .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:53

daisies schreef:
Ik had al aangegeven dat ik er verder geen woorden aan vuil maak. Vervolgens gaat Koudbloedkim nog even doodleuk melden dat ik waarschijnlijk zit te lachen en het topic bewust opgestookt hebt. Actie vraagt om reactie.;)

Maar dit was mijn laatste bericht over KoudbloedKim.

Soms is het veel verstandiger om even op je handen te zitten.

Het is namelijk lastig om ruzie te maken met iemand die geen ruzie terug maakt, snappez-vous?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:03

Yamcha, ik heb ook echt niet het idee dat je mensen af wilt zeiken hoor, helemaal niet. Ik vind het juist een interessant topic, zoveel verschillende mensen en meningen. Prima toch! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:21

Gelukkig, ben er blij om dat jede intentie snapt :)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:43

daisies schreef:

Ik denk dat KoudbloedKim beledigd is dat jij net toevallig haar topic hebt aangehaald in dit topic, ook al heb je volgens mij niemand met naam en toenaam genoemd.
En dat is natuurlijk wel het risico, als je iets op internet zet kan het door mensen op een bepaalde manier worden opgevat, en in dit specifieke geval ergens anders aangehaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:46

Nee hoor, ik heb geen reden om mij beledigd te voelen. :)
Ieder zijn mening, maar laat elkaar in zijn waarde.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:07

Ik denk dat je iedereen in elkaars waarde moet laten door de ander zijn mening te respecteren. Als je persoonlijke info open en bloot op internet zet dat weet je heel goed dat er een risico is dat mensen dat vreemd vinden of het er niet mee eens zijn op een bepaalde manier. Het gaat dus twee kanten op.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:08

En het is internet, je weet nooit wie of wat je écht voor je hebt.. Heb destijds het Miep verhaal hier gevolgd. Heel veel mensen hebben meegeleefd met iemand die achteraf alles bij elkaar gelogen bleek te hebben.