om moe van te worden, mag het verboden worden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:11

Voor mij is het voornaamste probleem rondom dit onderwerp dat er niet zo strak gemoddereerd wordt. Ik druk regelmatig op de "!" om te melden dat een topic compleet offtopic gaat, maar er wordt niet ingegrepen.

Merel_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:12

Ik vind niet dat we nu namen moeten noemen, ik denk dat degenen die zich er ook aan ergeren zelf wel weten over wie het gaat.
Maar weetje wat zo jammer is? Ik las bijv. een tijdje geleden een topic waar echt steeds iemand tussendoor kwam die zó onaardig was! Ik dacht echt: bah, wat een persoon.
Later ben ik op de site van diegene gaan kijken en wat blijkt... Hartstikke goede ideeën waar diegene voor staat! Dan denk ik echt: waarom doe je het dan op zo'n manier? Echt jammer vind ik dat.
Ook laatst een topic over een meisje dat haar paard het grootste gedeelte van de dag op stal moest laten staan. Nou, ik vind ook dat dat niet kan maar dat meisje vond het zelf ook erg. En dan die reacties! Mishandeling, dierenbeul, penny, dat zulke mensen een paard hebben... Echt alles kwam voorbij. Toen moest er een slotje op, en dat meisje was er niks verder mee.
Wat mij betreft mag daar inderdaad wel verandering in komen!

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:12

Topics worden voor minder op slot gegooid, ongelooflijk dat de mod's dit topic, waar twee bokkers erg duidelijk besproken worden, al 6 pagina's door laten gaan. 8)7

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:13

Maartje1990 schreef:
nog nooit van de foei knop gehoord? :+ en in een aantal gevallen kun je ook wel op de tem knop klikken hoor :+

Is dit naar mij bedoeld?? Ik zei toch: meestal reageer ik er niet op. Lees bewuste topic eens geheel goed door en dan begrijp je misschien waarom ik toch tegen hem in ben gegaan. Zo niet, nogmaals sorry. Kan er nu niets aan veranderen en eigenlijk wil ik dat niet eens. Soms is het ook weleens goed om zo iemand de spiegel voor te houden. Als dat al niet mag, waar is bokt dan voor? Het is toch in een discussietopic geplaatst?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:15

Zammie schreef:
Maartje1990 schreef:
nog nooit van de foei knop gehoord? :+ en in een aantal gevallen kun je ook wel op de tem knop klikken hoor :+

Is dit naar mij bedoeld?? Ik zei toch: meestal reageer ik er niet op. Lees bewuste topic eens geheel goed door en dan begrijp je misschien waarom ik toch tegen hem in ben gegaan. Zo niet, nogmaals sorry. Kan er nu niets aan veranderen en eigenlijk wil ik dat niet eens. Soms is het ook weleens goed om zo iemand de spiegel voor te houden. Als dat al niet mag, waar is bokt dan voor? Het is toch in een discussietopic geplaatst?

nee, naar de TS eigenlijk ;) maar ook voor het algemeen voor de mensen die zich ergeren aan reacties waarin meningen opgedrongen worden. Dan gebruik gewoon de foei knop. dan zie je het hóógstens al er gequote wordt :+

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:18

Kon me gewoon deze keer niet inhouden. ;) Ik heb hem al in mijn foeilijst staan, dus dat is al geregeld.

bonnefooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 18:04

Weet je wat een goede oplossing is die personen waar jullie het over hebben gewoon negeren. Niet reageren op hun posten dan is het net alsof ze tegen een lantaarnpaal banketstaaf.
Maar ik ken er ook wel een paar waarvan ik denk waarom hebben jullie nog geen ban. Maar waarschijnlijk hebben ze in het echte leven niks te vertellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 18:30

Betteke schreef:
Topics worden voor minder op slot gegooid, ongelooflijk dat de mod's dit topic, waar twee bokkers erg duidelijk besproken worden, al 6 pagina's door laten gaan. 8)7

Mss is dr nog niet getemd?

KiWiKo schreef:
kreeg bijvoorbeeld van Mambo van de week een pb, dat ik weer eens heerlijk een soort van een stuk te ver ging in het verkondigen van mijn enigste eigenste waarheid...... En dan heeft ze gelijk, en dan denk ik bij mezelf........ tjsa Kimmie, effe gas terug is misschien wel verstandig :)
Meld dit bericht

:')

T is duidelijk dat er in dit topic een meningsverschil nog eens dunnetjes over wordt gedaan, denk ook niet echt dat dit de bedoeling is :)
Het punt an sich komt mij wel bekend voor, ga om die reden geen paardendiscussie meer aan, ik kom namelijk nog uit de tijd van pannekoekzadels, scherpe en gevaarlijke bitten en sjabrakjes, paardedenkens waren om onder het zadel te leggen, en een paard stond drie dik in het haar op het land.

Heb ze gewoon niets te melden ik ben veel te ouderwets :D

Edit; quote hersteld
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-09-09 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 18:36

Je tweede quote is niet helemaal goed gegaan Chiqa :D

Nee maar geloof niet dat dit topic over 1 of 2 bokkers echt gaat. Ik heb iig een veel grotere groep in gedachte. :j

dierenbeul :P

Anoniem

Re: om moe van te worden, mag het verboden worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 18:39

Mensen...
Ga nou geen namen noemen...
(en hou het ontopic...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 18:40

Asyaa schreef:
Mensen...
Ga nou geen namen noemen...
(en hou het ontopic...)

Slimmerik mag mijn naam noemen hoor, geen drama :Y)

Heb de quote even hersteld die was knap misvormd :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 18:42

Chiqa schreef:
Slimmerik mag mijn naam noemen hoor, geen drama :Y)

Heb de quote even hersteld die was knap misvormd :+

Ik had het niet over slimmerik ;)
Als we namen gaan noemen gaan 'hun' weer zeuren bij de mods wie dit topic dan weer op slot gooien :)*

Anoniem

En wat doe je nu zelf Asyaa?

Maartje1990

waarom geen namen noemen? alsof het niet óverduidelijk is wie er hier wordt bedoelt? en ik ben het met heino eens dát is óók níet netjes! ik heb ook al even getemd :) stuur de betreffende persoon maar een pb als het je tegen het verkeerde been stoot, of gebruik de foei knop :)

edit: ja dan gaan 'hun' weer zeuren bij de mods het is al óverduidelijk wie er bedoelt wordt er hóeven geen namen genoemd te worden om dát duidelijk te maken, dus ja ik hoop dat dit topic op slot gegooit wordt :) en níet persée om de namen die genoemd worden, maar om het feit dat hier overduidelijk bokkers worden besproken in de negatieve zin
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 04-09-09 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 18:43

Chiqa schreef:
En wat doe je nu zelf Asyaa?

...
Ik heb het over de namen waar dit topic over gaat.
Want dan zijn we blijkbaar weer bezig met zwartmakerij en dat mag niet op bokt ;)

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 18:44

randalinpony schreef:
Zoals een wijs iemand zei: stuur die personen dan gewoon een PB als het je stoort.

aah dank u :o

Anoniem

Maartje1990 schreef:
waarom geen namen noemen? alsof het niet óverduidelijk is wie er hier wordt bedoelt? en ik ben het met heino eens dát is óók níet netjes! ik heb ook al even getemd :) stuur de betreffende persoon maar een pb als het je tegen het verkeerde been stoot, of gebruik de foei knop :)

Het is overduidelijk over wie het gaat, dat weet iedereen ook, maar als we namen gaan noemen begeven wij ons in een grijs gebied van de bokt regels ;)

Zaina

nee gek he Asyaa, dat dat niet mag :s

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 18:45

of er nu wel of geen namen worden genoemd het is gewoon niet netjes om hier bepaalde bokkers op zo'n manier te bespreken. Dat vind ik al een erg grijs gebied en ik hoop grijs genoeg dat het topic op slot gaat.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 18:46

Het duurde zes pagina's voor ik doorhad dat het o.a. over mij ging :+

Ja wat zal ik zeggen... :O

Ik ga er denk ik geen energie in steken ;-) echt totáál níet interessant dit.

De opties:

1. mezelf proberen te verdedigen (al zou ik niet inzien waarom) en daar heel veel tijd aan besteden en energie
2. nog even naar de paarden
3. met een vriend iets gaan drinken in een gezellig dorpje hier verderop
4. met een zak chips en een dvd'tje met de kat op de bank

ik ga voor optie 2 en 3, en misschien later op de avond 4. Dacht dat ik dáár wel aan toe was onderhand, na twee weken nonstop werken en een brandje tussendoor

:wave:

Ik wens jullie veel plezier met de discussie o.a. óver mij _O-, ík ga wat léuks doen, zouden meer mensen moeten doen. :')

Moest wel hard lachen om die :)* hint, dat móet wel HC zijn geweest, dat lampje erger ik me zelfs aan af en toe :+

Overigens vind ik het vreemd dat 'het vriendje van', arno8 dus, er ook bijgehaald werd. Bokt loopt óf achter, of mensen kunnen niet lezen. Arno post al dik een jaar slechts bij zeer hoge uitzondering op bokt, omdat hij vindt dat het tijdverspilling is. :)*
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 04-09-09 19:04, in het totaal 7 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 18:49

Asyaa schreef:
Het is overduidelijk over wie het gaat, dat weet iedereen ook, maar als we namen gaan noemen begeven wij ons in een grijs gebied van de bokt regels ;)

Dus doen jullie het maar met vage grapjes waardoor iedereen weet wie er bedoeld wordt om de regels te ontwijken?
Om eerlijk te zijn vind ik dit gedrag veel storender dan iemand die gewoon zijn mening verkondigd op een forum en door een aantal bokkers (die er blijkbaar op moeten reageren.... dwangneurose?) elke keer uitgehaald wordt om te blijven reageren en herhalen.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 19:05

Ik wilde iets gaan murmelen over dat de een zn normen en waarden t.o. van het houden van dieren heel anders kunnen liggen dan bij een ander, maar dat geen van beiden slecht voor hun dieren hoeven zijn (ik vind zelfs dat de mensen die zichzelf de grootste dierenvrienden noemen soms hevig doorslaan en daardoor zelf het dichts bij mishandeling van hun dieren in de buurt komen of al te erg zijn).

Tot ik doorkreeg dat dit er eigenlijk om gaat om één persoon aan te vallen..........heb ik toch lekker mn zegje gedaan, met het opgezette plannetje doe ik lekker niet mee, dat vind ik te sneu voor woorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 19:05

Asyaa schreef:
...
Ik heb het over de namen waar dit topic over gaat.
Want dan zijn we blijkbaar weer bezig met zwartmakerij en dat mag niet op bokt ;)

Ik reageerde hierop, mensen bij het beestje noemen vind ik persoonlijk sjieker dan wij jij nu beweerd;

Asyaa schreef:
Als we namen gaan noemen gaan 'hun' weer zeuren

Nu kan iedereen zich namelijk aangesproken voelen, je windt je trouwens behoorlijk op en bent erg op de hoogte zo te zien Asyaa voor die paar weekjes dat je lid bent van bokt vind ik dat je al aardig een mening heb staan
Opvallend! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 19:11

Citaat:
Asyaa schreef:
Als we namen gaan noemen gaan 'hun' weer zeuren

Nu kan iedereen zich namelijk aangesproken voelen, je windt je trouwens behoorlijk op en bent erg op de hoogte zo te zien Asyaa voor die paar weekjes dat je lid bent van bokt vind ik dat je al aardig een mening heb staan
Opvallend! :P

Dat bewijst maar hoe opvallend het is, dat ik weet wie het zijn :')

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 19:12

ThePast03 schreef:
Asyaa schreef:

Dus doen jullie het maar met vage grapjes waardoor iedereen weet wie er bedoeld wordt om de regels te ontwijken?
Om eerlijk te zijn vind ik dit gedrag veel storender dan iemand die gewoon zijn mening verkondigd op een forum en door een aantal bokkers (die er blijkbaar op moeten reageren.... dwangneurose?) elke keer uitgehaald wordt om te blijven reageren en herhalen.

Ik vind eerlijk gezegd ook dit topic een stuk erger dan de genoemde personen... Komop zeg, leven en laten leven mensen!
Het is erg vervelend als een topic helemaal offtopic gaat door bepaalde mensen die altijd maar doorgaan, helemaal als deze daardoor op slot gaat. Maar het blijft een openbaar forum dus iedereen heeft recht om ergens op te reageren, of anderen dat nou leuk vinden of niet. Of hier nou om gevraagd is of niet! De opties die TS geeft lijken me eerlijk gezegd ook niet eens serieus, mag tenminste hopen dat het niet serieus bedoeld is! Iemand verbieden te reageren? :n

Aangezien hij nu toch al met naam en toenaam besproken is kan ik het toch niet laten er ook wat over te zeggen:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd een beetje moet lachen om alle ophef over HC. Ik vind zijn bijdrage vaak juist erg nuttig en zijn taalgebruik vind ik juist erg leuk, een uitdaging om alles in de juiste context te lezen. Deze uitdaging gaat niet iedereen even goed af vrees ik ;) Ik ben ook nog nooit een aanvallend bericht van hem tegengekomen (eerlijk toegegeven: het genoemde topic heb ik niet gelezen), sterker nog, ik vind het altijd erg objectief en goed beargumenteerd. Daarbij staat hij zeker wel open voor andere visies, mits hier een goede onderbouwing bij zit, en laat deze laatste nou meestal het probleem zijn... Ik ben het zeker niet altijd met hem eens, maar dat hoeft toch ook niet? Haal eruit wat je eruit wil halen en let niet op de rest!
Als ik overtuigt ben dat ik goed bezig ben met mijn paardje, kunnen andere mensen hoog en laag springen, maar aangevallen zal ik me nooit voelen. Kan me echt niks schelen, het gaat er toch om wat ik zelf vind en wat mijn paard me vertelt? Als mensen zich zo snel aangevallen voelen, zit er dan niet toevallig een kern van waarheid in? Zo nee, leg het dan naast je neer en ga lekker verder. Anders is de foei-knop een erg handig dingetje!
Zo, nu houd ik me voor de verandering ook niet aan boktregels en bespreek een andere bokker maar een positieve noot miste ik nog in dit topic 8-)