gezelligheid op bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: gezelligheid op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 14:08

Idd, of mensen die te dik zijn, mensen die met bit rijden of zonder, hoefverzorging héle fêtes die hierdoor ontstaan en zich maandenlang lijken voort te zetten.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 14:11

Chiqa schreef:
Idd, of mensen die te dik zijn, mensen die met bit rijden of zonder, hoefverzorging héle fêtes die hierdoor ontstaan en zich maandenlang lijken voort te zetten.

Ik ben te niet dik, mijn hoofd is te klein :(

_Bitje_ schreef:
dat denk ik ook, het gaat meer om de combinatie smiley en tekst

8-)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 15:04

Het is ook moeilijk mensen in hun waarde te laten. Ze zijn geen van allen perfect. Dus op elk mens kan je wel vitten en zeiken, hahaha

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 15:06

1Boefje schreef:
Het is ook moeilijk mensen in hun waarde te laten. Ze zijn geen van allen perfect. Dus op elk mens kan je wel vitten en zeiken, hahaha

8)7 := >;) :roll: :r _-:( :x -:(- |o :?

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 15:07

_Bitje_ schreef:
1Boefje schreef:

8)7 := >;) :roll: :r _-:( :x -:(- |o :?

Die kotsen klopt wel. Zit ziek thuis :P Gisteren zat kots gezien ;)

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 15:14

*zucht* 1boefje... :Z

:') wil het dus ook niet weten, ik ben panisch voor kots,serieus
Laatst bijgewerkt door nikilover op 17-10-09 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 15:15

bespaar me de details aub :D

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 15:16

nikilover schreef:

Lastig mens ben ik. Zalig :D
Dat krijg je als je niks beters te doen hebt :o
Ik ga een interessante vraag stellen op bokt denk ik :P
(als dat me lukt tenminste)

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 15:17

1Boefje schreef:
nikilover schreef:

Lastig mens ben ik. Zalig :D
Dat krijg je als je niks beters te doen hebt :o
Ik ga een interessante vraag stellen op bokt denk ik :P
(als dat me lukt tenminste)

jij wa ssneller als ik kon wijzigen;)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 15:24

nikilover schreef:
jij wa ssneller als ik kon wijzigen;)

Het was ook echt walgelijk. Ik zat in bad en mijn kop koffie kwam eruit :P
(om het nog even wat erger te maken)
Nu kan heel bokt op me gaan katten dat ik smerige dingen vertel ;)

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 15:30

haha bah! _O-
lekker in je eigen spuug gezeten:P

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 15:32

nikilover schreef:
haha bah! _O-
lekker in je eigen spuug gezeten:P

Ja walgelijk hé?
Ben ik 31 jaar, maar zoiets walgelijks echt nog nooit meegemaakt!
:D

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 15:48

Ja ik ben een vrouw tussen de 30-40 en gezien mijn berichtenquotum een typische 'Penny'?!? Gezien mijn ervaring met paarden (heb net 3 weken geleden mijn eerste paard gekocht) heb ik ook nog niet veel te melden. Ik lees veel op Bokt omdat er ongelofelijk veel informatie op staat, en gelukkig ben ik al ouder en wijzer door eruit te filteren wat ik eruit wil halen, want zoveel paardenmensen zoveel meningen.
Wat me opvalt is dat er binnen de paardenwereld en dus ook op Bokt wel héél erg veel betweters zijn. Er wordt vaak op leven en dood gestreden voor het 'Gelijk'. Ik relativeer het allemaal maar. Het is 'ook maar' een paard. Een paard is geen mens maar je moet er zo goed mogelijk voor zorgen en op je eigen veiligheid letten.
Weet je wat ingewikkeld is? Kinderen krijgen en opvoeden. Dat is pas een klus. Daarbij vergeleken valt voor een paard zorgen weer reuze mee.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 15:53

Fransje_70 schreef:
Weet je wat ingewikkeld is? Kinderen krijgen en opvoeden. Dat is pas een klus. Daarbij vergeleken valt voor een paard zorgen weer reuze mee.

_/-\o_
Precies!

Ik ga mn mond houden verder :x

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 17:56

Gaan hier toch geen koeien met kippen vergelijken? := Ook bij het opvoeden van kinderen hebben veel mensen een mening of weten ze hoe het beter/anders moet (vooral familie :')) . Al die bemoeienissen van iedereen altijd... *diepe zucht* ;-)

Voor sommige mensen valt het zorgen voor een paard niet mee. Ik denk dat ze net als jij veel kunnen leren door op bokt te lezen.

Juist door al die meningen kun je kijken welke manier het beste bij jou past. Wat voor mij dan niet hoeft is dan het afgezeik erbij als iemand het niet goed doet. Kun je ook normaal zeggen of een pb sturen met dat het echt niet kan.

Hoef je niet voor te gaan schreeuwen, schelden, hoofdletters of weet ik veel want je kan er vanachter je computer weinig aan doen... toch?

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 18:02

Zidore schreef:
Gaan hier toch geen koeien met kippen vergelijken? := Ook bij het opvoeden van kinderen hebben veel mensen een mening of weten ze hoe het beter/anders moet (vooral familie :')) . Al die bemoeienissen van iedereen altijd... *diepe zucht* ;-)

Voor sommige mensen valt het zorgen voor een paard niet mee. Ik denk dat ze net als jij veel kunnen leren door op bokt te lezen.

Juist door al die meningen kun je kijken welke manier het beste bij jou past. Wat voor mij dan niet hoeft is dan het afgezeik erbij als iemand het niet goed doet. Kun je ook normaal zeggen of een pb sturen met dat het echt niet kan.

Hoef je niet voor te gaan schreeuwen, schelden, hoofdletters of weet ik veel want je kan er vanachter je computer weinig aan doen... toch?

Ook al mee eens ;)
Ik vind ook dat je mensen niet kan beoordelen of veroordelen omdat ze op een forum een paar woordjes tikken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:49

Fransje_70 schreef:
Wat me opvalt is dat er binnen de paardenwereld en dus ook op Bokt wel héél erg veel betweters zijn. Er wordt vaak op leven en dood gestreden voor het 'Gelijk'. Ik relativeer het allemaal maar. Het is 'ook maar' een paard. Een paard is geen mens maar je moet er zo goed mogelijk voor zorgen en op je eigen veiligheid letten.

Ooooh, wat zeg je nu? Voor veel mensen zijn paarden hun kinderen, en er zijn genoeg kindervrijen die daar bewust voor kiezen en er nog trots op zijn ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 09:48

Nou Cassidy, idd en voor een paard zorgen vinden velen maar heel makkelijk en weten eigenlijk niet wat ze doen... :D Niemand mag zomaar aan mijn paarden zitten.... :(

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:18

L_Ilse_L schreef:
Over Penny's,
Het is ook heel ergerlijk als mensen zich over dingen uitlaten waar ze zich nog helemaal niet in verdiept hebben!
In de openingspost bijv. die quote over sporen, of mbt de rensport. Dan kan ik me best voorstellen dat ''Penny'' dr opeens even uitfloept :o

Maar is dit een reden om mensen meteen uit te kostsen? En ze te bestempelen als Penny? Iedereen kan nog leren, zelfs de beste topruiter. Je kunt ook zeggen: mischien moet je eens op deze site kijken, daar staat wat info of als je je er iets meer in verdiept dan zul je zien dat dit anders kan zijn/is. Want er word altijd gezegd: PENNY, ga lekker ponyrijden/ga lekker met je my little pony's spelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:40

Kelly ik ben het volkomen met je eens, erg onvolwassen om een jong meisje die net bokt ontdekt heeft na te roepen als 'penny' of wel zelf nooit jong zijn geweest.
Beetje begrip zou al een stuk vriendelijker overkomen!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:54

Precies Chiqa! Wij zijn zelf toen we jong waren ook op te kleine pony's gaan zitten of hebben dingen gedaan waarvan we nu denken :oo :oo :oo En om daar dan maar gelijk iemand op af te gaan zeiken.

Vind trouwens Penny geen scheldwoord.. het wordt hier wel zo gebruikt, maar ik heb leuke herrineringen aan het blad en die tijd _O- Zou zo weer terug willen naar die onbezonnen tijd op je pony rondscheuren!!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:06

Het is ook niet echt een schelwoord, maar je voelt je toch minderwaardig als dit tegen je word gezegd, ookal is dit op internet. En dat het er eens uitfloept... je kunt je ook proberen in te houden L__Ilse__L. Zo moeilijk is dat niet. Op Bokt kan je ook je bericht aanpassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:23

Ben het met jullie eens hoor Kelly en Zidore, erg ongastvrij om op zo'n hooghartige manier een jonge binnenkomer af te schilderen.
Als je twijfelt kan je ook even temmen of het laten voor wat het is.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:32

Ik vind het ook zo flauw als er een meisje is die een topic opent over haar en haar (verzorg)pony met een blije boodschap dat ze 60 cm hebben gesprongen, het meisje is helemaal blij en er zitten ook foto's bij. Dan zijn er gewoon serieus bokkers die reageren met: 60 cm is helemaal niet hoog hoor.

Dan denk ik: Pardon? Iedereen mag blij zijn op zijn prestatie, of het nu 60 cm is of 1,45. Laat iedereen lekker in zijn waarde, en geef liever tips of vraag hoe het ging. Altijd dat opschepperige gedoe en dat ''ik-voel-me-beter'' gedrag.

PS: Dit is een voorbeeld.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:34

Als je ziet hoe 'kinderachtig' mensen zich kunnen gedragen om de kleinste dingen, tja,
noem mij gek, maar ik kan er altijd erg om lachen *D
Als je ziet hoe sommige bokkers reageren op van die pennytopics, ik heb zoiets van:
Als je het allemaal onzin vind, verlaat het topic dan en laat geen kwetsende,onozelle
berichtjes achter O:) Maar, iedereen z'n eigen mening toch ;)