Tik op de vingers: Fel reageren? Hoezo?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 14:02

slimmerik schreef:
Ja, idd liezel... hoe kun je in godsnaam opbouwend blijven naar mensen die ...(etc)

Hoeft niet. Je kunt ook gewoon kiezen om niet te reageren. Uitlokking kan alleen maar zin hebben als je je laat uitlokken, en als je je laat uitlokken geef je de verantwoordelijkheid van je eigen handelen uit handen. Da's niet slim. Maak gewoon je eigen keuzes: jij kiest om iets te plaatsen, of niet, en daar zit geen 'jamaarzijplaatsteeerst' of 'toen moest ik wel'. Dat is niet zo. Je maakt zelf de keuze om iets te schrijven.

En wat betreft het wakker schudden: jullie hebben het vaak genoeg geprobeerd geloof ik, maar ik heb niet de indruk dat het helpt. Of zou het de 21ste keer dat je eenzelfde discussie op felle wijze voert ineens doen wat de vorige 20 keer niet gelukt is? Kan natuurlijk, maar persoonlijk lijkt me dat vrij onwaarschijnlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 14:10

Mensen die een rel uitlokken en daarvan heb je het idee, oooo daar heb je dat mens weer, daar reageer je dan toch niet op???
Dat topic is dan met een dag helemaal van de berichtenlijst. De relopzoekers houden het in stand, dan heb je het toch aan je zelf te wijten als je dan weer een OW krijgt?

Jij bent toch slimmer dan een ander en je laat je toch niet manipuleren tot iets wat je niet wilt? Je gaat toch niet een naar rotte eieren stinkende gracht in springen omdat je er toe wordt gedwongen door irritatie aan een persoon als je de kans kreeg om voorbij te lopen??

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:39

Ah gossie .... ik ben niet duidelijk geweest :n Als ik in uitlokking "trap", ben ik me daar volledig van bewust en in de huidige regels van bokt, levert dat een OW op. Een gevolg dat ik willens en wetens neem :j . Ik ga er iig niet op los lopen slijmen en ik kan me dan iig recht in de spiegel aankijken. ;)

Nee, ik bedoel eigenlijk dat ik een regeltje mis... of àls het er is, dat het dan toegepast wordt:

Uitlokking wordt zonder meer met een waarschuwing of OW bestraft.

Ben ik zo duidelijk? :D

Shadow0

Re: Tik op de vingers: Fel reageren? Hoezo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:52

Ik moet zeggen dat ik die twee reacties wel heel ver uiteen vind liggen, maar goed.

Ik zie het nut in elk geval niet van regels die 'zonder meer' worden toegepast, dat is meestal een heel slecht idee. Ik weet niet of uitlokking bestraft wordt, ik hoop en neem aan in bepaalde gevallen zeker (relaccounts en dergelijke worden bv aangepakt). In veel andere gevallen denk ik dat het erg lastig is om te bepalen of iets uitlokking is, hoe zou jij dat bepalen?

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:59

Nou, DAT lijkt me toch niet zo moeilijk!
Vind het appart dat er over de moeilijke dingen te makkelijk en te snel wordt gereageerd, en op de makkelijke dingen zo moeilijk....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:09

potverdikkie schreef:
Nou, DAT lijkt me toch niet zo moeilijk!

Hoe zou je dat dan doen?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:09

Uitlokkers zijn vaak van die mensen waar al tig topics vanuit de klauwen zijn gelopen.... of mensen waar het hele topic bestraft is met OW's behalve TS ....

Inderdaad Pvd, is niet zo moeilijk. Bovendien weten de mods zo langzamerhand wel welke mensen dat zijn.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:12

slimmerik schreef:
Uitlokkers zijn vaak van die mensen waar al tig topics vanuit de klauwen zijn gelopen.... of mensen waar het hele topic bestraft is met OW's behalve TS ....

Inderdaad Pvd, is niet zo moeilijk. Bovendien weten de mods zo langzamerhand wel welke mensen dat zijn.

Maar nog steeds zien wij niet dat er iets aan die "uitlokkers" wat wordt gedaan, zij gaan vrolijk door.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:15

slimmerik schreef:
Uitlokkers zijn vaak van die mensen waar al tig topics vanuit de klauwen zijn gelopen....

Dat zou ik heel kwalijk vinden, als dat de standaard wordt. Soms wordt er buitengewoon heftig op meerdere topics van iemand gereageerd, of als een bepaalde ts iets plaatst komt er automatisch verweer op - en dan zouden die mensen niet meer mogen plaatsen wegens 'uitlokking' - ook als er met hun topics op zich niets mis is? Heel kwalijk :n

En even samengevat: je stelt dus eigenlijk voor dat, ondanks jullie bezwaar tegen dubbele standaards, er nu gekozen wordt voor een heel duidelijke dubbele lijn van modereren, waarbij bepaalde mensen als 'uitlokkers' te boek staan en niet meer worden beoordeeld volgens de normale regels?

Weet je heel zeker dat je zelf dan nog wel aan de goede kant van de lijn staat?

Citaat:
of mensen waar het hele topic bestraft is met OW's behalve TS ....

Wonderlijk. OW's kun je alleen maar zien als het niet de eerste OW is. Dus blijkbaar hebben al die anderen dan ook al eerder ow's gehad?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:20

Shadow0 schreef:
Wonderlijk. OW's kun je alleen maar zien als het niet de eerste OW is. Dus blijkbaar hebben al die anderen dan ook al eerder ow's gehad?

Tjonge er bestaat ook nog pb contact :D Ik ken voorbeelden genoeg iig. En als TS een statement heeft volgens de mods, waarom worden de topics dan keer op keer op slot gegooid.

Mensen die (te) fel reageren krijgen OW's.... zo zijn de regels nu eenmaal. Maar naar mijn mening mag de TS dan wel eens aangepakt worden of coulance toegepast worden voor de mensen die proberen TS tot de orde te roepen op haar/zijn gedrag.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:24

Toevallig is er gisteren weer een topic geopend..... er werd in een ander topic al gepraat over hoe ze het zouden gaan doen in een nieuw te openenen topic.
er werd gezegd...bluf.... en jahoor, daar was het topic, waarvan iedereen weet dat dit een reltopic gaat worden.

De mensen die reageren in het topic krijgen straks een OW, en de ts-er lacht zich rot.

Ook weten jullie dondersgoed achter de schermen dat er bepaalde groepen zijn op bokt.
Er hoeft er maar 1 van de andere groep iets te zeggen, en de hele meute van de andere groep duikt er boven op. Nog meer olie op vuur gooien.
de ts-er in dit geval kan er niets aan doen dat het topic verziekt wordt en misschien wel op slot gegooid wordt.
Indien de Ts-er er nog op reageerd kan deze vaak ook nog een OW verwachten.

Hoe jullie dit dus op kunnen lossen???
Simpel... Ogen open houden, en eerlijker kijken. En kom niet aan met dat bokt te groot is, dan moeten er gewoon meer mods aangeschaft worden.
Maar het is wel degelijk zo dat bepaalde bokkers die vriendjes zijn met mods de hand sterk boven het hoofd gehouden worden.

Tems die ik geef staan soms dagen lang open! Ik zoek dan naar een mod die online is, pb deze dan maar.

Daarbij valt het me ook op dat als er concrete vragen gesteld wordt er zelden tot nooit eerlijk antwoord op gegeven wordt, of je krijgt een antwoord waar je alle kanten mee op kunt gaan.

Dus de oplossing;?
De mods die geen tijd hebben eruit gooien, en actieve mods aanstellen! En ga mee met de groei van bokt.
Meer leden, meer mods.
Het excuses dat bokt zo groot is, en dat niet alles gezien wordt MAG geen excuses zijn!
Tuurlijk begrijp ik dat niet alle mods van alle topics op de hoogte zijn, maar stel dan meer mods aan!
En wees eerlijker en opener naar de leden.

** wacht weer op OW**

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:25

slimmerik schreef:
Tjonge er bestaat ook nog pb contact :D Ik ken voorbeelden genoeg iig.

Lijkt me niet zo'n heel betrouwbare bron, vooral niet omdat ik zomaar vermoed dat de TS'en die jij als 'uitlokkers' ziet minder geneigd zijn om jou te vertellen wat de mods met hen hebben besproken. Oftewel: je weet helemaal niet of er niet ook naar de TS'en reacties uitgaan.

Citaat:
En als TS een statement heeft volgens de mods, waarom worden de topics dan keer op keer op slot gegooid.

Omdat de rest van de deelnemers er een potje van maakt, misschien? Of omdat de mods niet oordelen over 'statements' maar vooral over de inhoud en de wijze van plaatsen?

Citaat:
Mensen die (te) fel reageren krijgen OW's....
Nee hoor, de aanleiding van dit topic was een modopmnerking, geen ow.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:33

Ik ga nu gewoon eerlijk zeggen wat ik denk.

Pb's kunnen jullie niet tussen zitten.. nee, daar zijn al oefenloze discussies over geweest.
Ik heb van Bart begrepen dat hij programmeur is o.a. bij de uitgever van deze forums.
Zo moeilijk moet het dan niet zijn om ervoor te zorgen dat pb's niet meer te wijzigen vallen.
Ik heb toevallig laatst zelf het een en ander aan smeerlapperij binnen gekregen per pb.
Deze pb's gingen dan over mij, die werden leuk rond gestuurd naar medebokkers.
En het kan, het mag.... want er kan toch niets aan gedaan worden.
Bullshit!! waar een wil is is een weg.
Dit is dan bewust toestaan vanuit bokt dat er zulke dingen gedaan worden, en de personen (als je ze nog personen kunt noemen) die dit doen liggen in een kreukel!! Want ZO kan het immers wel.

Ik begrijp inderdaad niet dat als bokt immers het meest bezochte forum is, met zoveel duizende leden dat er nog steeds geen oplossing is gevonden voor de pb functie.
Terwijl er duidelijk wel vraag en kreten naar zijn vanuit de leden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:33

Shadow0 schreef:
slimmerik schreef:
Tjonge er bestaat ook nog pb contact :D Ik ken voorbeelden genoeg iig.

Lijkt me niet zo'n heel betrouwbare bron, vooral niet omdat ik zomaar vermoed dat de TS'en die jij als 'uitlokkers' ziet minder geneigd zijn om jou te vertellen wat de mods met hen hebben besproken. Oftewel: je weet helemaal niet of er niet ook naar de TS'en reacties uitgaan.

Nee, de TS (uitlokker) zal idd niet toegeven of ze een OW heeft gehad. :D De gedupeerden (OW ontvangers) echter wel (per pb want het is verboden OW's te bespreken ontopic). En als dat b.v. bij dezelfde TS is, in 6 topics in twee maanden.... dan ga ik er vanuit dat TS er mooi langs heen fietst. Aardig betrouwbare conclusie imo. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:34

potverdikkie schreef:
Toevallig is er gisteren weer een topic geopend..... er werd in een ander topic al gepraat over hoe ze het zouden gaan doen in een nieuw te openenen topic.
er werd gezegd...bluf.... en jahoor, daar was het topic, waarvan iedereen weet dat dit een reltopic gaat worden.

De mensen die reageren in het topic krijgen straks een OW, en de ts-er lacht zich rot.

Ook weten jullie dondersgoed achter de schermen dat er bepaalde groepen zijn op bokt.
Er hoeft er maar 1 van de andere groep iets te zeggen, en de hele meute van de andere groep duikt er boven op. Nog meer olie op vuur gooien.
de ts-er in dit geval kan er niets aan doen dat het topic verziekt wordt en misschien wel op slot gegooid wordt.
Indien de Ts-er er nog op reageerd kan deze vaak ook nog een OW verwachten.

Hoe jullie dit dus op kunnen lossen???
Simpel... Ogen open houden, en eerlijker kijken. En kom niet aan met dat bokt te groot is, dan moeten er gewoon meer mods aangeschaft worden.
Maar het is wel degelijk zo dat bepaalde bokkers die vriendjes zijn met mods de hand sterk boven het hoofd gehouden worden.

Tems die ik geef staan soms dagen lang open! Ik zoek dan naar een mod die online is, pb deze dan maar.

Daarbij valt het me ook op dat als er concrete vragen gesteld wordt er zelden tot nooit eerlijk antwoord op gegeven wordt, of je krijgt een antwoord waar je alle kanten mee op kunt gaan.

Dus de oplossing;?
De mods die geen tijd hebben eruit gooien, en actieve mods aanstellen! En ga mee met de groei van bokt.
Meer leden, meer mods.
Het excuses dat bokt zo groot is, en dat niet alles gezien wordt MAG geen excuses zijn!
Tuurlijk begrijp ik dat niet alle mods van alle topics op de hoogte zijn, maar stel dan meer mods aan!
En wees eerlijker en opener naar de leden.

** wacht weer op OW**

_/-\o_
Een van de weinige keren maar ik ben het volledig met je eens. Ik deel ook je ervaringen. :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:35

je bedoeld het niet meer kunnen aanpassen indien verzonden?? ik vind het altijd fijn als ik nog iets kan toevoegen aan mijn bericht o.i.d

maar het gaat écht ver op bokt... en dan spreek ik niet over 1 persoon, nee dat zijn er wel meerdere.
er vormen zich zelfs treiterijen op bokt per pb... maarja dat is privecommunicatie, en niet iets voor bokt om in rond te gaan neuzen... het is hier allemaal vrijwillig... en als je er niet tegen kunt... dan moeten die mensen niet op bokt komen... maar ik kan begrijpen dat het soms heel ver kan gaan.
dit is niet persoonlijk tegen pvd, maar in het algemeen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:35

slimmerik schreef:
En als dat b.v. bij dezelfde TS is, in 6 topics in twee maanden.... dan ga ik er vanuit dat TS er mooi langs heen fietst. Aardig betrouwbare conclusie imo. :D

Dat lijkt mij nou juist helemaal geen betrouwbare conclusie, als je al weet dat je een deel van de feiten mist.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:37

of bedreigingen :j Maar ook via PB dus niets aan te doen :')
Toen ik uiteindelijk mijn adres gaf en zei dat als ze zo nodig zo wilde doen ze maar moest komen was het echter snel opgelost :D Zonder hulp van de moderators. En daarna gaan ze mij nog PB'en dat ik niet netjes reageer :') Terwijl ik wel netjes bleef in het topic, wat van de andere gebruiker niet gezegd kon worden :') Tja.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:39

Fijn dat je ook op mijn post reageerd Shadow!!
Je vroeg me wat, en heb je netjes antwoord gegeven, zou het fijn vinden als je dan ook netjes terug reageerd.

Of heb jij ook al een spreekverbod tegen me?
_O-

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:41

PVD, ook ik ben het vaak niet met je eens, maar in dit geval volledig.

Ik kijk al niet eens meer als ik een tem heb gestuurd, of er gereageerd is, idd omdat het dagen duurt voor je reactie heb.

Nu ben ik geen zielige klikspaan die de temknop blauwramt, maar als ik zie dat mensen echt oneerlijk bezig zijn, dan tem ik , ben het dus met je eens, meer mods, en slechtfunctionerende mods eruit !

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:42

Of je krijgt helemaal geen reactie. :D De opvoedingstechniek "negeren" hebben ze iig goed onder de knie :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:48

Potverdikkie: ik heb geen spreekverbod :)
Bedankt voor je antwoord, maar ik denk er zelf voor het grootste deel heel anders over - het is duidelijk dat mijn mening over wat fatsoenlijk is, heel anders is. En dan denk ik persoonlijk dat strengere regels bij het herhaaldelijk voor problemen zorgen voor meerdere mensen die hier gereageerd hebben wel eens nadelig zou kunnen uitpakken.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:50

pharagirlke schreef:
Of je krijgt helemaal geen reactie. :D De opvoedingstechniek "negeren" hebben ze iig goed onder de knie :)

of je krijgt de reactie: wij zien dat anders.. ;(

had een paar weken geleden getemt voor een offtopic uitlok opmerking van een bokker.. ik had erbij gezet dat het om zware uitlokking ging want het ging over een heel ander onderwerp waarin ook heel hard gediscusierd werd met vele OW's die uitgedeeld werden

kreeg doodleuk terug dat ze die opmerking wel ontopic was en dat ze er niks aan konden doen.. en daarmee was de kous af :(

en dan vinden de mods het raar dat, als je tegen die opmerking in gaat, het uitloopt op een rel :')

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:50

Daarom is het ook zo verdomd jammer dat er een aantal goede mods, die goed actief waren gestopt zijn de afgelopen periode.
maar daar heb ik persoonlijk meer respect voor, dat ze eerlijk aangeven dat ze geen tijd meer hebben, dan dat er bijvoorbeeld 3 mods op 1 onderdeel zitten die bijna nooit online zijn......

Ja het is vrijwilligerswerk... Maar ze weten heel goed waar ze aan beginnen toch?
Als jij als vrijwilliger bij de dierenambulance (gewoon voorbeeldje) werkt, kun je toch ook niet zeggen, -- sorry, heb nu geen tijd om naar de aangereden kat te gaan, moet leren? :?

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:53

Shadow0 schreef:
Potverdikkie: ik heb geen spreekverbod :)
Bedankt voor je antwoord, maar ik denk er zelf voor het grootste deel heel anders over - het is duidelijk dat mijn mening over wat fatsoenlijk is, heel anders is. En dan denk ik persoonlijk dat strengere regels bij het herhaaldelijk voor problemen zorgen voor meerdere mensen die hier gereageerd hebben wel eens nadelig zou kunnen uitpakken.

Dus eigenlijk zeg je hier dat jij het fatsoenlijk vind om in een topic onderling iets te gaan bekokstoven om vervolgens een topic te gaan openen om maar niet toe te geven aan de uitdrukking "bluf", . En dan dus bewust een reltopic opent??/

daarnaast voel ik me totaal niet aangesproken op je laatste zin.
Al weet je dondersgoed dat als ik hier op in ga ik dus wel degelijk een OW krijg.
En uit fatsoen zal ik dat dus niet doen.