bokt medeverantwoordelijk voor oplichting op EA?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DUDIEFOREVER

Re: bokt medeverantwoordelijk voor oplichting op EA?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:49

Ja idd.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:28

nelis schreef:
het gaat me nu niet eens meer om die 130 euro.

meer om het principe en dat ik er toch ff flink de waarheid wil zeggen

Same here..
Is voor mij echt wel een eind reizen, maar heb het er wel voor over om die madam eens flink de waarheid te vertellen :j Al blijf ik de hele dag voor de deur zitten dan! Zal dan ook even buren ed inlichten over mevrouw haar praktijken zodat ze lekker door de buurt uitgekotst wordt

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:34

Ik heb nu een laatste kans gegeven en als ze nog steeds geen contact op neemt dan zal ik inderdaad aangifte moeten doen. Of even afreizen naar Schoonhoven!

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 23:36

nou weer 400 km verder maar nu met resultaat!

ik stond vanavond weer voor mevrouw der huis alleen poedersuiker was er zelf niet echter wel vriendlief.
Ik geloof dat er vanavond een klein huisvrede breukje plaats heeft gevonden in Hattem want haar vriend wist nergens vanaf!

Hij ging direct bellen maar zijn lafaard van een vriendin durfde natuurlijk niet te komen. Hoe verrassend...

nadat vriend lief via de telefoon flink ruzie met der had gemaakt, vroeg die of ik de laarzen nog wou? ik natuurlijk van eerst zien...

en ja hoor ze bleken ook nog is kapot te zijn..:(

gelukkig was der vriend nog wel een normaal persoon , want hij bood direct aan om naar de pin automaat te gaan om mijn geld terug te geven.

dus ik heb mijn geld terug.

heb der vriend ook maar even duidelijk gemaakt dat ik niet de enige ben die nog spullen of geld van der krijgen..
hij was echt ontdaan en heeft me beloofd dat oa een rijbroek nog verstuurd zou worden.

heb natuurlijk nog wel ff fijntjes laten weten dat ik anders nog maals langs zou komen.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 23:44

Goede actie Nelis. Heeft je alleen wel een sloot benzine gekost maar je hebt gelukkig wel je geld terug. Nu hopen dat ze zich zo schaamt dat dit niet meer gebeurd of dat die vriend haar het huis uitschopt.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 23:45

DendroFleur schreef:
Goede actie Nelis. Heeft je alleen wel een sloot benzine gekost maar je hebt gelukkig wel je geld terug. Nu hopen dat ze zich zo schaamt dat dit niet meer gebeurd of dat die vriend haar het huis uitschopt.

Ik vrees dat er vanavond wel een aardig ruzieetje is ontwikkeld, ik hoop alleen dat voor knolle krack nu eindelijk die rijbroek wordt opgestuurd.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 00:27

Dat hoop ik ook. Toevallig ken ik haar, ze heeft nog op even op mijn paard gereden (mijn avatar).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 00:38

Mooi dat je je geld terug hebt!! :)

Maar, ik vind dat je op bokt snel uitgemaakt word voor een oplichter. Ik heb eens een hoofdstel verkocht, deed er wat langer over oid, zat weekend tussen. Werd gelijk door 'n bokker bedreigt, dat ze me wel op kwam zoeken en dat ik een oplichter was, etc. Ik was verdomme een meisje van 13 ofzo. :D :D Kwam het een tijdje erna aan, nog geen 'sorry' gehoord. En de mods deden er niks aan, bokt af en toe. :r

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 00:59

Dat is ook heel vervelend. Maar ik wacht al vanaf 27-3. Dus al een hele tijd.
Heb ook wel een keer met schoenen lang moeten wachten. Moet zeggen dat ik het zelf ook bijna vergeten was. Maar juist die dagen kwam haar vriend terug van een of ander oorlogsgebied. Kan me voorstellen dat je hoofd dan naar iets anders staat. Maar nadat ik vriendelijk gemaild had kwamen ze ook snel binnen. Dat was echt een foutje.
Gebruikelijk is dat je meld wanneer het geld binnen is, wanneer je het verstuurd en bericht terug als het is binnen gekomen. Ik denk dat er met goed contact niet snel misverstanden komen, ook al duurt het een week.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 07:31

Klopt Anthea dat mensen heel raar reageren als het niet direct wordt aangeboden bij hun na koop, ook al heeft het soms twee/drie weken geduurt voordat iemand geld overmaakt en je aangeeft dat als je het bijvoorbeeld dinsdag ontvangt, dat het niet voor vrijdag op de post gaat en ohwee als het dan niet zaterdag aankomt, pfffff Gelukkig heb ik de laatste tijd alleen positieve en leuke reactie van zowel verkopers als kopers, dat is wel fijn

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 07:36

Dat is echt vervelend Anthea! Omdat ik de spullen die ik te koop heb in zwolle heb liggen, en doordeweeks in Leeuwarden zit kan ik alleen in het weekend dingen opsturen.. dit vermeld ik er altijd gewoon bij, en als ze dat te lang vinden duren moeten ze maar niet bieden denk ik dan altijd :P

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 08:58

nelis schreef:
nou weer 400 km verder maar nu met resultaat!

ik stond vanavond weer voor mevrouw der huis alleen poedersuiker was er zelf niet echter wel vriendlief.
Ik geloof dat er vanavond een klein huisvrede breukje plaats heeft gevonden in Hattem want haar vriend wist nergens vanaf!

Hij ging direct bellen maar zijn lafaard van een vriendin durfde natuurlijk niet te komen. Hoe verrassend...

nadat vriend lief via de telefoon flink ruzie met der had gemaakt, vroeg die of ik de laarzen nog wou? ik natuurlijk van eerst zien...

en ja hoor ze bleken ook nog is kapot te zijn..:(

gelukkig was der vriend nog wel een normaal persoon , want hij bood direct aan om naar de pin automaat te gaan om mijn geld terug te geven.

dus ik heb mijn geld terug.

heb der vriend ook maar even duidelijk gemaakt dat ik niet de enige ben die nog spullen of geld van der krijgen..
hij was echt ontdaan en heeft me beloofd dat oa een rijbroek nog verstuurd zou worden.

heb natuurlijk nog wel ff fijntjes laten weten dat ik anders nog maals langs zou komen.

Zielig voor die vriend die weet niet wat zich overkomt alleen door zn poedersuiker vriendin...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:47

Als ik iets verkoop dan probeer ik dat zo snel mogelijk met de post mee te doen (vind ik ook niet meer als normaal). Afgelopen zaterdag heeft iemand geld overgemaakt, stond net bijgeschreven, dus ik breng straks het pakje naar het postkantoor.
Andersom vind ik het ook netjes als spullen gauw worden verzonden. Iig binnen 1 week.
Gaat dat iemand niet lukken, stuur dan ten minste een mailtje dat het iets langer duurt. Zo voorkom je een hoop ergenissen.

tamtam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:59

Helemaal mee eens. Vorig jaar had ik na een grote opruiming een hoop spullen via bokt te koop staan. De eerste mensen hebben het allemaal netjes op tijd ontvangen. Helaas werd mijn moeder tijdens de loop van dat topic ernstig ziek en overleed. Ik heb alle mensen die nog spullen kregen en al geld hadden overgemaakt een pb gestuurd met tekst en uitleg en dat het verzenden dus wat langer zou duren. Hoewel ik me toen realiseerde dat sommigen hem misschien best geknepen uit angst dat het misschien toch oplichting betrof, kreeg ik van iedereen ontzettend fijne reacties.

Ik denk dat als je een goed excuus hebt om het iets langer te laten duren niemand er een probleem van zal maken. Het zit hem vaak in de communicatie.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:05

Inderdaad, zo lang je maar een mailtje stuurt dat het iets langer gaat duren. Dan hebben mensen er wel begrip voor ( al zullen er misschien ook anderen tussen zitten)

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:10

Ik ben laatst ook in de maing genomen door een mede-bokker.
Ging maar om 11 euro maar toch.
Mod is er nu mee bezig, ze moet geld terugstorten maar heb er een hard hoofd in.
Zelf verkoop en koop ik regelmatig via internet en dan vind ik het juist belangrijk om open, eerlijk en snel te zijn. Het kan altijd voorkomen dat iets irl tegen valt, maar als iemand willens en wetens niets of ouwe zooi opstuurt mogen ze van mij een ban. }>

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:05

Ik hoop dat er nu schot in zit. Heb een Track en Trace nr ontvangen maar deze blijkt dus niet bekend te zijn. Ze gaat nu het postkantoor bellen. Wordt vervolgd.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 12:07

DendroFleur schreef:
Ik hoop dat er nu schot in zit. Heb een Track en Trace nr ontvangen maar deze blijkt dus niet bekend te zijn. Ze gaat nu het postkantoor bellen. Wordt vervolgd.

ik heb de smaak te pakken , ga rustig met je mee naar jouw 'oplichster "hoor ! :P

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:09

ik wil ook meee :P heb een hele gevaarlijke hond hier :D

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 12:14

ArabicQueen schreef:
ik wil ook meee :P heb een hele gevaarlijke hond hier :D

vertel?

:D

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:17

ojeej.. volgens mij wordt het een trend om mensen op te lichten..
ik kan nog niet van oplichten spreken omdat het pas een week bezig is.. Maar ik heb begin vorige week laarzen 'gekocht' van iemand.. Gemaild, gemaild.. (Weet van alles van haar, want had r hyves ook even nagetrokken) en uiteindelijk geld over gemaakt en vanaf dat moment niks meer van haar gehoord.. k zou horen als ze het geld ontvangen had.. K heb haar nog 2 of 3 keer een berichtje gestuurd met de vraag of ze mijn geld ontvangen heeft: geen reactie. Het is pas een week, dus ik wacht nog geduldig af.
Dus als ik jullie hulp nodig heb binnenkort horen jullie van me hihi

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:21

DendroFleur schreef:

Wanneer zou ze het pakketje op de post hebben gedaan? T&T nummer is bekend als deze vanaf het postkantoor is vertrokken.
Dus als ze 'm vanochtend heeft weggebracht dan kun je de T&T vanavond pas zien.
Heeft ze 'm gisteren voor 5 uur weggebracht dan had je het pakketje al moeten hebben.
Ik wacht af.......

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 12:26

d_ruiter schreef:
ojeej.. volgens mij wordt het een trend om mensen op te lichten..
ik kan nog niet van oplichten spreken omdat het pas een week bezig is.. Maar ik heb begin vorige week laarzen 'gekocht' van iemand.. Gemaild, gemaild.. (Weet van alles van haar, want had r hyves ook even nagetrokken) en uiteindelijk geld over gemaakt en vanaf dat moment niks meer van haar gehoord.. k zou horen als ze het geld ontvangen had.. K heb haar nog 2 of 3 keer een berichtje gestuurd met de vraag of ze mijn geld ontvangen heeft: geen reactie. Het is pas een week, dus ik wacht nog geduldig af.
Dus als ik jullie hulp nodig heb binnenkort horen jullie van me hihi

toch toevallig geen bruine de niro's van ene vlinder_ he>? :(

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:27

nee zwarte, zal nog geen namen noemen haha, maar ze is erg actief op EA, daarom vertrouwde ik het wel..

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:30

DendroFleur schreef:

Hey, dat wil niet altijd iets zeggen, ik heb net hetzelfde meegemaakt, maar pakje was blijkbaar aangetekend verstuurd op dinsdag en op vrijdag ochtend hier in belgie toegekomen...en van dat track en trace nummer wisten ze bij TNT enzo niets af, volledig onbekend, dus nog niet wanhopen!!