'Pluspakket' voor Bokt.nl

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:50

Ik zou wel betalen ja. :j
Vind die extra functies wel handig namelijk.
Je wilt niet weten hoeveel PB's ik dagelijks krijg. :')
Bedrag vind ik prima.

Naam moet ik even over denken...kom ik nog op terug.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:52

Vind het best wel een leuk idee al denk ik dat er wat meer features nodig zijn om het echt aantrekkelijk te maken. Ook vind ik 2 euro per maand wat veel, 10-15 euro per jaar lijkt me best een mooi bedrag :)

Lijkt me wat vroeg trouwens voor 1 april, maar we zullen zien ;)

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:56

2 euro per maand vind ik op zich best netjes om een Gold Bokker te zijn. :j als dat betekend dat alles net wat netter en beter word, goed idee!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 20:14

:)) Nee, het is echt geen (slechte) 1 aprilgrap. Ik heb me net angstvallig stilgehouden omdat ik vooral bezig ben geweest met filerijden en avondeten :D

Berekening van freespirit van een paar pagina's terug is leuk maar (helaas?) niet realistisch. De kans dat een kwart van de meer dan 100.000 users op Bokt abonnee worden is een heel stuk kleiner dan de kans dat er morgen een lama het dak van ons huis in Eindhoven valt. Een kwart procent lijkt me realistischer (maar nog steeds optimistischer) :) Om die reden heeft het ook weinig tot geen effect op adverteerders, nog los van het feit dat het uitschakelen van de banners optioneel is.

Maar goed, daar draait het allemaal niet om :) Dat pluspakket is geen snood plan om snel rijk te worden, de userbase te halveren, opgekocht te worden door een grote commerciële partij, twee groepen te creëren en zelfs niet om te kunnen lachen om onze geweldige 1 april grap. Het pluspakket wordt echt pas ergens na 1 april geïntroduceerd :D

Overigens zijn statistieken mbt de profielen op zich wel een optie maar dan niet op userniveau, eerder hoeveel mensen er op een dag gekeken hebben en b.v. vanuit welk topic ofzo. We gaan niet laten zien wie er dan precies in je profiel gekeken hebben. Dat is ivm de privacy niet heel verantwoord.

Mas; suggesties voor meer features/handigheidjes/mogelijkdeden zijn welkom :)

Mars

Re: 'Pluspakket' voor Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:17

Duidelijke uitleg Bart, ik ga eens nadenken welke features leuk en haalbaar zouden zijn. Dat idee van die statistieken vind ik op zich ook wel een leuke :j

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:18

Bart, offtopic, maar je onderschrift is BRILJANT !

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:21

Jammer dat Bokt.nl dit ook gaat doen, ;( vind het altijd zo minder lijken als er bokkers zijn die voor betaling meer kunenn krijgen.

tenminste over welk bedrag praten we ?
Laatst bijgewerkt door Balou_k op 09-03-09 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:22

Balou_k schreef:
Jammer dat Bokt.nl dit ook gaat doen, ;( vind het altijd zo minder lijken als er bokkers zijn die voor betaling meer kunenn krijgen.

Met name dat speciale membersgedeelte. We gaan hier echt kampen mee creeren.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:23

Chiqa schreef:
Balou_k schreef:

als wij hetzelfde denken, dan denk ik het ook ja ;(

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:24

Ik vind eigenlijk dat als je member bent dat niet zichtbaar hoeft te zijn. Dat onderschrift onder je naam hoeft voor mij dan ook helemaal niet.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:25

Chiqa schreef:
Balou_k schreef:

Ik snap het hele idee rond die zogenaamde kampen niet zo... Je hebt nu toh ook de HK waar heel veel 'besloten' topics bestaan? Daar merk je (tenminste ik niet) in het gewonbe gebruik van bokt toch ook niet heel veel van?
Ik zie het members-deel ook als een soort HK, dat hoeft echt niet zo'n ramp te zijn :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:27

Mas, als het toch ongeveer hetzelfde is, dan snap ik de zin niet van zo'n extra forum.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:27

BartVB schreef:
Overigens zijn statistieken mbt de profielen op zich wel een optie maar dan niet op userniveau, eerder hoeveel mensen er op een dag gekeken hebben en b.v. vanuit welk topic ofzo. We gaan niet laten zien wie er dan precies in je profiel gekeken hebben. Dat is ivm de privacy niet heel verantwoord.

Jammer *knip*
Laatst bijgewerkt door Bluem op 09-03-09 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:29

Als het geen slechte 1 april grap is vind ik vooral het membersgedeelte enorm storend.

Mensen die het niet kunnen (ja er zijn echt mensen waarvoor 2 euro per maand best veel geld is!) of willen betalen wordt een deel van het forum gewoon onthouden.

Prima als je mensen die het kunnen betalen extra's geeft, maar ga geen nieuw gedeelte van het forum afschermen voor mensen die dat echt niet kunnen missen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:30

MoonChloe schreef:
Ik vind eigenlijk dat als je member bent dat niet zichtbaar hoeft te zijn.

Dat mag ik dan op zijn minst hopen....Anders ga je straks echt die verschillen merken ook in discussies...
O daar heb je een VIP (Of hoe dat ook gaat heten) daar hoop ik dan maar niet mee in discussie te raken want weten wij als niet lid wat er gelult wordt op dat members gedeelte?

Ik ben ook lid geweest van zo'n forum met een speciaal members gedeelte, dan heb ik het over een forum met mss 150 vaste leden.
Op een gegeven moment moest je betalen om op dat members gedeelte te kunnen meelezen en schijven, echt hoe daar geouwehoerd werd, een heksenketel.
Stelletje gouden mutsen die denken de hiërarchie te hebben, trust me dat is funest geworden voor de sfeer.
Mensen met sterretjes die niet betaalden op de vingers begonnen te tikken.....Forum is nu kapot aan het gaan.

Ik hoop echt dat dit hele plan idd een foute 1 april grap is, prima vips ed, maar geen speciaal members gedeelte en zeker geen optie om te bekijken wie hun profielen hebben begluurd, want dan wordt er hier dus helemaal niet meer gekeken.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 20:35

Het is nogal een verschil of je een forum hebt met 150 of 150.000 leden waarvan er een aantal op een members forum zitten. In het eerste geval heb je idd twee groepen, in het tweede geval is het aantal 'members' verwaarloosbaar. Daarnaast komen (als er al een members forum komt) heel duidelijke regels voor dat membersforum. 1 van die regels wordt dat er niet geroddeld wordt. Het is echt niet zo dat er op dat forum duizenden berichten/dag geplaatst worden dus roddeltopics zijn binnen no time verwijderd :)

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:36

Het enige waar ik echt blij van wordt is het eventueel vergroten van de pb capaciteit, verder ben ik er niet van gecharmeerd.
Ik ben het volledig met Chiqa eens dat het weleens een veldslag kan gaan worden in topics en er een grote roddel- en achterklapcultuur gaat ontstaan op het andere deel.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:39

Maar... wat voegt zo'n extra forum dan toe voor de user? Wat heeft men eraan??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:40

idd de pb capesiteit is redelijk verveelend zo als hij nu is... maar 2 euro permaand vind ik ook veel hoor... voor iemand die gewoon zakgeld krijgt is dat toch veel... dan vind ik 10 euro per jaar stukke beter..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:41

Tieneke schreef:

Ik neem aan het elitair idee en het kunnen discussieren over de gang van zaken.
Wat de niet betalende plebs niet mogen. :D

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:42

katiavl schreef:
Tieneke schreef:

Wat de niet betalende plebs niet mogen :D

:D Nergens voor nodig :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:44

katiavl schreef:
Tieneke schreef:

Als je de posts van Bart goed had gelezen dan zou je zien dat dit dus niet zo is ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:45

BartVB schreef:
Het is nogal een verschil of je een forum hebt met 150 of 150.000 leden waarvan er een aantal op een members forum zitten. In het eerste geval heb je idd twee groepen, in het tweede geval is het aantal 'members' verwaarloosbaar. Daarnaast komen (als er al een members forum komt) heel duidelijke regels voor dat membersforum. 1 van die regels wordt dat er niet geroddeld wordt. Het is echt niet zo dat er op dat forum duizenden berichten/dag geplaatst worden dus roddeltopics zijn binnen no time verwijderd :)

Vraagje: Zijn de mensen die dit kunnen en/of willen betalen echt veel beter in staat om mee te praten over het beleid dan mensen die het niet kunnen en/of willen betalen?

Zoniet wat is de meerwaarde van zo'n membersforum, behalve dat je een grote groep uitsluit.
Extra geven voor betaling kan ik mezelf voorstellen, maar mensen uitsluiten van een forumgedeelte omdat ze niet kunnen/willen betalen vind ik persoonlijk erg ver gaan en ook heel jammer.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:49

Mas schreef:
katiavl schreef:

Als je de posts van Bart goed had gelezen dan zou je zien dat dit dus niet zo is ;)

Ik zie nergens dat het niet zo is? Alleen dat het niet de bedoeling is. Maar dat het niet de bedoeling is heeft weinig te maken met de gevolgen of het uiteindelijk gevoel dat mensen er bij krijgt.
Uiteindelijk is het idee in veel andere situaties al getest in de psychologie, dat bokt inneens een positieve uitwerking zou krijgen zou me verbazen. Alhoewel bokkers zijn tot veel in staat moest je ze geloven :D
Laatst bijgewerkt door lesilla op 09-03-09 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:52

Gevoel vind ik wat anders, ik weet nog dat er een hele rel was toen de BvT een eigen topic kregen... Dat is uiteindelijk ook allemaal meegevallen dus ik zie het probleem niet zo. Bovendien vind ik dat er behoorlijk goed gemodereerd wordt op bokt en als er gewoon duidelijke regels gemaakt worden voor het member forum lijkt mij dat er niet zoveel aan de hand is.