En hoe nu verder? (PB drama's)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:17

Chiqa schreef:
suleilitha schreef:
Voor de diehards onder ons, er zijn al progs waarmee je op fora het IP-adres van andere posters kun achterhalen,

Dat is geen progje hoor, dat is standaard op een forum op basis van de software van PHPbb.
Ik heb het zelf ook op mn forum zitten.

Ik heb het niet op wat standaard op PHPbb zit, maar over een onafhankelijk programma ;) wat ik overigens niet in mijn bezit heb.

Anoniem

Re: En hoe nu verder? (PB drama's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:18

Maar goed, om terug te komen op serieuze bedreigingen, dat heb ik dus ook gehad, vorige week. Iemand die beloofde even langs te komen en me in elkaar te gaan richelen. Knap als dat persoontje me vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:19

suleilitha schreef:
Ik heb het niet op wat standaard op PHPbb zit, maar over een onafhankelijk programma wat ik overigens niet in mijn bezit heb.

Jeheb het toch over fora's? Nou dat zit er gewoon standaard op dus ik weet niet presies wat daar zo bijzonder aan is? Kan je iemand natrekken tot aan zijn voordeur.
Bovendien is er egwoon een website voor gewoon even zoeken op IPtrace...Vidn hetniet zo bijzonder maar jij wel zo te zien :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:21

Ik heb het niet over fora, Chiqa, ik ken het wel hoe het via fora werkt en die tool zit er alleen voor beheerders en mods op, maar ik heb het over in het algemeen, los van fora. Er staan programma's waarmee je zelfs op Marktplaats de IP's kunt terugvinden, als buitenstaander zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:23

O dan moet je dat wel even duidelijk zeggen Sul;

je zegt namelijk het volgende;

suleilitha schreef:
Voor de diehards onder ons, er zijn al progs waarmee je op fora het IP-adres van andere posters kun achterhalen,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:26

Hmz, heb je gelijk in maar ik bedoel dus dat je als LEZER het ip kunt zien :D

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:32

Ik weet niet meer wie het zei, maar nee ik kan niet met suleilitha pb-en want ze staat in mijn foeilijst (als enige overigens, terwijl ik hier toch al heel wat jaren op bokt zit :+ ).

Je kunt misschien heel veel over iemand te weten komen, en misschien ben ik nogal naief maar ik ga er vanuit dat mensen niet gegevens over mij opzoeken. Ik zie ook helemaal geen reden waarom iemand dat zou willen. Ik neem aan dat mensen iets beters te doen hebben.
Als iemand hier weet waar mijn paard staat, en wat de geschiedenis van mijn paard is, en waar ik woon en weet ik veel wat nog meer, dan betekent dat niet dat ik teveel op internet zet, het betekent dat die persoon eens een fulltime baan moet gaan zoeken of een leuke hobby moet gaan beoefenen (ga eens naar je paard toe bijv. ipv er alleen over te praten!)
Laatst bijgewerkt door Hinke op 16-02-09 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:34

suleilitha schreef:
Hmz, heb je gelijk in maar ik bedoel dus dat je als LEZER het ip kunt zien :D

O zo!! haha ja ik dacht al :D Nee daar heb ik nog nooit van gehoort, dat is dan wel niet legaal.

Hinke schreef:
Ik weet niet meer wie het zei, maar nee ik kan niet met suleilitha pb-en want ze staat in mijn foeilijst (als enige overigens, na al die jaren hier op bokt te hebben gezeten

Sinds wanneer heb jij haar dan op de foeilijst staan? Merk er hier namelijk niets van :D

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:36

Lol ik klik dan steeds weer op 'laat bericht zien', ik weet het, dat zou ik niet moeten doen. Maar ik lees over de meeste berichtjes van haar heen, omdat ze niet automatisch getoond worden, en ik kan dus helemaal geen pb's meer van haar lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:37

Hinke schreef:
Lol ik klik dan steeds weer op 'laat bericht zien', ik weet het, dat zou ik niet moeten doen.

Nou dat is idd wel v bijzonder, heb je een foei ga je het tóch nog lezen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:38

Hmz, klopt niet van die foeilijst want als je daar iemand op zet, kun je de berichten van diegene hier op Bokt ook niet lezen.
Ik adviseer jou alleen maar om wat zorgvuldiger met je gegevens te zijn Hinke, een kind van vijf kan je hele doopceel lichten en dat is denk ik toch niet je bedoeling, tenminste ik kan het me niet voorstellen.

PB's van mij krijg je zowiezo niet te zien..... die krijg je namelijk niet van me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:40

Citaat:
het betekent dat die persoon eens een fulltime baan moet gaan zoeken of een leuke hobby moet gaan beoefenen (ga eens naar je paard toe bijv. ipv er alleen over te praten!)

Er zijn ook mensen die wegens omstandigheden even niet actief op de werkvloer kunnen zijn Hinke! Verder krijgen de paarden de volle aandacht, maar die staan nog net niet binnen handbereik. (een paar uitgesloten maar die zie ik twee keer per dag)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:41

Chiqa schreef:
Hinke schreef:
Ik weet niet meer wie het zei, maar nee ik kan niet met suleilitha pb-en want ze staat in mijn foeilijst (als enige overigens, na al die jaren hier op bokt te hebben gezeten

Sinds wanneer heb jij haar dan op de foeilijst staan? Merk er hier namelijk niets van :D

_O-

@Hinke: Juist door de zoekfunctie te gebruiken, komt er veel informatie naar boven waardoor je soms een topic met een vraag niet eens hoeft te starten. Hardstikke handig dus. Daar tegen, kan iemand die jou iets aan wilt/kan doen via de zoekfunctie veel (ongewenste) info terugvinden. Daarom moet je nooit iets neerzetten wat je ook niet in je plaatselijke dagblad kwijt wilt. ;)

Ook kun je dankzij de zoekfunctie iemand "betrappen" op een leugentje met soms hilarische gevolgen :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:41

Ben wel benieuwd wat iemand over mij kan vinden... PB maar informatie _O-

Maar ik vind wel dat er een temsysteem op PB's moet komen. En dat er dan ook OW's uitgedeeld mogen worden. Ik laat het aan Bart over om er wat op te verzinnen... Ik ben een beetje lui...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:50

Lievelie dat is een gewaagde vraag, ik type één woordje in en kom jou hele levenverhaal al tegen :P
Zal je er niet mee gaan vervelen maar ben hier in de loop der jaren wel wat handiger mee geworden sinds ik zelf een forum heb.

slimmerik schreef:
Ook kun je dankzij de zoekfunctie iemand "betrappen" op een leugentje met soms hilarische gevolgen

Dat is idd hilarisch, mensen die zichzelf tegenspreken, denk wel eens ben ik dan echt een van de winigen die zo goed oplet :o

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:56

Mijn leven is gelukkig heel saai :')

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 23:10

Citaat:
Het opheffen van de pb zou ik erg jammer vinden, het meerendeel van de pb's is leuk tot zeer leuk

Néé, niet opheffen maar wel de mogelijkheid hebben om de functie ( eventueel tijdelijk) uit te schakelen. Net zoals met je gewone emailadres. Daar kun je ook 'ja' of 'nee' aanklikken op de vraag "wil je per email bereikbaar zijn".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 23:23

Jannepauli schreef:
Néé, niet opheffen maar wel de mogelijkheid hebben om de functie ( eventueel tijdelijk) uit te schakelen.

Of de stalker/misbruiker het gewoon helemaal ontnemen, dat is namelijk wel mogelijk (software matig dan)

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 23:23

ThisIsMe schreef:
Niet gelijk met het vingertje wijzen Perrokai, dit verhaal is iets heel anders dan vervelende pb's krijgen van een onbekende, waar het in het begin van dit topic over ging, dit gaat veel verder. Smartie geeft al duidelijk aan dat dit een bekende was die haar bedreigde per telefoon. Ik had in zo'n geval dus werkelijk waar onmiddelijk na zo'n telefoontje de politie ingeschakeld, in een eerdere post heb ik ook al gezet dat bij echte bedreigingen zoals dit een mod niets kan uitrichten, maar dat je dat wel gelijk bij de politie moet aangeven. Zulke randdebielen ga je niet in toom houden door een tem-systeem op pb's of wat hier dan ook als oplossing aangedragen wordt, die moet je gerechtelijk laten vervolgen.

Wie voelt zich aangesproken dan ? :D Of je dreig PB krijgt van een bekende of onbekende maakt dus niet uit voor het verloop. Beide kunnen je echt op komen zoeken blijkbaar en je het even in het echt laten voelen. N.a.v. een post in een topic ontving ze dreigtelefoontjes trouwens. Maar men was bezig me bekvechten en reageerde er niet eens op. Helaas de politie doet pas wat als je in elkaar geslagen bent en niet aan de hand van dreigtelefoontjes. Dus ook daar heb je niets aan. Een tem systeem op PB's komt er niet zie het eerdere topic hier over. Zulke randdebielen hou je daar ook niet mee in toom die zijn echt ziek en gevaarlijk. Maar als het mogelijk was dan zouden de leuegenaars hier er wel flink mee door de mand vallen en kwamen ze ook niet veel meer voor of iig heel weinig lijkt mij.

Wie zegt dat er niet echt iemand bij Suleilitha langs gaat straks ? Sul, denkt dat ze niet te vinden is maar daar zou ik niet zo zeker van zijn. Maar nu snap ik opeens die lege profielen allemaal..... IP adres tot aan deur na te trekken ?? dat geloof ik dus niet maar dat zou wel heel erg zijn dan.
Kun je net zo goed je hele profiel vol zetten met je levensloop en je adres erbij. Zieke zieke mensen zijn er toch die om een forum mensen in het echt ook nog even gaan traceren en lastig vallen en zelfs in elkaar slaan of er mee dreigen ? Dit gaat toch gewoon te ver of niet ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 23:27

Weet je dat ik niet eens bang ben Perro? Het ging om een papzakje van een jong die me bedreigde, hij mag komen, dan hoop ik wel dat ik hem zie aankomen en laat even de woef los ;) en hubbie is een oud marinier :D
Desondanks vind ik dergelijke bedreigingen wel ziekelijk, laat dat wel duidelijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 23:30

Perrokai schreef:
IP adres tot aan deur na te trekken ?? dat geloof ik dus niet maar dat zou wel heel erg zijn dan.

Alstu

http://whatismyipaddress.com/

Zelf met satellietbeelden tot aan je voordeur , of je moet een proxyserver hebben :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 23:32

Lachen, volgens die site zit ik in Zaandam, terwijl ik gewoon zonder proxies of wat dan ook zit te internetten. Deze is dus niet betrouwbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 23:33

Dan heb je geen vast IP ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 23:33

Zal aan de provider liggen dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 23:34

Of dat je niet presies weet wat een IP doet, de andere site zal ik maar niet plaatsen die is pas echt eng.