Strenger optreden tegen afz**ken van andere bokkers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Onassa

Re: Strenger optreden tegen afz**ken van andere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:33

Het grote verschil is dat dit internet is en niet het echte leven.
Irl weet je vaak wel bij wie je je sores op tafel legt, kan je vaak ook een inschatting maken hoe rdaarop dan gereageerd gaat worden.
Hier is dat anders....het is groot, druk en een enorm verschil aan mensen qua denken, doen en reageren.
Dus je loopt dan zoals je zelf kunt bedenken het risico wat harder aan gepakt te worden.
Ik denk dat dat in sommige gevallen ook juist goed is.
Vaak geldt namelijk toch wel in veel gevallen "zachte heelmeesters maken stinkende wonden".

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:34

_Nancy schreef:
dan reageer je gewoon niet
en lees je gewoon verder..

Uit jouw berichten in dit topic maak ik op dat je bepaalde reacties liever niet wilt, zelfs als die misschien heel wat meer hulp bieden dan de reacties waar je wel op zit te wachten.

Waarom maak je jezelf druk als iemand zegt of typt: "Stel je niet aan". Dat is niet beledigend maar vaak wel een "wake up call" als iemand de neiging krijgt om te gaan overdrijven. En die neiging hebben we af en toe allemaal. Ik ben altijd heel blij als iemand dat dan tegen me zegt of zelfs een dramaqueen noemt.

Zet me weer even met beide benen op de grond en dan realiseer ik me weer even waar het leven echt over gaat en dat is gelukkig niet over je figuur (iets waar ik me persoonlijk trouwens echt nog nooit druk over heb gemaakt, dus ook iets waar ik me absoluut niet kan inleven: als iemand mijn figuur niet mooi vindt kijkt hij of zij maar lekker de andere kant op en dit dacht is 30 jaar terug ook al Knipoog).

Wil je dit soort reacties niet lezen praat dan met een goede vriendin en open niet zo'n topic op internet waar iedereen kan lezen en reageren.
Persoonlijk vind ik dat er nog netjes gereageerd wordt in je topic en dat er hele goede tips instaan.
Wees tevreden met jezelf, een ander zul je nooit worden. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:34

Maar goed Juul, jij zou dus vinden dat mensen die een kritische mening hebben, zouden moeten worden beloond met een OW of een ban???

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:35

ik heb serieus het idee dat mijn reacties hier gewoon niet meegenomen worden Scheve mond

Maar goed... nogmaals denk ik dus dat het probleem ligt bij het inleven in anderen en niet alleen aan je eigen sores denken.

KiWiKo

Suuskipje schreef:
kijk daar sla je de hamer op zijn euh (he bah spreekwoord kwijt) Pauline..
Het punt is dus dat als je 30 bent en andere dingen aan je hoofd hebt je blijkbaar niet meer in kan leven in het verhaal van de ts die dus jaren jonger is en dat je daarom maar zo moet reageren omdat het in jouw ogen als aanstelleritus voorkomt..
En juist dan als je dan wil reageren, leef je dan eens in in haar problemen!

Sorrie......... ik KAN dat gewoonweg niet meer Lachen ik kan me niet verplaatsen in iemand van 16 die op croissants en limonade leeft, keurig op gewicht is........ en dat niet kan bolwerken.......

Ik zou er wat aan doen, ik zou het oplossen......... en niet om aandacht vragen op een internet forum........ dus nee, sorrie met de beste wil van de wereld, kan ik helemaal niks met haar probleem, behalve het echt zien als een puberaal iets.

lesilla

Onassa schreef:
Het grote verschil is dat dit internet is en niet het echte leven.
Irl weet je vaak wel bij wie je je sores op tafel legt, kan je vaak ook een inschatting maken hoe rdaarop dan gereageerd gaat worden.
Hier is dat anders....het is groot, druk en een enorm verschil aan mensen qua denken, doen en reageren.
Dus je loopt dan zoals je zelf kunt bedenken het risico wat harder aan gepakt te worden.
Ik denk dat dat in sommige gevallen ook juist goed is.
Vaak geldt namelijk toch wel in veel gevallen "zachte heelmeesters maken stinkende wonden".

Als je jou op spreekwoorden moet baseren, grootste inconsistente en onkritische troep dat bestaat. En ook grootste gekende fout als het om mensenkennis gaat

Kleren maken de man, ook al draagt een aap een goude ring het is en blijft een lelijk ding Knipoog

Apple

Dat topic wat Kiwiko aanhaalt vind ik inderdaad een mooi voorbeeld van een topic dat best stevig is, maar uiteindelijk helemaal goed komt Lachen.

Dit komt ook door de opstelling van de TS Lachen

*laat me er tussen, dit topic gaat te hard Clown *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:36

Okee thanks voor je uitgebreide post Karl, maar toch nog de vraag. Als iemand met een (aannemelijk) serieus probleem komt, en iemand zegt keihard dat die zich aansteld, en vervolgens gaan daar allemaal bokkers in mee en voelt de TS zich de grond in getrapt, is dat dan geen persoonlijke aanval? (en dit gaat NIET over het topic van Nancy)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:36

KiWiKo schreef:
Suuskipje schreef:
Het punt is dus dat als je 30 bent en andere dingen aan je hoofd hebt je blijkbaar niet meer in kan leven in het verhaal van de ts die dus jaren jonger is en dat je daarom maar zo moet reageren omdat het in jouw ogen als aanstelleritus voorkomt..

Sorrie......... ik KAN dat gewoonweg niet meer Lachen ik kan me niet verplaatsen in iemand van 16 die op croissants en limonade leeft, keurig op gewicht is........ en dat niet kan bolwerken.......

Ik zou er wat aan doen, ik zou het oplossen......... en niet om aandacht vragen op een internet forum........ dus nee, sorrie met de beste wil van de wereld, kan ik helemaal niks met haar probleem, behalve het echt zien als een puberaal iets.

als je dat niet kan, waarom reageer je er dan nog kiwiko? wat bereikt de ts er nou mee als je haar de grond instampt omdat jij je niet in haar situatie kan verplaatsen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:37

KiWiKo schreef:
Suuskipje schreef:

Maar als je van jezelf weet dat je er niks mee kan, dat laat je het toch links liggen?

Pauline

Suuskipje dat denk ik ook, maar..

Het inleven moet van 2 kanten komen, je kunt als TS ook denken: ooh als die het zegt, naja so be it, Stel ik klaag over een ingescheurde nagel en iemand met ernstige kanker zegt: gaat wel over, niet piepen jij, dan denk ik ....mja ze heeft wel een punt.
Dan doet mijn vinger wel pijn en misschien soms mijn ego, maar ik léér ervan. Dus als TS kan ik ook me inleven in de reacties en sommige langs mijn zieltje af laten glijden.

Anoniem

Ik kan dat ook niet Kiwiko, ik ben zelf een keer bijna door het oog van de naald gekropen en kan me echt echt echt niet druk maken over drie kilo....
En dat ouwe mutsen als wij reageren, komt vast omdat je dan toch iets hebt zoals dat je de TS even duidelijk wilt maken dat ze zich druk maken om niks. Maar dat wordt je dan weer niet in dank afgenomen, blijkt nu.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:38

Apple schreef:
Dat topic wat Kiwiko aanhaalt vind ik inderdaad een mooi voorbeeld van een topic dat best stevig is, maar uiteindelijk helemaal goed komt Lachen.

Dit komt ook door de opstelling van de TS Lachen

*laat me er tussen, dit topic gaat te hard Clown *

precies.......... laat nou altijd alle topics staan of vallen met de opstelling van de TS.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:39

suleilitha schreef:
Ik kan dat ook niet Kiwiko, ik ben zelf een keer bijna door het oog van de naald gekropen en kan me echt echt echt niet druk maken over drie kilo....
En dat ouwe mutsen als wij reageren, komt vast omdat je dan toch iets hebt zoals dat je de TS even duidelijk wilt maken dat ze zich druk maken om niks. Maar dat wordt je dan weer niet in dank afgenomen, blijkt nu.

Maar dit klopt niet helemaal, niet voor iedereen. Ik ben dan 18 maar heb ook veel meer voor m'n kiezen gekregen dan anderen van 18, en tóch kan ik me verplaatsen in andere mensen...

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:39

@ Pauline ja maar het is toch dan de ts haar topic waarin ze haar problemen neergooit en ze heeft dan toch niet gevraagd om mensne die zelf hun problemen er ook neergooie ne dan bot reageren omdat zij het zoveel zwaarder gehad hebben?
dan maak je toch zelf een topic aan als alles je zo dwars zit Scheve mond

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:40

Suuskipje schreef:
KiWiKo schreef:

als je dat niet kan, waarom reageer je er dan nog kiwiko? wat bereikt de ts er nou mee als je haar de grond instampt omdat jij je niet in haar situatie kan verplaatsen?

waarom zou ik haar de grond instampen? Ik kan toch wel gewoon mijn mening of idee geven in zo een topic zonder dat ik haar de grond in zou stampen......... dit snap ik niet. Ik stamp haar nu toch ook de grond niet in?

lesilla

Suuskipje schreef:
ik heb serieus het idee dat mijn reacties hier gewoon niet meegenomen worden Scheve mond

Maar goed... nogmaals denk ik dus dat het probleem ligt bij het inleven in anderen en niet alleen aan je eigen sores denken.

Je kan beste advies geven maar mensen zullen altijd hun eigen idee doorvoeren, zeker degene die graag tanden in iets vastzetten. Gewoon blijven posten wat andere heb je weinig in te zeggen. Als er ééntje het inneemt en een paar seconden over denkt is het de moeite waard.

Heb daarstraks ook een post over het verplaatsen in mensen, en het vergelijken. Op deze pagina zie je al drie keer die fout terug Lachen

Pauline

Nee maar mensen kunnen wel getriggerd worden door dergelijke topics en de mens is geneigd om te reageren dan, zeker ophet internet.
Maar als TS heb jij ook een verantwoordelijkheid, voor jezelf..feit dat jij een topic opent geeft je toch niet alleen maar rechten om geknuffeld te worden?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:41

katiavl schreef:
Als je jou op spreekwoorden moet baseren, grootste inconsistente en onkritische troep dat bestaat. En ook grootste gekende fout als het om mensenkennis gaat

Kleren maken de man, ook al draagt een aap een goude ring het is en blijft een lelijk ding Knipoog

Uhhhh, kan je dat even nader toelichten want begrijp nu hieruit niet echt wat je me wilt zeggen Blond

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:42

@ kiwiko nee klopt je stampt haar nu niet de grond in.. maar als jij je er neit in kan verplaatsen dan zou ik niet reageren.
Ik vind jouw reacties vaak ook erg ja 'bot' over komen. Ik sommige discussies is dat fijn, maar voor de ts is dat denk ik erg hard op haar dak Scheve mond

edit: sorry voor de vele spelfouten maar mijn handjes zijn bevroren Clown
Laatst bijgewerkt door Suuskipje op 23-11-08 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Kij Juul, als je al begint vanuit: ik heb meer voor mijn kiezen gehad dan anderen van achttien," daarmee kruip je zelf al in het underdoghokje.... snap je?

KiWiKo

Suuskipje schreef:
@ Pauline ja maar het is toch dan de ts haar topic waarin ze haar problemen neergooit en ze heeft dan toch niet gevraagd om mensne die zelf hun problemen er ook neergooie ne dan bot reageren omdat zij het zoveel zwaarder gehad hebben?
dan maak je toch zelf een topic aan als alles je zo dwars zit Scheve mond

misschien hebben die mensen niet de behoefte om alles op internet te dumpen Lachen

Pauline

Mijn reacties suuskipje? Ohnee die van kiwiko.
Tja, ik vind die vaak erg relativerend...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:43

suleilitha schreef:
Kij [naam], als je al begint vanuit: ik heb meer voor mijn kiezen gehad dan anderen van achttien," daarmee kruip je zelf al in het underdoghokje.... snap je?

Huh?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:45

Nou, daarmee plaats je jezelf al in een bepaald hokje Knipoog