ban

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 21:55

avantilover schreef:
Helemaal mee eens, soms word er bij een dicussie gewoon een slotje opgegooid dat vinds ik soms erge onzin. Of een meningverschil in een topic ff uitpraten kan ook al niet of gewoon echt je eigen mining geven. Maar van mij best wat vrijer worden ja.
Je hoeft niet zo beschermt worden iedereen kan zijn eigen zegje doewn hoor!

*LOL* dat bedoel ik dus.
Het is heel moeilijk om het voor iedereen van bokt goed te doen.
In het KWPN-topic op FA werd namelijk gezegd dat moddies veel eerder in moeten grijpen en meer slotjes moeten plaatsen.
Dus zo simpel is het nog niet om een moddie te zijn waar iedereen tevreden over is Knipoog

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 23:00

astridh schreef:
Ik vind het wel een interessante vraag of actie's als reactie's verwijderen door 1 moddie genomen worden of dat dat besproken wordt (al dan niet achteraf) met de rest van de moderators Verward . Kan iemand daar antwoord op geven?

Ik gooi de vraag van Astridh maar even omhoog (of eigenlijk omlaag) omdat ik daar ook erg benieuwd naar ben.
Hoe solo beslist een moddie om reacties weg te halen? En dan heb ik het niet over die reacties die op verzoek van de plaatser weg gehaald worden, dat is een heel ander verhaal.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 23:03

Ik denk dat ze het alleen bespreken met de moddie die de baas is over de afdeling waar het geplaatst word.

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 23:15

Ik kan niet over dit forum spreken, weet niet hoe het er hier aan toe gaat, maar bij het forum waar ik mod ben heeft de moddie volledige verantwoordelijkheid over het forum. Je kan wel door andere moddies/gebruikers gewezen worden op iets wat uit de hand loopt, maar als je zelf iets ziet wat je wilt verwijderen, dan mag dat ook en doe je dat ook. Moet natuurlijk wel met recht zijn, niet zomaar dingen verwijderen...

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 00:37

Maarten schreef:
Tja.... in de maatschappij hebben de burgers toch ook geen invloed op de straf van een verdachte?

In Amerika kent men een jury, waarbij de burgers dus wel degelijk invloed hebben op de straf van een verdachte Haha!

Maargoed, dat even terzijde gehouden ben ik idd ook van mening dat er veel meer mensen op bokt zijn die af en toe een waarschuwing mogen krijgen, en zelfs ook mensen die een tijdelijk ban verdient hebben. En ik weet het, ik ben ook niet altijd een lieverdje en zal vast eigenlijk ook wel een van die waarschuwingen verdienen, maar zolang het nergens gebeurd zal niemand het zich ook echt erg aantrekken.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 01:39

Mods kunnen idd behoorlijk autonoom handelen in hun eigen forum. Als er voor iedere actie overleg zou moeten zijn zou ik gillend gek worden. Of ja, dan zou ik nog sneller gillend gek worden Tong uitsteken We gaan er in principe van uit dat mods hun werk gewoon goed doen, als dat niet zo is kan je dat melden en dan wordt er achteraf gekeken wat er mis is gegaan. Als mods twijfelen over hoe te handelen of als iemand uit nood in een forum van een andere mod iets doet dan wordt dat besproken op MP. Ook als iemand constant bezig is of op meerdere fora kattekwaad uithaald komt dit op MP te staan.

Meer of minder slotjes? Tja, sommige mensen vinden spanning en sensatie geweldig en willen minder slotjes, andere mensen willen een forum waar ze zonder voor pissige reacties hun mening kunnen plaatsen en willen een forum dat gewoon gezellig is. Welke groep wil je tevreden houden Verward Haha!

Overigens krijgen mensen altijd een Email als ze gebanned worden met de reden van deze ban. Of ja, normaal gesproken. Die moeite nemen we over het algemeen niet bij mensen die registreren om te gaan kloten op een paardenforum.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 01:54

Hmm, heb ik toch gemist dat Steef een ban heeft gekregen, n.a.v. welk topic dan?

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 06:48

BartVB schreef:
Mods kunnen idd behoorlijk autonoom handelen in hun eigen forum.

autonoom handelen ok maar ik kan me zo voorstellen dat je 'problemen' wel terugkoppelt naar andere moddies om een en ander even te bespreken. En met problemen bedoel ik dat je meerdere keren een reactie van dezelfde persoon verwijdert (margreet bijvoorbeeld). Ik weet te weinig van die topics en het plaatsingsgedrag om te kunnen 'beoordelen' of het verwijderen van die reacties terecht was of niet maar het viel me wel op dat het gebeurde. En eigenlijk ging ik ervan uit net als Margreet dat dat soort dingen in het team besproken worden, maar daar begin ik nu ernstig aan te twijfelen. Het lijkt me ook wel zo netjes als je als mod iets gedaan hebt wat eigenlijk niet 'rechtvaardig' is (iedereen kan wel eens een slechte dag hebben toch Verward ) dat je dat dan rechtzet, bij voorkeur met een uitleg aan de betreffende persoon. 'Baas' zijn over anderen geeft bepaalde rechten maar naar mijn mening ook verplichtingen naar de mensen waarover je 'baas' bent. Zonder dat raak je je waardering en geloofwaardigheid kwijt.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 09:52

Huh? Ben ik nou achterlijk of worden er weer reacties van Margreet verwijderd? Hier stond toch net nog wat Verward

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 10:00

Geen paniek Fitzroy, dat heb ik -voor de verandering- zelf gedaan.

Astrid, ik sluit me helemaal bij je reactie aan.

Ik sta er echt van te kijken dat een moderator blijkbaar dus gewoon haar gang kan gaan en zich kan "uitleven" zonder dat er iets teruggekoppeld wordt of dat ze daar op aangesproken wordt. Een moderator werkt dus niet namens Bokt -zoals ik dacht dat het zou zijn- maar op persoonlijk titel. Maar persoonlijk aanspreken kan weer niet Verward

Het verwijderen van die reacties zou overigens alleen terecht geweest zijn als reacties van bepaalde anderen in dat topic OOK verwijderd waren, die waren van dezelfde toonsoort, maar nee, de vriendjespolitiek die ik al eerder aanhaalde...

BartVB schreef:
We gaan er in principe van uit dat mods hun werk gewoon goed doen, als dat niet zo is kan je dat melden en dan wordt er achteraf gekeken wat er mis is gegaan.

Dat ken ik ja... Scheve mond
Het zo gevierde "2 vechten 2 schuld"-principe wordt ineens heel anders toegepast als er een moderator in het spel is, ook dat heb ik al eerder aangehaald.

Het gaat me nu echt niet om mijn "persoonlijk leed", dat haalde ik alleen aan als voorbeeld, maar om het dieperliggende probleem: de gebrekkige communicatie tussen bokkers en moderators. Op het moment dat moderators niet reageren op PB's van gebruikers om iets af te handelen, dan is er echt iets mis!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 10:08

astridh schreef:

(kan ik me wel een beetje voorstellen hoor als je weet wat er achter de schermen gebeurd)

Het is erg frustrerend als je weet hoe het achter de schermen werkt en dan de aloude regeltjes opgesomt ziet worden.

Zo lijkt het net of de moderators altijd adequaat werken en de bokker zelf dingen te verwijten valt.

Helaas is dat dus niet zo, het zal makkelijker blijken om veranderingen vanuit de bokkers te zien dan vanuit het donkere hol waar de boktcensuur -uitgeleefd naar eigen wil en inzicht- zich thuis noemt.

Niet alleen justice is blind...

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 10:41

Margreet schreef:

Dat ken ik ja... Scheve mond
Het zo gevierde "2 vechten 2 schuld"-principe wordt ineens heel anders toegepast als er een moderator in het spel is, ook dat heb ik al eerder aangehaald.

Het gaat me nu echt niet om mijn "persoonlijk leed", dat haalde ik alleen aan als voorbeeld, maar om het dieperliggende probleem: de gebrekkige communicatie tussen bokkers en moderators. Op het moment dat moderators niet reageren op PB's van gebruikers om iets af te handelen, dan is er echt iets mis!

Is het dan nu niet de tijd om dat bespreekbaar te maken? Lachen Vind dat dat eigenlijk wel zou moeten kunnen hoor, het moet toch wel eerlijk zijn. Typ je helemaal een reactie (en nog zonder spelfouten ook Tong uitsteken ) word die zomaar weggehaalt.
Ik heb dat nog niet gehad, maar ik zou er ontzettend boos over worden.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 12:23

Eeh, Astrid, dat zei ik niet.. 'Kleine' dingen worden door de mod zelf afgehandeld in haar eigen forum, als er 'grotere' dingen aan de hand zijn wordt dit idd gemeld op MP en wordt er gekeken wat we er verder mee gaan doen. Dus ja, een mod kan tot op zekere hoogte haar gang gaan, wie zou alles wat de mods doen moeten controleren? Iig niet ik, dan zou ik net zo goed alles zelf kunnen doen. Als er iets misgaat dan kan dat gemeld worden bij het beheer en dan zoeken we naar een oplossing en zoeken we iig uit wat er gebeurd is. Overigens hoor ik in de laatste reacties vooral frustraties over een paar dingen die de afgelopen twee jaar zijn gebeurd, IMO niet representatief voor 99.995% van de moderatie acties.

BTW Orri, vind je het erg als ik gewoon niet reageer op je posting?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 12:48

BartVB schreef:
als er 'grotere' dingen aan de hand zijn wordt dit idd gemeld op MP en wordt er gekeken wat we er verder mee gaan doen. [...] Overigens hoor ik in de laatste reacties vooral frustraties over een paar dingen die de afgelopen twee jaar zijn gebeurd, IMO niet representatief voor 99.995% van de moderatie acties.

Gekeken wat er verder mee gedaan wordt... Mmmm.... En dat blijft intern of krijgen de betrokken gebruikers daar ook nog wat van mee?
Ik zou anders graag eens in de doofpot willen kijken dan!

Bart, ook al zou het echt maar om zo'n klein deel gaan (wat ik overigens niet met je eens ben), dan is het voor de betrokken 0,005% toch nog altijd heel zuur dat zaken op een dergelijke botte manier afgehandeld worden (of NIET afgehandeld worden eigenlijk), toch jammer dat dat blijkbaar niet anders kan.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 13:20

Margreet, ik kan me dit voorval nog maar half voor de geest halen dus ik kan over dit specifieke voorval weinig nuttigs zeggen. Ik weet dat het een probleem is, ik ben me er ook terdege van bewust. Dat probleem ligt ook voor een erg groot deel bij mij, ook dat weet ik. Een van de oorzaken is mijn waardeloze tijdplanning, teveel willen doen in te weinig tijd en meer van dat soort fraais. Iets anders is dat het met PB's erg moeilijk bij te houden is wat je nou nog moet 'behandelen' en wat niet. Ik krijg per dag een stuk of 30 PB's ofzo met verzoekjes, vragen, problemen, etc, etc. Er ontstaat dus een probleem als ik een wat complexere vraag een paar uur of een paar dagen laat liggen, deze is dan erg snel richting pagina 2 of 3 verdwenen. Ik moet dat eens wat beter aan gaan pakken Scheve mond Een mogelijke oplossing is het sturen van mail (maar daar heb ik ongeveer hetzelfde probleem) of een andere oplossing aan mijn kan. B.v. een soort ticket systeem. Hmm, dat laatste is misschien zo gek nog niet. Dan kan ik daar ook dingen in kwijt als b.v. die \\\\\ in de profielen e.d. *denkt*
Voorlopig is het beste advies dat ik je kan geven dat je gewoon ff aan de bel trekt als je na een tijdje nog niets van me gehoord hebt. M'n hoofd is soms nogal een chaotische brei waarin vanalles kwijtraakt Scheve mond

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 13:30

Bart, dat is een reactie die ik kan waarderen!
Niet altijd dat wijzende vingertje naar de gebruiker, maar ook eens de hand in eigen boezem. Met wederzijds begrip kom je al een heel eind denk ik en daar draagt dit absoluut aan bij.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 14:11

Hey bart als je mij ooit wil bannen, dan moet je dat niet doen op IP adres he, want dan kan tessa nooit meer online komen. Mag ik dan ook een restitutie van evt. ingelegde gelden?

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 14:18

Je kunt ook gewoon zorgen dat je niet gebanned word speciaal voor je vrouwtje Haha!

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 16:35

Ik struikelde bijna over iets wat je eerder gezegd had Bart, over het per email waarschuwen... Maar goed dat je die toevoeging erachter neer had gezet Tong uitsteken

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 23:48

Prima schreef:
Hey bart als je mij ooit wil bannen, dan moet je dat niet doen op IP adres he, want dan kan tessa nooit meer online komen. Mag ik dan ook een restitutie van evt. ingelegde gelden?

Ach Prima wie zou jou nou willen bannen Knipoog Bokt zou dan wel heel saai worden hoor

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 00:00

BartVB schreef:

BTW Orri, vind je het erg als ik gewoon niet reageer op je posting?

Ben niet anders gewend, prima hoor, schat
Jij had waarschijnlijk van mij toch ook geen antwoord gehad Gaaaap

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 00:04

Dank je wel Greetje. Wil je mijn tweede moeder zijn? Jij bent uiteindelijk de wijste vrouw van allemaal. Seen it all been there ect. Kijkt fijn vanaf de zijlijn zonder te oordelen. Observeren, maar toch ook weer participeren zonder een eigen deel op te strijken. Leuk vind ik dat. Kan nog veel van je leren. (da's het voordeel van het hebben van een 'oudere' moeder, daar kan je nog wat van leren).

Hé, riep je me Orri?

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 12:42

Vind ik ook hoor Prima nog een 3e moeder nodig Schijnheilig *LOL*

Aurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 21:20

Geef de (tijdelijke) BANNERS een eigen forum :

F O K M A A R R A A K.....of zoiets (FMR)

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 21:30

hihi dan wil ik ook een ban!