Gaan sommige mod's te ver met hun bemoeienissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Gaan sommige mod's te ver met hun bemoeienissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:07

naadje24 schreef:
ik weet iig wat ik met mijn eigen ogen gezien heb Knipoog

Een tweede RK onder ons dus. Nou team ik zou met deze bekentenis mijn conclusies trekken Duivel

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:07

xx_Horsiex schreef:
Ik had een aanvaring met een mod gister waar ik echt boos om werd. Ik doe op aanvraag van haar fatsoenlijk mijn verhaal want ik 'beledigde' haar in mijn eerste bericht dus neem ik me de moeite om fatsoenlijk mijn verhaal te zeggen in de hoop dat er iets mee gedaan, waarop ze me vervolgens niks terugstuurt. Wie denkt ze wel niet dat ik ben, een of andere pinokkio? Dat gepreek van die mods altijd over het omgaan met elkaar, zelf slaan sommige van jullie ook regelmatig de planks mis, en dat hypocriete gedoe is echt belachelijk aan het worden.

Er wordt duidelijk met 2 maten gemeten bij sommige mensen, maar er is geen een mod die dat durft toe te geven. This dat ik veel te opvliegend ben in sommige situaties maar anders gaf ik mezelf op om mod te worden. Wordt er zo moe van als maar weer eens overduidelijk iemand een hand boven het hoofd gehouden wordt maar de mod in kwestie halstarrig volhoudt dat het niet zo is. En daar irriteer ik me zo erg aan.

Altijd preken en rechtertje spelen maar om eens eerlijk te zijn over sommige zaken is teveel moeite.

Als je een klacht hebt over de manier waarop er met je gecommuniceerd wordt door een bepaalde mod, dien dan een klacht in bij de bijbehorende hoofdmod of als je die ook niet ligt, bij Eline. Hoewel wij alleen kunnen ondersteunen en adviseren is ook de bezwaarcommissie mensen graag ter wille als er conflicten zijn dus ook die optie ligt er nog.

Ik heb geen benul waar het over gaat natuurlijk, maar zoals jij het omschrijft is tot dusver de enige misdaad van die mod dat er geen reactie terug is gekomen. Kan, wie weet heeft die mod het nog niet gelezen, of snel gelezen maar moest daarna weg, of heeft het achter de schermen neergezet om hulp te krijgen voor het correct formuleren van een antwoord? In dat geval zou ik zeggen: wacht even af.

Komt er niks of vind je de communicatie van een mod beneden alle peil, dan zijn er verschillende mogelijkheden om dat aan te kaarten, zoals boven beschreven.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:12

naadje24 schreef:
geen giswerk hoor! en niet alle mod's zijn even eerlijk he....je hebt mod's die niet eerlijk zijn naar de
bokkers en je hebt ook nog mod's die geen kleur bekennen....oftewel wolven in schaapskleding Clown

en nee ik ga niet weg, ben hier al een aantal jaren en boktbeleid is pas de laatste jaar echt anders geworden. maar dan nog laat ik me niet wegjagen
ik pak het gewoon anders aan Haha!
overigens heb ik er niet zoveel frustraties meer over hoor, maar deel ik nog wel graag mijn mening erover Vork

Jij kent dus mods die jou topics doorgeven waarbij je door het team in de grond word gestampt? Juist ja...En heb je toevallig ook nog een theorie waarom dat zo is (dat ze zo'n hekel hebben aan jou)? Nu je toch toegang hebt achter de schermen...

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:13

Ik ben wel degelijk van mening dat sommige mods niet weten hoe en wanneer in te grijpen. Als er op de man wordt gespeeld op een oneerlijke, kwetsende of zelfs bedreigende manier is het ingrijpen. Heel simpel.

Maar als je een OW krijgt omdat er gereageerd wordt op een nieuwsbericht (waar niemand persoonlijk pijn mee wordt gedaan of zelfs maar een haarjee gekrenkt) waar je al van kunt uitgaan dat er humoristische opmerkingen los zullen komen..........vind ik dat verschrikkelijk kinderachtig en zedlfs een vorm van machtsmisbruik. Oeh, ik ben zó sterk, ik kan een OW uitdelen. En discussie is niet mogelijk, we reageren gewoon niet weer.

Ik vind bokt veel te leuk om er zomaar mee te stoppen, maar mocht ik ooit nog een OW krijgen? Wil ik er wel een die ik heb verdient!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:17

slimmerik schreef:
naadje24 schreef:
ik weet iig wat ik met mijn eigen ogen gezien heb Knipoog

Een tweede RK onder ons dus. Nou team ik zou met deze bekentenis mijn conclusies trekken Duivel

bewijs het maar eerst eens!!
misschien ken ik wel een 2e RK, zou dat het niet zijn?

en jij zal mij maar al te graag zien vertrekken Haha! , wat je overigens al eens geprobeert hebt
en jij zou ook beter moeten weten slimmerik, kan namelijk daarvan ook wel wat dingen herrineren ...
maar ik zal mijn mond daarover wel houden anders word ik weer te persoonlijk he Knipoog

en karl je geeft idd toe dat er inhoudelijk over bokkers gesproken word, maar je verteld niet hoe....maargoed ook al is dat wel zoals ik dat beweer dan zullen jullie dat toch nooit toegeven

hoe dan ook, het zal altijd jullie woord tegen die van mij blijven
alhoewel jullie misschien eens achter de oren moeten gaan krabben over het feit dat steeds meer bokkers op deze wijze in opstand komen en er toch ook mod's zijn die het zat zijn om al die dingen aan te horen die jullie bespreken Knipoog

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:18

BraveSpots schreef:
Jij kent dus mods die jou topics doorgeven waarbij je door het team in de grond word gestampt? Juist ja...En heb je toevallig ook nog een theorie waarom dat zo is (dat ze zo'n hekel hebben aan jou)? Nu je toch toegang hebt achter de schermen...

dat is je eigen conclussie...ik zeg niet dat ik topics gezien heb waar IK de grond werd ingestampt
dat is NU iets wat JIJ er van maakt Knipoog

en dat ik bekend ben onder groen dat weet groen en jij kan ook niet beweren mij nooit gezien te hebben Vork
dat is namelijk vaak met mensen die voor hun mening durven uit te komen die afwijkt van het gros Haha!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:22

Ach weet je... dit is het internet.

Mensen kunnen zich heel anders voordoen dan ze in werkelijkheid zijn, en als mensen dat kunnen, kunnen mods dat ook. Clown

Ik zou geen mod willen zijn, al dat gezeur aan je hoofd. Je niet kunnen uitdrukken zoals je graag zou willen vanwege een 'voorbeeldfunctie', en al die kinderachtige ruzies die je moet blussen...

En nee, niemand is perfect, dus ook een mod niet, dus ook die maken fouten. Das ook menselijk. Tja.

Aan de andere kant, als mensen die je helemaal niet kent, op een forum waar je voor je lol komt, je zo weten te raken dat je schuimbekkend van woede zulke wilde reacties uit het toetsenbord trimt dat de Tems over bokt heen en weer vliegen, dan mag je wel eens bij jezelf te rade gaan wat er precies mist in jouw leven. Clown

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:23

naadje24 schreef:
misschien ken ik wel een 2e RK, zou dat het niet zijn?

Misschien ook niet. Als het zo serieus is, doe het dan eerlijk en meld over wie het gaat. Mensen nieuwsgierig maken en A maar geen B zeggen, is een beetje... aandachttrekkerij, vind ik. Als iemand jou dingen door zou geven van achter de schermen, is het geen schande wat er gezegd wordt, dan is het een schande dat iemand zo vertrouwen beschaamd.

OW's, en dat is ook al regelmatig gezegd, worden nooit door 1 mod alleen gegeven, dus een in jouw ogen onterechte sanctie kan je niet 1 mod verwijten. Dat is een teambeslissing.

Ik vind dat de mods het nu eigenlijk goed doen. Ben ze de laatste tijd heel weinig tegengekomen in topics, dus misschien zijn de gebruikers ook een beetje rustiger? Of lijkt dat allemaal alleen zo? Haha!

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:23

Een andere uiterste vind ik weer beweringen te doen die nergens gestaafd kunnen worden en enkel en alleen giswerk uitlokken en proberen die gissingen in een richting te duwen..........oh, voor er gegist wordt: Kheb het over jou Naadje!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:26

iepsel schreef:
Een andere uiterste vind ik weer beweringen te doen die nergens gestaafd kunnen worden en enkel en alleen giswerk uitlokken en proberen die gissingen in een richting te duwen..........oh, voor er gegist wordt: Kheb het over jou Naadje!

je denkt maar en je zegt maar , Boeie Clown
ik weet gewoon waar ik over praat en is geen gegis Haha!

ow en tieneke: ik ben geen verrader Haha!

het is mij in vertrouwen "opgestuurd" geworden en daar zal het blijven ook Haha!
en ik heb ook niks tegen 1 mod hoor, maar tegen meerdere Haha!

edit: overigens wat wel weer jammer is dat elke bokker die zo een ontdekking heeft gedaan en uitgebracht heeft naar buiten nu niet meer op bokt mag komen
tja rararara misschien toch wat te verbergen achter de schermen dat mensen geen uitspraken mogen doen? Verward

2e edit: enne niet te persoonlijk worden he iepsel! kan je een OW voor krijgen, of onee jij niet natuurlijk Knipoog
Laatst bijgewerkt door Ojajoh op 12-11-08 23:29, in het totaal 2 keer bewerkt

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:28

Boeie, idd. Je smileys vertellen me dat je verschrikkelijk trots bent op jezelf. Dat mag hoor, en ik heb misschien 1 wenkbrauwhaartje even opgetrokken van ergernis. Is allang weer over, die moeite bespaar ik mezelf.........heb godzijdank gewoon een leven.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:28

Als er iemand jou info doorgeeft, dan is die de persoon een verrader. Als jij daar dan ook nog eens mee meedoet, tja, dan vind ik dat evenveel schuldig. En voor mijn part mogen zo'n mensen geband worden, inclusief zij die er mee meedoen en er continu op wijzen maar hun mond niet verder willen opendoen. Want waarom zeg je zo'n dingen? Om de aandacht te trekken? Om de mods een slecht gevoel te geven? Om de bokkers tegen de mods op te zetten? Want ik snap het niet.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:29

naadje24 schreef:
BraveSpots schreef:

dat is je eigen conclussie...ik zeg niet dat ik topics gezien heb waar IK de grond werd ingestampt
dat is NU iets wat JIJ er van maakt Knipoog

en dat ik bekend ben onder groen dat weet groen en jij kan ook niet beweren mij nooit gezien te hebben Vork
dat is namelijk vaak met mensen die voor hun mening durven uit te komen die afwijkt van het gros Haha!

Van je laatste zin begrijp ik niet veel, ik moet jouw gezien hebben? Wat heeft dat ermee te maken?

Dus je hebt topics gezien van andere die de grond werden ingetrapt? En was er een reden waarom mods die topics aan jou lieten zien dan Blond ?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:29

Karl66 schreef:
Ja, achter de schermen praten we over mensen in tegenstelling tot het openbare Bokt, waar het over onderwerpen gaat. Maar we praten wel inhoudelijk over die mensen, hun manier van reageren en op wat voor manier ze op Bokt aanwezig zijn. Wij zijn er ons namelijk terdege van bewust dat wij een voorbeeldfunctie hebben en dat het altijd mogelijk is dat het achter de schermen gedeelte gehackt wordt. Teamleden die een bokker afzeiken worden daar dus ook echt wel op aangesproken.

naadje24 schreef:
en karl je geeft idd toe dat er inhoudelijk over bokkers gesproken word, maar je verteld niet hoe....maargoed ook al is dat wel zoals ik dat beweer dan zullen jullie dat toch nooit toegeven

Ehm, hoe specifiek wil je het hebben??

Ook iets wat ik vaak zie. Discussies die verharden en totaal dichtslaan omdat er mensen zijn die maar half lezen en te snel conclusies trekken waardoor niemand meer naar de ander luistert.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:31

Natuurlijk worden bokkers besproken, omdat de zwaarte van de sanctie soms ook afhangt van hun postgedrag. Als iemand al vijf keer een sturende pb heeft ontvangen voor iets, is op een gegeven moment de maat wel vol en wordt er een OW uitgedeeld. Ik geloof niet dat je je daar verder iets spannends van voor moet stellen.
Je laatste zin vind ik een behoorlijke insinuatie ("...en er toch ook mod's zijn die het zat zijn om al die dingen aan te horen die jullie bespreken."). Mods moeten onder andere over discretie en communicatieve vaardigheden beschikken en ik vertrouw er toch op dat de mensen van onze groene wederhelft mans (vrouws) genoeg zijn om zich te laten horen op het moment dat er niet naar hun zin gefuncioneerd wordt.
Als jou werkelijk iets 'in vertrouwen' is toegestuurd dan ben ik iig vrouws genoeg om te stellen dat ik dat op persoonlijke titel een ongehoorde onvolwassen indiscrete actie vind, die de desbetreffende mod heel anders aan had moeten pakken Knipoog
Maar ik ga er vanuit dat de soep niet zo heet gegeten wordt als hij wordt opgediend Lachen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:32

Tieneke schreef:
Als er iemand jou info doorgeeft, dan is die de persoon een verrader. Als jij daar dan ook nog eens mee meedoet, tja, dan vind ik dat evenveel schuldig. En voor mijn part mogen zo'n mensen geband worden, inclusief zij die er mee meedoen en er continu op wijzen maar hun mond niet verder willen opendoen. Want waarom zeg je zo'n dingen? Om de aandacht te trekken? Om de mods een slecht gevoel te geven? Om de bokkers tegen de mods op te zetten? Want ik snap het niet.

misschien mensen aan het denken zetten dat het idd niet helemaal klopt....
en ik doe mijn mond er idd niet verder over open

hou het al dik een jaar voor me...met hier en daar alleen deze verkondiging die ik hier heb gedaan..
ooit waren er bokkers die wel verder gingen en de waarheid perse wouden verkondigen met hun bewijs en al, opvallend is dat die bokkers voorgoed geband zijn

maargoed....jij hieft het niet te geloven hoor, als ik het maar doe Haha!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:32

naadje24 schreef:
edit: overigens wat wel weer jammer is dat elke bokker die zo een ontdekking heeft gedaan en uitgebracht heeft naar buiten nu niet meer op bokt mag komen

Lijkt me toch een hele normale gang van zaken als mensen dingen naar buiten gaan brengen die niet naar buiten gebracht horen te worden. Knipoog

Wat maakt het uit dat er achter de schermen over bokkers gepraat wordt, dat is al jaren duidelijk.
En als ze niet zo positief over ons praten zullen we het daar echt wel zelf naar gemaakt hebben. Haha!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:35

Helemaal mee eens, Urielle. Het verschil tussen het bespreken van de acties van een bokker en de bokker zelf moet duidelijk zijn. Een bokker wordt nooit persoonlijk aangevallen achter de schermen, hoort ook niet zo te zijn en moest dat voorkomen zou er echt wel een gevolg voor die mod zijn. Maar de acties worden wel besproken, anders kan een situatie nooit opgelost worden.

Als je maar de helft naar buiten brengt, hoe wil je dan dat mensen jou gaan geloven of dat jij ze zo aan het denken zet? Als je dat echt zou willen, zou je gewoon zo de naam op tafel gooien. Waardoor er tenminste duidelijkheid zou zijn. Dit vind ik echt flauw.

Toevoeging: als je niet te schuw bent om regelmatig commentaar te geven op het beleid en op het team en je zegt dingen zogezegd om "het beter te maken", dan spreken dergelijke acties van het tegendeel. Want zo wordt de sfeer en werking er niet beter op.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:38

Bokt Brother is watching you! Clown

And ook nog talking about you. Clown

Je zou er toch haast een beetje paranoide van worden. Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:39

naadje24 schreef:
iepsel schreef:

je denkt maar en je zegt maar , Boeie Clown
ik weet gewoon waar ik over praat en is geen gegis Haha!

ow en tieneke: ik ben geen verrader Haha!

het is mij in vertrouwen "opgestuurd" geworden en daar zal het blijven ook Haha!
en ik heb ook niks tegen 1 mod hoor, maar tegen meerdere Haha!

tja rararara misschien toch wat te verbergen achter de schermen dat mensen geen uitspraken mogen doen? Verward

2e edit: enne niet te persoonlijk worden he iepsel! kan je een OW voor krijgen, of onee jij niet natuurlijk Knipoog

Tjonge hoe gefrustreerd kun je zijn. Bloos! Zolang jij geen bronnen kunt noemen en het zou inderdaad waar zijn..... tja dan ben je op een onrechtmatige manier op het modsforum geweest.

Maar ik hou het maar op dikke-duimen-zuigen-werk Knipoog Kijk als je geen bewijzen hebt voor je beweringen dan ben je in feite al tegen de regels bezig. Nl. informatie uit derde hand of zo iets Clown

En persoonlijk worden daar ben je zelf ook niet bepaald vies van imo. Haha! Haha! Haha!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:41

Djilan schreef:
Ehm, hoe specifiek wil je het hebben??

Ook iets wat ik vaak zie. Discussies die verharden en totaal dichtslaan omdat er mensen zijn die maar half lezen en te snel conclusies trekken waardoor niemand meer naar de ander luistert.

uhm misschien is het ook HOE je het leest he Knipoog

misschien bedoelde ik met HOE wel iets anders....
niet HOE van dat bokkers aanwezig zijn maar HOE van de toon hoe er over die bokkers gesproken word
dus half lezen is het niet hoor Knipoog

Tieneke: nogmaals ik gooi geen namen op tafel, dat jij nou zo in elkaar steekt Sigaar
de dame is inmiddels weliswaar geen mod meer (dus modjes jullie lopen geen gevaar meer,wat een opluchting Haha! ) maar dan nog.....

ooit zal het vast wel nog een x naar buiten komen, iig niet door mij, maar geduld word beloont Knipoog

slimmerik: ik ben never nooit niet op het modforum geweest
proof it!
en dat persoonlijk worden heb ik van jou afgekeken Knipoog

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:44

Ik steek zo niet in elkaar. Ik zou zeggen: "Nee, bedankt, zo'n info hoef ik niet."
Voor mij specifiek zou het trouwens ook niet belangrijk zijn. Ik heb zelf achter de schermen gezeten en heb gezien hoe het daar is.

Karl66

Mwah, ik schat dat 90% van de bokkers achter de schermen nog nooit ter sprake zijn gekomen. Aangezien het meestal over sancties gaat, is het niet zo gek dat er niet positief over die mensen gesproken worden. Reacties als "Geweldig die reactie van pietje puk, ik heb echt respect voor de manier waarop hij die bokker te kakken zet" ben ik nog nooit tegengekomen. Maar dat wil niet gelijk zeggen dat we bokkers de grond in stampen of afzeiken.

Naadje die opmerking van jou dat wij afzeiktopics achter de schermen hebben bewijst voor mij wel dat je het gewoon uit je duim zuigt. Maar daarom blijf ik het nog wel beledigend vinden.

PussInBoots

Nou idd Slimmerik, hoe gefrustreerd kun je zijn. Zou je bijna een praatgroepje aanraden. Maar daar zullen ze vast en zeker onrechtmatig bezig zijn als het jou zo uitkomt.

Als er al "iets" was vind ik het al ongehoord het op deze manier te bespreken. Zielig vind ik het.
En laat me raden, jij vind dat vast : "Boeie"..............

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:45

Ah. Dus ooit was er een mod die Naadje in vertrouwen nam over dingen die Naadje niet mocht weten.

Maar die mod is nu geen mod meer.

Zo steekt de vork in de steel, dus?