Geen cap op, dan geen HAW/ITP topic?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Re: Geen cap op, dan geen HAW/ITP topic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:38

Oh Bloos

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:40

Nijn schreef:
goeroe schreef:
Dat is wel een interessant vraagstuk. We willen natuurlijk geen wereld waar niemand meer een hobby kan hebben omdat er mogelijk gevaren aan zitten. In dit geval verbied je mensen echter niet om een hobby te hebben, je verplicht ze alleen om zich op een deugdelijke manier uit te rusten. En zelfs dat niet eens want het gaat alleen om het al dan niet mogen plaatsen van foto's. Knipoog Ik vind het dan ook geen beperking, met een cap op je hoofd kun je net zo goed rijden.

Maar...... is bokt wel dé plek om dergelijke ''problemen'' op te (willen) lossen?
Je verplicht mensen iets, en dat kan m.i. nooit de intentie zijn van een forum als deze Lachen

Bokt vind ik eigenlijk niet zo'n slechte plek, nergens zie je zoveel ruiters en amazones bij elkaar. Ik blijf ook van mening dat je mensen tot niets verplicht. Mensen kunnen er voor blijven kiezen om zonder cap te rijden, met als consequentie dat ze geen foto's van het rijden kunnen plaatsen. Of dit de intentie moet zijn van een forum als Bokt weet ik eigenlijk niet, dat is een lastige afweging die ik nog niet heb gemaakt. Misschien ben ik het uiteindelijk wel met de tegenstanders eens, maar ik speel graag de advocaat van de duivel, zeker in zo'n geval als dit waar er wel iets voor het alternatief te zeggen is. Knipoog

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:41

MSophie schreef:
maar vind mijn eigen verantwoordelijkheid of ik hersenletsel wil of niet ! En ben overigens ook al vaak zat van haar afgevallen..

En dat kan de overheid betwisten als ze hier regels voor gaan maken, net als bij autogordels. Wanneer je voor de rest van je leven in een rolstoel komt kost je de samenleving veel geld. Maar zolang de overheid het rijden zonder cap niet strafbaar stelt zou bokt dat ook niet moeten doen.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:43

goeroe schreef:
Of dit de intentie moet zijn van een forum als Bokt weet ik eigenlijk niet, dat is een lastige afweging die ik nog niet heb gemaakt. Misschien ben ik het uiteindelijk wel met de tegenstanders eens, maar ik speel graag de advocaat van de duivel, zeker in zo'n geval als dit waar er wel iets voor het alternatief te zeggen is. Knipoog

Idem... Ergens vind ik het onzin, al die regeltjes en verplichtingen. Aan de andere kant, en misschien wel belangrijker, het lijkt me alleen maar goed als de cap de standaartuitrusting wordt van de bokkers op HAW. En later in heel NL.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:44

Ik vind het trouwens niet opgaan dat er minder caps gedragen zouden worden omdat je niet het goede voorbeeld zou geven als je geen cap draagt. Ik ben daar zelf een goed voorbeeld van: ik draag zelf dus geen cap, zoals ik al zei. Maar mijn bijrijdstertje die 11 is draagt er wel altijd in, en op buitenritten ook een bodyprotector. Dat willen haar ouders graag en bovendien al wilden ze dat NIET, dan kreeg toch die kleine meid een cap op. Waarom zij dan wel? Omdat ik verantwoordelijk voor haar ben op dat moment en zij niet oud genoeg om zelf die beslissing te nemen.

zij doet er ook nooit moeilijk over trouwens.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:45

Dan zijn er dus sirrieus mensen, die een cap moeten kopen, om op een forum foto's te plaatsen! VAN DE ZOTTE!

Zovergens, weet je dat die cap ook juist schade kan aanrichten? dus nee. vind ik niet goed.

Het is ieders eigen keuze, je kan toch ook niet zeggen : Bitloos mag je niet op wedstrijd verschijnen dus ook niet op bokt? komt namelijk op hetzelfde neer : ieders eigen keuze.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:46

Elma_ schreef:
jaimy: jammer dat jij mensen die iets zien en om het welzijn van een ander geven en ergens iets over zeggen als zeurend ervaart... Lachen

je kan er toch elke keer wat van zeggen als je een foto ziet van iemand zonder cap? Daar ben je vrij in, net zoals degene op de foto er vrij in is dit als gezeur te ervaren.

Ik vind het alleen totaal niet de taak van een forum om de mening van een paar mensen als norm te nemen. Het is een forum, ze bieden een platform voor gebruikers die vervolgens de inhoud vormen. Niet meer, niet minder.
Bokt is geen partij die ergens voor staat of iets wil uitdragen.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:48

en ik op mijn beurt vind het dan weer heel apart dat jij in je eentje besluit waar heel bokt voor staat Knipoog

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:51

Elma_ schreef:
jaimy: jammer dat jij mensen die iets zien en om het welzijn van een ander geven en ergens iets over zeggen als zeurend ervaart... Lachen

Ja maar denk je als ik bijvoorbeeld tegen iemand zeg van ja het is bijv "dom" dat je geen cap opzet. Dat diegene er dan naar gaat luisteren Huilen van het lachen
Ik vind het gewoon eigen keuze of je het wel of niet opdoet. Is voor je eigen veiligheid!

En als het dan 20 x in je topic word gezegt vind ik het wel zeuren ja..
Ik vind niet dat het verboden moet worden om foto's te plaatsen zonder cap
Laatst bijgewerkt door J92 op 29-10-08 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:51

lautje76 schreef:
Bokt is geen partij die ergens voor staat of iets wil uitdragen.

Ben ik ook wel met je eens ja...

En toch zou ik het een heel goed statement vinden Clown

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:52

jaimy92 schreef:
Elma_ schreef:

Ja maar denk je als ik bijvoorbeeld tegen iemand zeg van ja het is bijv "dom" dat je geen cap opzet. Dat diegene er dan naar gaat luisteren Huilen van het lachen
Ik vind het gewoon eigen keuze of je het wel of niet opdoet. Is voor je eigen veiligheid!

En ook IK vind het eigen keuze, maar dan heb ik het iig maar gezegd! Haha!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:52

smurffie schreef:
Dan zijn er dus sirrieus mensen, die een cap moeten kopen, om op een forum foto's te plaatsen! VAN DE ZOTTE!

Ik denk dat dat wel een beetje zal meevallen. Knipoog

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:53

Gewoon geen fotoś plaatsen lijkt me goedkoper *LOL*

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:54

Kelly_ann schreef:
Gewoon geen fotoś plaatsen lijkt me goedkoper *LOL*

Dat sowieso, heb je ook geen paard en flitsend setje nodig. Huilen van het lachen

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:54

Elma_ schreef:
En ook IK vind het eigen keuze, maar dan heb ik het iig maar gezegd! Haha!

Ja & ik vind het OOK eigen keuzen. En daarom snap ik niet waarom er bijv 10x in een topic word gezet waarom diegene zonder cap rijd.
zoals je zegt; Is toch eigen keuze! Knipoog

Maar ik ben weg Doei!
Laatst bijgewerkt door J92 op 29-10-08 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Bafizabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:55

HAHAHAHAHAHA

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:55

Nah dan gaat bokt ook gelijk failliet.. lekkere vooruitzichten dit Clown

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:57

Elma_ schreef:
en ik op mijn beurt vind het dan weer heel apart dat jij in je eentje besluit waar heel bokt voor staat Knipoog

Verzin ik niet zelf hoor Knipoog

Van Dale: fo·rum het; o -s, fora 1 groep deskundigen die met het publiek discussiëren over een bep. kwestie: ~discussie 2 website waar over een bep. zaak kan worden gediscussieerd

Website faciliteert. Website discussieert dus niet zelf mee en dringt al helemaal niet zijn mening op aan gebruikers.

Maar als jij het begrip forum wil herdefinieren dan kan dat hoor. Dat is namelijk de kern van deze discussie. Wil je een forum waarbij de forumbeheerders zelf een moreel standpunt innemen?

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:00

Ik heb het erover dat ik vind dat HAW toch wel een voorbeeldfunctie kan hebben voor bepaalde mensen.. Jij vind volgens mij (kan zijn dat ik het verkeerd opvat) van niet.. Maar ik voel me wel vereerd dat je speciaal voor mij de dikke van dale induikt Clown

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:01

lautje76 schreef:
Maar als jij het begrip forum wil herdefinieren dan kan dat hoor. Dat is namelijk de kern van deze discussie. Wil je een forum waarbij de forumbeheerders zelf een moreel standpunt innemen?

Zit ik misschien op een ander Bokt? Volgens mij doen de forumbeheerders dat al heel lang hoor. Clown

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:02

goeroe schreef:
smurffie schreef:

Ik denk dat dat wel een beetje zal meevallen. Knipoog

kan je zo al 7 mensen noemen op 1 stal, waar ik nog niet eens de helft van de mensne ken Knipoog dus nee zal zeker niet meevalen

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 23:03

smurffie schreef:
Het is ieders eigen keuze, je kan toch ook niet zeggen : Bitloos mag je niet op wedstrijd verschijnen dus ook niet op bokt? komt namelijk op hetzelfde neer : ieders eigen keuze.
Bitloos komt op hetzelfde neer als eerder genoemd "boomzadels".
En nogmaals dat zijn gevoelens en vrijheid te maken. En ieders gebruik en idee daarachter.
Dat heeft niks met de veiligheid te maken. Een cap wel!

XxNimezxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:03

achja, ik denk niet dat je met zoeits ver komt. Tja het is eigen keus als je je schedel wilt breken ipv een cap.. ik vind het een beetje dom geen cap. Maarja eigenkeus he

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:04

Mas schreef:
Vind ik geen goed idee, het dragen van een cap is de eigen verantwoordelijkheid en een dergelijke maatregel zou ik te betuttelend vinden eigenlijk. Natuurlijk is veiligheid heel erg belangrijk, maar het is aan een ieder zelf om dit in te zien en er al dan niet naar te handelen.

Ik ga hier helemaal in mee Knipoog
Bokt word er al niet leuker op met al die regeltjes, en als ze ook nog bepaalde dingen gaan verplichten eer je iets dergelijks mag gaan posten, laat bokt alsjeblieft een beetje normale menselijkheid houden ipv discrimineren(is tensloote al genoeg ellende op de wereld) Knipoog

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:09

goeroe schreef:
Zit ik misschien op een ander Bokt? Volgens mij doen de forumbeheerders dat al heel lang hoor. Clown

dan zit ik waarschijnlijk op een ander Bokt Clown

Ik zie moderators alleen ingrijpen om het forum leesbaar en toegankelijk te houden (en daarmee bedoel ik ook normale omgangsregels hanteren) en ze moeten er voor zorgen dat men zich aan de wet houdt (geen rascisme bijvoorbeeld).

Ik heb nog nooit een statement gezien vanuit het beheer dat ze principieel voor of tegen bepaalde "paard inhoudelijke zaken" zijn. Zoals hulpteugels, caps, op stal houden of 24/7 wei etc. En al helemaal niet dat mensen die zich niet voegen naar dat statement gecensureerd worden.

En het lijkt mij idd. niet wenselijk als dat wel zo zou zijn. En zolang een cap niet bij de wet verplicht is zie ik geen onderscheid in het maken van een statement over een cap of over hulpteugels bijvoorbeeld.
Laatst bijgewerkt door Waves op 29-10-08 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt