Bokt-leaks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Bokt-leaks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 00:52

Ik: euh...

Nee, ik: Niemand belangrijks... klaar....

maikeltje

Roosch schreef:
Ze zullen vast niet hebben gezegd: "Hallo, wij zijn van http://www.bokt.nl en we willen even kijken of het de waarheid is wat de gebruiker Arabesk heeft verteld. Dus kunt u mij alstublieft de sappige details doorsturen?"

Als ze geband was op aannames die niet klopten en dus onterecht geband was, waren de poppen ook aan het dansen geweest.
One way or another, het is toch niet goed wat ze doen.

Neemt niet weg dat ik kan begrijpen als Arabesk indertijd boos was geworden, maar een onschuldig telefoontje..

Als ze alleen konden verifieren of de ban terecht was door haar werkgever te bellen, dan had er in de eerste plaats al geen ban mogen komen. Dit gaat tever wanneer bokt "bewijs" moet gaan halen bij je werkgever. Daar is geen enkel excuus voor te rechtvaardigen. Als de twijfel bannen of niet bannen daarvan af moet hangen dan bant men maar niet, simpel!
Laatst bijgewerkt door maikeltje op 29-12-10 00:53, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

stef schreef:
Maar jongens, er is niks gebeurt, er heeft niemand op de blaren gezeten, dus kom op....

IMJ schreef:
Dan nog?
Zou voor mij dus reden zijn om minder in te loggen.. dat wil bokt niet ga ik vanuit?

Bokt vind het prima dat je inlogt, waar dan ook, zal hun een rotzorg zijn, het ging om een SA (of een vermoeden van)

Ja, maar als mijn werk gebeld gaat worden ga ik van daaruit dus niet meer bokken. En dus zal ik minder vaak hier zijn. Dat bedoelde ik. Als iedereen dat doet wordt bokt during the day al een stuk minder bezocht. Snap je?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 00:53

Ik denk toch echt niet dat het zo aangepakt is hoor.

Een simpele vraag van 'werkt die en die toevallig bij jullie?' is denk ik aannemelijker hoor.
Misschien kan Bart dit ophelderen, hoe dat in zijn werk is gegaan.

Wel typisch, in de regels staat geloof ik iets van dat er 'geen individuele gevallen' besproken mogen worden.
Ik geloof dat het hek van de dam is, want er zijn in dit topic geloof ik wel 3 individuele gevallen besproken.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 00:55

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 00:57

je mag best je mening geven als je je daar toe geroepen voelt :j

Maar goed ik vind het jammer als mensen nu ongefundeerde uitspraken gaan doen om maar iets kunnen zeggen. Het werkt speculaties en aannames in de hand (wat Bart gezegd heeftt is namelijk ook allang voorbij gekomen) Ik denk niet dat iemand daar iets mee opschiet.
Maar als jij je er fijn bij voelt heb je er idd het volste recht toe :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 00:58

maar roosch, het heeft geen zin dat bart het opheldert, want zoals ik eerder in dit topic heb gezegt, al komt bart op zn blote knieeen vergeving vragen, dan wordt er wel weer een andere stok gezocht.

IMJ: Nee, dan zou me nou echt aan mijn *piep* roesten ;). Het is 1x voorgekomen, wat ik nog steeds niet goedkeur (ik blijf het maar herhalen, just in case) maar ik bok er geen seconde minder om :n
Ik heb nl nog steeds niks te verbergen

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:01

Oh, dankjewel Nicolletje, dat had ik inderdaad wel gelezen maar door een operatie is mijn concentratievermogen nog niet zoals het moet zijn. :o
Tja, Arabesk en Arno8 waren geliefden en dan is het inderdaad lastig om een duidelijke lijn te vinden.
Ik zit ook wel eens op bokt bij m'n vriend en m'n vriend op bokt bij mij (ieder eigen accounts) maar dan wel onder hetzelfde IP-adres. No way dat ik in zijn account ga en hij in het mijne.
Als daar terechte twijfels over zouden zijn zou het beheer me altijd zelf mogen bellen.

Nogmaals, ik heb dit topic wel helemaal doorgespit maar om het echt helemaal te lezen in niet te doen, zeker met mijn concentratie op dit moment niet.
Maar Menino, dat betekent niet dat mijn uitspraken ongenuanceerd zijn. Helemaal niet.
Volgens Google:
Citaat:
ongenuanceerd
1) Keihard 2) Kortzichtig 3) Ongedifferentieerd 4) Vlak '

En echt, de pb's blijven binnenstromen met mensen die vinden dat mijn posts fijn en genuanceerd zijn.
Dus ik ben echt niet de enige die hier zo over denkt.

Ik ben het verder helemaal met stef eens.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:02

De punten waarom wel en waarom niet gebeld kan worden met bedrijven/werkgevers van Bokkers van uit jullie zijn ons duidelijk. Bart heeft ook een aantal reacties gegeven dat het anders had kunnen gaan maar dat wij op dat moment de beslissing hebben genomen op basis van informatie die voor handen was. Als er een alternatief voor handen was hadden we deze destijds zeker kunnen aangrijpen.

BartVB schreef:
Voor de mensen die later in de discussie zijn gevallen of om een andere reden deze post gemist hebben:

BartVB @ [FZ] Bokt-leaks

Er is hier in een nogal uitzonderlijke situatie gebeld, als we dit niet hadden gedaan was de ban van de gebruiker blijven staan. Dat is geen excuus, wel een verklaring. We hebben toen onderschat wat de grotere ogenschijnlijke privacy implicaties zijn voor gebruikers en om die reden denk ik dat we dit in de toekomst niet meer gaan doen. Overigens wil ik wel nogmaals benadrukken dat we dit alleen hebben gedaan omdat we wisten dat er geen vragen zouden komen nav een telefoontje. Als het hier om een bedrijf zou gaan met een klein aantal medewerkers (waarbij 'klein' erg relatief is, denk aan < 300 ofzo) dan hadden we niet gebeld omdat we ook snappen dat dit soort telefoontjes in kleine bedrijven vragen op kunnen roepen die onhandig zijn.

Maar goed, los daarvan; we snappen jullie bezwaren, we snappen heel goed dat het geen fijn gevoel is als je het idee hebt dat wij je werkgever gaan bellen en ik kan je garanderen dat dit ook niet gaat gebeuren terwijl er echt heel, heel vreemde dingen aan de hand zijn. Zie b.v. het Miep verhaal. 100% uitsluiten zou ik graag doen maar zo simpel ligt het helaas allemaal niet, dat we met dit soort zaken veel voorzichtiger om moeten gaan is inmiddels echter erg duidelijk.

Met dit stukje tekst van Bart (uit dit topic) en de reacties van jullie hier binnen handbereik ben ik meer geïnteresseerd in jullie ideeën. Kort gezegd: wanneer bel je wel, wanneer bel je niet? Wat moet wel of geen aanleiding zijn en in hoeverre kun je ander soort informatie verkrijgen. En maak je ook zo'n een beslissing als dit voor heel Bokt juist positieve gevolgen zou kunnen hebben (zoals bv mbt Miep)?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:02

Stef, het heeft met professionaliteit te maken en iemand in een moeilijke positie brengen. Dat je dat niet begrijpen kunt snap ik niet maar vind ik prima. Ga daar verder geen energie insteken.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:03

Stef het gaat er niet om of iemand wel of niet iets te verbergen heeft. Mijn werkgever heeft niets met mijn activiteiten op bokt te maken en bokt heeft ook niets met mijn werkgever te maken. Mijn werkgever hoort bij mijn prive-leven. En omdat ik daar misschien weleens over uit zou kunnen wijden in een HK-topic, mogen die gegevens nog niet zomaar zonder mijn toestemming tegen of voor mij gebruikt worden door het beheer van bokt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:04

Mireille: het is heel simpel, je begeeft je als beheer van een internetforum nooit in iemands persoonlijke leven. Zoals eerder aangegeven moet er gemodereerd worden op zaken die OP bokt gebeuren en niet daarbuiten. Als de bewijzen voor een ban of sa niet OP bokt gevonden kunnen worden, dan maar geen ban.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:05

stef schreef:
maar roosch, het heeft geen zin dat bart het opheldert, want zoals ik eerder in dit topic heb gezegt, al komt bart op zn blote knieeen vergeving vragen, dan wordt er wel weer een andere stok gezocht.

IMJ: Nee, dan zou me nou echt aan mijn *piep* roesten ;). Het is 1x voorgekomen, wat ik nog steeds niet goedkeur (ik blijf het maar herhalen, just in case) maar ik bok er geen seconde minder om :n
Ik heb nl nog steeds niks tverbergen

hmmm, ik denk ook niet dat het opschiet als Bart op z'n blote knie'en om vergeving komt vragen...
maar een 'sorry dat het gebeurd is, het had niet mogen gebeuren we gaan een poging doen om conrete maatregelen in te stellen die dit soort situaties in de toekomst gaan voorkomen, want we hadden dit en dat nooit mogen doen' een stuk beter zou vallen.

Het feit is, dat zolang ze met verhaaltjes aan blijven komen dat het aan de situatie lag, aan de bokkers lag en you name it.... Dat het net lijkt of ze zelf hun fouten niet willen accepteren of inzien ofzo. Terwijl ik in principe wel wil geloven dat ze er echt spijt van hebben, maar dat dragen ze op deze manier nou niet echt uit. En dat snap ik gewoon niet helemaal :?

Roosch

Ik denk dat het beheer heel goed in staat is om zelf hierover te beslissen, Mireille.
Wel goed dat jullie om imput vragen, don't get me wrong maar de ene zaak is de andere niet.

In de zaak van Miep was het helemaal prima dat het zo uitgepakt is, maar voor hetzelfde geld was het verhaal inderdaad waar geweest en dan was het vast wel weer eens naar jullie hoofd gesmeten.
Arabesk heeft haar positie op Bokt te danken aan het feit dat het beheer naar haar werk heeft gebeld.
Als ze werkelijk zo ongelooflijk boos was geweest had ze zich daarna van bokt gedistantieerd.
Maar dat heeft ze niet gedaan, en waarom? I think because we all love bokt.. secretly.

Maar straks komt er misschien weer zo'n zaak.. en dan kan het twee kanten op gaan. Goed of goed fout.
Laatst bijgewerkt door Roosch op 29-12-10 01:06, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Mireille: naar mijn idee bel je niet, never, nooit. Het is en blijft een forum, tijdverdrijf dus.

IMJ, ik begrijp (inmiddels) dat dat KAN gebeuren, maar het IS niet gebeurt, en daar draait het om IMO.

maikeltje (zucht) ik ben het er ook mee eens dat die gegevens niet gebruikt mogen worden, maar dat is wel gebeurt, en vervolgens is er verder niks gebeurt, dus klaar... Life goes on.

Ik krijg trouwens ook diverse positieve PB's, wat ik best leuk vind, maar ik wil die mensen toch oproepen hun mening gewoon hier te ventileren. Je kan het niet eens zijn met elkaar, maar er zal niemand bijten :n

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:07

Lovely schreef:
Mireille: het is heel simpel, je begeeft je als beheer van een internetforum nooit in iemands persoonlijke leven. Zoals eerder aangegeven moet er gemodereerd worden op zaken die OP bokt gebeuren en niet daarbuiten. Als de bewijzen voor een ban of sa niet OP bokt gevonden kunnen worden, dan maar geen ban.

Even afgezien van mijn eigen mening.

In het geval van Miep (we weten allemaal wie dat was?) was het iemand die heel bokt voorloog.
Als het beheer dit niet had opgehelderd waren we nu waarschijnlijk nog bezig met iemand die allerlei ziektes bij elkaar loog.
Moeten er dan uitzonderingen gemaakt worden?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:08

Mireille schreef:
Met dit stukje tekst van Bart (uit dit topic) en de reacties van jullie hier binnen handbereik ben ik meer geïnteresseerd in jullie ideeën. Kort gezegd: wanneer bel je wel, wanneer bel je niet? Wat moet wel of geen aanleiding zijn en in hoeverre kun je ander soort informatie verkrijgen. En maak je ook zo'n een beslissing als dit voor heel Bokt juist positieve gevolgen zou kunnen hebben (zoals bv mbt Miep)?

Ok, bij deze mijn idee. Je belt NOOIT. Helemaal nooit tenzij op uitdrukkelijk verzoek van de gebruiker zelf zoals bijvoorbeeld Kiwiko in dit geval.

Op Fok bellen ze nog niet als er het ernstige vermoeden bestaat dat iemand is overleden. Je doet het gewoon niet. Internet is internet, echte leven is echte leven. Je komt gewoon in principe niet buiten Bokt voor info.

En in hoeverre je informatie kan verkrijgen hangt af van wat je wil weten. Je kan er ook voor kiezen om je niet zo druk te maken om SA's en 5000 regels die opgevolgd moeten worden voor je iemand kan bannen. Dan hóef je niet zo te zoeken naar informatie. Dan ga je op inhoud modden. :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:09

Ik heb nu het hele topic doorgeworsteld.. Ik kan niet anders zeggen als dat ik het op zijn zachts gezegd schokkend vind dat er zo ver word gegaan voor een forum..

Als er al naar een werkgever word gebeld ivm een ban, waar houd het dan uiteindelijk op?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:09

En bij miep zijn ze er (topic gelezen dankzij een link van iemand) toevallig achter gekomen en zijn ze er niet bewust achteraan gegaan.

Nou mensen, ik duik mn bed in, niet teveel banketstaaf want dan moet ik morgen weer zoveel bijlezen ;)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:11

Waves schreef:
Ok, bij deze mijn idee. Je belt NOOIT. Helemaal nooit tenzij op uitdrukkelijk verzoek van de gebruiker zelf zoals bijvoorbeeld Kiwiko in dit geval.

Op Fok bellen ze nog niet als er het ernstige vermoeden bestaat dat iemand is overleden. Je doet het gewoon niet. Internet is internet, echte leven is echte leven. Je komt gewoon in principe niet buiten Bokt voor info.

En in hoeverre je informatie kan verkrijgen hangt af van wat je wil weten. Je kan er ook voor kiezen om je niet zo druk te maken om SA's en 5000 regels die opgevolgd moeten worden voor je iemand kan bannen. Dan hóef je niet zo te zoeken naar informatie. Dan ga je op inhoud modden. :)

Ga hierin helemaal met je mee Waves..

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:11

Stef, hoe kan het dan dat Arabesk nu over de flos is dan? Ik weet niet hoe lang dit geleden is maar als zij dit eerder had geweten dan had het ook al eerder op bokt vermeld geweest waarschijnlijk.

Roosch schreef:
Lovely schreef:

Even afgezien van mijn eigen mening.

In het geval van Miep (we weten allemaal wie dat was?) was het iemand die heel bokt voorloog.
Als het beheer dit niet had opgehelderd waren we nu waarschijnlijk nog bezig met iemand die allerlei ziektes bij elkaar loog.
Moeten er dan uitzonderingen gemaakt worden?

Ik weet niet hoe het gegaan is bij Miep. Misschien waren er andere bokkers die haar kenden en die mods of beheer hebben ingelicht? Ik weet het niet hoor want ten tijde van Miep zat ik denk ik ook onder een steen ofzo :+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:12

Nee, toen zat je denk ik nog niet op bokt, it's a long time ago.

Trusten stef!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:16

Wie is miep dan?

Niet dat het iets veranderd aan mijn mening maar ben wel benieuwd.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:19

Miep verzon van alles geloof ik zoals ziektes en weet ik wat meer. Maar pin me er niet aan vast, weet het niet geheel zeker. Geloof dat er familie van haar gebeld is..
Lovely @ [FZ] Bokt-leaks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 01:22

bij Miep hebben ze haar moeder gebeld...

Maar Miep haar verhalen waren gewoon echt vreemd (achteraf met de kennis die we nu hebben) dus ik ben er van overtuigd dat dat zonder hulp van het beheer ook wel was uitgekomen, hekemaal omdat er hele meetings omtrent haar georganiseerd werden. Kijk, nu is het fijn dat dat toen in zo'n vroeg stadium is uitgekomen dus ik vind het ergens ook wel 'dubbel'.

maar als ik het dan nu in deze hele context zet, en me er bewust van ben dat ze ook mijn moeder zouden kunnen bellen als ze twijfels hebben bij mijn verhalen..... Ik zou er heel erg door in de problemen kunnen komen, ook als ik gewoon de waarheid verteld zou hebben. Dus als ik even mijn onderbuikgevoelens negeer vind ik ook eigenlijk dat ze in de situatie van Miep niet hadden moeten bellen, niet zonder de gebruiker zelf om toestemming te vragen. Niet om nu oude koeien uit de sloot te halen, maar Miep is voor mij niet echt een argument dat er gevallen zijn waarin het wel gerechtvaardigd is.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-12-10 01:23, in het totaal 1 keer bewerkt