Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 14:36

Simmerik ja jij temt er graag op dat klopt, dat was al bekend Haha!

Als je dat doet in een HK topic en niet herhaaldelijk zie ik het probleem niet zitten.
Zie dan meer het probleem bij de mensen die topics gaan speuren om mensen te kunnen temmen Lachen
Ik mag in mijn huiskamer toch ook zeggen over de buurman wat ik er van vind Haha!
Waarom dan op bokt niet?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 14:38

runningkawa schreef:
Ik mag in mijn huiskamer toch ook zeggen over de buurman wat ik er van vind Haha!
Waarom dan op bokt niet?

Maar in jouw huiskamer kan niet de hele wereld meeluisteren Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 14:39

runningkawa schreef:
Simmerik ja jij temt er graag op dat klopt, dat was al bekend Haha!

N.a.v. welke opmerking van mij plaats je dit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 14:41

gewoon vanuit algemeen, klopt het niet dan? Lachen

wie weet hangen er wel microfoons in mijn hK Tong uitsteken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 14:43

Runningkawa woont in het big brother huis, ik heb nooit mogen praten over iemand anders hier, dan zegt men mama " hou je maar bezig met je eigen leven, dat is al moeilijk genoeg"

Klink echt jong nu Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 14:45

dat wordt hier ook gezegt, maar soms moet iets over je collega ofzo er toch ff uit
Is toch gewoon menselijk
En dan is het ook weer over en genoeg Lachen

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 14:58

Overigens is het zeker niet zo dat iemand een 'sturende PB' (soort officieuze waarschuwing) behóort te krijgen voordat er tot het geven van een OW overgegaan wordt. Het is aan de moderators om van geval tot geval te bekijken of er eerst zo'n Sturende PB gegeven wordt of meteen een OW. Mocht er vervolgens bezwaar zijn tegen die OW dan kan het bemiddelteam ingeschakeld worden, en dan worden alle voors en tegens bij elkaar gezet en uitgebreid afgewogen, waarna de OW wel of niet teruggedraaid wordt Lachen . Het is lang niet altijd zo zwart/wit als hier nu gesteld wordt. Als dat wel zo was, was hier nu geen topic met zo veel bladzijden.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 14:58

slimmerik schreef:
Heb je er al contact over opgenomen met de mids dan Griebels... ? Want ik zie je bezwaar over een OW hier tig keer voorbij komen maar hoe reageren die erop dan?

Ja en dat is hier ook al besproken Ja

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:48

griebels schreef:
Schimmelig schreef:
Een waarschuwing die krijgt voordat er een OW gegeven wordt.

Correctie: behoort!!! te krijgen voordat er een OW gegeven wordt Knipoog

Ehm... een OW is de waarschuwing volgens mij Knipoog Het is tenslotte een 'Officiele Waarschuwing'. Daarom heeft het de eerste keer ook nog geen gevolgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:04

Citaat:
Bijv een bericht van danae, iemand die nog nooit tersprake is geweest krijgt hup een OW, had ook wel een sturende pb kunnen zijn.
Nu komt ze niet meer.
Iemand die nooit afgaf op beleid enz wordt gewoon zo hard gepakt dat de zin in bokken over is.
Is dat nu nodig?

Dus ik bemerk wel een verandering..en of we daar blij mee moeten zjn?

Had Danae geen waarschuwing gehad? Want het leek mij wel dat Ellende wel enkele reacties geleden geschreven had, dat men eerst waarschuwingen kreeg. Of vat ik dit verkeerd op?

uhh ik heb ook nooit waarschuwingen gekregen

Nou een beetje overdreven vind ik het wel dat voorbeeld van Danae, dan heeft ze wel gevoelige tenen. Maar posts Danae zoalsik ze laastelijke gelezen heb, heeft ze haar mondje niet in haar borstzak,. Ga je schermen met iemand doe ook niet terugdeinst voor een woordje dit of dat, kan je je op glad ijs begeven.

Ben wel van mening dat OW te snel gegeven worden, je mag kennelijk niet meer voor je zelf opkomen. Iedereen doet dat op zijn eigen manier en dat wordt niet gewaardeerd op bokt. Wat mij irriteert is dat als iemand bombastisch spreekt, heel snel mensen krijgen die, lijkt wel per definitie, tegen zijn en meteen gaan roepen. Niet met argumenten, maar kennelijk zich geroepen voelen om die persoon met zijn eigenzinnige woordgebruik als een erge, of engerd te bestempelen. Juist dán lopen discussies verkeerd.

Allemaal eenhaps bewoordingen, soort bokttaal, dan loopt het vlotjes en handzaam.

Doet mij denken aan, niet uit de toon vallen, anders val je buiten de groep. Maar diversiteit is toch juist leuk?

Die zoekers, die idd berichten gaan afspeuren en kennelijk slachtoffers hebben gevonden en ze in elk topic gaan volgen om te kunnen gaan temmen, te kunnen gaan zaniken, proberen mensen wakker te schudden, want Léés dan!! Daar mag ook wel een OW voor gegeven worden, maken zij niet bokt kapot? Maar zien mensen dat wel???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:34

Toch is het nog altijd niet de bedoeling om specifieke situaties van een OW te bespreken in dit topic... Lachen Als je het ergens oneens mee bent, dan kan je de betreffende mod een pbtje sturen voor overleg om te zien of je er dan uitkomt. Lukt het niet met de mod, dan kan je daarna de mids dus contacteren. Maar eerst pb je dus de mod met uitleg waarom je het er niet eens mee bent.

Daarnaast wordt er echt niet alleen naar het geTEM'de bericht gekeken, vaak wordt het hele topic gelezen, of igv een HK-topic, de laatste 5 of 10 bladzijdes bijvoorbeeld Lachen Juist om de context en de hele situatie van een opmerking te begrijpen. Vaak krijgt de 'uitlokker' dan ook een sturende pb of OW gelang wat die gepost heeft.

Verder heeft Gwen het juist, afhankelijk van de situatie / geposte post, krijgt iemand een sturende pb of een OW. Een waarschuwing kan trouwens ook dmv een modopmerkign in het topic zijn.

Verder mag iemand zeker voor zichzelf opkomen, maar. Het gaat er maar om hoe je dat doet. Je kan ook op rustige wijze jezelf verwoorden en verweren. Dat hoeft niet gelijk met blindelingse of woede aanvallen terug.

En als iemand onevenredig veel TEM't op een andere user, dan krijgt die ook vaak de melding dat het uitvechten van persoonlijke vetes niet de bedoeling is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 13:08

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 13:14

runningkawa schreef:
viewtopic.php?p=27819764#p27819764

Hier nog een voorbeeld waarom niemand het mond dood maken snapt...moet dat zo met bokt?
Is dit de bedoeling van bokt??

Ik ben het hier mee eens. Ik heb al aan de mods ter plaatse gevraagd om dit aan de rest voor te leggen. Waarom een groep mensen die het gezellig hebben dwingen om elders een vreedzame discussie voort te zetten?

Is daar nou echt niets aan te doen vraag ik me af?

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 13:56

Als je het gevoel hebt dat dit niet helemaal op de juiste manier is behandeld zou je natuurlijk ook de betrokken moderator kunnen benaderen wat de reden voor die manier van handelen is en hoe het in jouw ogen ook zou kunnen (zoiets heeft Tallie_Ho gedaan, geloof ik Lachen ), Als je het gevoel hebt niets daarmee te bereiken zou je ook de hoofdmoderator van dat tabblad, Apple in dit geval, kunnen pb-en dat je het niet eens bent met de gang van zaken en uiteraard daarbij wáar je je dan precies aan stoort en wat in jouw ogen een goede oplossing zou kunnen zijn Lachen . (En geef hen even de tijd te reageren, ook moderators werken/studeren of hebben wel eens even wat anders te doen Knipoog ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 14:31

mod zelf --> done, blijft bij mening, wat ik kan snappen, anders had die wel anders gedaan Lachen

apple --> done, moet alleen nog online komen

Daar wacht ik op..maar vind het wel een goed voorbeeld, vandaar dat ik het hier plaatst
Niemand snapt de aktie

Misschien dat mids hier ook nog een rol in kunnen spelen? Lachen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 14:56

runningkawa schreef:
Als je dat doet in een HK topic en niet herhaaldelijk zie ik het probleem niet zitten.
Zie dan meer het probleem bij de mensen die topics gaan speuren om mensen te kunnen temmen Lachen
Waarom dan op bokt niet?

Gewoon simpel genoeg omdat dat de boktregels nu eenmaal zijn.

Ik heb ook al eens (op zich terecht) een OW te pakken gehad voor wat uitspraken die ik deed in een huiskamertopic. Ik zie ook niet in waarom er in een huiskamertopic wel naar over een ander gesproken mag worden en op andere plekken niet.
Wat ik juist het probleem vind is dat het nog veel te veel gebeurt in de huiskamer. De huiskamertopics op de subfora vaak niet, maar de topics in de huiskamer wel. Vaak gaan die topics zo hard dat de mods het niet bij kunnen houden. De anderen uit het topic temmen er meestal niet op. En ik vind persoonlijk dat je dan 1 lijn zult moeten trekken. Uitspraken die op de rest van bokt niet toegestaan zijn, zijn ook niet toegestaan in de huiskamertopics.
Daar is de PB voor....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 14:58

waar staat dat in de regels?
Eerlijk waar als er geen vete was tussen gebruikers, dus waar ze op gewezen waren, wist ik niet van het bestaan van die regel.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 15:00

Dit lijkt me duidelijk genoeg toch?
Citaat:
Ga respectvol om met andere gebruikers en gebruik argumenten in een discussie, geen beledigingen. Mensen uitschelden, bedriegen of opzettelijk kwetsen is niet de bedoeling.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 15:02

En wat van bovenstaande wordt in het topic wat RK aanhaalde misbruikt???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 15:03

Als ik zeg dat een ander topics kapot aan het maken is omdat het een relgebruiker is en dat ik dat zielig vind dat iemand dat doet, is dat zo verkeerd?
Hoe moet je zo'n persoon anders omschrijven??
Die persoon mag wel herhaaldelijk!! rechtstreekse beledigingen maken en voordat dat eens gestopt word...
Ja dan heb je kans dat mensen ff in een hk topic wat gezegt hebben.
Pak de bron aan, niet het vervolg

Vervolgens wil ik weten wat er verkeerd gaat in het topic wat ik net aanhaal??
Mag jij zeggen welke regel Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 15:52

Even terug op de holocaust opmerkingen, in de dierenleed topic is ie weer voorbij gekomen, alleen deze keer met maar een hulkopmerking. Ik zie geen verkregen ow of is dat nog op weg?
Vind wel fair als er altijd een ow voor is gegeven dat die persoon ook een ow krijgt? Lachen

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 15:59

Tenzij de mods jullie commentaar ter harte hebben genomen en het nu eerst doen met een hulkopmerking Lachen .

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 16:01

Daar had ik nog niet aan gedacht Tong uitsteken !

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 16:08

Het lijkt mij dat er iemand in dit betreffende topic getemd heeft ofzo, dan vind ik het geen wonder dat de moderators zich ermee ''bemoeien''. Uiteraard jammer voor jullie....

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 16:18

Gwen schreef:
Tenzij de mods jullie commentaar ter harte hebben genomen en het nu eerst doen met een hulkopmerking Lachen .

Uhh ik kan me de pb's nog herinneren dat het niet genoemd mag worden. Ik voel me dan ook behoorlijk in de zeik genomen dat mijn OW (en ban) blijft staan als het nu met een hulkopmerking afgedaan wordt Boos!