Bokt-leaks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:21

Arabesk schreef:
Omdat ik een eigen mening heb, mag er bij mij ánders gemod worden dan bij een minder opvallende gebruiker?

Hier lijkt het bij de meeste gebanden wel op neer te komen ja.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:23

Arabesk schreef:
Ik voel diepe teleurstelling, woede en van alles en nog wat. Gatverdamme alsof het feit dat ik weleens voor ophef zorg in de paarenwereld en de BIT gehaald heb, DUS vergoeilijken dat bij mij een andere meetlat uit de la komt dan bij een ander.

Gedachten als mijn account opheffen, nog één laatste rel trappen etc spelen door mijn hoofd.

Maar ik doe het niet, ik ga me beheersen want dat is zo'n zielig forum als dit niet waard. :(

en chapeau voor jou dat je dit kan.....................ik had ze aangeklaagd

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:23

stef schreef:
Tja, maarja, das als ze naar huis bellen dan net zo goed...

maar goed, laten we dit rusten, want hier gaan we gok ik niet uit komen, en ons richten op constructieve dingen (euh, zoals... op dit moment... ;) )

En dus kan het schade aanrichten en dus is het not done om het te doen. Zo simpel is het. Zoooo klaar als een klontje.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:24

ikdoemaarwat schreef:
Arabesk schreef:
Ik voel diepe teleurstelling, woede en van alles en nog wat. Gatverdamme alsof het feit dat ik weleens voor ophef zorg in de paarenwereld en de BIT gehaald heb, DUS vergoeilijken dat bij mij een andere meetlat uit de la komt dan bij een ander.

Gedachten als mijn account opheffen, nog één laatste rel trappen etc spelen door mijn hoofd.

Maar ik doe het niet, ik ga me beheersen want dat is zo'n zielig forum als dit niet waard. :(

en chapeau voor jou dat je dit kan.....................ik had ze aangeklaagd

Ik ook. Ze hadden er in ieder geval niet zomaar mee weggekomen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:26

Ik laat in elk geval Bart's uitspraak en mijn post in mijn onderschrift staan totdat er vanuit de andere kant actie ondernomen wordt. Heel bokt mag lezen dat bepaalde bokkers kennelijk anders behandeld mogen worden in hun ogen dan anderen.

Het gaat me niet om mijzelf, of deze situatie, maar het feit dat het gerechtvaardigd wordt vanuit bokt dat je met twee maten mag meten.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 28-12-10 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:27

Ik struikel hier nogal over...

BartVB schreef:
We hebben toen onderschat wat de grotere ogenschijnlijke privacy implicaties zijn voor gebruikers en om die reden denk ik dat we dit in de toekomst niet meer gaan doen.

Je -denkt- dat dat in de toekomst niet nog een keer gaat gebeuren?

BartVB schreef:
Overigens wil ik wel nogmaals benadrukken dat we dit alleen hebben gedaan omdat we wisten dat er geen vragen zouden komen nav een telefoontje. Als het hier om een bedrijf zou gaan met een klein aantal medewerkers (waarbij 'klein' erg relatief is, denk aan < 300 ofzo) dan hadden we niet gebeld omdat we ook snappen dat dit soort telefoontjes in kleine bedrijven vragen op kunnen roepen die onhandig zijn.

Ik vind knap dat je dat aan de hand van de grootte van het bedrijf in kan schatten... Ik ken wel een paar bedrijven die vrij vaste procedures hebben mbt cold calling en phone profiling. Jij kan dat helemaal niet inschatten en daarbij is het gewoon een uiterst onbeschofte inbreuk op privacy.

Het ironische in dit verhaal is dat dit dus overduidelijk maakt waarom ik zo graag mijn berichten verwijderd wil hebben, maar dat topic is met een nogal langdradige "NEE" ook gesloten. Niets in overleg of op post tot post basis, nee, gewoon een nee, dat doen we niet.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:28

stef schreef:

maar goed, laten we dit rusten, want hier gaan we gok ik niet uit komen, en ons richten op constructieve dingen (euh, zoals... op dit moment... ;) )

Er is ook geen discussie mogelijk, één partij vind dat ze er heel goed aan gedaan hebben. Geen zelfreflectie niks, zouden het opnieuw doen.
Dan sta je gewoon stil :)

_rosita_

Re: Bokt-leaks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:37

Ik heb me bewust afzijdig gehouden van zowel het Bokt als het Geit gebeuren, wel van beiden alles gelezen....
Maar mén, ik kan het toch niet laten... Hoe háált 'Bokt' het in het hoofd om mensen op hun wérk te bellen om te checken of iets wel of niet klopt... Echt, ik kan er met mijn verstand niet bij en nog minder bij de reactie van Bart, alsof het normaal is en tsja, nou, misschien doen ze het niet meer in de toekomst..En dan nog het excuus dat het gedaan is omdat Arabesk nogal eens wat opschuddign veroorzaakt in paardenland..

Echt niet te filmen, snap ook absoluut jouw gevoel Arabesk.. sjongejonge.. niet te filmen dit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:40

stef schreef:

Heeee??? Stef.. ik ben echt zo verbaasd dat je dit zegt.

Dus als onze Bart naar mijn huis belt heb ik een probleem?????????

:D :+ :D :+ Mocht hij willen.

Maar als hij mijn werk belt, des te meer.....en als ik dan lees waar het over gaat.

Maar er worden ook bokkers thuis gebeld, stalhouders worden gebeld, werkgevers worden gebeld, ouders worden gebeld, DA wordt gebeld.

Het is echt gewoon zonder woorden te erg voor woorden.. :(

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:42

In welk geval is er dan naar huis/ouders/da/stal gebeld? Die heb ik even gemist geloof ik...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:43

Dat was volgens mij door bokkers zelf en niet door het beheer (wat ik me herinner van eerder uit dit topic)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:43

russel schreef:
stef schreef:

Heeee??? Stef.. ik ben echt zo verbaasd dat je dit zegt.

Dus als onze Bart naar mijn huis belt heb ik een probleem?????????

:D :+ :D :+ Mocht hij willen.

Maar als hij mijn werk belt, des te meer.....en als ik dan lees waar het over gaat.

Maar er worden ook bokkers thuis gebeld, stalhouders worden gebeld, werkgevers worden gebeld, ouders worden gebeld, DA wordt gebeld.

Het is echt gewoon zonder woorden te erg voor woorden.. :(

Door bokt of door bokkers?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:44

Ja bokkers, maar ik geloof ook dat een moddie de da belde omdat ze het verhaal niet geloofde.

Ik geef alleen aan dat het gewoon van de zotte is wat er allemaal voor akties ondernomen wordt om bokt het gelijk te laten krijgen in zeer onbelangrijke en twijfelachtige zaken.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:47

Hoe zou het cbp over dit soort dingen denk vraag ik mij af. Ik heb het gevoel dat dit soort acties wel een aantal boekjes te buiten gaan.
Zeker omdat het indirect met een forum te maken heeft en niet particulieren onderling.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:47

russel schreef:
Ja bokkers, maar ik geloof ook dat een moddie de da belde omdat ze het verhaal niet geloofde.

Ik geef alleen aan dat het gewoon van de zotte is wat er allemaal voor akties ondernomen wordt om bokt het gelijk te laten krijgen in zeer onbelangrijke en twijfelachtige zaken.

Gewoon te gek voor woorden dat voor zo'n futiliteit de brutaliteit genomen wordt :(

Misschien moeten we gewoon maar eens de krant bellen ofzo. Aangezien ik wel vaker bekendere tijdschriften haal :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:48

manic schreef:
In welk geval is er dan naar huis/ouders/da/stal gebeld? Die heb ik even gemist geloof ik...

Als je topics leest als er stront aan de knikker is, dan lees nog wel eens zulke zaken. Van de DA kun je lezen op fokt, wordt volledig uit de doeken gedaan. Het paard had een slagaderlijke bloeding met een hoop ellende wat niet werd geloofd. Ze heeft weer een hoop ellende hierdoor gekregen op bokt.

Dan zijn er gevalletjes geweest van jonge meiden die in de problemen kwamen met ponies e.d., waar dan weer zwaar overtrokken mee werd bemoeid, laat ik zo zeggen, ik ken een paar gevalletjes omdat ik daar weer pb's over heb gekregen door betrokkenen..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:51

Maarre, ik lees op Geit dat het Kiwiko-verhaal opgelost is.......

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:52

Arabesk schreef:
russel schreef:

Gewoon te gek voor woorden dat voor zo'n futiliteit de brutaliteit genomen wordt :(

Misschien moeten we gewoon maar eens de krant bellen ofzo. Aangezien ik wel vaker bekendere tijdschriften haal :+

Ik snap voor de helft niet waarom je nu kwaad bent. Je wist toch al dat ze naar je werk gebelt hadden?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:54

Het is volledig ongepast en je bent alle, alle grenzen van de realiteit verloren als je iemand voor een onnozel paardenforum op zijn WERK gaat bellen??

Bij mij op mijn werk gaan ze toch echt vragen waarvoor je belt en wat je naam is. Wat ga je dan zeggen? Ja, ik ben Bart van Bokt... :')

Sorry Bart, dat je dit nog goed probeert te praten en "denkt" dat het niet meer voor zal komen dat zegt mij genoeg. Je hebt het niet begrepen. Punt. Gewoon niet begrepen.

Misschien moet je eens een paar dagen stage gaan lopen bij Fok of andere wél werkende fora.
Laatst bijgewerkt door Waves op 28-12-10 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:54

Arabesk schreef:

Account opheffen.... goed idee, maar het kan alleen niet omdat het beheer weiger om hier aan mee te werken :).
Verder heb je natuurlijk gelijk.

Wat is trouwens het volgende, contact opnemen met de behandelend arts van iemand die veel over ziektes typt, om te vragen of alle informatie wel klopt en of men zich wel terecht zorgen maakt? Is dat de volgende stap?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:56

De volgende stap is dat je met je vingerafdruk moet inloggen :+

Ik pieker er niet over mijn account op te heffen. Dan zouden ze te makkelijk weer van een lastige bokker af kunnen komen. Hoera, RK weg, Kiwiko weg en Arabesk die uit zichzelf vertrekt. Ja daaaacht ut nie 8-)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:59

Ik val van mijn stoel na de verklaring van Bart. Dat er mensen op het werk worden gebeld over zoiets onbenulligs als een ban op een forum.... tjonge jonge, dat kan echt niet hoor! Je moet het ook niet belangrijker maken dan het is.
Een forumding moet je op het net laten en niet afhandelen via de telefoon en al helemaal niet via een belletje naar het werk van een gebruiker. Ik vind het eerlijk gezegd heel schandalig. Wat je hier ook voor argumenten aan gaat halen, dat kan het niet vergoelijken.
Het lijkt mij een goede zaak als er een protocol komt (is dat er?) waarin dit soort punten worden beschreven voor de mods. Echt, ik vind dat jullie je moeten schamen. Dat kan toch niemand goedkeuren (mods, beheer)?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:59

manic schreef:

In het Miep gedoe is naar haar moeder gebeld door bokkers (denk ik, ik heb het niet gevolgd).
In het gedoe rondom een van de paarden van BCS is door het beheer naar de veearts gebeld om het verhaal te verifieren omdat men meende te moeten denken dat het verhaal niet waar kon zijn.
In het verhaal rondom een dreigende ban voor Arabesk is door het beheer naar haar werk gebeld, maar zoveel was al duidelijk.
Er is nog een voorbeeld en dat is via pb te verkrijgen :).

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 22:00

Wazige bans uitdelen op basis van gebeurtenissen buiten bokt, hyves of zoiets, ik heb het niet helemaal gevolgd.

Ik heb noch RK noch Kiwiko ooit kunnen betrappen op misdragingen OP BOKT. Daarom was ik ook zo boos toen destijds RK en recent Kiwiko geband werden.Iets met hacken ofzo, in elk geval iets wat voor een gewone sterveling niet te controleren is. Het is hun woord tegen dat van bokt. Nergens een uitspraak of belediging terug te vinden in de berichten van deze twee boksters.

Sterker nog, met deze twee dames kon ik prima door één deur, omdat ze zich als een van de weinigen niet persoonlijk aangevallen voelden in een discussie en gewoon netjes bleven en keurig terug argumenteerden. Maar wel scherp en kritisch, imo juist goed.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 28-12-10 22:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 22:01

Arabesk schreef:
De volgende stap is dat je met je vingerafdruk moet inloggen :+

Ik pieker er niet over mijn account op te heffen. Dan zouden ze te makkelijk weer van een lastige bokker af kunnen komen. Hoera, RK weg, Kiwiko weg en Arabesk die uit zichzelf vertrekt. Ja daaaacht ut nie 8-)

Al zou je het willen (en ik wil het wel), dan doet het beheer daar weer niet aan mee.