Bokt-leaks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:37

Maar dan is dus de vraag (russel), zoals ik eerder aangeef, wat is er besproken
Als het enkel de vraag is: Is die en die aanwezig (met als antwoord ja of nee) zie ik er geen schade van (buiten dat ik het niet nodig vind).
Is de vraag: Ik wil graag die en die spreken ivm haar internetgedrag/gebruik/whatever, ja, dán vind ik het een heel ander verhaal

WTF is nou weer t miep verhaal *gaat zoeken*

Russel: Ik ga af op wat bart zegt

*kwam er niet tussen* ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:41

Bart: Arabesk werkte toen volgens mij bij een groot bedrijf, maar wél in een klein team.
Ik blijf het niet oké vinden :n

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:43

Ik had het gelezen Bart en ongeacht hoeveel mensen er op dat bedrijf werken en of je zeker weet (denkt te weten :+ ) dat er geen vraagtekens gezet worden bij jouw (?) telefoontje: ik vind dit gewoon echt niet kunnen, ook niet in Miep-geval (die heb je toch ook niet op werk / school gebeld neem ik aan :+ ).

Zoek dan effe verder in cybespace naar een privenummer en vraag het de persoon zelf.

Ik hoop dus dat je dit inderdaad nooit meer doet ipv dat je denkt dat je het nooit meer doet.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:44

stef schreef:
Maar dan is dus de vraag (russel), zoals ik eerder aangeef, wat is er besproken
Als het enkel de vraag is: Is die en die aanwezig (met als antwoord ja of nee) zie ik er geen schade van (buiten dat ik het niet nodig vind).
Is de vraag: Ik wil graag die en die spreken ivm haar internetgedrag/gebruik/whatever, ja, dán vind ik het een heel ander verhaal

WTF is nou weer t miep verhaal *gaat zoeken*

Russel: Ik ga af op wat bart zegt

*kwam er niet tussen* ;)

Wat maakt het uit wat er besproken is.... er hoort gewoon niet gebeld te worden. Alleen al het feit dat het schadelijk zou kunnen zijn moet voldoende zijn..... dat het in het geval van Arabesk 'goed' is gegaan wil niet zeggen dat het altijd en overal goed gaat....
Je zult verdorie maar net een hectische periode achter de rug hebben waar er veel naar je gevraagd werd en je een waarschuwing hebt gehad dat dat op moet houden... wordt er weer gebeld voor je.... dan heb je geluk dat je ban dan opgeheven wordt omdat je dan meer vrije tijd hebt gekregen...

LadyMadonna

Re: Bokt-leaks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:48

Dat er niet gebeld hoort te worden ben ik het ook mee eens Alane, heb ik al meerdere keren gezegt. Het voorbeeld wat je geeft moet ik me dan maar bij neerleggen, ik kan me er nl niet zoveel bij voorstellen dat je een waarschuwing krijgt dat mensen veel naar je vragen (maar goed, ik voer dan ook geen privegesprekken op t werk, ja, in de pauze). Maar goed, dat komt kennelijk voor (vraag is dan waarom je zoveel prive belt op t werk, maar dat terzijde ;) )

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:49

Dit soort acties is vragen om de volgende rel op Bokt.
Je kan iemand treffen die het niet pikt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:50

Bij mij belt er juist nooit iemand prive, Stef, dus dan is dat ook weer raar.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:51

PascalB schreef:
Dit soort acties is vragen om de volgende rel op Bokt.
Je kan iemand treffen die het niet pikt.

inderdaad, laat ze maar bellen dan, kan dan donder op zeggen dat er een rechtszaak aan het broekie hangt
zouden ze aan mij echt een verkeerde aan hebben!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:53

Ik bel mijn man bijv nooit op de zaak maar op zn mobiel, als t nodig is.
Laatst moest ik iets regelen maar ik kon de papieren die ik daarvoor nodig had niet vinden. Dus ik bel mijn man op zn mobiel, die vervolgens naast mij af gaat ;) Lekker handig dus ;)
Toen heb ik dus ook gewoon naar de zaak gebeld (maar goed, mij kennen ze dan... van naam althans), maar daar wordt echt niks achter gezocht.
En bij mij op de zaak als je zou bellen, en ik neem toevallig niet zelf op (kans is klein, maar vooruit) wordt daar niks achter gezocht, terwijl telefoontjes zelden tot nooit voor mijzelf bedoelt zijn, ben enkel doorgeefluik ;)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:58

@Stef, je gat uit van je eigen situatie, maar er zijn dus ook andere situaties waar ht wel schadelijk kan zijn voor de betrokkene dat er met naamkaartjes is gestrooid.

LadyMadonna

Re: Bokt-leaks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:00

Ja, dat begrijp ik ook, áls er dus een heel verhaal opgehangen wordt, en in de situatie die jij omschrijft.
Maar als jij gewoon netjes je werk doet, en er belt iemand die enkel naar jou vraagt, niks meer en niks minder, nee, dan zie ik het nog steeds niet, sorry...
Maar goed, ik denk dat ik dat ook niet ga zien en dat is dan wellicht mijn naiviteit oid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:00

Stef, Bart verwoord het heel simplistisch, maar ik geloof dus niet dat het Bart zelf is geweest.

Dus ook hij geeft maar een dwarsstraat hoe hij het zou doen.

Dan geeft Lia een goede insteek, je weet niet wie er nog meer werkt.

Dus ik speculeer even in een mogelijkheid. Jij bv en jij neemt op als telefoniste...en je associeert voor de gein met bokt...dan is er al een balletje wat rolt, want er zitten vast nog wel meer mensen op bokt binnen een groot bedrijf...en dan krijg je praat en grapjes...en zo rolt een bal wel eens een verkeerde kant op.

Dan vind ik het volledig flebbergasting dat Bart het gewoon geheel normaal en legitiem vind :+ om een bedrijf te laten bellen....het is maar internet...het is gewoon maar bokt.... :+ :D

Dus bokt neemt zichzelf wel heeel erg serieus, zo erg zelfs dat het ook wel eens verkeerd kan vallen...

Juist Arabesk is niet zomaar een uitzendkrachtje, telefoniste of andere wegvaller binnen een bedrijf.

Net zoals velen zich ineens heel erg druk maken om iemands politieke werkkring te moeten beschermen, als ze koffiejuf was geweest of schoonmaakster bij de TNT, dan had niemand van het modteam 1 seconde zich druk gemaakt...immers Arabesk is een spraakmakend figuur en dan mag het kennelijk wel en de andere, mag geen naam noemen is liev....daarmee moet alles afgedekt worden, want stel dat haar werkkring een associatie met Bokt kan gaan maken.......oef.....

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:02

Er zou bij mij zeker raar opgekeken worden als ik zelf een 'raar' telefoontje zou ontvangen en mijn pa of collega zit naast me.

stef schreef:
Maar als jij gewoon netjes je werk doet, en er belt iemand die enkel naar jou vraagt, niks meer en niks minder, nee, dan zie ik het nog steeds niet, sorry...

Ja juist! Als ik zal zeggen ja Nicole dat ben ik, wat wil je? Niks? Oh?
Mijn pa zal denken wtf?? en mijn collega zal er een raar verhaal van maken (hebbie een nieuw lieffie?? stalker??)

* edit mijn pa weet heus wel dat ik op Bokt zit maar ik zit er op mijn werk niet helemaal 'legaal'.
Laatst bijgewerkt door Nic op 28-12-10 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:04

stef schreef:
Ik bel mijn man bijv nooit op de zaak maar op zn mobiel, als t nodig is.
Laatst moest ik iets regelen maar ik kon de papieren die ik daarvoor nodig had niet vinden. Dus ik bel mijn man op zn mobiel, die vervolgens naast mij af gaat ;) Lekker handig dus ;)
Toen heb ik dus ook gewoon naar de zaak gebeld (maar goed, mij kennen ze dan... van naam althans), maar daar wordt echt niks achter gezocht.
En bij mij op de zaak als je zou bellen, en ik neem toevallig niet zelf op (kans is klein, maar vooruit) wordt daar niks achter gezocht, terwijl telefoontjes zelden tot nooit voor mijzelf bedoelt zijn, ben enkel doorgeefluik ;)

Stef, je bent echt naif..het is je vergegen.. :+

Je belt je man en ze kennen je, dat is toch geen vergelijk... <3

Haha, ik bel mijn man zo vaak en hij mij....over een boodschap, dat de paarden al buiten staan of wat dan ook......

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:05

Tuurlijk, ik zou ook denken wtf, als ik gebeld wordt met in ben op zoek naar stef: Ja, spreek je mee... "oh, dan weet ik genoeg" (ofzo, voorbeeld). Dan zal ik ook zitten van :? maar ik krijg er geen schade van. Das het enige waar het me om gaat, niet of het wel of niet normaal of gebruikelijk is om te bellen of wat dan ook, het gaat me alleen om het woordje "schade"

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:06

BartVB schreef:
Voor de mensen die later in de discussie zijn gevallen of om een andere reden deze post gemist hebben:

BartVB @ [FZ] Bokt-leaks

Er is hier in een nogal uitzonderlijke situatie gebeld, als we dit niet hadden gedaan was de ban van de gebruiker blijven staan. Dat is geen excuus, wel een verklaring. We hebben toen onderschat wat de grotere ogenschijnlijke privacy implicaties zijn voor gebruikers en om die reden denk ik dat we dit in de toekomst niet meer gaan doen. Overigens wil ik wel nogmaals benadrukken dat we dit alleen hebben gedaan omdat we wisten dat er geen vragen zouden komen nav een telefoontje. Als het hier om een bedrijf zou gaan met een klein aantal medewerkers (waarbij 'klein' erg relatief is, denk aan < 300 ofzo) dan hadden we niet gebeld omdat we ook snappen dat dit soort telefoontjes in kleine bedrijven vragen op kunnen roepen die onhandig zijn.

Maar goed, los daarvan; we snappen jullie bezwaren, we snappen heel goed dat het geen fijn gevoel is als je het idee hebt dat wij je werkgever gaan bellen en ik kan je garanderen dat dit ook niet gaat gebeuren terwijl er echt heel, heel vreemde dingen aan de hand zijn. Zie b.v. het Miep verhaal. 100% uitsluiten zou ik graag doen maar zo simpel ligt het helaas allemaal niet, dat we met dit soort zaken veel voorzichtiger om moeten gaan is inmiddels echter erg duidelijk.

Bart jongen hou toch eens op met het goed praten van het bellen naar een werkgever, het gaat alleen maar om een ban, er hing geen leven aan de zijde draadje. Bij twijfel had je gewoon de ban ongedaan kunnen maken, want het ging niet om iemands leven. Al doe je het wel zo voorkomen.

Je bent echt fout bezig als jij de mensen niet kunt beloven je niet meer te verlagen tot deze praktijken. Naar mijn idee ben je jezelf nu al aan het indekkken voor het geval het in de toekomst nog een of meerdere keren gebeurd. Hoe kun jij ook weten dat er geen vragen nav het telefoontje zouden komen?

Het Miep verhaal is mij niet bekend, daar doe ik dan ook geen uitspraken over.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:08

stef schreef:
Tuurlijk, ik zou ook denken wtf

Mijn pa!!
Ik werk voor mijn pa :D die zal denken: wtf? Moet ik een slot op de deur maken? Kan je wel alleen naar huis? Staat er iemand je op te wachten??
Als ik zou zeggen, pa het was voor Bokt, of ik ook weleens op werk bok. Nou hij zal er NIKS van snappen en alleen denken: wat, zit jij de hele dag op je werk te bokken, zóveel dat ze zelfs gaan BELLEN???

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:09

BartVB schreef:
En nee, dit is zeker niet iets dat we regelmatig doen. Bij mijn weten is dit in tien jaar Bokt maar een keer voorgekomen. Ook in dit geval ging het echter om een niet heel gemiddelde gebruiker, Arabesk heeft in de paardenwereld voor nogal wat ophef gezorgd, ze heeft er zelfs een interview in de Bit aan te danken ;) Vrij extreme case dus, en bij mijn weten no harm done. Als er wel dingen mis zijn gegaan hierdoor dan hoor ik dat zeer graag.

Mond valt open................................

Omdat ik een eigen mening heb, mag er bij mij ánders gemod worden dan bij een minder opvallende gebruiker?

Dit ging ook helemaal niet om hoe ik postte op bokt, maar of ik wel of niet gebruik had gemaakt van arno8 zijn account op mijn werk. Thuis kon ik dat natuurlijk ongezien doen, omdat we op hetzelfde IPadres woonde en jullie goddank nog geen webcam of vingerafdruk hebben zodat je kunt zien wie er inlogt. Dus het was sowieso een wassen neus en alleen ban aansmeren om het aansmeren.

Ik ben echt diep diep diep diep teleurgesteld en eindelijk heb ik dan zwart op wit wat ik altijd al vermoedde

"omdat ik een opvallende bokker ben word ik anders behandeld dan de rest"

en met mij, Kiwiko, Runningkawa etc

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:11

Ik voel diepe teleurstelling, woede en van alles en nog wat. Gatverdamme alsof het feit dat ik weleens voor ophef zorg in de paarenwereld en de BIT gehaald heb, DUS vergoeilijken dat bij mij een andere meetlat uit de la komt dan bij een ander.

Gedachten als mijn account opheffen, nog één laatste rel trappen etc spelen door mijn hoofd.

Maar ik doe het niet, ik ga me beheersen want dat is zo'n zielig forum als dit niet waard. :(
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 28-12-10 21:13, in het totaal 2 keer bewerkt

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:11

stef schreef:
Tuurlijk, ik zou ook denken wtf, als ik gebeld wordt met in ben op zoek naar stef: Ja, spreek je mee... "oh, dan weet ik genoeg" (ofzo, voorbeeld). Dan zal ik ook zitten van :? maar ik krijg er geen schade van. Das het enige waar het me om gaat, niet of het wel of niet normaal of gebruikelijk is om te bellen of wat dan ook, het gaat me alleen om het woordje "schade"

Omdat het jou geen schade zou berokkenen wil niet zeggen dat het bij een ander ook geen schade aan zal richten.

Je zal maar bv met je man op kantoor zitten en een man belt met de vraag of je aanwezig bent.
Als je man een beetje jaloers aangelegd is heb je een behoorlijk pakkie heibel in de tent.
Dit even als simpel voorbeeldje.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:13

Arabesk schreef:
Ik voel diepe teleurstelling, woede en van alles en nog wat. Gedachten als mijn account opheffen, nog één laatste rel trappen etc spelen door mijn hoofd.

Maar ik doe het niet, ik ga me beheersen want dat is zo'n zielig forum als dit niet waard. :(

Heb veel begrip voor deze gedachtegang.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:14

Arabesk schreef:
Ik voel diepe teleurstelling, woede en van alles en nog wat. Gedachten als mijn account opheffen, nog één laatste rel trappen etc spelen door mijn hoofd.

Dan geef je ze maar wat ze willen, een excuus om dit gedrag goed te spreken.

Ik en arabesk hebben nooit overeen gekomen, maar dit gaat me echt te ver. En dat het misschien nog voor kan komen, gaat er helemaal niet in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:15

Ongeacht of er gevolgen zijn, schade of wat dan ook, who the hell denkt bart wel niet dat hij is dat hij wel even een telefoontje kan plegen om in te breken in iemands prive leven? Als je een ban niet kan bewijzen, ban dan niet! het is gewoon zielig gedrag en laag bij de grond om zover te gaan om iets te willen bewijzen. Blijkbaar was er niet voldoende bewijs en het is inmiddels wel duidelijk dat bokt heel ver gaat.

Heb je de burgervader van WW ook gebeld bart? Oooh wat goed van mevrouw S dat ze geen aangifte doet. ammehoela, de burgervader en de politie weten niks. Dat zou de al wankele positie van mevrouw S in de gemeenteraad absoluut schade toebrengen. Dus bluft ze wat en er wordt met open ogen ingetrapt. Sterker nog, er wordt bewijs in elkaar gedraaid ten aanzien van de "vijanden"van mevrouw S. En dit is geen gevalletje van kijken in de mooie blauwe onschuldige ogen, want die heeft ze niet.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:16

Arabesk schreef:
Ik voel diepe teleurstelling, woede en van alles en nog wat. Gatverdamme alsof het feit dat ik weleens voor ophef zorg in de paarenwereld en de BIT gehaald heb, DUS vergoeilijken dat bij mij een andere meetlat uit de la komt dan bij een ander.

Gedachten als mijn account opheffen, nog één laatste rel trappen etc spelen door mijn hoofd.

meid ik snap je helemaal .......... de stoom moet nu ongeveer uit je oren komen, als dit mij was overkomen zou ik woest zijn :(

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:20

Tja, maarja, das als ze naar huis bellen dan net zo goed...

maar goed, laten we dit rusten, want hier gaan we gok ik niet uit komen, en ons richten op constructieve dingen (euh, zoals... op dit moment... ;) )